BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 25 czerwca 2025, 17:09

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 28 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [e36]jak wymienic sprezyne zaworu bez zdejmowania glowicy?
PostNapisane: 18 lutego 2009, 21:40 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 97
Lokalizacja: norwich
witam mam taki problem, dzis zaczeko mi cos stukac w silniku i okazalo sie ze popychacz zaworowy zsunal sie z zaworu, wiec zlozylem w calosc i spoko, odpolilem auto i znowu to samo. znowu odkrcilem i okaalo sie ze popychacz znowu spadl tylko ze sprezyna nie odskoczyla do gory, zostala duzo nizej niz inne sprezyny, gdzie krzywka skierowana byla do gory.ale gdy juz odskoczyla to miedzy ta a innymi byla roznica paru milimetrow. czy jest jakis sposob na wymiane bez demontazu calej glowicy? bardzo prosze o pomoc


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 lutego 2009, 21:43 
Offline
Specjalista

Posty: 2799
Lokalizacja: Kujawsko-Pomorskie
dobry mechanik ci to zrobi :P

_________________
ZOBACZ MOZE COS POTRZEBUJESZ > http://www.mbpartner.com.pl/

Chcesz siê odwdziêczyæ??? Kliknij POMÓG£...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 lutego 2009, 21:59 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 97
Lokalizacja: norwich
a orientujesz sie moze ile to kosztuje?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 lutego 2009, 22:07 
Offline
Forumowicz

Posty: 353
Lokalizacja: Konin
mechanik podłączy ci sprężone powietrze w otwór świecy zapłonowej i zrobi robote nad zaworem nie odkręcając czapki


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 lutego 2009, 22:07 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 43
Posty: 21
Lokalizacja: kamieĂą pomorski
Moje BMW: e39
Kod silnika: M62b44
pewnie ze jest musisz miec tlok w gornym martwym polozeniu i sciagacz zaworowy najlepiej sprawuje sie samoruba zawor oprze sie na tloku i mozesz smialo dzialac


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 lutego 2009, 22:17 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 97
Lokalizacja: norwich
nie wpadnie zbyt gleboko? i jak ustawic ten tkok w gornym polozeniu?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 lutego 2009, 22:22 
Offline
Specjalista

Posty: 2799
Lokalizacja: Kujawsko-Pomorskie
marekdyno napisał(a):
nie wpadnie zbyt gleboko? i jak ustawic ten tkok w gornym polozeniu?

nie bierz sie sam jak nie masz odpowiednich narzedzi jak koledzy pisali :P

_________________
ZOBACZ MOZE COS POTRZEBUJESZ > http://www.mbpartner.com.pl/

Chcesz siê odwdziêczyæ??? Kliknij POMÓG£...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 lutego 2009, 22:58 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 97
Lokalizacja: norwich
czyli jakich nazedzi jesli mozna wiedziec? sciagacz na sprezyne i co jeszcze sie moze przydac?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19 lutego 2009, 00:14 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 411
Lokalizacja: Sanok
Moje BMW: E36
Kod silnika: M50B20
lepiej daj zarobic komus kto sie zna i wiej jak to zrobic jak dac pozniej komus zeby ci pol silnika od nowa naprawial :P :P :P chyba ze masz na nowe czesci ;)

_________________
BóG Stworzył BMW bo Miał GUST !!!!! a Inne Samochody Bo Miał Dobry Humor :)
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19 lutego 2009, 16:41 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 97
Lokalizacja: norwich
no dobra ale jaki jest koszt takiej naprawy?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 lutego 2009, 16:51 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 97
Lokalizacja: norwich
jednak wezme sie za to sam, powiedzcie prosze jak ustawic tlok na samej gorze, jak musi byc ustawiona krzywka na walku? bo mam juz sciagacz i sprezyny. prosze o jakies wskazowki


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 lutego 2009, 19:49 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 97
Lokalizacja: norwich
naprawde potrzebuje waszej rady. prosze. mechanik zawolal sobie 350 zl, to troche za duzo jak na mnie


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 lutego 2009, 09:51 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 97
Lokalizacja: norwich
panowie to nikt tego nie robil? prosze o jakies wskazowki


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 lutego 2009, 16:33 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 97
Lokalizacja: norwich
na co mam zwracac uwage przy zdejmowaniu tej sprezyny,


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 lutego 2009, 16:39 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 3945
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: 550i
Kod silnika: M70B54
Jezeli chcesz cos nowego wpisac do swojego tematu, a nikt nie odpisal to jest funkcja edycji postu i tam dopisujesz. Nie odpowiadamy na swoje posty kolejnym postem!

_________________
W końcu nie kolejne sreberko - 5er E34 550i
Szary Kaszalot - 7er E65 745i


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 lutego 2009, 17:23 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1363
Lokalizacja: Grójec
Moje BMW: 3x e36
Kod silnika: m43b18 m43b19 m52b25
Nie robiłem tej operacji tzn;wymiany sprężyny bez ściągania głowicy także poszukaj więcej info na ten temat ale żeby tłok był w GMP musisz wykęcic świece (wszystkie ) przez otwór świecy na garnku w którym będziesz wymieniał sprężynę włóż długi śrubokręt i przy pomocy klucza obracaj wałem do momentu aż srubokręt znajdzie się w najwyższym punkcie to będzie GMP tłoka który Cię interesuje .Jest kilka metod żeby zapobiec wysunięciu zaworu ;przez otwór świecy wciskasz sznurek do cylindra ile wejdzie :hyhy: po skończonej operacji łatwo go usunąc albo do uszkodzonej świecy(wytłuczona porcelanka i usunięta elektroda) dospawujesz króciec i wkręcasz w głowicę następnie zakładasz na króciec wężyk od sprężarki i podajesz ciśnienie to powinno zapobiec opadnięciu zaworu .Uważac powinieneś na zamek zaworowy żeby nie wystrzelił w twarz albo nie wpadł w głowicę ,na sprężynę żeby nie odskoczyła ,na to żeby obydwa zamki weszły na swoje miejsce w trzonku zaworu .


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 lutego 2009, 17:30 
Offline
Forumowicz

Posty: 440
Lokalizacja: Żyrardów
Moje BMW: E30 sedan
Kod silnika: M40B16
Marek WGR napisał(a):
Nie robiłem tej operacji tzn;wymiany sprężyny bez ściągania głowicy także poszukaj więcej info na ten temat ale żeby tłok był w GMP musisz wykęcic świece (wszystkie ) przez otwór świecy na garnku w którym będziesz wymieniał sprężynę włóż długi śrubokręt i przy pomocy klucza obracaj wałem do momentu aż srubokręt znajdzie się w najwyższym punkcie to będzie GMP tłoka który Cię interesuje .Jest kilka metod żeby zapobiec wysunięciu zaworu ;przez otwór świecy wciskasz sznurek do cylindra ile wejdzie :hyhy: po skończonej operacji łatwo go usunąc albo do uszkodzonej świecy(wytłuczona porcelanka i usunięta elektroda) dospawujesz króciec i wkręcasz w głowicę następnie zakładasz na króciec wężyk od sprężarki i podajesz ciśnienie to powinno zapobiec opadnięciu zaworu .Uważac powinieneś na zamek zaworowy żeby nie wystrzelił w twarz albo nie wpadł w głowicę ,na sprężynę żeby nie odskoczyła ,na to żeby obydwa zamki weszły na swoje miejsce w trzonku zaworu .


nic dodac, nic ująć ;)

_________________
Mechanika pojazdowa, diagnostyka komputerowa, wulkanizacja
607 275 281


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 lutego 2009, 07:19 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 97
Lokalizacja: norwich
wielkie dzieki. to juz jest coc ;-)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 lutego 2009, 07:25 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 97
Lokalizacja: norwich
te zamki zaworu to mam rozumiec sa te dwie polowki ktore znajduja sie na koncu zaworu? jeli tak to chyba bedzie prosto to nzrobic. ale chyba trzeba wykrecic wiatrak bo inaczej nie da sie dojsc do miejsca w ktorym trzeba krecic by sie wszystko poryszylo?
dzieki


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 lutego 2009, 09:32 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1363
Lokalizacja: Grójec
Moje BMW: 3x e36
Kod silnika: m43b18 m43b19 m52b25
Tak te dwie połówki :super: możesz zdjąc wiskozę jeśli nie masz pomocnika ,bo jeśli ktoś będzie Ci pomagał to wystarczy założyc nasadkę na śrubę na wale korbowym i jeden kręci drugi obserwuje czy tłok podniósł śrubokręt do gmp.Jeszcze jedno ,żeby nie było skuchy to auto na luzie i zaciągnięty ręczny bo lepiej żeby wał korbowy podczas tej operacji nie zmienił położenia ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 28 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 7 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL