BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 4 maja 2025, 06:14

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie. Możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 20 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E46] 1895ccm 77kW zmiana oprogramowania na 87kW
PostNapisane: 20 grudnia 2008, 11:08 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1002
Lokalizacja: Toronto, ON
Moje BMW: E46 330Ci
Kod silnika: M54B30
Witam, posiadam E46 316i z silnikiem M43TU, mocą 77kw (105KM) przy 5300 obr/min i momentem obr. 165Nm przy 2500 obr/min. Czy istnieje możliwość zmiany oprogramowania jednostki sterującej tak, żeby odpowiadała ona osiągom modelowi 318i (M43TU 87kw (118KM) przy 5500obr/min 180Nm przy 3900/obr/min)? Budowa obu silników jest taka sama, skok tłoka, średnica cylindrów, stopień sprężania. Proszę o rady, a może ktoś już to robił? Dziękuję i pozdrawiam.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 grudnia 2008, 13:36 
Offline
Forumowicz

Posty: 440
Lokalizacja: Żyrardów
Moje BMW: E30 sedan
Kod silnika: M40B16
Moze po prostu zalozyc kompa od 318i.
Ale nie wiem, niech sie madrzejsi wypowiedza...

_________________
Mechanika pojazdowa, diagnostyka komputerowa, wulkanizacja
607 275 281


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 grudnia 2008, 13:59 
Offline
Forumowy terrorysta
Avatar użytkownika

Posty: 15874
Z ciekawości zapytam jeżdziłes taką 318i? Jest odczuwalna różnica? Jakby nie patrzeć 316i ciagnie z dołu 165Nm przy 2500.

_________________
Styl mojej wypowiedzi zależny od poziomu rozmówcy. Inteligentnych cenię.
Z szukających atencji, żałosnych frustratów, ignorantów kręcę bekę.LOL


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 grudnia 2008, 14:40 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1002
Lokalizacja: Toronto, ON
Moje BMW: E46 330Ci
Kod silnika: M54B30
Nie jeździłem 318i 87kW ale faktycznie max moment obrotowy jest dostępny trochę 'wyżej'. Słyszałem jednak, że w mocniejszej wersji jest inny wałek rozrządu.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 grudnia 2008, 18:31 
Offline
Forumowicz

Posty: 101
Lokalizacja: Polska
Witam. Tez mam 1.9 105KM i rowniez jestem zainteresowany tym tematem :)

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 grudnia 2008, 20:04 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1002
Lokalizacja: Toronto, ON
Moje BMW: E46 330Ci
Kod silnika: M54B30
O, jak miło, że ktoś jeszcze posiada ten sam, dość rzadko spotykany silnik :wstyd: Jak oceniasz jego dynamikę i elastyczność? Jeśli chodzi o zmianę oprogramowania to może nie być tak łatwo, bo chyba są inne wałki rozrządu (tak słyszałem, jednak nikt tego nie potwierdził. Pozdrawiam! :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 grudnia 2008, 12:24 
Offline
Forumowicz

Posty: 101
Lokalizacja: Polska
No to ladnie. Jak oceniam ? Troszke mu jednak brakuje :P Zeby tak go podsciagnac do 125 :D Oj byla by bajka :D Ogolnie elastyczny jest...dynamiczny tez ale mowie...kilka koni mu jednak zabraklo :mur:

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 grudnia 2008, 12:26 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1002
Lokalizacja: Toronto, ON
Moje BMW: E46 330Ci
Kod silnika: M54B30
To fakt, trochę mu jednak brakuje. Jeśli chodzi o zmianę oprogramowania, to szukałem w kilku miejscach i niestety bez odpowiedzi. :kwasny:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 grudnia 2008, 13:05 
Offline
Forumowicz

Posty: 101
Lokalizacja: Polska
:kwasny: zajebioza :kwasny:
Jednak fajnie by bylo miec troszke wiecej kucy bo z 2.0 wyciagaja 150KM a tutaj z 1.9 105...co to za polityka :P Chociaz na 125 i bedize miod. Mam nadzieje ze ktos zna temat i bedzie mogl cos wiecej powiedziec

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 grudnia 2008, 16:00 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 106
Lokalizacja: Łódź
Moje BMW: Z3, E39 525iA
Kod silnika: M52TUB25, M54b25
hmmm a to nie przypadkiem m43 1,6 z 105km ?? bo 1,9 i 105 km ? to troche dziwne :D moze sie myle. Ja mam 1,8 m43 115km ;] jezdzilem tez 1,6 i... no w elastycznosci jest roznica rowniez na korzysc 1,8 ja tam nie zauwazylem tych Nm w 1,6 przy 2500obr/min. No i ja rowniez chce chiipowac swojego... z 115 do 125 mi styknie ;] bardziej mi chodzi o wzrost momentu lub przesuuniecie maxymalnych Nm w mniejsze obroty. Jak cos bedziecie wiedziec o chipach do tych silnikow to piszcie :D

_________________
Profesjonalne usługi detailingowe w Łodzi ! zapraszam www.clinic4car.pl
Sklep z kosmetykami do auto detailingu www.clinic4car.pl/sklep


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 grudnia 2008, 16:23 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1002
Lokalizacja: Toronto, ON
Moje BMW: E46 330Ci
Kod silnika: M54B30
Otóż silnik o pojemności 1895ccm występował w dwóch wersjach mocy i momentu. O dziwo, mocniejsza wersja jest konstrukcyjnie starsza. Jestem na 100% pewien, że jest to 1.9 (1895ccm) a nie 1.6 (1596ccm). Jest on dość rzadko spotykany to fakt. Posiada oznaczenie 316i a nie 318i.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 grudnia 2008, 16:31 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 106
Lokalizacja: Łódź
Moje BMW: Z3, E39 525iA
Kod silnika: M52TUB25, M54b25
no tego to nie wiedzialem. troche dziwne ze tak zdlawiony... po co ?:] ze niby oszczedniejszy ? ale to pewnie wymagania co do mocy zeby mniej podatku placic czy cos :D he, Ja w kazdym badz razie czekam na propozycje dobrych chipow to M43 1.8 (115km) pozdrawiam

_________________
Profesjonalne usługi detailingowe w Łodzi ! zapraszam www.clinic4car.pl
Sklep z kosmetykami do auto detailingu www.clinic4car.pl/sklep


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 grudnia 2008, 16:41 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1002
Lokalizacja: Toronto, ON
Moje BMW: E46 330Ci
Kod silnika: M54B30
Jeśli chodzi o temat chip'ów do silników wolnossących to jest on krótki, bez zmian mechanicznych, maksimum, które możesz uzyskać to ok. 10% i niecałe tyle jeśli chodzi o moment, a cena... jakieś 1.500PLN. Trochę mija się z celem. Przynajmniej ja doszedłem do takiego wniosku.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 grudnia 2008, 21:58 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 106
Lokalizacja: Łódź
Moje BMW: Z3, E39 525iA
Kod silnika: M52TUB25, M54b25
no tyle to ja wiem. Chodzilo mi bardziej o chipy takie... no jak od reservda... cos ponizej 800zl :] bo te za 1500... no dzialaja ale jak mowisz nie warto za ta cene, ale za np. 400 zl to juz mozna sie zastanowic ;]]

_________________
Profesjonalne usługi detailingowe w Łodzi ! zapraszam www.clinic4car.pl
Sklep z kosmetykami do auto detailingu www.clinic4car.pl/sklep


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 grudnia 2008, 22:05 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1002
Lokalizacja: Toronto, ON
Moje BMW: E46 330Ci
Kod silnika: M54B30
Tylko takie instalacje to raczej do profesjonalnych nie należą. Szkoda chyba montować coś takiego, bo narobisz więcej szkody dla tych 'paru koni'.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31 grudnia 2008, 01:53 
Offline
Forumowicz

Posty: 101
Lokalizacja: Polska
No dobra.Skoro chipowanie nie jest warte zachodu to co z przeprogramowaniem na 318 ? Da rady taki przekret zrobic ?:)

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 stycznia 2009, 16:36 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1002
Lokalizacja: Toronto, ON
Moje BMW: E46 330Ci
Kod silnika: M54B30
Po żmudnych poszukiwaniach potwierdziła się teoria, że największą przeszkodą w podniesieniu mocy tego silnika z 77kW do 87kW jest inny wałek rozrządu niż w modelu 318i, no i oczywiście komputer.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 stycznia 2009, 16:42 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1046
Lokalizacja: Szczecin
Moje BMW: g30
Kod silnika: b58
Garaż: Jest x5 g05, x3 g45 bylo x3 g01, 5 g31, 5 g30,3 e46
no to nie najgorzej jeszcze. Zmiana wałka + przeprogramowanie kompa nie powinna być aż tak droga a 13 koników więcej.

_________________
Oceń moje bmw


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19 stycznia 2009, 22:48 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 49
Posty: 2178
Lokalizacja: Kamień Pomorski
Moje BMW: e 60
Kod silnika: 530 I
Czytam wasz temat i zastanawiam się nad tym, co chcecie osiągnąć. Warte są "sukcesu" takiego jak 10-15 KM a narażeniem silnika na usterkę? Bolidów z tego nie pobudujecie a mocy, którą teraz posiadają wasze śmigiełka po zwiększeniu o 10-15 KM nawet nie odczujecie. Rozumiem takie tematy w dieslach gdzie można do zaprzęgu nawet kilkadziesiąt rumaków dorzucić ale tu to szkoda złotówek i zachodu. Na waszym miejscu oczywiście zastanowiłbym się na ewentualna zmianą pojazdu na taki, który zaspokoi wasze potrzeby, czyli z większą jednostka napędową. Oczywiście to jest wasz wybór a z moją opinią zgadzać się nie musicie.

_________________
"wóz najszybszy w mieście"


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 stycznia 2009, 08:58 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 106
Lokalizacja: Łódź
Moje BMW: Z3, E39 525iA
Kod silnika: M52TUB25, M54b25
15km przy takiej mocy odczujesz i to bardzo :D przy 200KM 15 koni to nic ale przy tej o jakiej jest mowa to czuc czuc :D ale to tez tylko opinia moja ;]

_________________
Profesjonalne usługi detailingowe w Łodzi ! zapraszam www.clinic4car.pl
Sklep z kosmetykami do auto detailingu www.clinic4car.pl/sklep


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 20 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 8 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL