BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 5 maja 2025, 22:01

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1




Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 43 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 8 marca 2009, 01:15 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 1320
Moje BMW: e46 COUPE+COMPACTe36
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=94308
Kyokushin napisał(a):
Ten samochód w momencie gdy powstawał już był beznadziejny
możesz to rozwinąć?

_________________
Obrazek
KTO CHCE SZUKA SPOSOBU, KTO NIE CHCE SZUKA POWODU
http://reklamywydruki.pl/


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 marca 2009, 01:16 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1354
Lokalizacja: Bytom/Lubsza
Moje BMW: czasem e61 ;)
Kod silnika: n52b30
jiGsaw napisał(a):
No i dobrze, niech się Włosi wstydzą. Reszta sobie odpuści, jak tylko się pozna, że nie trzeba tym jeździć aby się zepsuło ani trzymać pod chmurką aby zardzewiało.


Wiesz co, jakoś u mnie w rodzinie jest maluch od nowości, rocznik właśnie 89 i jakoś się nie psuje ;) Jest pełno zardzewiałych e30 i e34. Czy to świadczy o słabości blachy :?: Nie to świadczy o niedbałości właściciela.

Kyokushin napisał(a):
Ten samochód w momencie gdy powstawał już był beznadziejny - taka jest historia i takie są fakty.


Maluch jest tandetny to fakt, jest słaby, daremny itp. ale jest fajny. Jadąc 40 w szybkich łukach czujesz siły działające na auto, to jest samochód bez cna elektroniki, bez bajerów i gadżetów.

Podsumowując jak dla mnie maluch jest samochodem kultowym, bo ma duszę :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 marca 2009, 01:19 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 15835
Lokalizacja: Gdynia
Moje BMW: M3
Kod silnika: S65B40
Kiedyś czytałem jakiś artykuł motoryzacyjny, w którym stwierdzono, że technologicznie fiat126p ala "kaszel" jest na poziomie lat 30 XX wieku, chociaż wtedy było wiele lepszych samochodów. Były to wypowiedzi inżynierów, rzecz jasna.


Gangster - spoko, jeden na forum już pisał jak to jego wujek zrobił 330tys km kaszluchem bez remontu. Dream on.

_________________
Piszę jak jest.

Bezpośredni link do galerii Audi S4 Łepka —> viewtopic.php?f=55&t=173434

Jeszcze nie witom, a już żegnom.:
WitoM napisał(a):
Ja póki co galerii M4 nie planuje bo jestem zajęty słuchaniem dziwieku silnika z głośników


Argumentum ad maiorem:
DamianTra napisał(a):
Kolego jestem inzynierem. Naukowcem. Nie bazuje na sci-fi, autobiografiach czy jakiejkolwiek nie naukowej literaturze w celu wyksztalcenia swiatopogladu...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 marca 2009, 01:22 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1354
Lokalizacja: Bytom/Lubsza
Moje BMW: czasem e61 ;)
Kod silnika: n52b30
jiGsaw napisał(a):
jest na poziomie lat 30 XX wieku


Nie bede tego komentował :wstyd:

Cytuj:
Poprzednikami Fiata 126 był produkowany od 1936 r. Fiat 500 A (Topolino) 500 C, którego produkcję zakończono w 55 r i Fiat 500 Nuova. Wykorzystano w nim doświadczenia z poprzednich modeli i wprowadzono wiele ulepszeń – znacznie zwiększono moc silnika, wzrósł maksymalny moment obrotowy, zastosowano synchronizację włączania II, III i IV biegu, dwuobwodowy układ hamulcowy, tzw. bezpieczną kolumnę kierownicy, tarcze kół bez kołpaków, zmieniono położenie zbiornika paliwa, powiększono pojemność bagażnika i powierzchni oszklonych.


Może i bazowała na konstrukcji fiata 500 jednak w praktyce to są bardzo różniące się samochody :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 marca 2009, 01:25 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 15835
Lokalizacja: Gdynia
Moje BMW: M3
Kod silnika: S65B40
Zatem nie komentuj albo napisz coś lepszego niż brak komentarza. Takie są fakty, nawet jak urodziliście się na tylnej kanapie malucha. Dobranoc.

_________________
Piszę jak jest.

Bezpośredni link do galerii Audi S4 Łepka —> viewtopic.php?f=55&t=173434

Jeszcze nie witom, a już żegnom.:
WitoM napisał(a):
Ja póki co galerii M4 nie planuje bo jestem zajęty słuchaniem dziwieku silnika z głośników


Argumentum ad maiorem:
DamianTra napisał(a):
Kolego jestem inzynierem. Naukowcem. Nie bazuje na sci-fi, autobiografiach czy jakiejkolwiek nie naukowej literaturze w celu wyksztalcenia swiatopogladu...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 marca 2009, 01:32 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1354
Lokalizacja: Bytom/Lubsza
Moje BMW: czasem e61 ;)
Kod silnika: n52b30
Dobranoc


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 marca 2009, 01:39 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Posty: 16994
Moje BMW: mityczne
Kod silnika: tłuste konie
Garaż: Było: E36 318i sedan, E36 316i Compact, E39 528i sedan, E46 328Ci, E92 325Xi
Jest: F32 420i, F32 428i
CZECHU napisał(a):
możesz to rozwinąć?


Krytycznie niska moc z pojemności, wysokie spalanie, przegrzewające się hamulce o zerowej skuteczności, bardzo słabe własności jezdne, zerowy poziom bezpieczeństwa, brak komfortu jazdy, nieprzemyślana konstrukcja z której wynikały częste awarie i duża koniecznośc obsługi pojazdu.

W latach w których to powstało robione były lepsze auta, technika ogólnie stała wyżej.
Normalne, inne, samochody z tamtych lat nie miały problemów które dotykały malucha.

W momencie w którym to powstało, na tle innych ówczesnych aut już było 'słabe'.

We włoszech to auto powstało jako 'dojazdówka na zakupy', alternatywa dla skutera, małe, tanie, nie kapało na głowę i można było zakupy włożyć, włosi lubią takie 'pikacenta', jest to jakieś wyjście na przeciw sytuacji, odpowiedź na potrzeby rynku.
Przykre jest to że w PL to było 'auto rodzinne'.

gangster napisał(a):
to jest samochód bez cna elektroniki, bez bajerów i gadżetów.

Charger również :D

_________________
Obrazek


Ostatnio edytowano 8 marca 2009, 01:46 przez Kyokushin, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 marca 2009, 01:45 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1354
Lokalizacja: Bytom/Lubsza
Moje BMW: czasem e61 ;)
Kod silnika: n52b30
Kyokushin napisał(a):
Charger również :D


Wiadomo, że Charger jest o lata świetlne oddalony od malucha, ale ten samochód był pierwszym autem wielu Polaków, oraz jakby nie patrzeć zmotoryzował Polskę :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 marca 2009, 01:46 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 2315
Lokalizacja: Lublin
Moje BMW: M5
Kod silnika: nie wiem nie znam si
gangster napisał(a):
jiGsaw napisał/a:
jest na poziomie lat 30 XX wieku


Nie bede tego komentował :wstyd:

niestety taka prawda


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 marca 2009, 01:48 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Posty: 16994
Moje BMW: mityczne
Kod silnika: tłuste konie
Garaż: Było: E36 318i sedan, E36 316i Compact, E39 528i sedan, E46 328Ci, E92 325Xi
Jest: F32 420i, F32 428i
gangster napisał(a):
Wiadomo, że Charger jest o lata świetlne oddalony od malucha, ale ten samochód był pierwszym autem wielu Polaków, oraz jakby nie patrzeć zmotoryzował Polskę


Broń Boże nie porównuję chargera do Malucha.
Napisałem jedynie że Charger "również" był 'mechanicznym' autem bez cna elektroniki.
Moim pierwszym autem również był Maluch, to że maluch musiał motoryzować Polskę jest poprostu przykre :dobani:.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 marca 2009, 02:00 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 2220
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E39
Kod silnika: M57D30
Cytuj:
to że maluch musiał motoryzować Polskę jest poprostu przykre


Jakie Państwo takie auto :] Niemniej jednak coby nie mówić to auto mimo swoich wad coś zdziałało. I nadal jest środkiem transportu który wielu ludziom umożliwia przemieszczanie się. Obojętnie czy malacz jest podrdzewiały czy silnik rzęźi. Wielu moich znajomych "myślących" kategoriami obciach i kicha wstydziłoby się faktu że mają malacza. Ja zawsze powtarzam że jest to idealny przykład auta uczącego szacunku na drodze. Łatwo też uczyć się mechaniki rozbierając ten prosty silnik na części, łatwo też przerobić go na KJS. Kwestia podejścia. Motoryzacja chociażby doby PRL była zachwiana przez politykę.Wyszło jak wyszło bo " główni" wiedzieli lepiej. Więc ja uważam że należy cieszyć się że nasi rodzice/dziadkowie mieli chociaż tego malacza czy kanta do dyspozycji i bylo to dobro narodowe.Bo teraz kiedy my śmigamy beemkami zapewne często słyszymy zwrot " ... ja w Twoim wieeeeku.... " ;)

Cytuj:
używane Malczany miały na giełdach ceny wyższe, niż nowe w salonie.


Czarny Legendy PRL witają !!!! :hyhy:

Dokładnie, to był dopiero ewenement :D

_________________
" Jeśli Twoje dziecko kręci gwintem to wiedz że coś się dzieje...."


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 marca 2009, 02:24 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 2220
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E39
Kod silnika: M57D30
Cytuj:
Tak by przyszłe pokolenia miały lepiej.


Nie wiem jak Ty ale ja chce żeby moje dzieci jeżdżąc chociażby beemkami miały świadomość że kiedyś nie było absów, asc, 40 poduszek powietrznych i kurtyn i systemu kamer pokazujących martwe pole czy yntelygentnych reflektorów doświetlających zakręty. Był malacz, strefa zgniotu przy silniku, parujące szyby i klasyczny napęd bez żadnych wspomagaczy. Ale się jeździło i się żyło.

_________________
" Jeśli Twoje dziecko kręci gwintem to wiedz że coś się dzieje...."


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 marca 2009, 02:28 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Posty: 16994
Moje BMW: mityczne
Kod silnika: tłuste konie
Garaż: Było: E36 318i sedan, E36 316i Compact, E39 528i sedan, E46 328Ci, E92 325Xi
Jest: F32 420i, F32 428i
CiOoS napisał(a):
Był malacz, strefa zgniotu przy silniku, parujące szyby i klasyczny napęd bez żadnych wspomagaczy. Ale się jeździło i się żyło.


W tamtych latach, praktycznie każde auto nie miało wspomagaczy :) Nie trzeba mieć styczności z maluchem aby to wiedzieć :)
Nie mniej jednak swoim dzieciom pokażę Malucha którym jeździłem.

Psikus ze strefą zgniotu kończącą się na silniku był niezły - fakt :D

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 marca 2009, 02:33 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 2220
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E39
Kod silnika: M57D30
Cytuj:
W tamtych latach, praktycznie każde auto nie miało wspomagaczy :) Nie trzeba mieć z tyczności z maluchem aby to wiedzieć


Ja to wiem Ty to wiesz, większość z nas interesujących się motoryzacją to wie. Ale kolejne pokolenia będą traktowały to raczej jako żart mając właśnie styczność tylko nowocześniejszymi autami. Abstrahując od samego malucha wyobrażam sobie te rzesze kierowców które wychowają się na elektronicznych systemach wspomagania jazdy.

_________________
" Jeśli Twoje dziecko kręci gwintem to wiedz że coś się dzieje...."


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 marca 2009, 02:49 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 2220
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E39
Kod silnika: M57D30
Cytuj:
Wiesz, to jest poprostu postęp.
Skrzynie manualne nie wymagają już podwójnego wysprzęglenia, są skrzynie automatyczne i taki i inne.
Mamy w autach rozruszniki, radia, szyby elektryczne.
Podobnie jest z ABS/ASC, skrętnymi światłami, nawigacją.


A i owszem to jest postęp. Tyle że dla mnie powoduje on zaniżenie świadomości kierowców. Prosty tryb myślenia - mam XXXXXXXXXXXX ( tu wpisać dowolny ciąg skrótów) i mogę jeździć bezpiecznie auto nie pozwoli mi przegiąć. A potem widzimy e60 na drzewie. Chodzi o świadomość. Dobra odbiegam od tematu.

Cytuj:
Wyjście w tamtych czasach z maluchem, było jak danie wody spragnionym ludziom na pustyni wody do picia. Niech pachnie jak odchody, niech nie smakuje w ogóle, ale ludziom ta woda jest potrzebna do życia.

Maluch wpasował się idealnie w te czasy. Odniósł sukces, produkowano go przez prawie 30 lat, ludzie go kupowali, a przecież... były inne samochody na rynku :ok: mało tego, eksportowali go do wielu krajów, maluch zarobił kupę kasy.


A jaka to radocha była jak się odkładało i można go było odebrać? No luksus przeciętna PRL-wska rodzina i maluch. Woda z syfonu, oranżada czy Balton, Pewex to symbole tamtych czasów i tego nic nie zmieni niezależnie od tego czy ktoś uważa to za złe czy też nie. :ok:

_________________
" Jeśli Twoje dziecko kręci gwintem to wiedz że coś się dzieje...."


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 marca 2009, 03:53 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 2315
Lokalizacja: Lublin
Moje BMW: M5
Kod silnika: nie wiem nie znam si
Fryderyk napisał(a):
Kyokushin napisał(a):
Fryderyk, ale wyjście z Maluchem w tamtych latach, to tak jak wyskoczyć z kamieniami i maczugami z kości do kolesi z mieczami, pod tym Grundwaldem.


O CZYM TY PISZESZ?

Wyjście w tamtych czasach z maluchem, było jak danie wody spragnionym ludziom na pustyni wody do picia. Niech pachnie jak odchody, niech nie smakuje w ogóle, ale ludziom ta woda jest potrzebna do życia.

Maluch wpasował się idealnie w te czasy. Odniósł sukces, produkowano go przez prawie 30 lat, ludzie go kupowali, a przecież... były inne samochody na rynku :ok: mało tego, eksportowali go do wielu krajów, maluch zarobił kupę kasy.

Nie zmienisz tego choćbyś napisał jeszcze 1000 postów, a w każdym po jedną mukę związaną z maluchem.



Maluch byl pierwszym samochodem duzej ilosci Polakow ale to nie jest powod do dumy


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 marca 2009, 04:22 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Posty: 16994
Moje BMW: mityczne
Kod silnika: tłuste konie
Garaż: Było: E36 318i sedan, E36 316i Compact, E39 528i sedan, E46 328Ci, E92 325Xi
Jest: F32 420i, F32 428i
Temat oczyszczony z OT.
Zapraszam do dalszej dyskusji.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 marca 2009, 04:24 
W "polskich" maluchach spryskiwacze były obsługiwane ręczną pompką. Dzięki temu był jeszcze tańszy i tandetny :)


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 marca 2009, 04:28 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Posty: 16994
Moje BMW: mityczne
Kod silnika: tłuste konie
Garaż: Było: E36 318i sedan, E36 316i Compact, E39 528i sedan, E46 328Ci, E92 325Xi
Jest: F32 420i, F32 428i
A początkowe modele były odpalane z linki....

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 marca 2009, 08:11 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 2786
Lokalizacja: BYDGOSZCZ
Moje BMW: AR 159
dobra jest wajcha od ogrzewania :rotfl: :rotfl:

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 43 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 6 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL