BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 5 maja 2025, 14:36

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 23 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E39] 528i Problem ze sprzęgłem, czy już czas na wymiane ??
PostNapisane: 25 listopada 2008, 16:37 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 35
Posty: 691
Lokalizacja: Bolesławiec
Moje BMW: Em Fünf
Kod silnika: S62B50
Witam :) Mam pewien problem i myśle, że przyszła pora na wymiene sprzęgła ... Ale opisze cała sprawę żeby było w miare jasno :rotfl: A wiec pewnego razu cos mnie natchneło i chciałem przypalić troszke kończące się juz niestety oponki, lecz albo za mocno i za szybko wcisnołem hamulec ( brak wprawy w tym fachu ) albo opony ( 275 ) mocniej chwyciały ładny asfalt niż sprzęgło :wstyd: I tak zamiast jarania gumy miałem pieczenie sprzęgła naszczęście szybko sie zorientowałem o co chodzi ..... Pozostał tylko przykry zapach na 2 dni i tyle. Po jakimś czasie ok miesiąca pewnego dnia zauważyłem ze przy gazie do końca i zmiany biegu z 1 na 2 sprzegł przez 1-2 sekundy sie slizga, troche sie przestraszyłem ale pojeździłem spokojniej z 50 km auto wystygło odpaliłem i wszystko good :hyhy: jednak niedawno przyszła zima a z nia czas na 16" i zimóweczki ( chociaż BMW w zimie to horror) Wiec chciałem spalić do końca letnie. Fajnie szło wszystko elegancko ale po wszystkim zauważyłem ze tylnie tarcze były lekko niebieskie wiec za mocno hamulec trzymalem i znowu poszło nie tak jak miało :znudzony: :wstyd: Zaraz po paleniu sprzegło strasznie się ślizgało. Odrazu pojechałem powolutku do garazu i myslałem, ze rano tak jak ostatnio bedzie dobrze . Ale było tylko troche lepiej :niepewny: Wiec tak zrobilem spokojna jazda ok 150-200 km ale nie pomogło. Jest lepiej jak auto jest rozgrzane 1 i 2 mozna dac do końca ale 3 i 4 juz słabiej. A jak jest autko zimne to 1 do końca i też sie ślizga :( Wiec myśle, że niestety to juz koniec ! Autko to BMW E39 528i 1998r przebieg 300 tys km. I tu zaczynaja sie pytania czy to już koniec, czy też można popróbowac z regulacja linki, lub " rozjeżdżeniem" sprzęgła itd. Jeżeli koniec to ile mi jeszcze jazdy zostało ?? I czy to nie szkodzi skrzyni biegów albo innym elementą ?? I co trzeba będzie wymienić, jakiej firmy ( oryginalne ?? bo z tego co wiem jest Sachs ) . I ostateczne pytanie komu to źlecić ?? Mam bardzo zadbany egzemplarz i chcę żeby to było zrobione jak w fabryce i miało rece i nogi ! Czy podstawowy zakład mechaniki pojazdowej da sobie rade ?? Czy szukac kogoś kto robi to z zamknietymi oczami ?? A może ktoś z Was forumowiczów mi kogos poleci ?? Jestem z Bolesławca mam 50km do granicy niemieckiej ( jest tam serwis BMW ale mysle ze cena bedzie kosmiczna) i 100km do Wrocławia ! Prosze o porady namiary informacje ! Jak już pisze nowy temat to popytam o reszte ... Gdzie moge dac autko do sprawdzenia jakiemus fachowcowi, aby dokładnie mi stwierdził co wymaga wymiany np. w zawieszeniu, czy z silniekim wszystko ok, zbierzność itd. Tak abym nie musił wymienic połowe niepotrzebnych rzeczy. A kolejna sprawa to to, że zauważyłem hmm nawet nie wyciek tylko powolne sączenie ( pocenie ) sie oleju z uszczeli pod głowica. Naprawde ledwo co nie wiem moze z 5 kropel na 1000km. Naprawde nie ma plam zacieków itd ale widze, że zaczyna mi ten olej wychodzic. Co robic ruszac to ?? Poczekac az bedzie bardziej ciekło ?? Jakoś temu zaradzić ?? I ponownie jakie koszta, materiały i gdzie ?? Z góry dziękuje za pomoc.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 listopada 2008, 18:49 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 72
Posty: 4299
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E-36 320i Touring 95
Kod silnika: M52b20
nie jestem pewien kolego czy przy takim ostrym traktowaniu auta jak by nie było 10-cio letniego jest ono tak bardzo zadbane jak piszesz
sprzęgło oczywiście do wymiany niestety nie podciągniesz linką bo jest ono sterowane hydraulicznie


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 listopada 2008, 17:35 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 35
Posty: 691
Lokalizacja: Bolesławiec
Moje BMW: Em Fünf
Kod silnika: S62B50
Hmm... katowaniu mówie NIE ! Lubie czasami szybko pojeździć, ale żadnego odciecia, baczków, driftów itd. Były to piewsze dwie próby przypelenia opon bo były juz łyse i skończyło sie dwoma porazkami :wstyd: A co do sprzęgła to mysle, że nadszedł już jego czas ja to poprostu niepotrzebnie przyspieszyłem :niepewny: Ale dzięki za odpowiedź na temat ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 listopada 2008, 17:51 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 13996
Lokalizacja: Ostrów Maz.
Moje BMW: e31 850i
Kod silnika: M70B50
sprzęgło do wymiany
koniecznie wymień kompletne, koszt ok. 800 zł
co do wycieku, masz na myśli uszczelkę pod głowicą czy może pod pokrywą zaworów?

_________________
http://firmaorchidea.pl
http://www.zajazdpodsosnami.pl
http://www.chodowiak.pl
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 listopada 2008, 17:54 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 35
Posty: 691
Lokalizacja: Bolesławiec
Moje BMW: Em Fünf
Kod silnika: S62B50
Yyyy wyciek z pod pokrywy zaworów sorry :wstyd: Jak jest plastikowa nakładka gdzie korek od wlewu oleju to zaraz pod ta nakładka na uszczelce sie troszeńke poci. Tam nad logiem BMW który znajduje sie na karterze jeżeli ktoś wie o czym mówie...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 listopada 2008, 19:53 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 13996
Lokalizacja: Ostrów Maz.
Moje BMW: e31 850i
Kod silnika: M70B50
to jeżeli wycieka pod deklem delikatnie to jak chcesz, tragedi nie będzie, koszty raczej niewielkie, ale ja bym wolał to zrobić, dla spokojności sumienia

_________________
http://firmaorchidea.pl
http://www.zajazdpodsosnami.pl
http://www.chodowiak.pl
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 listopada 2008, 19:58 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 43
Posty: 3270
Lokalizacja: Gdańsk
Moje BMW: E46 325Ci bez dach
Kod silnika: M54B25
Kucharz napisał(a):
to jeżeli wycieka pod deklem delikatnie to jak chcesz, tragedi nie będzie, koszty raczej niewielkie, ale ja bym wolał to zrobić, dla spokojności sumienia

Dokladnie jak Kucharz pisze...szkoda oleju, tez juz drugi raz bede zmienial bo mi chyba spartolili cos przy wymianie...ehhhhh...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 listopada 2008, 20:48 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 13996
Lokalizacja: Ostrów Maz.
Moje BMW: e31 850i
Kod silnika: M70B50
Kisiel24 napisał(a):
Kucharz napisał(a):
to jeżeli wycieka pod deklem delikatnie to jak chcesz, tragedi nie będzie, koszty raczej niewielkie, ale ja bym wolał to zrobić, dla spokojności sumienia

Dokladnie jak Kucharz pisze...szkoda oleju, tez juz drugi raz bede zmienial bo mi chyba spartolili cos przy wymianie...ehhhhh...


Kisiel, to pochwal się bo kolega pytał, ile Ciebie kosztowała taka operacja

_________________
http://firmaorchidea.pl
http://www.zajazdpodsosnami.pl
http://www.chodowiak.pl
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 listopada 2008, 21:03 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 630
Lokalizacja: kuj-pom
chcialem tylko dodac, ze jak mialem taka sytuacje to mechaniol mowil cos o jakims uszczelniaczu ,ktory moze puszczac i tez bedzie sie slizgalo


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27 listopada 2008, 01:28 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 39
Posty: 849
Lokalizacja: Łódź/Poznań
Moje BMW: e32
Kod silnika: m30b35
Kisiel24 napisał(a):
Kucharz napisał(a):
to jeżeli wycieka pod deklem delikatnie to jak chcesz, tragedi nie będzie, koszty raczej niewielkie, ale ja bym wolał to zrobić, dla spokojności sumienia

Dokladnie jak Kucharz pisze...szkoda oleju, tez juz drugi raz bede zmienial bo mi chyba spartolili cos przy wymianie...ehhhhh...

Może śruby nierowno dociagniete?

_________________
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?p=319097#319097 moja e30 :)
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?p=587194#587194 moja E32 :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27 listopada 2008, 07:31 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 43
Posty: 3270
Lokalizacja: Gdańsk
Moje BMW: E46 325Ci bez dach
Kod silnika: M54B25
PageUp napisał(a):
Kisiel24 napisał(a):
Kucharz napisał(a):
to jeżeli wycieka pod deklem delikatnie to jak chcesz, tragedi nie będzie, koszty raczej niewielkie, ale ja bym wolał to zrobić, dla spokojności sumienia

Dokladnie jak Kucharz pisze...szkoda oleju, tez juz drugi raz bede zmienial bo mi chyba spartolili cos przy wymianie...ehhhhh...

Może śruby nierowno dociagniete?

Probowalem dokrecac i jedna urwalem... :wstyd: :wstyd: , nie cieknie mocniej, ale widze ze sie poci i jak sa wieksze obroty to leci po bloku...
Co do kosztow to tak, (mala reklama ;) :P ) uszczelki kupilem u stonesa (jak dobrze pamietam cos okolo 90 zlotych) a wymiana u mnie w 3miescie jakies 50 zeta...ale teraz sam to zrobie bo jak pisalem cos mi spartolili artysci :znudzony:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27 listopada 2008, 09:02 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 14408
Sprzęgło do wymiany nie ulega wątpliwości. ... z opisu wynika że po prostu przypalałeś oponki i nie do końca miałeś wprawę. Wymień kpl. sprzęgło (sachs na przykład) i będzie gites.

Polecam fachowców od BMW nie "uniwersalnych". Robota proasta ale lepiej żeby robili już wcześnie BMW bo to specyficzne auto.


W Wawie u baura za robotę mi krzyknęli 400 albo 450zł (nie pamiętam). W siedlchac chyba 300zł..


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27 listopada 2008, 13:47 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 35
Posty: 691
Lokalizacja: Bolesławiec
Moje BMW: Em Fünf
Kod silnika: S62B50
Dzięki za odpowiedzi :padam: Rozmawiałem też ze Stones'em i polecił jakiegoś fachowca od siebie z Gorzowa Wlk :) Wiecie coś o tym ?? Mówił też, że Sachs i Luk to jedno i to samo ( np. Luk ma na tarczy napisane Sachs itd) ?? Ciesze się, że z ta uszczelką to nie duży kłopot i koszt :hyhy: Myśle, że zamówie sobie ją z ASO BMW z Niemiec, czasami maja naprawde dobre ceny. A co do wymiany mozna wziąsc sie za to samemu ?? Troszke mechanikuję sobie, wiec jeżeli to nie jakiś duży problem to powinienem dac rade :rotfl: I ostatnie pytanie, czy przy wymianie sprzęgła wymieniać olej w skrzyni biegów ?? Pozdrawiam ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27 listopada 2008, 16:01 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 630
Lokalizacja: kuj-pom
napewno nie zaszkodzi a juz bedzi ladne dojscie


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27 listopada 2008, 18:39 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 13996
Lokalizacja: Ostrów Maz.
Moje BMW: e31 850i
Kod silnika: M70B50
ja wymieniałem przy wymianie sprzęgła, mimo że miałem dość świeży

_________________
http://firmaorchidea.pl
http://www.zajazdpodsosnami.pl
http://www.chodowiak.pl
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30 listopada 2008, 22:45 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 35
Posty: 691
Lokalizacja: Bolesławiec
Moje BMW: Em Fünf
Kod silnika: S62B50
Witam ponownie ! Dzwonilem do ASO BMW w Niemczech cena za wymiane i robocizne 640 Euro wiec sobie odpuszcze... :( Ale pozostaje kilka pytań. chcę odrazu wymienic ta uszczelke, robic to samemu ( troche mechanikuje i nie mam lewych rak) czy dac odrazu fachowcowi przy robieniu sprzegła i czy zamawiać oryginalna uszczelke z ASO BMW czy zamiennik :niepewny: Gdzie moge dac autko do sprawdzenia jakiemus fachowcowi, aby dokładnie mi stwierdził co wymaga wymiany np. w zawieszeniu, czy z silniekim wszystko ok, ustawić zbierzność itd. ( bo jak widze, gdy " fachowcy" z stacjach kontroli pojazdu ze zdziwieniem poznaja tajniki działania zawieszenia i innych układów to mi sie słabo robi :kwasny: ) Tak abym nie musiał wymienic połowe niepotrzebnych rzeczy. Pozdrawiam :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 grudnia 2008, 00:51 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 8665
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Moje BMW: 535i
Kod silnika: N55
Ghost_Rider, jeśli chcesz poznać cene uszczelki głowicy OE BMW podaj najlepiej VIN, napisze do niemieckiego ASO BMW z którym współpracuje i podam Ci cene.

_________________
Darmowe rozkodowanie VIN (Polski opis):
napisz VIN na ==>> stones1@wp.pl
Problem z PW, proszę pisać na mail


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 grudnia 2008, 09:03 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 14408
Ghost_Rider, ja sobie dłubię ale mi się nie chce wymieniać sprzęgła. Przeważnie trzeba wydech zdjąć, potem wał, skrzynię - waży swoje, ale potem musisz są włożyć :D , nacelować. Ja tez się za to nie brałem, bo mechanik wie jaki "luz" czy "zużycie" elementów jest normalne (fabryczne) a co jest oznaką ew. problemów.

Najważniejsze jest zakupienie uczelniacza wałka skrzyni. Mówi się że jak go nie zmienisz (40zł) to często po zmianie sprżegła (po paru tys) zaczyna kapać olej :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 grudnia 2008, 13:47 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 35
Posty: 691
Lokalizacja: Bolesławiec
Moje BMW: Em Fünf
Kod silnika: S62B50
" Kocie " miałem na myśli samodzielna wymiane uszczelki pokrywy zaworów :) na wymiene sprzegła chyba jeszcze bym się nie odważył :hyhy: Dobrze wiedzieć odnośnie tego uszczelniacza, też to wymienie :] Stones1 nikt mi nie polecił żadnego fachowca wiec wygląda na to, że niedługo odwiedze Gorzów ;) Postanowiłem ze zrobie wszystko co mi " przeszkadza " ( może jakis mały rabat sie zrobi :rotfl: ) A wiec planuje kompletna wymiane sprzęgła, tego uszczelniacza o którym wspomniał KotSylwester, uszczelki pod pokrywa zaworów ( chyba jeszcze zrobie fotki i wrzuce na forum bo wacham sie czy rozkrecac nieruszany silnik jak narazie dla takiej błachostki), olej w skrzyni + filtr i olej silnika ( mam jeszcze jedno zielone " okienko" ale już odrazu wymienie zeby był spokój), regulacje hamulca ręcznego, ustawienie zbieżnosci, ogólny przegląd czy coś mi sie nie kwalifikuje powoli do wymiany, naprwy i to chyba tyle. Twój mechanik zromi mi to wszystko ?? Jeszcze jak dokładniej bede znał termin w którym bede mógł przyjechac to odezwe sie na gg lub PW odnośnie cen czesci i dogadania dokładniej sprawy. Na wiosne zostanie mi tylko założyc ładne oponki( tak żeby rant się "pokazał" ), spręzyny Eibacha zeby gablota poszła w dół ( myśle tez odrazu nad rozporkami przód + tył), oryginalna szyba przednia bo mi pękła lekko i czekam na odszkodowanie ( wina remontujacych droge), myślę też nad " dużym " grillem ( tym po FL ale chrom bo czarny chyba nie bardzo), nakładki na pedały(http://www.allegro.pl/item485784917_nak ... power.html co o nich myślicie ?? Ewentualnie od Ac-Achnitzera) wydech ze stali nierdzewnej od katalizatórów do konca na 2 tłumikach Magnaflow ( made by ja i kolega :D ) I wkońcu zrobie ładna sesje a najlepiej znajde jakiegos zapaleńca fotografa, pochwale sie moja niunia i wezme za kolejny " projekt " :rotfl: :hyhy: :rotfl: Pozdrawiam :P


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 3 grudnia 2008, 11:56 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 8665
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Moje BMW: 535i
Kod silnika: N55
Ghost_Rider, jak będziesz już blisko decyzji o wymianie ustalimy wszystko z mechanikiem, czy będzie w stanie zrobić w jeden dzień. Ze sprzęgłem powiedział że na pewno się wyrobi.

_________________
Darmowe rozkodowanie VIN (Polski opis):
napisz VIN na ==>> stones1@wp.pl
Problem z PW, proszę pisać na mail


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 23 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 46 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL