BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 8 czerwca 2025, 23:42

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 10 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E36] jaki olej do 316i?
PostNapisane: 24 lutego 2009, 09:38 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 31
Lokalizacja: Tarnoww
Jaki olej do E36 1.6 silnika wlac najlepiej?


Ostatnio edytowano 24 lutego 2009, 09:54 przez zaki, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24 lutego 2009, 09:44 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 400
Lokalizacja: WĂŞgrĂłw
minimum polsyntetyk (10w40), najlepiej byloby zalac pelnym syntetykiem.
jaki olej masz wlany aktualnie, bo to moze zmienic postac sprawy.

_________________
e39 520ia
nie dziekuj - kliknij pomogl...
Przytkaj dyfer pal poluma małolat


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24 lutego 2009, 11:27 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1362
Lokalizacja: okolice Rzeszowa
Moje BMW: E 36/ E 91
Kod silnika: M40B16/ M47T2
Jesli masz zalane mineralem to albo mineral albo polsyntetyk...jesli masz polsyntetyk to tez albo polsyntetyk albo syntetyk...a jesli masz syntetyk to taki sam czyli syntetyk.

Nigdy nie wymieniaj ze np z minerala na pelny syntetyk.

_________________
POZDRAWIAM


ŁUKASZ


<<< Maszeruj albo giń... >>>


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24 lutego 2009, 11:29 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 2081
Lokalizacja: Sandomierz
Moje BMW: X6
iglu napisał(a):
Nigdy nie wymieniaj ze np z minerala na pelny syntetyk



A to czemu?

zaki, najlepiej pół syntetyczny ale pełen syntetyk.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24 lutego 2009, 11:50 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1362
Lokalizacja: okolice Rzeszowa
Moje BMW: E 36/ E 91
Kod silnika: M40B16/ M47T2
Sebuś napisał(a):
A to czemu?


Jest taka zasada ze nigdy nie powinno sie wymieniac o dwie klasy do gory...tylko stopniowo....no chyba ze ktos lubi ostre ryzyko...i nie boi sie rozszczelnienia silnika. ;)

_________________
POZDRAWIAM


ŁUKASZ


<<< Maszeruj albo giń... >>>


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24 lutego 2009, 11:52 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 2081
Lokalizacja: Sandomierz
Moje BMW: X6
iglu napisał(a):
est taka zasada ze nigdy nie powinno sie wymieniac o dwie klasy do gory...tylko stopniowo....no chyba ze ktos lubi ostre ryzyko...i nie boi sie rozszczelnienia silnika. ;)


Heh pierwsze słyszę, w życiu bym nie powiedział że jest taka zasada :P


Ahh , człowiek się uczy całe życie :]


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24 lutego 2009, 11:57 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1362
Lokalizacja: okolice Rzeszowa
Moje BMW: E 36/ E 91
Kod silnika: M40B16/ M47T2
Sebuś napisał(a):
Heh pierwsze słyszę, w życiu bym nie powiedział że jest taka zasada


Oleje silnikowe zawierają specjalne pakiety dodatków czyszczące silnik od wewnątrz. Najwięcej dodatków zawierają oleje syntetyczne, które dzięki swojej klasie lepkości tworzą najcieńszy film smarny. W olejach półsyntetycznych dodatków jest mniej, ale tworzą one grubszy film. Oleje mineralne, chociaż zawierają najmniej dodatków, tworzą najgrubszą warstwę ochronną na powierzchni smarowanych elementów. Jeżeli zatem zastąpimy olej mineralny olejem syntetycznym, np. o klasie lepkości SAE 5W, możemy spowodować wymycie zanieczyszczeń zalegających w silniku, co spowoduje jego rozszczelnienie. Wymyte zanieczyszczenia zaczną krążyć w silniku powodując zapychanie kanalików olejowych, a także obniżenie ciśnienia oleju. Rezultatem tego mogą być niepotrzebne wycieki oleju, a w konsekwencji całkowite zepsucie silnika. Wymieniając lub uzupełniając olej w silniku należy zatem pamiętać o jednej, bardzo ważnej zasadzie: jeśli nie jesteśmy pewni, na czym jeździł nasz samochód wcześniej, nigdy nie należy wymieniać oleju mineralnego na syntetyczny. Olej syntetyczny można zastąpić półsyntetycznym lub mineralnym, a półsyntetyczny - mineralnym.

Skopiowane stad

http://www.wysokieobroty.pl/auto/1,4829 ... zenia.html

_________________
POZDRAWIAM


ŁUKASZ


<<< Maszeruj albo giń... >>>


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24 lutego 2009, 12:05 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 2081
Lokalizacja: Sandomierz
Moje BMW: X6
Aha więc teraz wszytko jasne :] Kurcze no że ja wcześniej tym nie wiedziałem ... :wstyd:

Ale w sumie patrząc na to obiektywnie to po przeczytaniu tego olej syntetyczny jest bardzo dobry (o czym wiadomo) , ale zwykły mineralny też nie jest najgorszy.Bo jak widać mają mało dodatków , ale zawierają najgrubszą warstwę ochronną smarowanych elementów. Więc teraz można by powiedzieć że wybiera się między młotem a kowadełkom ( w tym pozytywnym sensie) :P

Więc Ty zaki jak nie wierz na jakim oleju było jeżdżone twoje autko to jak zalejesz minerał to bardzo nic na tym nie utracisz. Ale lepiej zalej pół syn tyczny :P ... pozdro


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 lutego 2009, 08:51 
Offline
Forumowicz

Posty: 152
Lokalizacja: Namysłów
Moje BMW: 316i E36 SEDAN
Kod silnika: M43B16
zalej Shell Helix Plus 10w40, ja taki mam i jest ok ;)

_________________
DeRwU1


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 lutego 2009, 09:21 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 13607
Lokalizacja: WWY
Moje BMW: E38
Kod silnika: M57
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 08&start=0
byle nie lotos !! generalnie olejów sie nie powinno miszać, można lać różne w sensie marki, ale ta sama klasa żeby była.

U mnie w 1.8 leje 10W/40 Mobil S, wystarcza bańka 4l

_________________
"Ja to chętnie napiłbym się kawy, ale wszyscy myślą, że ja tylko tą wódę, no i stawiają, a ja nie mam śmiałości, żeby im odmówić"-Jan Himilsbach


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 10 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 8 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL