BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 4 maja 2025, 06:09

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie. Możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 20 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E36] 325i Coupe PRZESTROGA DLA NAPALENCOW takich jak ja...
PostNapisane: 6 grudnia 2008, 18:08 
Offline
Forumowicz

Posty: 113
Lokalizacja: Pszczyna
silnik M50B25 Vanos jako podstawa silnik przeszedl kapitalny remont na oryginalnych czesciach pozatym wlozona byla pompa oleju od S50B30 twarde sprezyny zaworow skok zaworow skrocony o 1mm kompletny dolot od S50B30 przepustnice kolektor puszka itp caly silnik powlekany ceramika HIPECO to jednak niepomoglo... silnik NIE MPower to NIE jest silnik MPower... i 9000obr/min go zabiło......... Ja sie napalilem bo autko pieknie ciaglo praktycznie do lekko ponad 8tys obr po modach ktore wykonalem wsunmie w ciagu ostatnich 2 tygodni ( nie zabardzo wiem gdzie mam szukac szczatkow glowicy reszty zaworow tlokow..........................

Tylko prosze bez komentowania mojej głupoty.... :kwasny:


Ostatnio edytowano 6 grudnia 2008, 18:30 przez Dakic, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 grudnia 2008, 18:19 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 42
Posty: 1903
Lokalizacja: Tuchola
Moje BMW: E30 344i
Kod silnika: m62b44
Garaż: E36 Coupe 325i
E30 Coupe 344i
no po prostu przesadziles Mki nawet tak wysoko sie nie kreca, jest nauczka szkoda ze tak kosztowna


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 grudnia 2008, 20:38 
Offline
Forumowy terrorysta
Avatar użytkownika

Posty: 15874
qrax napisał(a):
no po prostu przesadziles Mki nawet tak wysoko sie nie kreca, jest nauczka szkoda ze tak kosztowna


Otoz to, nic nie daje krecenie tak wysoko skoro max moc jest dostepna niżej. Bmw to nie honda type R.

_________________
Styl mojej wypowiedzi zależny od poziomu rozmówcy. Inteligentnych cenię.
Z szukających atencji, żałosnych frustratów, ignorantów kręcę bekę.LOL


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 grudnia 2008, 22:49 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 744
Lokalizacja: Bydgoszcz
Moje BMW: e61
Kod silnika: m57d30
chyba nie wytrzymal rozrzad... tak cos obstawiam ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 grudnia 2008, 23:18 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 10112
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: M4 M6
Rozumiem że jak go stroiłeś to nie zrobiłeś odcinki żadnej ?

Docierałes wogóle silnik po złożeniu ?

Rozrządu nie wymieniałeś przy okazji tych modów ?

_________________
http://www.andrew-performance.pl


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 grudnia 2008, 23:20 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 7115
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: M3
Chyba nie jeździliście nigdy emką jak ja lubie teoretyków.
Seryjnie s50b32 odcina przy 7800obr/min. Po programie spokojnie 8500obr/min.
M3 e46 w serii ma odcinkę 8500obr/min.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 grudnia 2008, 23:27 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 678
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: e46 compact
Kod silnika: M54B22
W ogóle przesuwanie odcinki w silnikach wolnossących ma jakiś większy sens?

_________________
328 na fioletowo
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 grudnia 2008, 23:30 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 7115
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: M3
Kwestia przy jakich obrotach silnik uzyskuje maksymalną moc.
W silnikach po modyfikacji czesto bywa że wykres mocy rośnie cały czas aż do ocinki. Wtedy się to najczęściej robi. Poza tym większość programów do N/A przesuwa odcinkę +500obr/min


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 grudnia 2008, 23:41 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 678
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: e46 compact
Kod silnika: M54B22
aha, dzięki za wyjaśnienie :ok:

_________________
328 na fioletowo
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 grudnia 2008, 23:41 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Posty: 16994
Moje BMW: mityczne
Kod silnika: tłuste konie
Garaż: Było: E36 318i sedan, E36 316i Compact, E39 528i sedan, E46 328Ci, E92 325Xi
Jest: F32 420i, F32 428i
Zgadza sie.

W seryjnym aucie jest to totalnie bez sensu gdyż krzywa mocy już sporo przed odcieciem opada na tyle że całkowicie bezużyteczne jest wyższe kręcenie.

W autach z modyfikacjami, jak zmienia sie charakterystyka to przesunięcie odcinki może być konieczne. W szystko zależy od charakterystki - tego co wyjdzie po modach.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 grudnia 2008, 00:02 
murdoc napisał(a):
W ogóle przesuwanie odcinki w silnikach wolnossących ma jakiś większy sens?


w autach bez modów- nie.

a czy w ogóle ma sens kręcenie poza moc max. ??

Na to pytanie nie odpowiem, bo nie chcę po raz "n"ty wplątać się o dyskusję o mocy i momencie, z której i tak każdy ***** zrozumie i uparcie zostanie przy swoim, weź stoper i zmierz kilka razy np. 60-160, by zniwelować kwestie startu kręcąc do mocy max. i nieco wyżej. A ile dokładnie obrotów trzeba, to już wnikliwa analiza wykresów moment/obroty.

Z resztą... gdyby poza moc max. kręcenie silników przy zwykłej mocy nie miało sensu.. czy inżynierowie zatrudniani w BMW to tacy debile i nieuki, że w automatach ustalają zmianę biegów tak, a nie inaczej? :zdziwko:

EOT

wszystko w tym temacie.

Dakic, czy hamowałeś auto, zanim to się stało?????


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 grudnia 2008, 01:23 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 42
Posty: 1903
Lokalizacja: Tuchola
Moje BMW: E30 344i
Kod silnika: m62b44
Garaż: E36 Coupe 325i
E30 Coupe 344i
--==Mały==-- napisał(a):
Chyba nie jeździliście nigdy emką jak ja lubie teoretyków.
Seryjnie s50b32 odcina przy 7800obr/min. Po programie spokojnie 8500obr/min.
M3 e46 w serii ma odcinkę 8500obr/min.


ty praktykant wielki ktory jezdzi emka - seryjne m3 e46 ma odcinke przy 8500? od kiedy ? Najwyzsze odciecie jest w m3 v8 i wystepuje przy 8400 obr.

nie mowimy to u tuningach, alpinach itd - po programie to mozesz miec i 9 tys obr, ale od kiedy kod zero jedynkowy zmienia wytrzymalosc poszczegolnych podzespolow silnika ? Mechaniki nie oszukasz masz dowod - autora tego tematu

znowu sie zaczyna jazda i kazdy bedzie prezentowal swoje teorie ktore nigdzie nie zaprowadza jeszcze brakuje czipow przesuwajacych odcinke na z 6,5 na 8 tys po ktorych "nic sie nie dzieje"

na moje to przesuwajcie sobie na 10 tys to nie moj silnik


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36]325i Coupe PRZESTROGA DLA NAPALENCOW takich jak ja.
PostNapisane: 7 grudnia 2008, 11:09 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 40
Posty: 3382
Lokalizacja: Gliwice
Moje BMW: *
Kod silnika: *
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=147922
Dakic napisał(a):
silnik M50B25 Vanos jako podstawa silnik przeszedl kapitalny remont na oryginalnych czesciach pozatym wlozona byla pompa oleju od S50B30 twarde sprezyny zaworow skok zaworow skrocony o 1mm kompletny dolot od S50B30 przepustnice kolektor puszka itp caly silnik powlekany ceramika HIPECO to jednak niepomoglo... silnik NIE MPower to NIE jest silnik MPower... i 9000obr/min go zabiło......... Ja sie napalilem bo autko pieknie ciaglo praktycznie do lekko ponad 8tys obr po modach ktore wykonalem wsunmie w ciagu ostatnich 2 tygodni ( nie zabardzo wiem gdzie mam szukac szczatkow glowicy reszty zaworow tlokow..........................

Tylko prosze bez komentowania mojej głupoty.... :kwasny:


Przykro....

...ale z drugiej strony - gdzie znalazłeś warsztat, który potafi tak zbudować silnik? Czy można założyć, że gdybyś nie katował go i nie wkręcał powyżej 7tys to jeździłby znacznie dłużej? jak z kosztami? Nie przekroczyły kosztów zakupu E36 M3 3.2 ?

_________________
"moje ex": E92 | E36 | E30


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 grudnia 2008, 17:28 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 42
Posty: 76
Lokalizacja: Bydgoszcz
Moje BMW: e36 318tds
Kod silnika: m41b18
mialem chipa w e30 325 m50, chip od reserweda, super srawa, krecil sie do 7tys, i ciagnął mocniej do samej odcinki, wedlug mnie poprawilo to moc w calym zakresie, rewelka ten chip, powyzej 7 tys balbym sie krecic silnik ze wzgledu na samoregulatory, one sie do tego nie nadaja,


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 grudnia 2008, 18:50 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 7115
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: M3
qrax napisał(a):
--==Mały==-- napisał(a):
Chyba nie jeździliście nigdy emką jak ja lubie teoretyków.
Seryjnie s50b32 odcina przy 7800obr/min. Po programie spokojnie 8500obr/min.
M3 e46 w serii ma odcinkę 8500obr/min.


ty praktykant wielki ktory jezdzi emka - seryjne m3 e46 ma odcinke przy 8500? od kiedy ? Najwyzsze odciecie jest w m3 v8 i wystepuje przy 8400 obr.

nie mowimy to u tuningach, alpinach itd - po programie to mozesz miec i 9 tys obr, ale od kiedy kod zero jedynkowy zmienia wytrzymalosc poszczegolnych podzespolow silnika ? Mechaniki nie oszukasz masz dowod - autora tego tematu

znowu sie zaczyna jazda i kazdy bedzie prezentowal swoje teorie ktore nigdzie nie zaprowadza jeszcze brakuje czipow przesuwajacych odcinke na z 6,5 na 8 tys po ktorych "nic sie nie dzieje"

na moje to przesuwajcie sobie na 10 tys to nie moj silnik


M e46 dokręca się ponad 8000obr/min jakieś 8200.
Ja jeździłem takim po programie i odcinało 8800 a mówisz,że silniki emki tak się nie kręcą.
Wszystko się da byle nie były to modyfikację od pana henia z garażu.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 grudnia 2008, 21:19 
Offline
Forumowicz

Posty: 113
Lokalizacja: Pszczyna
M3 E46 odcina przy 7900 a chwilowe 8000obr natomiast CLS ma odcine 8000obr... Silnik skladalem sam rozrzad byl nowy... byly lzejsze szklanki na samoregulatorach... niby zmodyfikowalem wszystko co teoretycznie mialo niewytrzymac tak wysokich obrotow ale nieprzewidzialem jednego... lancuch musial wpasc w rezonans i przeskoczyc o pare zabkow... probowalem sobie przypomniec ostatnie chwile silnika i wydaje mi sie ze wlasnie to bylo przyczyna... W moim przypadku wysokie krecenie bylo uzasadnione ze wzgledu na kompatybilnosci harakterystyki silnika a przelozen skrzyni wzasadzie wystarczylo bny 7500 zeby optymalnie wykozystac potencjal ale no coz apetyt rosnie wmiare jedzenia co do kosztow to zamknalem sie w 2,5tys ale dlatrego ze mialem silnik S50B30 tylko niestety z niego tez wiele niezostalo (dzwon!!!)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 9 stycznia 2009, 23:25 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Wiek: 42
Posty: 14133
Lokalizacja: Cieśnina złych przeżyć
Moje BMW: E60
Kod silnika: M57N
Garaż: Na przylądku, w portowej tawernie.
qrax napisał(a):
ty praktykant wielki ktory jezdzi emka - seryjne m3 e46 ma odcinke przy 8500? od kiedy ? Najwyzsze odciecie jest w m3 v8 i wystepuje przy 8400 obr.


popieram w 100% bo S54 B32 ma odcinke rowno przy 8000 (+ 50) obr i basta ( moc max ma przy 7900) . Wskazowka moze pokazac ca. 8100 - bład wskazania obrotomierza i tyle .

Dakic - skad wytrzepałes program do silnika, ktory pozwolił silnikowi sie krecic do 9 tys?

_________________
Obrazek
Najpiękniejsza na świecie jest Olabmw w mojej becie


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 stycznia 2009, 11:33 
Offline
Forumowicz

Posty: 113
Lokalizacja: Pszczyna
żeby bylo prosciej kupilem czipa z allegro w ktorym juz niebylo odciny a potem dopiero go stroilem


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 stycznia 2009, 23:23 
Offline
Forumowicz

Wiek: 41
Posty: 129
Lokalizacja: Szczytno
Moje BMW: E90 LCI 330D
Kod silnika: N57D30
S50B30 ma luz zaworowy regulowany ręcznie płytkami, dlaczego?, ponieważ hydraulika nie dawała rady w tamtych czasach, nie wiem jak w e46, ale dużo aut które kręcą się bardzo wysoko, ma ręcznie ustawiane luzy zaworów.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 stycznia 2009, 22:37 
Offline
Forumowicz

Posty: 113
Lokalizacja: Pszczyna
Odpowiem zbiorowo:
-silnik przeszedl przed modami kapitalke wlacznie z nadwymiarowymi tlokami prosto z ASO +0,25 pierscieniami panewkami niewspominajac o rozrzadzie ktory rowniez byl nowy niewymienilem jedynie z istotnych rzeczy 'szklanek' (z tym cholernym hydraulicznym regulowaniem luzu...) silnik przejechal 3200km bez przekraczania 6tys.obr w tym czasie olej zmienilem 7 razy Nie hamowalem go tylko porownalem z innym i zmierzylem czasy takze wiem ze trzymal serie co do odcinki i calej tutaj debaty na ten temat to po pierwszych jazdach na maxa okazalo sie ze 9000rpm wcale nie jest przesadzone bo silnik ciagnal do 8300-8500 juz sie zalamywalo a przy 9000 ciag juz byl slabiutki

P.S podobalo mi sie to bo jak stalem na swiatlach z inna 325i to w momencie gdy kumpel zmienial na 2bieg moja dopiero dostawala kopa...

P.S Silnik zbudowałęm własnorecznie ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 20 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 6 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL