BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 4 maja 2025, 19:06

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 13 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E36] Jak odpowietrzyć 328i ? Już trace siły..
PostNapisane: 10 marca 2009, 15:26 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 9
Lokalizacja: wlkp
N trasie zaczeło mi wybijać płyn, odrazu auto zatrzymałem, zgasiłem, temperatura nie doszła nawet do czerwonego pola. Auto lawetą pojechało do mechanika.
Wymieniona została głowica, były mini pęknięcia na środku głowicy.
Kupiłem inną głowicę z auta po dachowaniu, wygląda, że wszystko z nią ok, została założona.
Niestety nadal wybija mi płyn i autko nie trzyma temperatury.
Co robić?
Od początku nie ma ogrrzewania.
Czy to kwestia odpowietrzenia?
Jak to skutecznie zrobić?

Pozdr. :(


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 marca 2009, 15:38 
Offline
Forumowicz

Posty: 451
Lokalizacja: Polska
Kolego przede wszystkim musisz sprawdzić poszczególne elementy układu chłodzenia.
Sprawdź wisko,termostat,który ma znaczącą rolę przy ogrzewaniu,opukaj elektrozawory,które mogły sie zawiesić i przez to nie ma ogrzewania,sprawdź filtr kabinowy jeśli posiadasz oczywiście(znajduje sie pod schowkiem). Odpowietrzenie polega na odprowadzeniu powietrza z układu, na rozgrzanym silniku po prostu odkrecasz nie do końca oczywiście korek odpowietrzający przy chłodnicy aż bedzie leciał przez niego sam płyn. Możesz także odkrecać korek wlewu płynu. Sprawdź czy wszystkie węże,które idą od chłodnicy są ciepłe,gdy silnik pracuje.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 marca 2009, 16:45 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 9443
Lokalizacja: PL
Ja mam podobnie problem z glowica,ale sie nie bawie w naprawe bo to nie oplacalne.Kupilem caly nowy silnik,jutro jade go odebrac :D A ktoredy ci ten plyn wybija?

_________________
BMW E46 Touring
viewtopic.php?f=6&t=150081&start=0


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 marca 2009, 17:12 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 3945
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: 550i
Kod silnika: M70B54
Powodem wybijania plynu moze byc:
- uszkodzony korek wlewu plynu chlodniczego (ma za zadanie odprowadzac nadmiar cisnienia w ukladzie jezeli takie powstanie)
- zapowietrzony uklad (sposob odpowietrzania znajdziesz na forum)
- uszkodzony termostat
- wisco (niekoniecznie ale warto sprawdzic)
- uszkodzona uszczelka/glowica

Opisz dokladne objawy w jakich przypadkach wywala plyn i z ktorego miejsca.
spider napisał(a):
Ja mam podobnie problem z glowica,ale sie nie bawie w naprawe bo to nie oplacalne.

To zalezy, u mnie w E36 wymienilem uszczelke dlatego, ze cisnienie bylo pompowane w uklad chlodzenia, ktory byl przez to co chwile zapowietrzony. Koszt naprawy ~500pln, jak wiesz jaki masz silnik to czasami warto naprawiac.

_________________
W końcu nie kolejne sreberko - 5er E34 550i
Szary Kaszalot - 7er E65 745i


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 marca 2009, 19:43 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 9
Lokalizacja: wlkp
Płyn wybija korkiem oczywiscie.

Poprostu dziś odebrałem autko od mechanika, pojeździłem jakieś 20min. i temperatura zaczęła rosnąć. Wjechałem na parking, podniosłem maskę i widziałem jak płyn wybija.
No to mu pomogłem i odkręciłem bardziej korek.
Ostudziłem silnik przejechałem jakieś 5km i znowu pauza i tak dojechalem do mechanika.
Silnika chyba nie przegrzałem bo nigdy temp. nie doszła do czerwonego pola.

Ogólnie nie kopci na biało, majonez z korka zniknął a trochę się go wytworzyło wtedy jak mi głowica padła. Teraz już zanikł, więc mam nadzieje, ze "nowa" głowica jest ok.

Silnik chodzi b. równo, odpala idealnie tylko wybija mi ten płyn.
Niby dziś mechanik odpowietrzał układ, ale wiem, że w 2,8l odpowietrzanie to nie jest taka szybka sprawa.
Od początku jak dziś go odpaliłem to nie było ogrzewania.
Mam nadzieję, że to tylko zapowietrzenie.

Ps. czy może przegrzałem silnik i mam np. pęknięty blok?
Czy objawy byłyby takie jakie mam? :znudzony:

:(


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 marca 2009, 19:46 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 9
Lokalizacja: wlkp
Jeżeli miałbym wymieniac silnik to czy mógłbym wstawić 2,0d 150ps od e46 2001rok?
Ciekawe ile takie silniczki kosztują..


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 marca 2009, 20:34 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1926
Lokalizacja: Częstochowa
Moje BMW: 530i
Kod silnika: M54B30
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=149340
yy a że tak spytam, czy ta "nowa" głowica była sprawdzona ?
ps. jak nie masz ogrzewania to być może jest zapowietrzony ukł.

_________________
http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=149340
Niebieski junkers w mpaku !


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 marca 2009, 21:20 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 3945
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: 550i
Kod silnika: M70B54
Arko29 napisał(a):
No to mu pomogłem i odkręciłem bardziej korek.

Przy zapowietrzonym ukladzie wlasnie korkiem bedzie uciekac plyn, lepszym sposobem jest odkrecenie odpowietrznika (tuz obok wlewu plynu).
Wszystko wskazuje na to, ze masz zapowietrzony uklad. Prawdopodobnie mechanik wlal plyn, rozgrzal silnik i zostawil. U mnie w 2,8 troche mi zajelo odpowietrzanie.

Arko29 napisał(a):
Jeżeli miałbym wymieniac silnik to czy mógłbym wstawić 2,0d 150ps od e46 2001rok?
Ciekawe ile takie silniczki kosztują..

Moc zawsze mozna, pytanie czy oplacalne

_________________
W końcu nie kolejne sreberko - 5er E34 550i
Szary Kaszalot - 7er E65 745i


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 marca 2009, 21:50 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 9443
Lokalizacja: PL
mongooes napisał(a):
jak wiesz jaki masz silnik to czasami warto naprawiac.

Dokladnie,ale moj byl juz kaput,vanos na hamowni zachowywal sie tak jak by go nie bylo albo jak by chodzil caly czas tak samo,na tlokach grubo nagaru,oleju ubywalo.Niby odpalal i jezdzil bez problemu ale w srodku cos mu bylo

_________________
BMW E46 Touring
viewtopic.php?f=6&t=150081&start=0


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 marca 2009, 23:39 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 68
Lokalizacja: Rotterdam
Moje BMW: F10
Kod silnika: N53B30
ja robię tak :hyhy: mam m 50 b 25 silnik wypuściłem płyn do zera auto zostawiłem na warsztacie do następnego dnia !!!! wlałem do chłodnicy stan płynu odkręciłem odpowietrznik nie zakręcałem korka odpaliłem auto i chodziło na wolnych jak się rozgrzało otwierał się termostat to sukcesywnie dolewałem płynu czekałem , aż płyn w chłodnicy będzie też gorący wtedy zakręcałem odpowietrznik i po chwili korek wlewu i jest oki a też miałem na początku problem z odpowietrzeniem ( a i jeszcze nawiew w środku dawałem na full gorące) w czasie odpowietrzania :ok: powodzenia


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Jak odpowietrzyć 328i ? Już trace siły..
PostNapisane: 20 sierpnia 2014, 15:44 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 13
Moje BMW: E36
Kod silnika: M50B20NV
Odgrzebie troszke temat bo sam mam juz po raz 3 problem z odpowietrzeniem M50. Raz sie nie udało ale na drugi dzien podszedłem na spokojnie i jakos sie udało ale, dolny wąz był raczej bez wody, bynajmniej nie wyczuwałem w nim wody mimo,ze byl cieply. Gorny wąz równiez był ciepły ale ogrzewanie bardzo slabe. Dorobilem sobie nawet korek na chlodnice z wentylkiem i pchałem płyn cisnieniem oczywiscie z głową. Visco mialem raczej padniete bo nie wyczuwałem wiekszego oporu podczas wzrastania temperatury ale jezdzilem tak przez 5 miesięcy od stycznia wiec ratowały mnie dosc niskie temperatury. Silnik trzymal temperature i było ok.

Teraz po swapie mam troche wiekszy problem z odpowietrzeniem.

Robie wszystko jak w tym temacie

viewtopic.php?t=3905

Problemem jest poziom plynu po nagrzaniu silnika, jest bardzo nieobliczalny, cały czas wzrasta na obrotach jałowych i wybija mi płyn. Gdy zakręce szybko korek a dodatkowo popuszcze odpowietrznik i zgasze silnik to z odpowietrznika wywala pare jak ze starej lokomotywy ponad wysokosc otwartej maski. Po chwili przestaje wywalac pare i znow odpalam auto , pochodzi minutke i znow to samo. Mam jeszcze termostat na podmiane wiec moge spróbowac. Po dłuzszym odpowietrzaniu chlodnica jest cala gorąca. Dodam,ze kiedy wywala mi plyn i bmw zmienia sie w parowóz to wskazówka stoi idealnie w normie.

I jeszcze jedno co mnie zaniepokoilo. Kiedys mi diagnosta powiedzial,ze sączy mi sie plyn chlodniczy z chlodnicy pod zbiorniczkiem. Wyciek byl na tyle maly,ze po calej nocy nie widzialem zadnej rzucającej się w oczy plamy więc nie przejmowalem sie tym mocno tym bardziej,ze jezdze zazwyczaj po miescie. Kiedy probowalem odpowietrzac to przez odpowietrznik wywalalo co jakis czas plyn , ktory sciekal po chlodnicy , caly czas myslałem,ze to z tego odpowietrznika ale ostatnio chcialem przepalic auto i po nagrzaniu przegazowałem go na wysokich obrotach i zobaczylem dosc spory wyciek z tego własnie miejsca, jest tam tez jakas plastikowa zaslepka chyba niebieska.

W czym tkwi problem z tym odpowietrzaniem ? Mam co chwile gasic silnik i czekac az powietrze z odpowietrznika przestanie uciekac i tak w kółko ? robilem tak jakies 4 razy i dalej to samo.

Gdzie jest ten zawór od ogrzewania,ktory trzeba oczyscic/obstukac ?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Jak odpowietrzyć 328i ? Już trace siły..
PostNapisane: 21 sierpnia 2014, 05:22 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 15986
Lokalizacja: Los Santos
Moje BMW: E30 E46 E83
Kod silnika: M20B25 FTMW!!!
Garaż: ᶘ ᵒᴥᵒᶅ
MichalEs napisał(a):
W czym tkwi problem z tym odpowietrzaniem ?


Z tym że kombinujesz jak koń pod górę. Uzupełnij płyn na zimnym silniku do pokazanego poziomu, zakręć korek, odkręć odpowietrznik, ustaw ogrzewanie na ciepłe, odpal silnik i czekaj aż zacznie wywalać sam płyn bez bąbli powietrza z odpowietrznika, zakręć i gotowe. Potem kontroluj poziom płynu na zimnym silniku i ewentualnie powtórz 2-3 razy odpowietrzanie.

MichalEs napisał(a):
Gdzie jest ten zawór od ogrzewania,ktory trzeba oczyscic/obstukac ?


Przy samej grodzi.

_________________
BMW z duszą skończyły się na Kill 'em All.
Obrazek
Było: '92 E36 320i 2d diamantschwarz/stoff anthrazit; '98 E46 323i 4d farngruen/leder hellbeige, '97 E36 323i->328i 2d arktissilber/leder montana schwarz
Jest: '90 E30 325i 2d diamantschwarz/leder bison schwarz (M3), '05 E46 330ci stahlblau/leder schwarz, '08 E83 X3 3.0si alpinweiss 3/leder nevada tabak


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [E36] Jak odpowietrzyć 328i ? Już trace siły..
PostNapisane: 21 sierpnia 2014, 08:35 
Offline
Forumowicz

Wiek: 46
Posty: 162
Lokalizacja: wielkopolska
Moje BMW: e30 e39
Kod silnika: M20B25 M52B28
Jak mechanik nie mógł odpowietrzyć mojego M52B28 przez 3 dni, poszedłem i sam to zrobiłem:
warunek zimny silnik, włączyłem temp na maxa na nagrzewnicy i nawiew na drugą kreskę, żeby zawory się pootwierały, poluzowałem odpowietrzniki i bardzo powoli nalałem płyn, przytknąłem usta do zbiorniczka i dmuchnąłem do momentu jak zaczął lecieć płyn z odpowietrzników, trzymając cały czas usta przy zbiorniku aby nie zaciągnął ponownie powietrza- zakręciłem odpowietrzniki, odpaliłem auto, sprawdziłem czy leci z przelewu ciągły strumyczek płynu i czy ze wzrostem temp leci ciepło z nawiewów, trochę przygazówki żeby sprawdzić jeszcze załączanie się visca i po sprawie.
Bardzo ważne żeby zalewać i zaczynać pracę na zimnym motorze, przynajmniej przy M52.
Pzdr

_________________
/// nieregulaminowy podpis ///


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 13 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 7 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL