BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 9 czerwca 2025, 08:29

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 22 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [Exx] regeneracja koła dwumasowego
PostNapisane: 4 marca 2009, 22:46 
Offline
Forumowicz

Wiek: 36
Posty: 453
Lokalizacja: ok.Augustowa
Moje BMW: ///M5 E60 + E30 3xx
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=89&t=128113
Co myślicie o regeneracji kola dwumasowego?? może ktoś z was to robił? jeżeli tak to jak się to sprawuje i czy warto wogóle coś takiego robić?

_________________
"Możesz mieć każde auto. M5 i tak jest szybsze" - Jeremy Clarkson
M-POWER viewtopic.php?f=6&t=81547
BYŁE 328I http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?t=60794
ZOBACZ MOJE BYŁE 5er http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?t=32380
MOJE POPRZEDNIE BMW http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?t ... a_bmw+530d


Ostatnio edytowano 7 marca 2009, 21:16 przez KROPA_BMW 530d, łącznie edytowano 2 razy

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 marca 2009, 23:03 
Offline
Forumowicz

Posty: 353
Lokalizacja: Konin
o regeneracji i późniejszym zachowaniu dwumasy piszą szeroko na "masters tuning forum"


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 marca 2009, 23:05 
Offline
Forumowicz

Posty: 451
Lokalizacja: Polska
Ja nie regenerowałbym. Mam kolegę ,który zregenerował koło i po kilku tys. było gorsze niż to stare. Porównaj ceny regeneracji,a nowego,nie wiem czy się opłaca zważając na to ,że masz diesla.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 marca 2009, 00:54 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1801
Lokalizacja: polska
prawda - racja


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 marca 2009, 09:40 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1792
dokładnie ! kompletnie nieopłacalne

_________________
MAPKA Z INTERFEJSAMI BMW http://maps.google.com/maps/ms?ie=UTF&m ... 6f70991725


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 marca 2009, 10:09 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1002
Lokalizacja: Toronto, ON
Moje BMW: E46 330Ci
Kod silnika: M54B30
Podpinam się do tematu, że regeneracja nie jest najlepszym pomysłem. Jeśli chodzi o cenę to oczywiście jest duża różnica, np. w Poznaniu są to koszta rzędu 500 - 650PLN. Koło regenerowane ma o wiele niższą żywotność, a co za tym idzie późniejsze problemy ze sprzęgłem. Jak te dwie części się wysypią to.... :znudzony: Domyślam się, że zakup nowej 'dwumasówki' plus robocizna to wydatek 2.000PLN ale może warto. P.S. Jakie masz objawy?

Jeśli nie jesteś pewien czy to na pewno 'dwumasa' spróbuj:
włączyć wszystko co masz w samochodzie, żeby było jak największe obciążążenie silnika, łącznie z klimą. Pojeździj ostro (nie oszczędzaj silnika ;)), a następnie ostro wyhamuj i postój przez jakiś czas na luzie, jak całe auto zacznie telepać, gałka zmiany biegów latać na wszystkie strony to wtedy wiadomo że to niestety 'dwumasa'. Pozdrawiam!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 marca 2009, 10:46 
Offline
Forumowicz

Wiek: 36
Posty: 453
Lokalizacja: ok.Augustowa
Moje BMW: ///M5 E60 + E30 3xx
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=89&t=128113
Koszt koła dwumasowego to około 1700zł+robocizna do tego kompletne sprzęgło okolo 620zł. A gdyby zregenerować koło a sprzęgło dać nowe?

_________________
"Możesz mieć każde auto. M5 i tak jest szybsze" - Jeremy Clarkson
M-POWER viewtopic.php?f=6&t=81547
BYŁE 328I http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?t=60794
ZOBACZ MOJE BYŁE 5er http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?t=32380
MOJE POPRZEDNIE BMW http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?t ... a_bmw+530d


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 marca 2009, 10:51 
Offline
Forumowicz

Wiek: 36
Posty: 453
Lokalizacja: ok.Augustowa
Moje BMW: ///M5 E60 + E30 3xx
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=89&t=128113
jacek.kupracz napisał(a):
Podpinam się do tematu, że regeneracja nie jest najlepszym pomysłem. Jeśli chodzi o cenę to oczywiście jest duża różnica, np. w Poznaniu są to koszta rzędu 500 - 650PLN. Koło regenerowane ma o wiele niższą żywotność, a co za tym idzie późniejsze problemy ze sprzęgłem. Jak te dwie części się wysypią to.... :znudzony: Domyślam się, że zakup nowej 'dwumasówki' plus robocizna to wydatek 2.000PLN ale może warto. P.S. Jakie masz objawy?

Jeśli nie jesteś pewien czy to na pewno 'dwumasa' spróbuj:
włączyć wszystko co masz w samochodzie, żeby było jak największe obciążążenie silnika, łącznie z klimą. Pojeździj ostro (nie oszczędzaj silnika ;)), a następnie ostro wyhamuj i postój przez jakiś czas na luzie, jak całe auto zacznie telepać, gałka zmiany biegów latać na wszystkie strony to wtedy wiadomo że to niestety 'dwumasa'. Pozdrawiam!


U mnie dochodzą takie nie zagłośne stuki ze skrzyni. a gdy wcisnę sprzęgło to wszystko cichnie. Może to łożysko oporowe?

_________________
"Możesz mieć każde auto. M5 i tak jest szybsze" - Jeremy Clarkson
M-POWER viewtopic.php?f=6&t=81547
BYŁE 328I http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?t=60794
ZOBACZ MOJE BYŁE 5er http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?t=32380
MOJE POPRZEDNIE BMW http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?t ... a_bmw+530d


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 marca 2009, 13:16 
Offline
Forumowicz

Wiek: 36
Posty: 453
Lokalizacja: ok.Augustowa
Moje BMW: ///M5 E60 + E30 3xx
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=89&t=128113
Dodam że nie trzęsie mi silnikiem

_________________
"Możesz mieć każde auto. M5 i tak jest szybsze" - Jeremy Clarkson
M-POWER viewtopic.php?f=6&t=81547
BYŁE 328I http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?t=60794
ZOBACZ MOJE BYŁE 5er http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?t=32380
MOJE POPRZEDNIE BMW http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?t ... a_bmw+530d


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 marca 2009, 13:30 
Offline
Forumowicz

Posty: 451
Lokalizacja: Polska
Sprawdź poduszki pod silnikiem także!!!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 marca 2009, 20:23 
Offline
Forumowicz

Wiek: 36
Posty: 453
Lokalizacja: ok.Augustowa
Moje BMW: ///M5 E60 + E30 3xx
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=89&t=128113
Przemas137 napisał(a):
Sprawdź poduszki pod silnikiem także!!!


ale silnikiem mi nie trzęsie. tylko cos puka w szkrzyni. a jak wcisne sprzęgło to przestaje

_________________
"Możesz mieć każde auto. M5 i tak jest szybsze" - Jeremy Clarkson
M-POWER viewtopic.php?f=6&t=81547
BYŁE 328I http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?t=60794
ZOBACZ MOJE BYŁE 5er http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?t=32380
MOJE POPRZEDNIE BMW http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?t ... a_bmw+530d


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 marca 2009, 20:45 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 515
Lokalizacja: slask
a co sie dzieje jak gasisz silnik ?

_________________
oto nowy mistrz
http://www.amerykany.v10.pl/galeria/ssc ... 0,jpg.html
a to juz pokonany
http://blog.tmcnet.com/blog/rich-tehran ... on-big.jpg
Firmie VOTUM - powiedz NIE !


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 marca 2009, 21:19 
Offline
Forumowicz

Wiek: 36
Posty: 453
Lokalizacja: ok.Augustowa
Moje BMW: ///M5 E60 + E30 3xx
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=89&t=128113
krzys124 napisał(a):
a co sie dzieje jak gasisz silnik ?


Nie zauważyłem żeby coś się działo jak gasze silnik.

_________________
"Możesz mieć każde auto. M5 i tak jest szybsze" - Jeremy Clarkson
M-POWER viewtopic.php?f=6&t=81547
BYŁE 328I http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?t=60794
ZOBACZ MOJE BYŁE 5er http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?t=32380
MOJE POPRZEDNIE BMW http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?t ... a_bmw+530d


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 marca 2009, 10:00 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 62
Lokalizacja: Warszawa
tez mam takie stuki kolego Kropa_BMW,ustaja po wcisnieciu sprzegla.pojechalem do mechanika i stwierdzil ze skrzynia do wymiany,wyrabiaja sie jakies lozyska igielkowe i ogulnei cala skrzynia zaczyna sie rozpier**** w srodku:( nie wierzylem mu i pojechalem do 2 innych mechanikow i kazdy powiedzial ze to bedzie skrzynia a wtedy do wymiany pewnie jeszcze oprucz skrzyni sprzeglo,dwumas i moze poduszki bo ta skrzynia wydaje stuki i szarpanie co oczywiscie wplywa na wymienione elementy.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 marca 2009, 12:27 
Offline
Forumowicz

Wiek: 36
Posty: 453
Lokalizacja: ok.Augustowa
Moje BMW: ///M5 E60 + E30 3xx
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=89&t=128113
Arturro100 napisał(a):
tez mam takie stuki kolego Kropa_BMW,ustaja po wcisnieciu sprzegla.pojechalem do mechanika i stwierdzil ze skrzynia do wymiany,wyrabiaja sie jakies lozyska igielkowe i ogulnei cala skrzynia zaczyna sie rozpier**** w srodku:( nie wierzylem mu i pojechalem do 2 innych mechanikow i kazdy powiedzial ze to bedzie skrzynia a wtedy do wymiany pewnie jeszcze oprucz skrzyni sprzeglo,dwumas i moze poduszki bo ta skrzynia wydaje stuki i szarpanie co oczywiscie wplywa na wymienione elementy.


Mi powiedzieli że to na bank dwumasa ale jeszcze nie jest źle. nic mi nie mówili o łożyskach.
że juz pare takich robili i po wymianie dwumasy i kompletnego sprzęgła było dobrze.

_________________
"Możesz mieć każde auto. M5 i tak jest szybsze" - Jeremy Clarkson
M-POWER viewtopic.php?f=6&t=81547
BYŁE 328I http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?t=60794
ZOBACZ MOJE BYŁE 5er http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?t=32380
MOJE POPRZEDNIE BMW http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?t ... a_bmw+530d


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 marca 2009, 12:31 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 4424
Lokalizacja: sosnowiec
Moje BMW: e91
skrzynia. wciskasz sprzegło to skrzynia nie pracuje wiec jest cisza

_________________
e91 320d hihi
e60 530d wrrr, ahh ohh - [*]
Moja była megafajna 118d
Moja była gruba 330cd
Moja była niebylejaka 530d


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 marca 2009, 13:21 
Offline
Forumowicz

Wiek: 36
Posty: 453
Lokalizacja: ok.Augustowa
Moje BMW: ///M5 E60 + E30 3xx
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=89&t=128113
darcyn napisał(a):
skrzynia. wciskasz sprzegło to skrzynia nie pracuje wiec jest cisza


Na forum bmw5er z tego co wyczytałem to wychodzi na to ze to łożysko oporowe.

_________________
"Możesz mieć każde auto. M5 i tak jest szybsze" - Jeremy Clarkson
M-POWER viewtopic.php?f=6&t=81547
BYŁE 328I http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?t=60794
ZOBACZ MOJE BYŁE 5er http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?t=32380
MOJE POPRZEDNIE BMW http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?t ... a_bmw+530d


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 marca 2009, 13:24 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 4424
Lokalizacja: sosnowiec
Moje BMW: e91
łożysko oporowe to fachowo docisk?

_________________
e91 320d hihi
e60 530d wrrr, ahh ohh - [*]
Moja była megafajna 118d
Moja była gruba 330cd
Moja była niebylejaka 530d


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 marca 2009, 13:57 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 15986
Lokalizacja: Los Santos
Moje BMW: E30 E46 E83
Kod silnika: M20B25 FTMW!!!
Garaż: ᶘ ᵒᴥᵒᶅ
darcyn napisał(a):
łożysko oporowe to fachowo docisk?


Komplet sprzęgła = tarcza + docisk + łożysko oporowe.

_________________
BMW z duszą skończyły się na Kill 'em All.
Obrazek
Było: '92 E36 320i 2d diamantschwarz/stoff anthrazit; '98 E46 323i 4d farngruen/leder hellbeige, '97 E36 323i->328i 2d arktissilber/leder montana schwarz
Jest: '90 E30 325i 2d diamantschwarz/leder bison schwarz (M3), '05 E46 330ci stahlblau/leder schwarz, '08 E83 X3 3.0si alpinweiss 3/leder nevada tabak


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 marca 2009, 15:20 
Offline
Forumowicz

Wiek: 36
Posty: 453
Lokalizacja: ok.Augustowa
Moje BMW: ///M5 E60 + E30 3xx
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=89&t=128113
TomekB napisał(a):
darcyn napisał(a):
łożysko oporowe to fachowo docisk?


Komplet sprzęgła = tarcza + docisk + łożysko oporowe.


i cena w granicach 600-750zł

_________________
"Możesz mieć każde auto. M5 i tak jest szybsze" - Jeremy Clarkson
M-POWER viewtopic.php?f=6&t=81547
BYŁE 328I http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?t=60794
ZOBACZ MOJE BYŁE 5er http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?t=32380
MOJE POPRZEDNIE BMW http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?t ... a_bmw+530d


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 22 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google Adsense [Bot] i 69 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL