BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 4 maja 2025, 13:44

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie. Możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 43 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 2 lutego 2009, 19:54 
Offline
Forumowicz

Posty: 111
Lokalizacja: MaÂłopolska
A czy te pytania są mądre ??? np:
ArielBMW napisał(a):
Tłotki mogą zostać stare czy nowe?

Polecam tą stronkę http://www.godula.cc.pl/index1.php?page ... t&artid=43


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 lutego 2009, 20:46 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 32
Posty: 365
Lokalizacja: Świnoujście
Moje BMW: e36 323i/e39 523iA
Kod silnika: M52B25
Maruda napisał(a):
A czy te pytania są mądre ??? np: ArielBMW napisał/a:
Tłotki mogą zostać stare czy nowe?

A co w nich niemądrego? Kolega planuje uturbić swoje BMW i prosi na forum o pomoc. Co w tym złego?!
A tłoki mogą zostać stare, o ile się nie dmucha za dużo i się odpręży silnik. Z tego co czytałem na róźnych forach to ludzie tak robią. :cisza:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 lutego 2009, 21:16 
Maruda, nie masz nic mądrego do napisania, to nie pisz w ogóle :mur:


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 lutego 2009, 21:36 
Offline
Forumowicz

Posty: 111
Lokalizacja: MaÂłopolska
OK przepraszam ja tylko sobie pomyślałem że temat jest "wesoły"
Już się zamykam :cisza: :rotfl:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 lutego 2009, 21:58 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 8
Lokalizacja: ÂŁĂłdÂź
fotek nie mam za wiele i sa tylko po skonczonej pracy z budowy niestety nic nie mam(nie było czasu;))
http://www.__prosze_uzyc_innego_hostingu_do_zdjec_/pokaz_obrazek/b55 ... ef6d3.html
http://www.__prosze_uzyc_innego_hostingu_do_zdjec_/pok...2660a5a3fc.html
http://www.__prosze_uzyc_innego_hostingu_do_zdjec_/pok...f4e8d1abd9.html
obiecuje żew najbiższym czasie dorobie wiecej.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 3 lutego 2009, 21:31 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 19
Lokalizacja: 3city
http://rapidshare.com/files/193512191/2 ... 3.jpg.html
http://rapidshare.com/files/193512192/2 ... 5.jpg.html
http://rapidshare.com/files/193512193/2 ... 4.jpg.html

tu sa zdjecia z torunia.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 3 lutego 2009, 22:22 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 19
Lokalizacja: ÂŻary
Napotakłem mały problem na drodze :P mianowicie kasa :P Komornik siadł mi za mandaty na auto i teraz musze spłacać;/ od tej co chce uturbić niech spi****:P;P Ok mam problem...chce kupić blok z reszta gratów od 2.7 ety E30 m20. Kompletny doł. Więc tak pytanie moje. Ile mogę dmuchać aby nie przesadzić (max 300 koni) Czy do tej operacji beda potzrebne nowe tłoki czy pierścienie tylko nowe walnąć i frezować tłoki?? NIe ukrywam ze zalezy mi też na żywotnośći tego silnika. Blok bedzie nawiercany i robione będą natryski oleju na tłoki. Co należało by zmienić na nowe. Tylko nie mówcie że wszystko xD Aha jesli ktos by miał taki bloczek kompletny albo znał kogos kto ma to jestem zainteresowany xD


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 3 lutego 2009, 23:00 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 8
Lokalizacja: ÂŁĂłdÂź
Kolego ArielBMW moim zdaniem uturbianie wolno obrotowego 2.7 to nie najlepszy pomysł, jesli juz chcesz zmieniac blok to 2.3 ponoć sa najlepsze do tego rodzaju przeróbek. Co do tych "300 KM" (widze ze apetyt szybko Ci rośnie ;)) to do 2.7 bedzie potrzebna całkiem spora turbina i doładowanie w granicach 1,5 bara a tu juz seryjne tłoki nie podołaja, korby zapewne tez, a to już spory wydatek. Zastanów sie co chcesz osiągnąć i ile bedziesz miał na to kasy? To jest bardzo długi łańcuszek wydatków: zmiana układu hamólcowego, przeniesienia napędu itd....


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 lutego 2009, 00:04 
Cytuj:
Kolego ArielBMW moim zdaniem uturbianie wolno obrotowego 2.7 to nie najlepszy pomysł


bo?
dominik_123 napisał(a):
to do 2.7 bedzie potrzebna całkiem spora turbina i doładowanie w granicach 1,5 bara a tu juz seryjne tłoki nie podołaja, korby zapewne tez, a to już spory wydatek


:-k

Przeciwnie. Eta się właśnie dobre nadaje na takie cudowanie, bo ma niski stopień sprężania już wyjeżdżając z fabryki.


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 lutego 2009, 00:28 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 3477
Lokalizacja: Kozienice
Cytuj:
bo?


ponieważ turbo zaczyna jechać od 3,4 tyś i co bedziesz wachlował biegami co 2 tys obr. przeciez to nie jazda

ale wiadomo ze ete robi się na wysokobrotowy silnik i nie stanowi eta zadnego prroblemu no o ile cokolwiek jeszcze z tej ety zostanie hehe

_________________
SPRZEDAM CHROMLINE DO E30 CABRIO

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 lutego 2009, 01:37 
///ESIU napisał(a):
i co bedziesz wachlował biegami co 2 tys obr. przeciez to nie jazda


http://www.youtube.com/watch?v=Cu-bj-6nHeU

http://www.youtube.com/watch?v=F8PyzbMx ... re=related

http://www.youtube.com/watch?v=6eAH88uC ... re=related

http://www.youtube.com/watch?v=KBoWyV7s ... re=related

http://www.youtube.com/watch?v=Fe8P0651 ... re=related

http://www.youtube.com/watch?v=_ixnNnvb ... re=related

http://www.youtube.com/watch?v=-C0_H9a6 ... re=related

http://www.youtube.com/watch?v=Lgquho4f ... re=related

http://www.youtube.com/watch?v=yAUPGe3P ... re=related

http://www.youtube.com/watch?v=d8viy4Bp ... re=related

Faktycznie, przecież to nie jazda :) Eta i turbo hehe dobre sobie :viva:



Eta jest fabrycznie odprężona :cisza:


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 lutego 2009, 19:41 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 19
Lokalizacja: ÂŻary
Czyli jaka propozycja z tym blokiem ?? zostawic 2.0 czy 2.7 szukać ?? Kasa nie gra tu roli bo jak nawet mam wydac 20 tys to looz. (rzecz jasna nie mam tyle,za parę miesiecy za granice i dam rade z kasa. Dobry kurs euro hehe xD) Ok czyli tłoki nie dadzą rady korby też nie. Gdzie dostac takie graty wzmacniane ?? Fryderyk po tych linkach o aż zapału nabrałem hehe xD

Fryderyk napisał(a):
Faktycznie, przecież to nie jazda :) Eta i turbo hehe dobre sobie :viva:



Eta jest fabrycznie odprężona :cisza:



Czyli mam rozumieć ze lepiej bedzie zastosować 2.7 blok ?? :))


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 lutego 2009, 19:52 
ArielBMW napisał(a):
Czyli mam rozumieć ze lepiej bedzie zastosować 2.7 blok ?? :) )


zawsze z 2.7 większy potencjał jak z 2.0 :)

Który zaś blok stosować- nie uturbiałem ani 2.0, ani ety, więc nie będę komentować :P

Natomiast nie prawdą jest, że eta się nie nadaje do turbo. przeciwnie, bardzo się nadaje, bo jest już fabrycznie odprężona- minus jeden problem z głowy.


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 lutego 2009, 07:24 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 17
Lokalizacja: Wroc
ArielBMW napisał(a):
Więc tak pytanie moje. Ile mogę dmuchać aby nie przesadzić (max 300 koni) Czy do tej operacji beda potzrebne nowe tłoki czy pierścienie tylko nowe walnąć i frezować tłoki??


No wiec tak. Jezeli zalozysz jakies male turbo to do 0.5 bara mozesz dmuchnac mozliwe ze nawet bez odprezania motoru.
Tak a propo tych 300km to bys musial to turbo naprawde duze wrzucic :D
Jezeli masz te seryjne 130km i skupiasz sie tylko na tym zeby zalozyc turbo to ciezko ci bedzie przekroczyc nawet 200km.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 lutego 2009, 22:53 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 19
Lokalizacja: ÂŻary
wez mnie nawet nie załamuj :P nie no chyba da rade wyciągnąć 200, pzreciez w e36 2.5 24v ma prawie 200 koników i to po fabryce. Wiec ile Turbo by mi dalo koni przy bloku od 2.7 ety ?? Czy na to pytanie hamownia by mi tylko potrafiła odp :P ?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 lutego 2009, 10:27 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 17
Lokalizacja: Wroc
To zalezy od tego jakie cisnienie turbo bedzie. Mozesz nawet zakuc caly dol i wtedy mozesz bez strachu dmuchnac nawet do 2, 2.5 bara tylko zakucie takiego silnika jescze na 6 garkach troche kosztuje ;) . Co do tego bloku z ety to nie mam pojecia ,ja osobiscie chyba zalozyl bym m20b25;] albo moze cos wiecej:D


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16 lutego 2009, 17:00 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz
Avatar użytkownika

Posty: 3
Lokalizacja: puÂławy, wawa
Moje BMW: e30
Kod silnika: m20b27tb
Mocno upraszczając można powiedzieć że:
-blok 2.0 przy dużym planowanym doładowaniu - większa turbodziura, do wyciśnięcia 300 KM trzeba będzie dmuchnąć ok. 1,2-1,5 bara w zależności od sprawności intercoolera, turbiny, sterowania silnikiem itd.
-blok 2,7 a raczej cały dół ety - większa elastyczność, moment obrotowy (większe wykorbienia wału), niższe doładowanie przy tej samej zakładanej mocy co 2.0. Pytanie co masz na myśli mówiąc 2,7. Jeżeli zastosujesz oryginalny silnik ety, kręcący się do ok. 5000 obr/min nie osiągasz pełnego potencjału. Trzeba zastosować głowicę od 2.5 lub 2.0 ewentualnie przerabiać oryginalną głowicę ety tak, aby silnik kręcił się do 7000. Oczywiście trzeba policzyć i odprężyć silnik, dobrać turbosprężarkę i co jest moim zdaniem najtrudniejsze, wystroić to wszystko. A jak chcesz, żeby to wszystko w miarę długo pojeździło to przygotuj się na wymianę naprawdę dobrego oleju dużo częściej niż co 10 tys. km. Taki samochód to chyba tylko jako "drugi w rodzinie". Spalanie też nie zostaje na fabrycznym poziomie, więc trzeba sobie zadać pytanie do czego takie auto ma służyć...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 lutego 2009, 21:21 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 19
Lokalizacja: ÂŻary
Przeznaczenie - Tor. Nic nie cieszyło by mnie bardziej jak widok płaczącego łepka w 3.0 tdi v8 jak to stara kupa rdzy mnie wyprzedziłą, przecież samochód tatusia jest nie do wyrzedzenia....a takich typów jest wielu. Pomijajac ten fakt to do ślizgów raczej i drobnych prostych. Ciężko trochę pogodzić dwie rzeczy bo do tego i tego inaczej auto jest strojone. Ok najpierw Chciał bym się dowiedzieć bo naszła nowa myśl. 2.0 blok,2.5 czy 2.7 ?? Glowica od 2.0 bedzie na bank. tylko pytanie czy pzry bloku nie bedzie za duza komprecha i jeszcze jak bede dmuchał to już wogole bedzie masakra. Musze wiedziec konkretnie jaki blok zastosować....


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 lutego 2009, 21:26 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 15986
Lokalizacja: Los Santos
Moje BMW: E30 E46 E83
Kod silnika: M20B25 FTMW!!!
Garaż: ᶘ ᵒᴥᵒᶅ
Nie orientuje się jak jest w B27 ale B25 z głowicą od B20 to bez żadnego dmuchania tłoki były frezowane żeby to złożyć do kupy.

_________________
BMW z duszą skończyły się na Kill 'em All.
Obrazek
Było: '92 E36 320i 2d diamantschwarz/stoff anthrazit; '98 E46 323i 4d farngruen/leder hellbeige, '97 E36 323i->328i 2d arktissilber/leder montana schwarz
Jest: '90 E30 325i 2d diamantschwarz/leder bison schwarz (M3), '05 E46 330ci stahlblau/leder schwarz, '08 E83 X3 3.0si alpinweiss 3/leder nevada tabak


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 lutego 2009, 22:30 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 19
Lokalizacja: ÂŻary
włśsnie a gdzie turbo jeszcze....to widocznie zostaje 2.7 eta blok albo 2.0. Sam juz nie wiem, chociaż w 2.0 komprecha jest miedzy 10-11(książka przewiduje) w ecie nie mam pojęcia jaka jest.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 43 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 19 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL