BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 8 czerwca 2025, 15:48

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 26 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E46] 330d 2000r
PostNapisane: 26 stycznia 2009, 17:35 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 2
Lokalizacja: Konin
Pływa na obrotach iak jest zimny jak się rozgrzeje jest ok ma takie błędy p1E25 kontrola prędkości obrotowej silnika co moze być trafione ma jeszcze dwa takie p3505 system podgrzewania wsępnego i p1A04 podgrzewanie czynnika chłodzącego czte dwa błedy mają wpływ plywanie na obrotach lub czym one są spowodowane :(


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 lutego 2009, 17:05 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 44
Lokalizacja: podkarpackie
Moje BMW: e46 330d
Kod silnika: m57
podpinam sie pod temat, mam tak samo oprucz błędu o kontroli prędkości obr. silnika, co to może być?

_________________
pozdro


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 lutego 2009, 17:22 
Offline
Specjalista

Posty: 2799
Lokalizacja: Kujawsko-Pomorskie
prawdopodobnie swiece zarowe....jak odpalisz nie pali na wszystkie gary :P

_________________
ZOBACZ MOZE COS POTRZEBUJESZ > http://www.mbpartner.com.pl/

Chcesz siê odwdziêczyæ??? Kliknij POMÓG£...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 lutego 2009, 18:28 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 44
Lokalizacja: podkarpackie
Moje BMW: e46 330d
Kod silnika: m57
miałem padniętą jedną świeczke, po wymianie problem pozostał

_________________
pozdro


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 lutego 2009, 18:43 
Offline
Specjalista

Posty: 2799
Lokalizacja: Kujawsko-Pomorskie
boloxox1 napisał(a):
miałem padniętą jedną świeczke, po wymianie problem pozostał

a skad wiesz ze nastepna nie padla...wymienia sie kompl. wtedy jest sie pewny /swiece zarowe maja swoj zywot i wymienia sie tak jak benzynowe/

_________________
ZOBACZ MOZE COS POTRZEBUJESZ > http://www.mbpartner.com.pl/

Chcesz siê odwdziêczyæ??? Kliknij POMÓG£...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 lutego 2009, 19:52 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 44
Lokalizacja: podkarpackie
Moje BMW: e46 330d
Kod silnika: m57
chyba że mechanik który sprawdzał i wymieniał świece pominą jakąś albo nie sprawdził jak należy :zly:

_________________
pozdro


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 lutego 2009, 20:30 
Offline
Specjalista

Posty: 2799
Lokalizacja: Kujawsko-Pomorskie
boloxox1 napisał(a):
chyba że mechanik który sprawdzał i wymieniał świece pominą jakąś albo nie sprawdził jak należy :zly:

ciekawe jak sprawdzal /trzeba wszystkie wykrecic/ i czy dal tej samej wartosci :P

_________________
ZOBACZ MOZE COS POTRZEBUJESZ > http://www.mbpartner.com.pl/

Chcesz siê odwdziêczyæ??? Kliknij POMÓG£...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 lutego 2009, 21:19 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 44
Lokalizacja: podkarpackie
Moje BMW: e46 330d
Kod silnika: m57
dla sprawdzenia świec trzeba wszystkie wykręcać? po co?

_________________
pozdro


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 lutego 2009, 21:24 
Offline
Specjalista

Posty: 2799
Lokalizacja: Kujawsko-Pomorskie
boloxox1 napisał(a):
dla sprawdzenia świec trzeba wszystkie wykręcać? po co?

zeby dobrze sprawdzic :P

_________________
ZOBACZ MOZE COS POTRZEBUJESZ > http://www.mbpartner.com.pl/

Chcesz siê odwdziêczyæ??? Kliknij POMÓG£...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 lutego 2009, 21:28 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 44
Lokalizacja: podkarpackie
Moje BMW: e46 330d
Kod silnika: m57
:super:

_________________
pozdro


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 lutego 2009, 10:01 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 44
Lokalizacja: podkarpackie
Moje BMW: e46 330d
Kod silnika: m57
jeszcze raz sprawdzałem świece - są ok, błędy które się pojawiały to niełączące wtyczki, obroty nadal falują ale chyba ma tak być, falują aż do momentu osiągnięcia temperatury zadanej wewnątrz samochodu, sprawdziłem to przy kilku różnych nastawach temperatury i to się potwierdza

_________________
pozdro


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 lutego 2009, 11:31 
Offline
Specjalista

Posty: 2799
Lokalizacja: Kujawsko-Pomorskie
obroty nie powinny falowac :P

_________________
ZOBACZ MOZE COS POTRZEBUJESZ > http://www.mbpartner.com.pl/

Chcesz siê odwdziêczyæ??? Kliknij POMÓG£...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 lutego 2009, 18:30 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 44
Lokalizacja: podkarpackie
Moje BMW: e46 330d
Kod silnika: m57
falują tzn. zmieniają się z 750 na 850 co około 4 s.

_________________
pozdro


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16 lutego 2009, 15:36 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 62
Lokalizacja: Warszawa
mi pewien mechanik u ktorego robie swoj samochud tez mi powiedzial ze to swiece zarowe a mam taki sam objaw jak wy.widocznie zle sprawdzales te swiece zarowe lub jeszcze cos innego jest w nich nie tak.w serwisie tez mi powiedzieli ze 6 swiec zarowych do wymiany i bedzie git.ale jest tez mozliwe to ze ci wtryski siadaja ale to juz mniej optymistyczna wiadomosc.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 lutego 2009, 17:50 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 44
Lokalizacja: podkarpackie
Moje BMW: e46 330d
Kod silnika: m57
:( prawdopodobnie mam uwalony podgrzewacz płynu chłodzącego:

1. silnik dość wolno się nagrzewa
2. po odpaleniu zimnego samochodu nie wyczuwam różnicy temperatur na wlocie i wylocie podgrzewacza ani poboru prądu przez niego
3. błąd dało się skasować po osiąnięciu zadanej temp. wewnątrz samochodu (chyba)

_________________
pozdro


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 października 2009, 08:17 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 2
Lokalizacja: Dzierzoniow
Witam, chciałbym wrócić do starego tematu. Podobna sytuacja, teraz się ochłodziło i przy odpalaniu silnik pływa na wolnych obrotach. E46 330d. Jak się rozgrzeje to jest OK. Ktoś powyżej wspomniał o świecach żarowych. Może się nie znam ale świece służą generalnie tylko do odpalania. Poza tym nie świeci sie kontrolka, która wskazuje przerwę na świecy.
Pozdrawiam
Wojtek

_________________
Pozdrawiam
Wojtek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 października 2009, 10:34 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 49
Posty: 2607
Lokalizacja: Nysa Opolskie
Moje BMW: F07 535dx
Kod silnika: n57
Witam
Koledzy świeca żarowa ma na celu ułatwienie rozruchu zimnego silnika.

W silnikach starszych z komorą wstępną, od rozgrzanej do czerwoności główki świecy zapala się paliwo.
Silniki z wtryskiem bezpośrednim potrzebują świec w trudniejszych warunkach atmosferycznych (mrozy) w nich świeca oddaje ciepło powietrzu wlatującemu z kolektora dolotowego do cylindra.

Owszem sterownik podtrzymuje na świecach napięcie jeszcze przez
PARĘ SEKUND
po uruchomieniu silnika, ma to na celu utrzymanie stabilności obrotów. Ale tylko wtedy gdy temperatura płynu chłodzącego ,temperatura otoczenia jest bardzo niska. Do tego sterownik przestawia kąt wtrysku.Dla tego zimny diesel puszcza delikatnie jasny dymek.
Dynamiczny kąt wtrysku jest ustawiany przez ECU na podstawie informacji jakie przekazują czujniki temp. płynu chłodzącego, temp. paliwa , temperatury zewnętrznej i temp zasysanego powietrza czujnik w przepływce.
W moim przypadku e46 320 d 150ps- komp wywala 4 błędy wszystkie dotyczą świeć żarowych! One nie działają! Nie ma jeszcze ostrych mrozów , nie mam problemów z odpalaniem i zapewniam was że nie mam problemów z falowaniem obrotów.
Myślę że świece nie mają nic wspólnego z opisywanymi objawami.
Doszukiwał bym się uszkodzonego(przekłamującego czujnika temp. w którymś z obwodów) włącznie z czujnikiem w przepływomierzu.
Jeśli chodzi o 320d 136ps na pompie VP44 częsta usterka samej pompy, gdy falują obroty na zimnym ( również związane jest to z przestawianiem dynamicznego kąta wtrysku przez vp44)
W silnikach diesla na CR często przez niesprawność czujnika ciśnienia w szynie, lub zaśniedziałe połączenia na wtyczkach.Pojawia się falowanie obrotów.
Pozdrawiam Krzysiek

_________________
TEL. 600218347 Krzysiek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 października 2009, 10:44 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 2
Lokalizacja: Dzierzoniow
Czyli musze zacząć od podłączenia do komputera?

_________________
Pozdrawiam
Wojtek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 października 2009, 11:28 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 2315
Lokalizacja: Lublin
Moje BMW: M5
Kod silnika: nie wiem nie znam si
mialem tak samo i u mnie byl to podgrzewacza wody


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 października 2009, 12:09 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 49
Posty: 2607
Lokalizacja: Nysa Opolskie
Moje BMW: F07 535dx
Kod silnika: n57
Witam
wojtek.msport napisał(a):
Czyli musze zacząć od podłączenia do komputera?

Właśnie podpięcie się pod kompa wiele pomaga !!
Ale mechanik musi się wykazać wiedzą samo podłączanie się w celu czytania błędów jest G.... warte.
Przekłamujący czujnik temp. nie wywali błędu może kłamać i zamiast rano podać info do kompa (jest 5stopni poda że jest -5 stopni)
Wtedy ECU nie widzi błędu a podejmuje działanie bo przecież jest w minusie.
Ja robię to tak rano gdy silnik po nocy zimny idę do autka włączam tylko zapłon i kompem sprawdzam co pokazuję: jaka jest temp. paliwa, cieczy,powietrza,itd.
Jeśli większość czujników pokazuje podobną temp. (a tak być powinno) np. 10 stopni a jeden będzie pokazywał np.2 stopnie to wiem że jest zwalony i może wprowadzać zakłócenia. W lecie gdy ten sam czujnik przekłamuje powiedzmy o 8 stopni rano gdy jest 21 stopni on poda że jest 13 dla kompa dalej będzie ciepło i nie widzimy niesprawności.......... co się stanie gdy przekłamie o 8 stopni gdy powietrze ma 4 (:
Powodzenia..... czy tak czy inaczej daj znać gdy ustalisz i usuniesz przyczynę.
Pozdrawiam Krzysiek

_________________
TEL. 600218347 Krzysiek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 26 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot], Google Adsense [Bot] i 58 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL