BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 5 maja 2025, 18:36

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 7 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [Exx] zmiana oleju na Valvoline Max Life 10w40
PostNapisane: 29 grudnia 2008, 02:24 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 81
Lokalizacja: CheÂłmno
mam takie pytaniw obecnie jezdze na oleju mobil m 15w40 ale chyba nie jest on najlepszy dla mojego auta, czy tak??? chociaz kupiłem sobie ksiazke i tam polecaja własnie oleje 15w40

a ten olej taki jak w temacie co o nim myslicie patrzałem na allegro to dla starych silników sie nadaja a moja maszynka troche stara 1991 rok 1.8 gaz sekwencja 260000 przejechane?????

moze byc ten olej który mam czy lepirej zmienic??? i czy przy zmianie to mozna poprostu stary spuścic i inny wlac?????


Ostatnio edytowano 2 stycznia 2009, 00:34 przez cygan22, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29 grudnia 2008, 07:50 
Offline
Naczelny bimbrovnik
Avatar użytkownika

Posty: 9076
Lokalizacja: PTU
Moje BMW: e30
Kod silnika: m52b28
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=77118
Jeździłem na 15W40, zmieniłem na 10W40 właśnie Valvoline MaxLife. Z obserwacji mogę stwierdzić, żeee... Chyba wyszło to silnikowi na zdrowie. Zimą po prostu szybciej rozprowadza się po silniku-taka moja obserwacja. Chociaż z drugiej strony, zwiększyło się zużycie (tj. wycieki), ale ciężo stwierdzić, czy od samej wymiany oleju, czy od płukanki, którą zrobiłem przy wymianie oleju.

_________________
Obrazek

One redline a day keeps a mechanic away.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29 grudnia 2008, 09:19 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 1868
Lokalizacja: Otwock
Moje BMW: Wierne
Kod silnika: M52B28
cygan22 napisał(a):
chociaz kupiłem sobie ksiazke i tam polecaja własnie oleje 15w40

to niezbyt dobra ta książka raczej.
olej 15W40 to olej mineralny
a u ciebie jest silnik hydrauliczny i olej mineralny jest za gęsty do takiego typu silnika.
po prostu może zniszczyć silnik
powinien być zalany co najmniej olej pół-syntetyczny 10w40 i to dobrze by było żeby był to jakiś markowy.

_________________
[you] zobacz moje E36 coupe na syndykacie lub na 3er lub na sporcie
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29 grudnia 2008, 14:00 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 81
Lokalizacja: CheÂłmno
maaaad napisał(a):
Jeździłem na 15W40, zmieniłem na 10W40 właśnie Valvoline MaxLife. Z obserwacji mogę stwierdzić, żeee... Chyba wyszło to silnikowi na zdrowie. Zimą po prostu szybciej rozprowadza się po silniku-taka moja obserwacja. Chociaż z drugiej strony, zwiększyło się zużycie (tj. wycieki), ale ciężo stwierdzić, czy od samej wymiany oleju, czy od płukanki, którą zrobiłem przy wymianie oleju.


no dobra to przy nastepnej zmianie zmienie. a ta płukanka jak bys mógł wyjasnic to na czym to polega?????


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29 grudnia 2008, 15:25 
Offline
Naczelny bimbrovnik
Avatar użytkownika

Posty: 9076
Lokalizacja: PTU
Moje BMW: e30
Kod silnika: m52b28
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=77118
Polega to na tym, że przed wymianą oleju, do rozgrzanego silnika, wlewasz specjalny środek usuwający nagar znajdujący się wewnątrz silnika. Zostawiasz silnik na ok. 10 minut na wolnych obrotach, później spuszczasz stary olej i wlewasz świeży, wymieniając również filtr oczywiście. Taki zabieg może niektóre silniki, zwłaszcza te mocno zasyfione, rozszczelnić (silnik straci kompresję, a co za tym idzie moc).

_________________
Obrazek

One redline a day keeps a mechanic away.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29 grudnia 2008, 18:25 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 81
Lokalizacja: CheÂłmno
maaaad napisał(a):
Polega to na tym, że przed wymianą oleju, do rozgrzanego silnika, wlewasz specjalny środek usuwający nagar znajdujący się wewnątrz silnika. Zostawiasz silnik na ok. 10 minut na wolnych obrotach, później spuszczasz stary olej i wlewasz świeży, wymieniając również filtr oczywiście. Taki zabieg może niektóre silniki, zwłaszcza te mocno zasyfione, rozszczelnić (silnik straci kompresję, a co za tym idzie moc).


ale rozumiem bez tego sie nie da przejsc na nowy olej????


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29 grudnia 2008, 18:35 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 7115
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: M3
Nie lej żadnej płukanki chyba,że chcesz sobie narobić kłopotów i kosztów.
Nigdy nie zrozumiem po co ludzie to stosują.
Spuść stary olej wymień filtr i wlej nowy tyle.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 7 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google Adsense [Bot] i 65 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL