BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 15 maja 2025, 07:33

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 27 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E39] Waz olejowy...Vanos -----> filtr oleju?
PostNapisane: 19 stycznia 2009, 18:45 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 43
Posty: 3270
Lokalizacja: Gdańsk
Moje BMW: E46 325Ci bez dach
Kod silnika: M54B25
Jak w temacie koledzy...na tym rysunku zaznaczylem waz, ktory mam do wymiany. I tutaj moje pytanie...czy to jest waz cisnieniowy, w ktorym znajduje sie ciagle olej, czy olej jest dopiero pobierany do Vanosa po uruchomieniu auta???
Dziekuje za odpowiedzi...

Chodzi o waz numer 10 :)

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19 stycznia 2009, 18:51 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 62
Lokalizacja: Bialystok
Po uruchomieniu.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19 stycznia 2009, 18:54 
Offline
Specjalista

Posty: 2799
Lokalizacja: Kujawsko-Pomorskie
wyglada na cisnieniowy

_________________
ZOBACZ MOZE COS POTRZEBUJESZ > http://www.mbpartner.com.pl/

Chcesz siê odwdziêczyæ??? Kliknij POMÓG£...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19 stycznia 2009, 19:06 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 43
Posty: 3270
Lokalizacja: Gdańsk
Moje BMW: E46 325Ci bez dach
Kod silnika: M54B25
Cholera...to jak wkoncu :niepewny: :niepewny: :dontgetit: bo chce go sam wymienic, ale jak jest w nim ciagle olej to mi ucieknie dosc sporo...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19 stycznia 2009, 19:17 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 62
Lokalizacja: Bialystok
Mozesz go smialo wymienic , troszke pocieknie , podloz sobie jakas szmatke .
W tym wezu jest cisnienie jak auto pracuje.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19 stycznia 2009, 19:21 
Offline
Przyjaciel forum

Posty: 7452
Moje BMW: e36
Kod silnika: M43B16
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=53724
Ada///M napisał(a):
Mozesz go smialo wymienic , troszke pocieknie , podloz sobie jakas szmatke .
W tym wezu jest cisnienie jak auto pracuje.


tak jak kolega pisze :) wymieniałem :)

_________________
11.Bądź wierny marce BMW, uwielbiaj ją i nie pożądaj innej!!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19 stycznia 2009, 19:26 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 43
Posty: 3270
Lokalizacja: Gdańsk
Moje BMW: E46 325Ci bez dach
Kod silnika: M54B25
Ok, dziekuje Panowie...Tomku a jak dostep do tej sruby na dole, bardzo trzeba lape wyginac...??Czyli w tym wezu powstaje cisneinie w czasie pracy auta...w raz z obrotami wzrasta cisnienie??No to juz wiem, czemu caly blok i dol silnika mam mokry od oleju i czemu musze go dolewac :wstyd: :wstyd: :wstyd: :wstyd:
Dzieki koledzy!!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19 stycznia 2009, 21:16 
Offline
Przyjaciel forum

Posty: 7452
Moje BMW: e36
Kod silnika: M43B16
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=53724
Krzyśku dobrze jest zdemontować puszkę od filtra powietrza to łatwiejszy dostep będziesz miał :)

_________________
11.Bądź wierny marce BMW, uwielbiaj ją i nie pożądaj innej!!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 stycznia 2009, 00:53 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 43
Posty: 3270
Lokalizacja: Gdańsk
Moje BMW: E46 325Ci bez dach
Kod silnika: M54B25
biały napisał(a):
Krzyśku dobrze jest zdemontować puszkę od filtra powietrza to łatwiejszy dostep będziesz miał :)

Hehe...dzieki bardzo Tomku :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 stycznia 2009, 07:22 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 43
Posty: 3270
Lokalizacja: Gdańsk
Moje BMW: E46 325Ci bez dach
Kod silnika: M54B25
Jeszcze taie pytanie...czy te sruby dokrecamy jakims momentem czy poprostu tak, na wyczucie? :dontgetit:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 stycznia 2009, 09:44 
Offline
Przyjaciel forum

Posty: 7452
Moje BMW: e36
Kod silnika: M43B16
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=53724
Kisiel24 napisał(a):
Jeszcze taie pytanie...czy te sruby dokrecamy jakims momentem czy poprostu tak, na wyczucie? :dontgetit:


na pewno jest gdzieś podane ile Nm ale niestety nie wiem... dokręcałem na wyczucie :)

_________________
11.Bądź wierny marce BMW, uwielbiaj ją i nie pożądaj innej!!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 stycznia 2009, 13:17 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 15986
Lokalizacja: Los Santos
Moje BMW: E30 E46 E83
Kod silnika: M20B25 FTMW!!!
Garaż: ᶘ ᵒᴥᵒᶅ
VANOS oil supply line to control unit - 32Nm (24 ft lb). Ja dokręcałem na wyczucie.

_________________
BMW z duszą skończyły się na Kill 'em All.
Obrazek
Było: '92 E36 320i 2d diamantschwarz/stoff anthrazit; '98 E46 323i 4d farngruen/leder hellbeige, '97 E36 323i->328i 2d arktissilber/leder montana schwarz
Jest: '90 E30 325i 2d diamantschwarz/leder bison schwarz (M3), '05 E46 330ci stahlblau/leder schwarz, '08 E83 X3 3.0si alpinweiss 3/leder nevada tabak


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 stycznia 2009, 14:06 
Offline
Przyjaciel forum

Posty: 7452
Moje BMW: e36
Kod silnika: M43B16
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=53724
Kisiel24, tylko kupo nowe podkładki miedziane ...

_________________
11.Bądź wierny marce BMW, uwielbiaj ją i nie pożądaj innej!!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 stycznia 2009, 14:17 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 43
Posty: 3270
Lokalizacja: Gdańsk
Moje BMW: E46 325Ci bez dach
Kod silnika: M54B25
biały napisał(a):
Kisiel24, tylko kupo nowe podkładki miedziane ...

:zdziwko: cholera, to tam jeszcze jakies podkladki sa...
aaaa, rzeczywiscie...już widze...dzieki


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 stycznia 2009, 14:19 
Offline
Przyjaciel forum

Posty: 7452
Moje BMW: e36
Kod silnika: M43B16
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=53724
Cytuj:
:zdziwko: cholera, to tam jeszcze jakies podkladki sa...kurde, na rysunku ich nie widac :/


tak są po dwie na każdą stronę ... jak masz wąż już nowy to podjedź do motoryzacyjnego jakiegoś i dobierz średnicę...

_________________
11.Bądź wierny marce BMW, uwielbiaj ją i nie pożądaj innej!!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 stycznia 2009, 14:58 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 14
Lokalizacja: Londyn
Mozesz spokojnie wymieniac, upewnij sie ze robisz to na ostudzonym silniku, przynajmniej 2 godziny. Odrobina oleju pocieknie, pomaga poluzowanie filtra oleju aby moglo wszystko ladnie zejsc do miski. Podloz dobrze jakas szmata i nie bedzie problemu.
Nie zalecane jest wymienianie powyzszego weza w ujemnych temperaturach. Nie mam pojecia dlaczego tak pisze w manualu ktory posiadam (Haynes).
Cisnienie na ten waz podawane jest dopiero po odpaleniu silnika.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 stycznia 2009, 15:54 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 43
Posty: 3270
Lokalizacja: Gdańsk
Moje BMW: E46 325Ci bez dach
Kod silnika: M54B25
COLD napisał(a):
Mozesz spokojnie wymieniac, upewnij sie ze robisz to na ostudzonym silniku, przynajmniej 2 godziny. Odrobina oleju pocieknie, pomaga poluzowanie filtra oleju aby moglo wszystko ladnie zejsc do miski. Podloz dobrze jakas szmata i nie bedzie problemu.
Nie zalecane jest wymienianie powyzszego weza w ujemnych temperaturach. Nie mam pojecia dlaczego tak pisze w manualu ktory posiadam (Haynes).
Cisnienie na ten waz podawane jest dopiero po odpaleniu silnika.

Kurde...i to jest dziwne...ciekawe dlaczego... :zdziwko: :zdziwko:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 stycznia 2009, 16:03 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 14
Lokalizacja: Londyn
Skontaktowalem sie ze znajomym ktory pracowal kiedys dla BMW i oto jego odpowiedz ...

Zadnego z wezy ktore znajduja sie pod cisnieniem cieczy cieplej nie wymienia sie w ujemnych teperaturach ze wzgledu na mozliwosc uszkodzenia kolnierzy metalowych weza.

Koncowki zaciskow tych wezy wykonane sa z aluminium ktore beda wrazliwe na wyginanie jako iz staja sie kruche w ujemnych temperaturach.

Z jego rady ... wystarczy byc ostroznym przy wpasowywaniu weza by nie wyginac nim w poblizu koncowek i temperatura wtedy nie bedzie straszna. Jest to jedynie ostrzezenie BMW.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 stycznia 2009, 16:26 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 43
Posty: 3270
Lokalizacja: Gdańsk
Moje BMW: E46 325Ci bez dach
Kod silnika: M54B25
COLD napisał(a):
Skontaktowalem sie ze znajomym ktory pracowal kiedys dla BMW i oto jego odpowiedz ...

Zadnego z wezy ktore znajduja sie pod cisnieniem cieczy cieplej nie wymienia sie w ujemnych teperaturach ze wzgledu na mozliwosc uszkodzenia kolnierzy metalowych weza.

Koncowki zaciskow tych wezy wykonane sa z aluminium ktore beda wrazliwe na wyginanie jako iz staja sie kruche w ujemnych temperaturach.

Z jego rady ... wystarczy byc ostroznym przy wpasowywaniu weza by nie wyginac nim w poblizu koncowek i temperatura wtedy nie bedzie straszna. Jest to jedynie ostrzezenie BMW.

Czlowiek sie uczy jednak cale zycie :) Dziekuje kolego :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 stycznia 2009, 09:39 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 43
Posty: 3270
Lokalizacja: Gdańsk
Moje BMW: E46 325Ci bez dach
Kod silnika: M54B25
Bialyyyyyy, jeszcze jedno pytanie...czy musze odlaczac przplywke, zeby obudowe filtr przesunac???Boje sie ze jesli ja wypne to kurde bledy mi sie porobia :wstyd: :dontgetit: :dontgetit: , a ostatrnio na kompie bylem i pokasowalem...fakt, ze nie bylo bledu przeplywki, no ale kurde moze teraz powstac :znudzony:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 27 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google Adsense [Bot] i 56 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL