BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 6 maja 2025, 18:00

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 7 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E36] E36 czy E34 z tds'em
PostNapisane: 16 listopada 2008, 22:56 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 5693
Lokalizacja: Ciechanów
Moje BMW: e39
Kod silnika: m52b28
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?p ... 0#p2043810
Witam, zastanawiam sie nad wyborem autka i potrzebuje mocnego diesla prostej konstrukcji. TDS wydaje sie spelniac moje oczekiwania i bylem juz zdecydowany na e36 ale coraz bardziej podoba mi sie (wizualnie) e34. Interesuje mnie zwinne auto z komfortowym wnetrzem, wazne sa takze koszty eksploatacji i typowych napraw. Czy moglby ktos odnoszac sie do tych wymagan porownac te dwa modele?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17 listopada 2008, 02:57 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 14
Lokalizacja: Kielce
Jeśli szukasz oszczędności, a obiektem Twoich zainteresowań jest autko ok. 15-letnie z tds'em (wnioskuję z modeli), to licz się z tym, że prawdopodobnie będziesz miał spore wydatki na regenerację pompy wtryskowej, turbo zabawę, pompę paliwa, wtryski. Nie mam na celu Cię zniechęcić kolego, ale nawet spalanie nie jest niskie 7 - trasa, 12 - miasto (no może w e36 będzie o 1litr mniejsze). Proponuję najpierw poczytać o słabych punktach układu nerwowego wymarzonego "tadka", bo to on i jego osprzęt będzie generatorem kosztów, a czy e36 czy e34, to kwestia potrzeb co do gabarytów.
Życzę owocnych poszukiwań i wychuchanej (to ważne) bawarki z tds'em.

_________________
Obrazek
http://bmw-tds.pl


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17 listopada 2008, 15:43 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 5693
Lokalizacja: Ciechanów
Moje BMW: e39
Kod silnika: m52b28
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?p ... 0#p2043810
Sporo czytam o tych modelach i spotykam sie z roznymi opiniami. Wiem ze z pompa jest roznie, ale regeneracja to jeszcze nie jest dla mnie cenowy dramat. Poszukuje diesla, ktorym bede jezdzil w 70% w trasie, a spalanie ma dla mnie mniejsze znaczenie gdyz robie 20-30 tys w roku. Co do gabarytow, to 3 wystarczy w zupelnosci ale patrzac na ceny e34 jest nie tylko tansza, ale latwiej dostepna. Na allegro jest kilka ciekawych modeli np z czarnymi rejestracjami, ktore wzbudzaja moje zaufanie. Łatwiej tez o dobrze wyposazona sztuke. Zastanawia mnie niska w porownaniu do 3ki cena, czy to tylko kwestia starszego designu czy moze ma to odzwierciedlenie w odstraszajacej cenie czesci?

Osatnio mialem przyjemnosc porozmawiac z wlascicielem takiej piatki i bardzo ja sobie chwalil, ale podkreslal ze jest zadbana. Mowil ze jego syn namietnie zarzyna 325tds i mimo brutalnego traktowania trzyma sie calkiem dobrze. Mysle ze to w duzej mierze zalezy od stanu technicznego.

Z innych aut bralem pod uwage Audi A6 z 2,5tdi tym starszym 140km na 5 garach w rzedzie ale autko to wydaje mi sie nieco zbyt drogie, choc nawet w topicu zalozonym na tym forum kilka m-cy temu ludzie uwazali to auto za lepszy wybor niz bmw!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17 listopada 2008, 16:08 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 72
Lokalizacja: Tomaszew
Kupiłem swoja 525tds pół roku temu zrobiłem 30 tyś. auto od 95r przejechało 260tyś i jak na razie ok. silnik suchy, oleju nie bierze. jeżeli kupisz e34 to myśle że nie zawiedziesz się na komforcie - cicho żadnych stuków a diesla prawie nie słychać. co do kosztó. wymieniłem drążki stablizacyjne 30zł/szt, klocki hamulcowe 200zł przód, wymiana oleju w dyfrze 135zł, wymiana oleju w skrzyni 75zł, filtr powietrza 60zł, filtr kabiny-70zł, filtr paliwa ok 60zł i filtr oleju 26zł. Spalanie w cyklu mieszanym hmm...zależy jak kto jeździ ja najmniej uzyskałem 6.4l/100km ale najczęściej wychodzi mi 7/100 Fakt jeżdżę delikatnie.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17 listopada 2008, 17:21 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 5693
Lokalizacja: Ciechanów
Moje BMW: e39
Kod silnika: m52b28
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?p ... 0#p2043810
Takie opinie podnosza troche na duchu... Posiadalem opla astre z 1,7 tds, bylem bardzo zadowolony z tego silnika, mysle ze BMW bedzie maxymalnie 2x drozsze jesli chodzi o czesci. Co do mojej jazdy, to opel palil przecietnie 6,5l/100 w trasie przy 100km/h nawet 5l/100. Po miescie jezdze do 70km/h a na trasie do 120 km/h. Jesli miescilbym sie w 8l, to bylbym zadowolony. Zastanawiaja mnie koszty elementow zawieszenia, w ktorym modelu jest tansze?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17 listopada 2008, 17:36 
Offline
Forumowicz

Posty: 272
Lokalizacja: pomorskie
moim poprzednim autem była bmw e36 2,5 tds z 1995r z automatyczną skrzynią biegów
w dniu zakupu miała 197000km
autem zrobiłem ok 25000km i powiem szczerze że oprócz wymiany części eksploatacyjnych (klocki oleje itp) w aucie nic nie naprawiałem
silnik chodził jak zegarek (pompa sucha, odpalała na dotyk czy zimna czy ciepła)
spalanie hm u mnie było tak
trasa 8l minimum miasto 10 - 11l

podsumowanie
pomimo że tds-y mają złe opinie ja na te silniki złego słowa nie powiem

_________________
zobacz mojÂą niuniĂŞ

http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?p=344853#344853

Obrazek

przydaÂła Ci siĂŞ moja wypowiedz:)
-kliknij "POMÓG£"


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17 listopada 2008, 18:50 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 5693
Lokalizacja: Ciechanów
Moje BMW: e39
Kod silnika: m52b28
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?p ... 0#p2043810
Ja bede sie na manual nastawial, zawsze to 1l mniej spali... Uwazam ze jestli trafie dobra sztuke i nie bede zalowal na wymiany to moge byc calkiem zadowolony. Napiszcie jakie roznice w jezdzie miedzy trojka a piatka, kilka opinii porownawczych bym prosil. Zaznaczam ze dla mnie e36 jest "szyta na miare" ale e34 nie skreslam :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 7 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 4 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL