BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 5 maja 2025, 23:53

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie. Możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 15 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E36] 3??i Turbo
PostNapisane: 7 marca 2009, 17:33 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 90
Lokalizacja: Gliwice
Potrzebuje troszkę pomocy teoretycznej i praktycznej. Po pierwsze nie wiem na co się zdecydować:

1. Turbo
2. Kompresor

Po drugie na doładowaniu w okolicy 0,4 - 0,5 bara nie jest potrzebne kucie silnika i wystarczają seryjne graty. Jednak nie ogarnąłem jeszcze sprawy z odprężeniem silnika. Podobno ktoś ogarnął to w ten sposób, że z seryjnych gratów 3 silników złożył jeden odprężony. To znaczy:

1. Blok silnika -> M52B25
2. Głowica -> M52B28 ETA
3. Tłoki -> M30B30
4. wtryski też chyba M30B30 albo M30B35

Pisze podobno nie napiszę w poście skąd to się wzięło (PW). I podobno na takim setupie uzyskał odprężenie 8,6 : 1. Włożył Turbo i śmiga na 0,9 bara. Teraz pytanie jakim cudem do silnika M52B28 włożył tłoki z M30B30? średnica tłoka w M52 to 80 mm, a w M30 89 mm.

Dobra teraz może ktoś z Was wie jak bez Kucia silnika odprężyć go.

_________________
Zobaczcie i oceĂącie: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?t=22218

Do³adowanie jest jak narkotyk, za pierwszym razem najlepsze, póŸniej ju¿ tylko s³absze i s³absze.. wiêc musisz ³adowaÌ wiêcej


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 marca 2009, 17:38 
Offline
Uzależniony od forum :)

Posty: 4141
Moje BMW: E38 | E36 Coupe
Kod silnika: M73TUB54 | M52B28
Garaż: .
E38
https://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=166487
E36
viewtopic.php?f=6&t=169815
michalrs napisał(a):
Dobra teraz może ktoś z Was wie jak bez Kucia silnika odprężyć go.

grubsza uszczelka pod głowicą

podobno ktoś z okolic Grudziądza wsadził (chyba do 2.0) kompresor od mercedesa

_________________


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 marca 2009, 18:07 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 17755
Lokalizacja: Ciućkowo
Moje BMW: E46 325 CiA
Garaż: https://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=170039&start=0
Cytuj:
Głowica -> M52B28 ETA


Chyba coś pomyliłeś.

_________________
I Don`t Suffer From Insanity... I Enjoy Every Minute Of It..
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 marca 2009, 18:15 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 90
Lokalizacja: Gliwice
Bobby_Valentino napisał(a):
Głowica -> M52B28 ETA

Chyba coś pomyliłeś.


fakt sorry :mur:

co do uszczelki, ale to ma być zrobione profi, wiem, że można odprężyć samą uszczelką ale chciałbym to zrobić przez tłoki a nie przez uszczelkę. Później jak w większości nissanów 200SX będzie uszczelkę wywalać z pod głowicy!! i Co jeden trening silnik do remontu. nie ma takiej opcji

_________________
Zobaczcie i oceĂącie: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?t=22218

Do³adowanie jest jak narkotyk, za pierwszym razem najlepsze, póŸniej ju¿ tylko s³absze i s³absze.. wiêc musisz ³adowaÌ wiêcej


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 marca 2009, 18:24 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 1397
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: e61 525dA LCI
Kod silnika: m57d30t2
Garaż: e61 viewtopic.php?f=6&t=170340
CHEVROLET CAPRICE CLASSIC WAGON 83r. viewtopic.php?f=55&t=170424&start=0
tu się może czegoś dowiesz :D

http://www.racingforum.pl/index.php?sho ... =0&start=0

http://www.racingforum.pl/index.php?sho ... =0&start=0

http://www.racingforum.pl/index.php?sho ... =0&start=0

_________________
byłe e36 328 qp --->> http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=26282&start=580 GALERIA
byłe e38 740iA --->> http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=110487&start=0
byłe e46 328ci --->> http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=134726&start=0
byłe e38 728iA--->> https://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=148943&start=120

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 marca 2009, 20:37 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 32
Lokalizacja: opolskie
http://moto.allegro.pl/item573781542_ze ... m3_z4.html

http://moto.allegro.pl/item564471232_un ... ubaru.html


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 marca 2009, 23:51 
michalrs napisał(a):
Dobra teraz może ktoś z Was wie jak bez Kucia silnika odprężyć go.


Samym "kuciem" nie odprężysz silnika.

michalrs napisał(a):
Potrzebuje troszkę pomocy teoretycznej i praktycznej. Po pierwsze nie wiem na co się zdecydować:


Jedno i drugie inaczej zmieni charakterystykę Twojego silnika. W skrócie, turbo da Ci więcej mocy, kompresor zacznie szybciej ładować.

michalrs napisał(a):
Teraz pytanie jakim cudem do silnika M52B28 włożył tłoki z M30B30?


Obróbka skrawaniem?
powerbmw napisał(a):
michalrs napisał/a:
Dobra teraz może ktoś z Was wie jak bez Kucia silnika odprężyć go.

grubsza uszczelka pod głowicą

podobno ktoś z okolic Grudziądza wsadził (chyba do 2.0) kompresor od mercedesa


Zgadza się, grubsza uszczelka pod głowicą.

Jeśli chodzi o kompresory od MB, to bardzo częsty zabieg, eatony jeżdżą w wielu beemkach.


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 marca 2009, 00:49 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 90
Lokalizacja: Gliwice
Fryderyk napisał(a):
Samym "kuciem" nie odprężysz silnika.


no dobra ale zamawiając kute tłoki można pod wymiar zamówić, czyli można zamówić mniejsze znaczy niższe i tym samym odprężyć silnik si? Przecież nissany 200sx w serii nie wychodziły z wyższą uszczelką pod głowice tylko były odprężane przez tłoki. To jest właśnie bolączka nissanów, większość ludzi robiących nissany właśnie odpręża silniki w ten sposób i przez to większość z nich po kilku treningach albo zawodach wraca z powrotem do firmy z wysr..ą uszczelką pod głowicą. IMO. Miałem Nissana w temacie tych silników się troszeczkę orientuje, zresztą kolega ma s14a, i tam jest zrobione 50% odprężenia silnika przez tłoki 50% przez podniesienie uszczelki, dwa razy już miał wydmuchaną. Chyba właśnie tu jest problem w Nissanach troszkę ogarniałem temat ale w BMW nie chcę popełniać tych samych błędów :/ bo wiem czym to później grozi. A silniki BMW znacznie się różnią od tych made by Nissan.

Fryderyk napisał(a):
powerbmw napisał/a:
michalrs napisał/a:
Dobra teraz może ktoś z Was wie jak bez Kucia silnika odprężyć go.

grubsza uszczelka pod głowicą

podobno ktoś z okolic Grudziądza wsadził (chyba do 2.0) kompresor od mercedesa

Zgadza się, grubsza uszczelka pod głowicą.


Dobra czyli to co napisałem na początku o poskładaniu jednego silnika odprężonego z trzech różnych to jest mało możliwe. Pięknie się ta Firma zna na rzeczy :kwasny: :kwasny: :kwasny:

Kompresor ok, fajnie zbiera się prawie od dołu i ciągnie po sam koniec stale ładując prawie tyle samo, ciekawe i coś zdecydowanie nowego (przyzwyczajony do turbo), mniejsze obciążenie przez to silnika ponieważ doładowanie jest stałe i jest stały przyrost. Ok Czyli polecacie zrobić 325 kompresor? A jak z odprężeniem? początkowy mod ma być na okolice 0,4 - 0,5 bara. Przeczytałem na Forum o beemce do kjs-ów ale nie doczytałem się o odprężeniu silnika :zalamany: (fakt faktem, że czytałem to o prawie 3 w nocy)

_________________
Zobaczcie i oceĂącie: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?t=22218

Do³adowanie jest jak narkotyk, za pierwszym razem najlepsze, póŸniej ju¿ tylko s³absze i s³absze.. wiêc musisz ³adowaÌ wiêcej


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 marca 2009, 02:11 
michalrs napisał(a):
no dobra ale zamawiając kute tłoki można pod wymiar zamówić, czyli można zamówić mniejsze znaczy niższe i tym samym odprężyć silnik si?


No to tak, ale to już nie nazywa się kuciem montaż elementów o innych wymiarach ;)

michalrs napisał(a):
Czyli polecacie zrobić 325 kompresor?


zależy też jakim budżetem dysponujesz i jakiego wzrostu mocy się spodziewasz :]


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 marca 2009, 06:04 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 1805
Lokalizacja: Wawa
Moje BMW: M3 e46
Kod silnika: S54
michalrs napisał(a):
początkowy mod ma być na okolice 0,4 - 0,5 bara. Przeczytałem na Forum o beemce do kjs-ów ale nie doczytałem się o odprężeniu silnika :zalamany:


Gdyż do takiego doładowania silniki BMW z reguły nie potrzebują odprężenia. Ja bym włożył kompresor bo nienawidzę turbo dziury. A poza tym to:
Fryderyk napisał(a):
zależy też jakim budżetem dysponujesz i jakiego wzrostu mocy się spodziewasz :]


Ja bym to zmienił na "... i czego dokładnie oczekujesz" ;)

I chyba najprościej, najtaniej i najszybciej jest kupić gotowy zestaw. Np. taki do wspomnianego 325i:
http://www.activeautowerke.com/viewprod ... =Product19

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 marca 2009, 10:07 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 90
Lokalizacja: Gliwice
kostek_ja napisał(a):
I chyba najprościej, najtaniej i najszybciej jest kupić gotowy zestaw. Np. taki do wspomnianego 325i:


:super: :super: :super:

Czyli z planu w gliwicach wskrzeszenia ponownie klubu 200hp + (nissany 200SX) zrobiłoby się przez przypadek klub 300hp +, hm :luka: I w ten sposób w sumie nissany 400hp + dostałyby baty od beemek, z powodu na ich Turbo dziurę hm. no to jest plan w takim razie. Chyba kolega troszkę by się rozczarował swoim 421 Hp 200sx-em

_________________
Zobaczcie i oceĂącie: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?t=22218

Do³adowanie jest jak narkotyk, za pierwszym razem najlepsze, póŸniej ju¿ tylko s³absze i s³absze.. wiêc musisz ³adowaÌ wiêcej


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 marca 2009, 10:35 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 49
Posty: 2178
Lokalizacja: Kamień Pomorski
Moje BMW: e 60
Kod silnika: 530 I
michalrs napisał(a):
Chyba kolega troszkę by się rozczarował swoim 421 Hp 200sx-em


Podpatrzy pomysł i kupi BMW. :ok:

_________________
"wóz najszybszy w mieście"


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 marca 2009, 13:01 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 90
Lokalizacja: Gliwice
W nissanach stale występują jakieś problemy :kwasny: niestety ale to naprawdę wdzięczne auta :zawstydzony: .

Z SR20DET czyli 2,0 litra 411Hp przepraszam napisałem wyżej 421Hp, na turbinie T2871R naprawdę brakuje dółu. Samochód zbiera się od 4200 rpm i zostaje tylko 2800 rpm do zabawy :kwasny: a to trochę mało. Powiem tak doładowanie i siła wciskania w fotel jest piorunująca. wrażenia z jazdy jak rajdówką niezapomniane. Ale potrzebny jest dół żeby tak naprawdę się bawić. Są dwie opcje albo uszczelka pod turbo wydmuchana, albo po prostu trzeba zrobić Anti Lag System i poświęcić troszeczkę turbo. Bo od tego turbo się szybciej zużywa :(

hubi e46coupe napisał(a):
Podpatrzy pomysł i kupi BMW. :ok:


Może nie, że kupi BMW ale przeszczepi silnik :hyhy: :hyhy: :hyhy:

_________________
Zobaczcie i oceĂącie: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?t=22218

Do³adowanie jest jak narkotyk, za pierwszym razem najlepsze, póŸniej ju¿ tylko s³absze i s³absze.. wiêc musisz ³adowaÌ wiêcej


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 marca 2009, 13:06 
michalrs napisał(a):
tylko 2800 rpm do zabawy :kwasny:


To dostatecznie dużo, żeby skopać tyłek na ćwiarę wielu samochodom :)

michalrs napisał(a):
w ten sposób w sumie nissany 400hp + dostałyby baty od beemek, z powodu na ich Turbo dziurę hm.


...raczej bym na to nie liczył :]


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 marca 2009, 13:26 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 90
Lokalizacja: Gliwice
Fryderyk napisał(a):
michalrs napisał/a:
w ten sposób w sumie nissany 400hp + dostałyby baty od beemek, z powodu na ich Turbo dziurę hm.

...raczej bym na to nie liczył :]


Jeśli będzie ALS to może.

Już na strefie w gliwicach widziałem jak Mitsubishi Lancer EVO VIII (MR 340) objeżdza tego Nissana, a Mitsubishi Eclipse 2,0 turbo 4x4 przegrywa o niewiele :/

_________________
Zobaczcie i oceĂącie: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?t=22218

Do³adowanie jest jak narkotyk, za pierwszym razem najlepsze, póŸniej ju¿ tylko s³absze i s³absze.. wiêc musisz ³adowaÌ wiêcej


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 15 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 0 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL