BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 6 maja 2025, 00:09

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 23 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E46] wrzucenie "serca" od M3
PostNapisane: 12 stycznia 2009, 19:10 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 49
Posty: 2178
Lokalizacja: Kamień Pomorski
Moje BMW: e 60
Kod silnika: 530 I
Cześć ludziki. Potrzebuje kilku wskazówek dotyczących zmiany silnika w E 46. Sytuacja wygląda następująco: mam w swoim autku silnik 1,9 czyli jest to zwykła 318 ci a mam małą koncepcję wrzucenia silnika od M3. Potrzebuję fachowej pomocy gdyż silnik, który znalazłem jest ze skrzynią SMG. Dokładnie rzecz ujmując chodzi mi o to czy można wrzucić "zwykłą" skrzynie manualną i silnik oraz cała instalka będzie latała normalnie czy tez musi zostać ta skrzynia SMG. Dodam, że silnik ma dodatkową pompę , która znajduje się przy bloku i czy można ją bez problemu wykręcić i zaślepić. Nie wiem jak zachowa się sterownik po odłączeniu tej skrzyni SMG i czy nie będzie szwankował lub wyświetlał komunikatu, że "nie widzi skrzyni" Jeśli ktoś bawił się w takie rzeczy to proszę o info na PW z numerem telefonu a zadzwonię i porozmawiam.
dzięki

_________________
"wóz najszybszy w mieście"


Ostatnio edytowano 12 stycznia 2009, 22:22 przez hubi e46coupe, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 stycznia 2009, 20:57 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 159
Lokalizacja: Radom
Moje BMW: 320i 86
Może nie do końca na temat ale będziesz miał jeszcze dużo innych elementów do wymiany, szczególnie że to 318.
Zawieszenie, hamulce, stabilizatory, dyferencjał razem z półosiami i całą resztą, wał napędowy, chłodnice (3 sztuki) , układ wydechowy bo ori M nie zmieści się, przeróbki pod maską itd.
Poza tym trzeba wzmocnić karoserię bo nawet seryjna emka pęka przy mocniejszej jeżdzie.

_________________
ZJAR


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: wrzucenie "serca" od M3 do e 46
PostNapisane: 12 stycznia 2009, 21:05 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 17755
Lokalizacja: Ciućkowo
Moje BMW: E46 325 CiA
Garaż: https://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=170039&start=0
hubi e46coupe napisał(a):
Cześć ludziki. Potrzebuje kilku wskazówek dotyczących zmiany silnika w E 46. Sytuacja wygląda następująco: mam w swoim autku silnik 1,9 czyli jest to zwykła 318 ci a mam małą koncepcję wrzucenia silnika od M3. Potrzebuję fachowej pomocy gdyż silnik, który znalazłem jest ze skrzynią SMG. Dokładnie rzecz ujmując chodzi mi o to czy można wrzucić "zwykłą" skrzynie manualną i silnik oraz cała instalka będzie latała normalnie czy tez musi zostać ta skrzynia SMG. Dodam, że silnik ma dodatkową pompę , która znajduje się przy bloku i czy można ją bez problemu wykręcić i zaślepić. Nie wiem jak zachowa się sterownik po odłączeniu tej skrzyni SMG i czy nie będzie szwankował lub wyświetlał komunikatu, że "nie widzi skrzyni" Jeśli ktoś bawił się w takie rzeczy to proszę o info na PW z numerem telefonu a zadzwonię i porozmawiam.
dzięki


Oni robili taki swap http://fwmotorsport.pl/ Może pomogą.

_________________
I Don`t Suffer From Insanity... I Enjoy Every Minute Of It..
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 stycznia 2009, 21:44 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 49
Posty: 2178
Lokalizacja: Kamień Pomorski
Moje BMW: e 60
Kod silnika: 530 I
Oczywiście rozumiem i liczę się z wymianą innych elementów oraz drobnymi przeróbkami. Wiem, że nie będą to małe koszty ale mam taką koncepcję i generalnie zanim popadnę w tarapaty to wolę się upewnić i poradzić. Jednak największy znak zapytania to ta skrzynia SMG. Generalnie nie jest też dużym problemem pozostawienie jej i zamontowanie całości razem. W grę wchodzi wtedy kiera z łopatkami i podłączenie całości instalacji. Osoba, która posiada ten silnik ma również całe zawieszenie oraz kompletne hamulce więc to też nie jest problem. Silnik jest z całym kompem i instalką.

_________________
"wóz najszybszy w mieście"


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 stycznia 2009, 19:23 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 49
Posty: 2178
Lokalizacja: Kamień Pomorski
Moje BMW: e 60
Kod silnika: 530 I
:/ kurcze widzę, że nie będzie to lekki temat bo goście nie chcą zdradzac szczegółów odnośnie swapa na M3. Teraz mam dylemat i niezłą rozkminę. Może znacie jeszcze jakąś firmę lub kogoś prywatnego kto robił taki temat. HELP :padam:

_________________
"wóz najszybszy w mieście"


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27 stycznia 2009, 23:41 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 49
Posty: 2178
Lokalizacja: Kamień Pomorski
Moje BMW: e 60
Kod silnika: 530 I
Powracając do zagadnienia narodziło mi sie nowe pytanie. Co sądzisie o zamontowaniu w tym silniku kompresora (mowa oczywiście o 318Ci??? Jeśli ktoś zna firmy oferujące kompletne do instalacji zestawy to bardzo proszę o pomoc. Nadmieniam, iż moja koncepcja z silnikiem ///M nie umarła i szukam rozwiązania. Uważam, że temat jest wart zachodu dla własnej satysfakcji i szacunku dla marki.

proszę o info :padam:

_________________
"wóz najszybszy w mieście"


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27 stycznia 2009, 23:49 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1046
Lokalizacja: Szczecin
Moje BMW: g30
Kod silnika: b58
Garaż: Jest x5 g05, x3 g45 bylo x3 g01, 5 g31, 5 g30,3 e46
Myślę że pomysł z kompresorem nie jest aż tak zły, zobacz chociażby jak wyszlo to tutaj
http://www.bmw-syndikat.de/bmwsyndikatf ... IC_ID=8262

_________________
Oceń moje bmw


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 stycznia 2009, 00:04 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 49
Posty: 2178
Lokalizacja: Kamień Pomorski
Moje BMW: e 60
Kod silnika: 530 I
Co prawda nie jest to silnik mojej "kategorii" ale pełen szacun, bo wygląda dobrze. Jest to kompromisowe rozwiązanie jak dla mnie więc poszukuję wszelkich info na ten temat. Jednak zawszę chylę czoła przed silnikiem ///M i nie chodzi mi tu juz o osiągi. Jeśli ktokolwiek posiada informacje na temat swapu lub wrzucenia kompresora to jestem wdzięczny za każdą wiadomość.

ironman - wielkie dzieki

_________________
"wóz najszybszy w mieście"


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 stycznia 2009, 00:04 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 1805
Lokalizacja: Wawa
Moje BMW: M3 e46
Kod silnika: S54
Kompresor to moim zdaniem fajny pomysł. Ale jednak nie w 318. Ja bym wrócił do Silnika z M3, a potem do niego dołożył kompresor jak już się przyzwyczaisz do mocy i te 350KM będzie za mało.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 stycznia 2009, 00:08 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1046
Lokalizacja: Szczecin
Moje BMW: g30
Kod silnika: b58
Garaż: Jest x5 g05, x3 g45 bylo x3 g01, 5 g31, 5 g30,3 e46
imho patrzac na koszta , to chyba łatwiej znaleźć m54s30 cały komplet do przekładki i później jakieś mody niż coś od m-ki

_________________
Oceń moje bmw


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 stycznia 2009, 00:08 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 49
Posty: 2178
Lokalizacja: Kamień Pomorski
Moje BMW: e 60
Kod silnika: 530 I
Kostek ja jednocześnie mam respekt i zarazem ogromny szacunek do silnika ///M. Miałem przyjemność polatać ///M i jestem ciągle pod ogromnym wrażeniem. To we mnie nie umiera aby zrobić swapa serca ///M. Ale każda sugestia jest ogromnie pomocna.

_________________
"wóz najszybszy w mieście"


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 stycznia 2009, 00:13 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 1805
Lokalizacja: Wawa
Moje BMW: M3 e46
Kod silnika: S54
hubi e46coupe, problem tylko w tym że nie bardzo się robi zestawy kompresorów do 318. Dopiero od 320.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 stycznia 2009, 00:45 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 49
Posty: 2178
Lokalizacja: Kamień Pomorski
Moje BMW: e 60
Kod silnika: 530 I
Przedewszystkim mierzyć siły na zamiary. Zawsze chciałem aby w moim aucie brzmiało serce ///M i dlatego do tego zmierzam. Nie chcę też ze swojego autka zrobic wyścigówki. Moja koncepcja pojawiła się wyłącznie z sentymentu. Kostek poszperałem w neciku i tak jak napisałeś nic nie znalazłem do 1,9 Ci. Pomijając wszystko broni nie składam i zacięcie jest. Uważam, że moja koncepcja jest słuszna, choćby koszty były większe niż zakup seryjnego ///M. Dla mnie to będzie ogromna satysfakcja i mega frajda montować to "prawie" osobiście.

_________________
"wóz najszybszy w mieście"


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 stycznia 2009, 01:21 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 2541
Lokalizacja: Radom
Moje BMW: 530d
hubi e46coupe napisał(a):
Dla mnie to będzie ogromna satysfakcja i mega frajda montować to "prawie" osobiście.
Z tym się zgodze, nic tak nie cieszy jak efekty własnej pracy :)

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 stycznia 2009, 01:21 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 1805
Lokalizacja: Wawa
Moje BMW: M3 e46
Kod silnika: S54
hubi e46coupe napisał(a):
Uważam, że moja koncepcja jest słuszna, choćby koszty były większe niż zakup seryjnego ///M.


Moim zdaniem jest bez sensu. Ale czy takie rzeczy powstałe z pasji muszą mieć sens? :)

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 stycznia 2009, 01:35 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 2174
Lokalizacja: Tiegenhof
Moje BMW: E36
Kod silnika: M43B16 :]
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?t=27899
kostek_ja napisał(a):
Moim zdaniem jest bez sensu. Ale czy takie rzeczy powstałe z pasji muszą mieć sens? :)

To jest całkowicie bez sensu !!!
ale...

hubi e46coupe napisał(a):
Uważam, że moja koncepcja jest słuszna, choćby koszty były większe niż zakup seryjnego ///M. Dla mnie to będzie ogromna satysfakcja i mega frajda montować to "prawie" osobiście.


No i dla mnie pięknie :] Mózg mówi: "Nie rób tego..." , a serducho: "Tak, to jest to!" ; i Ty serducha widzę słuchasz ... :padam:

_________________
>>> MOJA e36... :] <<<

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 stycznia 2009, 01:38 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 2541
Lokalizacja: Radom
Moje BMW: 530d
Dziocho napisał(a):
i Ty serducha widzę słuchasz ... :padam:
Czyli co czekamy na fotorelacje? :hyhy:

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 stycznia 2009, 09:56 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 49
Posty: 2178
Lokalizacja: Kamień Pomorski
Moje BMW: e 60
Kod silnika: 530 I
Kuba. napisał(a):
Czyli co czekamy na fotorelacje? :hyhy:


Puki co czekamy na dalsze pomysły i podpowiedzi. Oczywiście jeśli nic się w tej kwestii nie zmieni to zakupuję serducho ///M i gruba rzeźba. Mam nadzieję, że ruszy to całą parą na wiosnę i "banan" z gęby mi nie zniknie. :D

_________________
"wóz najszybszy w mieście"


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 stycznia 2009, 15:34 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 1805
Lokalizacja: Wawa
Moje BMW: M3 e46
Kod silnika: S54
hubi e46coupe, ale na serio. Nie lepiej kupić M3? Jeszcze żebyś chciał mieć sedana, a masz coupe. Wyjdzie zapewne taniej i niewątpliwie lepiej ;)

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 stycznia 2009, 16:30 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 49
Posty: 2178
Lokalizacja: Kamień Pomorski
Moje BMW: e 60
Kod silnika: 530 I
kostek_ja napisał(a):
Jeszcze żebyś chciał mieć sedana, a masz coupe.


Oświeć mnie o co chodzi w tej wypowiedzi?

Nie do końca wychodzi to taniej, ale biorę taką też ewentualność pod rozwagę. Jednak najbardziej w głowie mi siedzi swap i cała z tym zabawa. Wiem ile jest do zrobienia i przerobienia i nie nastawiam się na to, że załatwię temat w trzy dni.

_________________
"wóz najszybszy w mieście"


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 23 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 27 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL