BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 4 maja 2025, 09:31

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1




Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 68 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 9 marca 2009, 23:49 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 42
Posty: 2868
Lokalizacja: Opole
Moje BMW: 530iA
Kod silnika: M54B30
hard_styler, moim zdaniem jestes typowym przykladem na to ze zazwyczaj to nie zlosliwosc egzamintorow jest przyczyna oblania egzaminu :)

_________________
[you] luknij na moją srebrną strzałe


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 marca 2009, 07:54 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1592
Lokalizacja: West
Moje BMW: Z4 3.0i
Rada z mojej strony - nie wstydzic sie wziac paru godzin z instruktorem bo to zadna hańba. Ja tez przejechalem autami pewnie wiecej niz taki instruktor, ale za to gość wie czego żądaja na egzaminie, na czym podpuszczają, czego się czepiają. Powiem szczerze ze mimo ze np. łuk na placu jest dużo szerszy niz wtedy gdy zdawalem kilkanascie lat temu to np. na 10 prób wychodziło mi na początku może 7. Opanowałem to w 20 minut techniką mijam drugi slupek pół obrotu, mijam trzeci kolejne pół, czekam az się ustawi, prostuję. Trzeba pamiętać że rutyna gubi.
A propos placu, sam widzialem jak jakis stary traktorzysta wylecial z placu bo nazwał światła mijania "krótkimi" i jeszcze sie kłócił.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 marca 2009, 10:29 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Posty: 16994
Moje BMW: mityczne
Kod silnika: tłuste konie
Garaż: Było: E36 318i sedan, E36 316i Compact, E39 528i sedan, E46 328Ci, E92 325Xi
Jest: F32 420i, F32 428i
el Presidente napisał(a):
Opanowałem to w 20 minut techniką mijam drugi slupek pół obrotu, mijam trzeci kolejne pół, czekam az się ustawi, prostuję. Trzeba pamiętać że rutyna gubi.


Ja tą techniką też to szybko opanowałem. Skuteczność tej techniki skończyła się w momencie przesunięcia fotela kierowcy, tym samym mój egzamin.

Dopiero jak nauczyłem się na czuja robić wszystkie manewry a nie na słupki i obroty to zdałem.
Moja żona identycznie. Uczyli ją na słupki, zdała dopiero jak zaczęła robić wszystko na czuja.

Uczyli nas na zasadzie 'jak trzeci słupek minie słupek od szybki, zrób pół obrotu w lewo, jak słupek przejdzie w szybe boczną 3cm od krawędzi słupka to odkręć ileśtam w prawo.
Tutaj ustawienie fotela jak i szerokość słupka w modelu 3 drzwiowym a 5 drzwiowym robi mega znaczenie, tak samo jak to czy się przygarbisz czy nie jadąc bo zmienia się trajektoria wzroku i inne jest rzutowanie oczy, słupek auta, słupek i odległości nie są takie jakie miały by być, odchylenie się 2cm powoduje że na drugim końcu dźwigni różnica robi się 20cm, to niby 'oczywista oczywistość', ale auto trzeba poczuć.

Jak żona nauczyła się 'na czuja' to teraz jest jej obojętne jakim jedzie autem, czy jest duże czy małe, umie wyczuć jakimi wymiarami jedzie, kiedy ma skręcić, kiedy odkręcić - robi to naturalnie.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 marca 2009, 10:54 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 590
Lokalizacja: Wodzisław Śląski
Moje BMW: e39
Kod silnika: m62b35tu
W Jastrzębiu Zdroju też bardzo długo czeka się na egzamin. Znajomy na kat. B czekał 2 miesiące :mur: Z Jastrzębia ludzie podobno uciekają do Opola i do Katowic zdawać.

Na C i C+E czeka się po miesiąc. Mnie sie udało B,C i C+E zdać za 1. razem z tym że B zdawałem 4 lata temu a reszte kat. teraz niedawno(czekam na nowe prawko :super: )
Największy stres to był jak dla mnie na tym pokazywaniu co gdzie pod machą i światła.

_________________
Było e36 316i
Było e32 740i
Było e36 323i touring


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 marca 2009, 11:03 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1592
Lokalizacja: West
Moje BMW: Z4 3.0i
Andrzeju rowniez uwazalem tak jak Ty, jednak w sytuacji gdy auto na egzaminie mialem takie samo jak na próbach (5-drzwiowy Yaris 2008) okazalo sie ze metodą na słupki nie ma mozliwosci przekroczenia linii. Podejrzewam zreszta ze tak jak ja robiles prawo jazdy jeszcze w latach 90tych, gdzie rzeczywiscie pas do manewru byl sporo węższy i metoda na slupki nie sprawdzala sie w kazdym przypadku.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 marca 2009, 11:06 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 17755
Lokalizacja: Ciućkowo
Moje BMW: E46 325 CiA
Garaż: https://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=170039&start=0
el Presidente napisał(a):
A propos placu, sam widzialem jak jakis stary traktorzysta wylecial z placu bo nazwał światła mijania "krótkimi" i jeszcze sie kłócił.


I po raz kolejny widać że te przepisy są robione po to żeby oblać jak największą ilość osób co przełoży się na ilość pieniędzy w kasie WORDu. Jedna wielka bzdura czy się powie bagnet, kijek, parasolka czy miernik oleju ważne żeby umieć sprawdzić jego stan :kwasny:

_________________
I Don`t Suffer From Insanity... I Enjoy Every Minute Of It..
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 marca 2009, 12:34 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 41
Lokalizacja: WrocÂław
na jakie słupki Wy robicie ŁUK ??? :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl:

ja po prostu jade i skrecam :rotfl: :rotfl: :rotfl: samo wychodzi - kolegi E38 robilem sobie łuk na placu manewrowym - toz to z zamknietymi oczami sie robi


to samo z cofaniem - nie potrzebuje lusterek - obrót i lukam w szybe czy dobrze wyjezdzam


@Borsuk

nie powiedzialem ani złego słowa nt. przebiegu egzaminu - z mojej winy oblalem i w 100%.

Skonczyly sie czasy egzaminatorów-oblewaczy - wsio jest na kamerach i jak dobrze pojedziesz to nie ma prawa uwalic - bo jestes w stanie mu to udowodnic trzymajac film z egzaminu na CD w łapkach :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 marca 2009, 12:49 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Posty: 16994
Moje BMW: mityczne
Kod silnika: tłuste konie
Garaż: Było: E36 318i sedan, E36 316i Compact, E39 528i sedan, E46 328Ci, E92 325Xi
Jest: F32 420i, F32 428i
el Presidente napisał(a):
Podejrzewam zreszta ze tak jak ja robiles prawo jazdy jeszcze w latach 90tych, gdzie rzeczywiscie pas do manewru byl sporo węższy


Zgadza się, kiedyś był węższy. Jak robiłem, była jazda po łuku, górka, koperta, parkowanie tyłem i standardowo miasto, nie pamiętam czy nie przeoczyłem czegoś.

hard_styler napisał(a):
to samo z cofaniem - nie potrzebuje lusterek - obrót i lukam w szybe czy dobrze wyjezdzam


Jak widać każdy inaczej robi różne rzeczy, ja np w większości cofam na lusterka, przeważnie lewe i prawe, czasem zerknę w środkowe, głowę rzadko odwracam.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 marca 2009, 13:12 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 42
Posty: 2868
Lokalizacja: Opole
Moje BMW: 530iA
Kod silnika: M54B30
hard_styler napisał(a):
to samo z cofaniem - nie potrzebuje lusterek - obrót i lukam w szybe czy dobrze wyjezdzam


jak wsiadziesz w busa to tez bedziesz sie obracal ??

w lusterkach wszystko widac nie potrzeba sie odwracac :)

_________________
[you] luknij na moją srebrną strzałe


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 marca 2009, 13:29 
Ja tam nie lubię za bardzo lusterek. Mongooes się śmieje ze mnie, inni koledzy czasem też, ale wolę się obrócić parkując, tak się uczyłem jeszcze dłuuuuuuuugo zanim prawko dostałem, lepsze wyczucie odległości. Widać od razu 2. strony, żeby kierowca i pasażer mógł wysiąść. W lusterku też nie widzę jak daleko mogę cofnąć.

To źle? Ważne, żeby poprawnie zaparkować :wstyd:


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 marca 2009, 13:52 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 830
Lokalizacja: Kluczbork
Moje BMW: e34
Kod silnika: M50B20
Fryderyk napisał(a):
Ja tam nie lubię za bardzo lusterek. Mongooes się śmieje ze mnie, inni koledzy czasem też, ale wolę się obrócić parkując, tak się uczyłem jeszcze dłuuuuuuuugo zanim prawko dostałem, lepsze wyczucie odległości. Widać od razu 2. strony, żeby kierowca i pasażer mógł wysiąść. W lusterku też nie widzę jak daleko mogę cofnąć.


Ja nie pregeruje takiego sposobu wole cofać w lusterkach jakoś lepiej mi to wychodzi czasami lukne na tył tak dla zasady i koniec :)
Fryderyk napisał(a):

To źle? Ważne, żeby poprawnie zaparkować :wstyd:

Każdy parkuje jak potrafi :hyhy:

_________________
Pozdrawiam Mateusz.

Check my 5er; viewtopic.php?f=6&t=80673 :D

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 marca 2009, 13:55 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 49
Posty: 1855
Lokalizacja: Krk - Bobrza Góra :P
Moje BMW: e39 525d
Kod silnika: m57
hard_styler napisał(a):
ŁUK ??? (...) - toz to z zamknietymi oczami sie robi

jak masz wprawę, to tak, ale raczej nie zaraz po skończeniu kursu..

hard_styler napisał(a):
to samo z cofaniem - nie potrzebuje lusterek - obrót i lukam w szybe czy dobrze wyjezdzam

heh, ja tak nie dam rady, bo za duża kanapa jest i choćbym nie wiem jak się starała, to i tak praktycznie guzik przez tylna szybę widzę - lustereczka boczne niezawodne są :D

hard_styler napisał(a):
Skonczyly sie czasy egzaminatorów-oblewaczy - wsio jest na kamerach i jak dobrze pojedziesz to nie ma prawa uwalic - bo jestes w stanie mu to udowodnic trzymajac film z egzaminu na CD w łapkach :)

jeżeli ten system faktycznie działa, to duzy plus - jak ja zdawałam ('93r), to dyskusji nie było żadnej, a widzimisię egzaminatora było jedyną słuszną koncepcją..

_________________
ex - e36 320i


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 marca 2009, 14:35 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 42
Posty: 2868
Lokalizacja: Opole
Moje BMW: 530iA
Kod silnika: M54B30
Fryderyk napisał(a):
Widać od razu 2. strony, żeby kierowca i pasażer mógł wysiąść.


na lusterka wjedziesz na milimetry a patrzac do tylu uwazam ze to jest nie mozliwe ... no ale kazdy parkuje jak lubi ... ja z racji tego ze wiecznie siedze w busach nawet gdybym chcial to raczej byloby to niemozliwe obracac sie do tylu ... od 14 roku zycia patrze w lusterka i nigdy mnie to nie zawiodlo :)

_________________
[you] luknij na moją srebrną strzałe


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 marca 2009, 15:38 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Posty: 16994
Moje BMW: mityczne
Kod silnika: tłuste konie
Garaż: Było: E36 318i sedan, E36 316i Compact, E39 528i sedan, E46 328Ci, E92 325Xi
Jest: F32 420i, F32 428i
Każdy cofa jak lubi.
Sukcesem misji jest jak wszystko jest całe a rozwiązań może być wiele. ;)

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 marca 2009, 16:06 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 15835
Lokalizacja: Gdynia
Moje BMW: M3
Kod silnika: S65B40
Zgadzam się z Kyo - również 2 razy uwaliłem rękaw, bo mnie nauczono na słupki i jakieś odkręcanie. Dopiero potem, jak sam potrenowałem większym autem na czuja to bez problemu zaliczyłem. Po prostu trzeba patrzeć gdzie samochód jedzie i korygować tor jazdy na bieżąco, to się sprawdzi wszędzie, a słupki i pamięciówa jedynie na rękawie i też jak widać niekoniecznie.

_________________
Piszę jak jest.

Bezpośredni link do galerii Audi S4 Łepka —> viewtopic.php?f=55&t=173434

Jeszcze nie witom, a już żegnom.:
WitoM napisał(a):
Ja póki co galerii M4 nie planuje bo jestem zajęty słuchaniem dziwieku silnika z głośników


Argumentum ad maiorem:
DamianTra napisał(a):
Kolego jestem inzynierem. Naukowcem. Nie bazuje na sci-fi, autobiografiach czy jakiejkolwiek nie naukowej literaturze w celu wyksztalcenia swiatopogladu...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 marca 2009, 02:15 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 41
Lokalizacja: WrocÂław
Borsuk napisał(a):
hard_styler napisał(a):
to samo z cofaniem - nie potrzebuje lusterek - obrót i lukam w szybe czy dobrze wyjezdzam


jak wsiadziesz w busa to tez bedziesz sie obracal ??

w lusterkach wszystko widac nie potrzeba sie odwracac :)


nie wiem czy po prostu mam takie szczescie ale nie mialem jeszcze do czynienia z busem - ale latalem T4 oszklonym i .... patrzylem w tylna szybe i pomagaly mi boczne na pace :hyhy:

zdaje sobie z tego sprawe ze lusterka w busie to jedyna rzecz do cofania - znajac zycie dosiade niedlugo busa i bedzie "nie halo" na poczatku - ale "dobry" (dlatego w cudzyslowiu pisze - BO NIE MA DOBRYCH KIEROWCOW) kierowca dostosuje sie szybko do pojazdu ktorym ma jezdzic

peace

aha - moi miili: jedna rzecz - łuki egzaminacyjne - tylko paterzac w tyl i bez lusterek :)- w życiu inaczej wyglada : jak jest ciemno jak w dupalu u murzyna - czasem trzeba wysiasc z auta a nie tylko polegac na lusterkach i obrocie w tyl - wsio zalezy od sytuacji w codziennych zmaganiach z autami :)

JA TU MOWIE TYLKO O MANEWRÓWCE :))) w miescie niekiedy TRZEBA wspomóc się lusterkami a nie udawac kozaka i leciec na oslep obracajac sie nagle uslyszec chrrrrrr.... w merca jakiegos prezesa - po to lusterka sa :) ale plac manewrowy i lusterka to IMHO grzech :)

sorki jestem po X piwach bo nie jezdze - moja wypowiedz moze byc chaotyczna i nie na temat - jak wstane i sie poprawi moje samopoczucie, postaram sie wypowiedz moja zlozyc do kupy - ale mniej wiecej intencje sa znane

peace


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 marca 2009, 02:20 
Borsuk napisał(a):
na lusterka wjedziesz na milimetry


...ale ja tyłem wjeżdżam na milimetry :D przynajmniej do swojego garażu ;)

jak wjeżdżam na lusterka, to nigdy nie mogę równego odstępu złapać między lewą, a prawą hehe


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 marca 2009, 02:23 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 41
Lokalizacja: WrocÂław
Fryderyk napisał(a):

jak wjeżdżam na lusterka, to nigdy nie mogę równego odstępu złapać między lewą, a prawą hehe


mam identycznie ... motam sie strasznie i robie kupe jak jest wąsko miedzy autami ... zig zag .. :/ jak patrze w tyl ... jade idealnie prosto


glupia zaleznosc


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 marca 2009, 02:38 
a już w ogóle nie umiem cofać z przyczepką na lusterka.

chociaż to pewnie wina, że w gaziku są takie lusterka, że :wstyd:


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 marca 2009, 09:42 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1592
Lokalizacja: West
Moje BMW: Z4 3.0i
Od kilkunastu lat cofam na lusterka plus co chwilkę rzut oka na tył, czy nie idzie staruszka, czy dziecko nie biega. Na placu manewrowym z tego co powiedzial mi instruktor raczej niechętnie patrzą na zerkanie w lusterka, łuk robisz patrząc przez tylna szybę. Tu aby nie zgubiła mnie rutyna wolałem metodę tak jak uczą świezaków - słupek, drugi słupek itp. W moim przypadku sprawdziło się idealnie.

Generalnie powtórzę - przy egzaminie za punkty nie ma co udawać wirażki na placu. Ja też przejechałem xxxxxx km osobówkami, busami oszklonymi i blaszakami busami maxi z lawetą itp. i na pierwszej próbie z instruktorem najechałem na linię przy odkrecaniu. Tył w Yarisie jest wysoki, szybka mała, raczej ciężko wyczuc przez samą szybę gdzie są linie. Na lusterkach zrobiłbym to idealnie, jednak podobno na egazminie jest to zabronione. W tym cała trudność nawet dla doświadczonego kierowcy.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 68 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 35 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL