BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 2 maja 2025, 19:06

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 22 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E46] nowy objaw-turbodziura w przedziale od 2500tys do 280
PostNapisane: 15 marca 2009, 23:00 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 38
Posty: 866
Lokalizacja: Okolice Wąbrzeźna
Moje BMW: [e46] 320d
Kod silnika: m47
Witam.Jestem nowy na forumz racji nabycia bmw e46 320D, zaraz po kupnie autka okazalo sie iz nie ma ono wogule mocy dzieki forum wyczytalem o czyszczeniu elektrozaworkow i egr czynnosc ta wykonalem i jest juz o niebo lepiej niz bylo.Jednak z malym ale no wlasnie malym ale.
Kiedy energicznie przyspieszam od jedynki turbo pompuje od ok 2000tys obr az do 2500 i wtedy nastpeuje notlauf czytaj turbodziura poczym po przekroczeniu ok 2700obr dalej pompuje ladnie i autko przyspiesza.....wiec moje pytanie po przeczytaniu paru postow brzmi czy filtr odmy i sama odma do ktorej de fakto nie zagladalem moze powodowac takie efekty czy moze powniniem szukac usterki gdzie indziej??

drugie pytanko... czy hamulec reczny jest automatycznie naprezany (hamulce tarczowe z tylu), poniewarz moj podciaga sie abrdzo wysoko tak az wadzi o podlokietnik,czy moze to byc wina startych mocno klockow?

Prosze o odpowiedz. Z gory przepraszam jesli cos jest nie zrozumiale


Ostatnio edytowano 6 maja 2009, 21:11 przez kamillo_19, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17 marca 2009, 12:49 
Offline
Forumowicz

Posty: 123
Lokalizacja: Kwidzyn
wiec moje pytanie po przeczytaniu paru postow brzmi czy filtr odmy i sama odma do ktorej de fakto nie zagladalem moze powodowac takie efekty ?

myśle że tak


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17 marca 2009, 13:18 
Offline
Forumowicz

Posty: 353
Lokalizacja: Konin
Było na forum kilka dni temu !!! Szukajka zardzewieje !!!

za robertbmw:

Dosyć często spotykam się z problematyką związaną spadkiem mocy we wszystkich modelach BMW z silnikami 2.0d oraz 3.0d co wcale mnie nie dziwi, gdyż nawet serwisy nie potrafią ustalić przyczyny tego problemu.
Do tej pory nie zdradzałem w czym tkwi usterka tych objawów, gdyż pewnych tajemnic się nie zdradza, ale na dzień dzisiejszy nie prowadzę już żadnych napraw w kraju i tajemnica ta może już tylko Wam być przydatna.

Problem spadku mocy tkwi nie zawsze w uszkodzonej przepływce, zatkanym katalizatorze bądź w układzie paliwowym, albo nawet i w turbinie choć tę ostatnią rzecz własnie będę bardziej rozwijał.
Ojawy są następujące:
Autko na początku nie wykazuje żadnych problemów z wyjątkiem jednej rzeczy przy coraz to większej prędkości i wyższym biegu odczuwalny jest mniejszy wzrost obrotów silnika - tak jakby auto ciągło przyczepę z wysoką plandeka. Zdarza się nawet, że auto osiąga pewną prędkość i dalej nie chce już się rozpędzać.
Powodem tego zjawiska jest niewłaściwa praca turbiny, ale nie w wyniku tego że jest padnięta, lecz z powodu braku proporcjonalnej jej pracy do wymagań silnika (obroty i obciążenie)
Podobny problem dotyczy się również objawów, które zdażaja kiedy auto nie potrafi płynnie ruszyć z miejsca. Silniki diesla nie wymagają dodawania gazu przy ruszaniu a w tym wypadku jest taka konieczność, gdyż potrafi żabkować lub nawet i zgasnąć.

W jednym i drugim przypadku problem tkwi w sterowaniu podciśnieniowym siłownika przy turbinie i zaworu AGR na dolocie do kolektora ssącego. Sterowanie tymi podciśnieniami odbywa się za pomocą elektrozaworów którymi steruje moduł silnika. Komputery diagnostyczne nie wykazują problemu, gdyż elektrozawory te są sprawne a wykonywana przez nie praca jest odczuwalna w pracy silnika, lecz jedna rzecz jest zawsze pomijana przez każdego.
Zadaniem elektrozaworu jest załączenie dwóch obiegów: jednego obiegu z podciśnieniem oraz drugiego obiegu ze zwykłym cisnieniem atmosferycznym. Podciśnienie przeważnie zawsze jest bo gdyby go nie było to pompa podcisnieniowa byłaby padnięta co odczuwałoby się na twardym pedale hamulca, ale warto zawsze obejrzeć wężyki podcisnieniowe, czy są prawidłowo szczelne.
Z drugim obiegiem jednak jest problem. Aby do układu podcisnieniowego nie dostawało się brudne powietrze atmosferyczne, na elektrozaworkach umieszczone są małe filterki uniemozliwiające dostawanie się brudu do tego układu I TO ONE STANOWIĄ TEN PROBLEM. Zatykaja się one bowiem z biegiem czasu co powoduję że w obiegu drugim zamiast powietrza atmosferycznego uwalniającym pracę siłowników wytwarza się również podcisnienie lecz o mniejszym stopniu ale spowalniającym pracę tych silowników. W rezultacie czego turbina załącza się zbyt późno a zawór AGR nie potrafi zamknąć się do końca przez co silnik przy ruszaniu jest zdławiany własnymi spalinami.

W jednym i drugim przypadku od obu urządzeń jest osobny elektrozawór.
Wyjmijcie je, zdemontujcie filterek z nich, rozbieżcie pokrywkę filterka i wyczyście go.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19 marca 2009, 22:55 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 38
Posty: 866
Lokalizacja: Okolice Wąbrzeźna
Moje BMW: [e46] 320d
Kod silnika: m47
lizardking,

nie wiem czy kolego czytales dokaldnie moj temat i to co w nim jest ujete........dokaldnie jest w nim napisane iz elektrozaworki sa juz wyczyszczone wiec nie rozumiem po co wklejasz mi cos co robilem :cisza: :D

_________________
Ona nie jedzie ona w miejscu stoi ale już wiem co ją boli :D


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29 marca 2009, 17:12 
Offline
Forumowicz

Posty: 353
Lokalizacja: Konin
wiem o czym piszę a ty zrób jak chcesz - gdybyś zdolnemu mechanikowi dał przeczytać co napisałem to miałbyś kłopot z głowy

/nie chodzi o same elektrozaworki tylko o ich układ wyrównywania ciśnienia - widocznie tego ci nie wyczyścili/


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29 marca 2009, 22:05 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 38
Posty: 866
Lokalizacja: Okolice Wąbrzeźna
Moje BMW: [e46] 320d
Kod silnika: m47
lizardking napisał(a):
wiem o czym piszę a ty zrób jak chcesz - gdybyś zdolnemu mechanikowi dał przeczytać co napisałem to miałbyś kłopot z głowy

/nie chodzi o same elektrozaworki tylko o ich układ wyrównywania ciśnienia - widocznie tego ci nie wyczyścili/


eee no sory? nie rozumiem towich doczepek?po pierwsze elketrozaworki zostaly wyczyszczone przezemnie po drugie caly Egr rownierz zostal wyczyszczony przezemnie po 3 zaworek podcisnienia w dolocie takze wyczyscilem po 4 kompletna odma wymieniona.

Umiem czytac to co mi wkleiles bo z tego wlasnie samego cyattu skorzysatalem diagnozujac usterke w moim BMW i te czynnosc ktore sa szerzej opisane wraz z zdjeciami wykonalem wiec kompletnie nie rozumiem. mozesz mu dokladnie wytlumaczyc co rozumiesz przez to
lizardking napisał(a):
/nie chodzi o same elektrozaworki tylko o ich układ wyrównywania ciśnienia - widocznie tego ci nie wyczyścili/
???? :cwaniak:



a wracajac do tematu turbodziury to tak jak pisalem wyzej wymienilem teraz kompletna odme i wyczyscilem zaworek w dolocie i nadal notlauf pozostaje ciut mniejszy ale jednak go odczuwam.moze przeplywka szwankuje?mialem cos takiego w poprzednim golfie IV TDI ale jak sie zapsula to auto bylo SDI a nie TDI (SDI czytaj wolnossacy bez turbo czyli zamulony heh).wiec nie obstawiam raczej przeplywki.Pomoze ktos?

_________________
Ona nie jedzie ona w miejscu stoi ale już wiem co ją boli :D


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31 marca 2009, 21:18 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 23
Lokalizacja: TORUN
mam to samo jak znajde przyczyne dam znac chyba ze ty szybciej ja znajdziesz to daj znac


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31 marca 2009, 21:20 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 23
Lokalizacja: TORUN
mam to samo jak znajde przyczyne dam znac chyba ze ty szybciej ja znajdziesz to daj znac


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31 marca 2009, 21:55 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 47
Lokalizacja: ÂŁĂŞczyca
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?t=18764


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31 marca 2009, 21:55 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 47
Lokalizacja: ÂŁĂŞczyca
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?p ... 488#466337


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31 marca 2009, 23:13 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 23
Lokalizacja: TORUN
:(


Ostatnio edytowano 1 kwietnia 2009, 19:29 przez raftel1, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 kwietnia 2009, 16:42 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 38
Posty: 866
Lokalizacja: Okolice Wąbrzeźna
Moje BMW: [e46] 320d
Kod silnika: m47
icam87 napisał(a):
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?t=18764


icam87, najpierw przczytaj caly temat a potem wklejaj linki z ktorych cos mozna sie dowiedziec a nie cos o czm wiemy i piszemy to juz w tym temacie! :cisza:

_________________
Ona nie jedzie ona w miejscu stoi ale już wiem co ją boli :D


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 maja 2009, 13:11 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 38
Posty: 866
Lokalizacja: Okolice Wąbrzeźna
Moje BMW: [e46] 320d
Kod silnika: m47
temat UP! Niestetnie udalo mi sie dalej zdiagnozowac moich problemow z dwoma zamuleniami.przeplywomierz sprawdzony jet ok.nie wiem co dalej robic.czytalem kieds jakis temat na forum ze wymiana softu jakiegos steroiwnika na pompie pomaga ale nie wiem co dokaldnie.moze mial ktos taki problem jak moj opisany w 1 poscie.pomozcie bo juz nie mam pomyslow.a no i nie walcie mi tu o czyczeniu egr elktrozaworkow i zaworu cisneinia w kolektrze bo wsio jest zrobione wlacznie z wymiana odmy! :(

_________________
Ona nie jedzie ona w miejscu stoi ale już wiem co ją boli :D


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 maja 2009, 15:56 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 38
Posty: 866
Lokalizacja: Okolice Wąbrzeźna
Moje BMW: [e46] 320d
Kod silnika: m47
Nikt nie wypowie sie na ten temat???ostatnio zauwazlem iz na zimnym silniku auto nie ma problemu z moca i turbodziura.co to moze byc?dodam oczwiscie ze wiem jak nalezy jezdzic dieslem i nie katuje go jak jet zimny :)

_________________
Ona nie jedzie ona w miejscu stoi ale już wiem co ją boli :D


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] nowy objaw-turbodziura w przedziale od 2500tys do 280
PostNapisane: 23 lutego 2010, 12:15 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 9
Moje BMW: E46 320d 136PS
Kod silnika: M47
Ja mam ten sam problem ale zupełnie odwrotnie u mnie na zimnym silniku wogole nie jedzie gaśnie pod górkę za to na rozgrzanym silniku jest ok, też mam odmę wymienioną poczyszczone elektrozawory, już tracę siły na diagnozę


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] nowy objaw-turbodziura w przedziale od 2500tys do 280
PostNapisane: 2 lutego 2011, 23:13 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 4
Moje BMW: e46 Touring
Kod silnika: M47
Kto to naprawiał... kto poleci kogoś dobrego?? Mam taki sam problem z turbo dziurą w mojej e46 320d M47

proszę o kontakt
e.mail maciej.stys@gmail.com


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] nowy objaw-turbodziura w przedziale od 2500tys do 280
PostNapisane: 13 marca 2011, 13:23 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 4
Moje BMW: e46 Touring
Kod silnika: M47
Byłem u Braci Jagiełło w Łodzi na Św Teresy 41 wgrali nowy soft sprawdzili egr wszystko dobrze .


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] nowy objaw-turbodziura w przedziale od 2500tys do 280
PostNapisane: 14 marca 2011, 19:22 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 46
Posty: 7448
Lokalizacja: Toruń
Moje BMW: e39 530d
Kod silnika: M57D30
Garaż: www.tinyurl.com/podol-e39
Czy jak czyściłeś elektrozawory to wymieniałeś wężyki od podciśnienia? Czasem są już sparciałe i mogą nie trzymać ciśnienia.

_________________
Obrazek
Kupię deskę w skórze.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] nowy objaw-turbodziura w przedziale od 2500tys do 280
PostNapisane: 29 maja 2011, 13:23 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 765
Lokalizacja: O-ka, PL
Moje BMW: e91 touring ///M
Kod silnika: N47
Witam. Również przyłączam się do tematu, gdyż również mam ten sam problem - turbodziura (w zakresie od 2500 - 3200) potem wszystko wraca do normy... :/

Ma ktoś może receptę na to?

autko to e46 3.0D m57


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] nowy objaw-turbodziura w przedziale od 2500tys do 280
PostNapisane: 29 maja 2011, 13:49 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 2740
Lokalizacja: Oświęcim
Moje BMW: F10 550i
beciak, jak niepomoże czyszczenie elektrozaworków to trzeba je wymienić, bo one w środku będą strasznie zabrudzone, rozbierałem je (trzeba tą metalową objemke ściągnąć) i w środku straszny syf, dlatego polecam to zrobić a poźniej zastanawiać się nad ewentualną wymianą :) bo za prace turbiny odpowiada właśnie ten elektrozawór, przepływomierz i czujnik ciśnienia doładowania w kolektorze ssacym


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 22 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 42 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL