BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 5 maja 2025, 12:33

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 16 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E39] Co to za pasek strzelil ? Po lewej, na dole za chlodni
PostNapisane: 15 listopada 2008, 04:53 
Offline
Forumowicz

Posty: 159
Moje BMW: e91 318i ed
Kod silnika: N43
Witam,
wczoraj podczas jazdy cos zaczelo piszczec, zatrzymalem sie i otwarlem klape silnika.
Zaczelo lekko smierdziec i lekki dymek sie pojawil. Ze bylo ciemno nie wiele widzialem, po chwili piszczenie ustalo i zobaczylem, ze za chlodnica, ponizej brakuje paska na kolkach z wyzlobieniami (rolkach - cokolwiek to jest).
Wrzucilem zdjecia ponizej, zaznaczylem gdzie niby pasek wg mnie powinien sie znajdowac.
Dojechalem do domu, samochod jechal normalnie ale zegary na desce nie dzialaja, zadne nawet wskazniki paliwa czy temp. silnika. Komp tez nie dziala.
Z tego co wyszukalem na schematach bylby to pasek od alternatora czy pompy wodnej.
Ale zaden ze mnie mechanik.
Teraz pytania:
- jak powazna jest usterka?
- czy moge autem dojechac na serwis?
- dlaczego ten cholerny pasek zniknal?
- ile musze kasy przygotowac?
Z gory dziekuje.

Obrazek

Obrazek

Obrazek

_________________
Pozdro


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15 listopada 2008, 05:57 
Offline
Forumowicz

Posty: 290
Lokalizacja: rzeszĂłw
pasek od napędu sprężarki klimy spokojnie dojedziesz do serwisu bo on napędza tylko srężarke klimatyzacji a koszt to ok 14 euro +wymiana ale niech serwis sprawdzi układ pasowy pod wzglądem zacierania się rolek prowadzących paski i ewentualnie wymieni bo wyglądaa mi to na zatartą rolkę napinającą klimatyzacji


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15 listopada 2008, 07:37 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 39
Posty: 992
Lokalizacja: Dolny Śląsk
Tak jest to pasek od klimy.

_________________
[○○[|||] [|||]○○]


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15 listopada 2008, 12:25 
Offline
Forumowicz

Posty: 159
Moje BMW: e91 318i ed
Kod silnika: N43
Dzieki Panowie, ale dlaczego zegary i licznik kilometrow nie dziala?

_________________
Pozdro


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15 listopada 2008, 12:49 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 180
Lokalizacja: rzeszĂłw
Sprawdz bezpieczniki moze ktorys jest przepalony...

_________________
PiszĂŞ co popadnie... ChcĂŞ miec duÂżo postĂłw.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15 listopada 2008, 13:05 
Offline
Forumowicz

Posty: 159
Moje BMW: e91 318i ed
Kod silnika: N43
Dzisiaj odpalilem samochod i o dziwo liczniki i komp dziala. Co to za cuda?
Jaka jest szansa, ze sam bede mogl wymienic pasek i rolke napinacza jesli jest zepsuta?
Rolka ma pewnie jakies lozyska, moze da sie jakos to przesmarowac czy cus?

_________________
Pozdro


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15 listopada 2008, 17:19 
Offline
Forumowicz

Posty: 185
Lokalizacja: Bogatynia
Na twoim miejscu pojechal bym do serwisu bo widze ze nie masz wiekszego pojecia na ten temat. :rotfl:

[ Dodano: 15 Listopad 2008, 17:21 ]
Lozysko na rolce napinacza jest zamkniete szczelnie nie ma szansy ze to przesmarujesz bez uszkodzenia.

_________________
BMW FOREVER
Hej [you] zuc okiem :)
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?t=16501 Nowe Fotki zgodnie z obietnica
Slowa sa najpotezniejsza bronia jaka ludzie sie posluguja
Zabic Muche Boczna Szyba :) BEZCENNE!!!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15 listopada 2008, 17:56 
Offline
Forumowicz

Posty: 159
Moje BMW: e91 318i ed
Kod silnika: N43
JunioR523i napisał(a):
Na twoim miejscu pojechal bym do serwisu bo widze ze nie masz wiekszego pojecia na ten temat. :rotfl:

[ Dodano: 15 Listopad 2008, 17:21 ]
Lozysko na rolce napinacza jest zamkniete szczelnie nie ma szansy ze to przesmarujesz bez uszkodzenia.

Sprawa przedstawia sie nastepujaco:
wykrecilem rolke od napinacza, lozysko w srodku rozpadlo sie dokumentnie, koszyk zmielony, rolka do wymiany,
zamowilem z euro car parts pasek ale rolek nie maja i musze kupic w ASO,
mysle, ze dam rade sam zalozyc, nie wiecie moze ile kosztuje taka rolka ???
Serdecznie dziekuje wszystkim za zainteresowanie, Ci co pomogli dostali po punkcie ;)

_________________
Pozdro


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15 listopada 2008, 19:35 
Offline
Forumowicz

Posty: 185
Lokalizacja: Bogatynia
Koszt rolki napinacza zalezy od rocznika ale wacha sie mniej wiecej 120 do 200zl.

_________________
BMW FOREVER
Hej [you] zuc okiem :)
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?t=16501 Nowe Fotki zgodnie z obietnica
Slowa sa najpotezniejsza bronia jaka ludzie sie posluguja
Zabic Muche Boczna Szyba :) BEZCENNE!!!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16 listopada 2008, 10:49 
Offline
Przyjaciel forum

Posty: 2823
Lokalizacja: MaÂłopolska
Moje BMW: E84
Garaż: Było E36,E39,E60
były dwa rodzaje tych rolek.zakładali je chyba jak sie im podobało,po roczniku nie znajda musisz zabrać stara na wzór.
ps Tak było jak ja szukałem koszt 130 i 190 o ile dobrze pamiętam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16 listopada 2008, 12:46 
Offline
Forumowicz

Posty: 185
Lokalizacja: Bogatynia
zmienili je je o ile sie nie myle w 99 ja bralem dla brata ta starsza to dalem jakies 140zl o ile pamietam ta do nowszego modelu oczywiscie troszke drozsza

_________________
BMW FOREVER
Hej [you] zuc okiem :)
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?t=16501 Nowe Fotki zgodnie z obietnica
Slowa sa najpotezniejsza bronia jaka ludzie sie posluguja
Zabic Muche Boczna Szyba :) BEZCENNE!!!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16 listopada 2008, 23:36 
Offline
Forumowicz

Posty: 159
Moje BMW: e91 318i ed
Kod silnika: N43
Widze, ze kilku forumowiczow mialo problem z ta rolka i lozyskiem. Kurka wodna, takie lozysko nie powinno sie psuc. Powinno byc z tytanu.
A co jak padnie lozysko w tej rolce na pasku przy pompie wodnej i alternatorze? Dupa blada :(

_________________
Pozdro


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17 listopada 2008, 02:43 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 14
Lokalizacja: Kielce
Jak kupowałem latem rolkę od paska klimy w IC, to płaciłem za nią 57plnuff, a była przyczyną zerwania 2 pasków, bo łożysko miało niewielkie luzy i zsuwało pasek.

_________________
Obrazek
http://bmw-tds.pl


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 listopada 2008, 00:36 
Offline
Forumowicz

Posty: 159
Moje BMW: e91 318i ed
Kod silnika: N43
szyman_leo napisał(a):
Jak kupowałem latem rolkę od paska klimy w IC, to płaciłem za nią 57plnuff, a była przyczyną zerwania 2 pasków, bo łożysko miało niewielkie luzy i zsuwało pasek.

No to bardzo taniutko, dzis dzwonilem do ASO i chca za ten element 35funtow.
Nie tak najgorzej, liczylem z 50f ;)

_________________
Pozdro


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19 listopada 2008, 07:22 
Offline
Forumowicz

Posty: 290
Lokalizacja: rzeszĂłw
wiec dlatego trza podczas serwisu wymiany olej sprawdzać stan pasków rolek napinacza rolka nie pada z dnia na dziś słychać ją wcześniej i jeszcze jedno sprawdź czy masz zainstalowane osłony pod silnikiem bo też ma wpływ na zuzycie tych elememtów takich jak rolki pasek a nie tylko wymienić olej filtr i powiedzieć sobie zrobiłem przegląd


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19 listopada 2008, 17:32 
Offline
Forumowicz

Posty: 159
Moje BMW: e91 318i ed
Kod silnika: N43
LECHMAN napisał(a):
wiec dlatego trza podczas serwisu wymiany olej sprawdzać stan pasków rolek napinacza rolka nie pada z dnia na dziś słychać ją wcześniej i jeszcze jedno sprawdź czy masz zainstalowane osłony pod silnikiem bo też ma wpływ na zuzycie tych elememtów takich jak rolki pasek a nie tylko wymienić olej filtr i powiedzieć sobie zrobiłem przegląd

Dobrze gadasz ;)
Oslone pod silnikiem mam i mialem.
Co do mojej rolki, to naprade nie bylo nic slychac, ja wyslyszalbym taki pisk padajacego lozyska. Na szczescie nic powaznego sie nie stalo.
Sprawdze stan pozostalych rolek i paska dla spokoju ducha :)

_________________
Pozdro


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 16 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google Adsense [Bot] i 45 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL