BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 5 maja 2025, 08:11

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 35 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 10 marca 2009, 21:24 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 40
Posty: 3382
Lokalizacja: Gliwice
Moje BMW: *
Kod silnika: *
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=147922
PageUp napisał(a):
u mnie w e30 przy ori zawiasie 205 szerokosc nic nie tnie :)



W E30 i w compact'ie E36 nie powinno - inna konstrukcja zawieszenia tylnego.

_________________
"moje ex": E92 | E36 | E30


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 marca 2009, 21:24 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 37
Lokalizacja: lubelskie
nie no tak ale dla pewnosci sprawdze u siebie na diagnostyce czy wszystko wporzadku z zawieszeniem :zdegustowany: :zdegustowany: :zdegustowany:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 marca 2009, 21:29 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 37
Lokalizacja: lubelskie
a jeszcze przy okazji jak wstawic zdjecie auta takie jak wy macie kolo nazwy :suchy: :suchy: :suchy: :suchy: :suchy: :suchy:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 marca 2009, 23:00 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 40
Posty: 3382
Lokalizacja: Gliwice
Moje BMW: *
Kod silnika: *
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=147922
dawidzio223, z górnego menu "PROFIL" a później na samym dole strony wstawiasz avatar.

_________________
"moje ex": E92 | E36 | E30


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 marca 2009, 23:47 
Offline
Forumowicz

Wiek: 39
Posty: 181
Moje BMW: E61
Kod silnika: M57/T2
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=143472
Radek_ZG napisał(a):
W compactach z tego co mi wiadomo nie ustawia sie zbieżności z tyłu :)


z tego co mi wiadomo to zbieżność ustawia się na osi skrętnej i na osi napędowej (czyli w bmw przód i tył) no chyba, że się mylę...

ja mam e39, koła 255/40 R17 i z tylu też od wewnątrz jest starty bieżnik


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 marca 2009, 07:39 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 37
Lokalizacja: lubelskie
hm... to byc moze ze bmw tak ma zobacze jeszcze na diagnostyce


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 marca 2009, 10:17 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 184
Lokalizacja: Zielona Góra
Moje BMW: 323i Sedan
Kod silnika: M52B25
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=96815
eXtreme napisał(a):
Radek_ZG napisał(a):
W compactach z tego co mi wiadomo nie ustawia sie zbieżności z tyłu :)


z tego co mi wiadomo to zbieżność ustawia się na osi skrętnej i na osi napędowej (czyli w bmw przód i tył) no chyba, że się mylę...

ja mam e39, koła 255/40 R17 i z tylu też od wewnątrz jest starty bieżnik


Poczytałem trochę i kątów się nie ustawia z tyłu jedynie :)

_________________
Kliknij na obrazek i zobacz moje auto!
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15 marca 2009, 21:52 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 40
Posty: 3382
Lokalizacja: Gliwice
Moje BMW: *
Kod silnika: *
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=147922
jakieś rezultaty ?

_________________
"moje ex": E92 | E36 | E30


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17 marca 2009, 19:57 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 43
Posty: 16
Lokalizacja: gÂłogow
Moje BMW: e30
Kod silnika: m50b25
Zbierznosc z przodu...i zbierznosc,kat pochylenia z tylu,tak na marginesie to mam ustwaiona zbierznosc idealnie wedlug ksiazki...auto zachowuje sie idealnie podaczas latania w koleinach przy oponach 225/17/45zas gdy pale tzw gumy to tnie mi bardziej lewa od wewnatrz a to dlatego ze wiecej zawracam na lyzce w lewo i sa wieszksze tarcia opony z asfaltem:)pozdr

_________________
Narazie swiezak z moim rodzinnym kombi :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19 marca 2009, 16:13 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 50
Lokalizacja: Gdańsk
Moje BMW: e36
Kod silnika: m52b20
mam 225 i nie zauważyłem żeby cięło jak dla mnie jeśli tnie z tyłu to przez wyrobione tuleje

_________________
Oceń moją qp
viewtopic.php?f=6&t=62595
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] scina opony tylne od wewnatrz
PostNapisane: 14 lutego 2011, 09:55 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 43
Posty: 16
Lokalizacja: gÂłogow
Moje BMW: e30
Kod silnika: m50b25
W e36 to standard....mialem to samo z kolami 17 225 45, i przy kazdej zmianie kol trzeba ustawiac zbierznosc...przy kazdej zmianie na wieksze badz mniejsze...a zdziera ci opony tylko przy lataniu bokiem ipaleniem gumy,przy normalnej jezdzie jest to tak nie zauwazalne :)

_________________
Narazie swiezak z moim rodzinnym kombi :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] scina opony tylne od wewnatrz
PostNapisane: 15 lutego 2011, 08:39 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1801
Lokalizacja: polska
spotykam takie scinanie opon w bmw jak sa mocno obnizone -jesli sie da ustawic kat pochylenia kola to powalcz bo od teo to zalezy - ale to diagnosta na sprzecie ci musi zrobic - co do opla omegi to powiem ,ze tym autem przejezdzilem okolo 500 ooo kilometrow i opon mi na srodku ani po bokach nie bralo - kwestia cisnienia w nich i sprawnosci ukladow zawieszenia - jak w kazdym innym aucie


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] scina opony tylne od wewnatrz
PostNapisane: 15 lutego 2011, 21:42 
Offline
Forumowicz

Wiek: 43
Posty: 178
Lokalizacja: Nowy Sącz
Moje BMW: E34 525i
Kod silnika: M20B25
..tuleje w belce

_________________
Polerowane pokrywy zaworów E30 E34 E32 E36 E46 - Kolektory -- Polerowanie . Info na priv lub GG 3747477

http://allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=1244459


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] scina opony tylne od wewnatrz
PostNapisane: 9 kwietnia 2012, 07:56 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 4
Moje BMW: 520i
Kod silnika: 20 6s 3
Witam, miałem taki sam problem z oponami ale znalazłem przyczynę.Podniosłem tył do góry i poruszałem prawe koło i NIC,poruszałem lewe koło a tam lyzy i okazało się że na wachaczu lewym padła tuleja i ona była przyczyną zdzierania opon od środka :cool: Pozdrawiam...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] scina opony tylne od wewnatrz
PostNapisane: 9 kwietnia 2012, 09:44 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 1379
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza, Warszawa, Lublin
Moje BMW: e46,e90,e60,e61
Kod silnika: M52TU,n62b44,m57
nie czytałem wszystkich postów bo są jak dla mnie trochę dziwne (typu bmw tak ma). Ustaw sobie z tylu geometrie to ta śruba na dolnym poprzecznym wahaczu reguluje si bardzo prostu luzujesz śrube i kręcisz śrubą sprawdź czy są po obu stronach podkładki zabezpieczenia trzymające podkładkę w 1 miescu bo mogło się to urwać i kołosię przemieściło.

Jeśli ktoś ustawi geometrie i mu tnie koło bo ma za szeorokie opony to jak dla mnie na logikę trzeba koło dać o ten 1 mm do wewnątrz jeśli wewnętrzna strona jest ścierana a jak zewnętrzna to koło o 1mm na zewnątrz.

Ja sobie lada dzień sam będę regulować geometrie po zużyciu bieżnika (oczywiście nie robiłbym tego na nowych oponach bo ich szkoda) ale jak ktoś ma opony do upalania to można samemu sobie geometrie banalnie ustawić.

Dlaczego tnie oponę - urwana blokada, za słabo dokręcona śruba na wahaczu, zmiany w zawiaszeniu np nowe amorki, krawężnik (przeciążenia itp) trzeba poprawić geometrie (o ile się jeszcze da) , wszelkie luzy ...

_________________
Przeniosłem się do Warszawy gdyby ktoś potrzebował pomocy to pisać śmiało.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 35 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 9 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL