BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 6 maja 2025, 21:50

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 8 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E36] Stuki Vanosa po zimowym przestoju
PostNapisane: 2 kwietnia 2009, 22:02 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 43
Lokalizacja: Bochnia
Witam. Mam pewien problem z Vanosem. Otóż po zapaleniu gra ostro w całym zakresie obotów, potem głównie przy 2tys ale nie cichnie nigdy. Auto odpaliłem tydzień temu po 2,5 miesięcznym przestoju. Wcześniej takich stuków wogóle nie miałem. Myślicie, że wymiana oleju pomoże? Niby zostało mi jeszcze kilka tys do zrobienia ale może olej stracił jakieś swoje właściwości podczas tych mrozów? Jeśli tak to jaki polecacie? Auto ma licznikowo 190tys km, silnik 2.0. Myślałem nad Valvoline MaxLife 10W40, ale są tacy co piszą żeby wlać coś gęstszego, np Castrol Edge 10W60. Z góry dzięki za wszelką pomoc.
ps. Teraz w aucie jest Castrol Magnatec 10w40, nie potrafię ocenić na oko czy jeszcze się nadaje


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 kwietnia 2009, 22:13 
Offline
Forumowicz

Posty: 128
Lokalizacja: mazowieckie/łódzkie
Moje BMW: G31
Kod silnika: B47
Zacznij od oleju, choć mało prawdopodobne może mieć on związek z głośna pracą. Możesz spróbować czegoś innego, (może np: Motul jakiś). Jeśli nie pomoże to trzeba zagłębić się w Vanosa.
P.S. rozumiem, że stan oleju masz OK


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 kwietnia 2009, 22:25 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 43
Lokalizacja: Bochnia
Stan jest taki jak trzeba. Dziwie się, że przedtem była cisza teraz takie rzeczy.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 3 kwietnia 2009, 11:53 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 72
Posty: 4299
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E-36 320i Touring 95
Kod silnika: M52b20
Kolego ale czy to napewno Vanos?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 3 kwietnia 2009, 18:58 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 2
Lokalizacja: ranizow
Witam jak auto stalo tak dlugo nie palone to nic ci sie nie dzieje po prostu caly olej sciekl do miski i trzeba bylo chwile poczekac zeby sie to wszystko nasmarowalo. Bo teraz takich problemow juz nie masz po odpaleniu auta.
J tez w swojwj becie jezdze na takim oleju i wszystko jest ok.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 3 kwietnia 2009, 20:18 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 43
Posty: 424
Lokalizacja: Gliwice\Wilcza
Moje BMW: E36 320iA, E39 520iA
Kod silnika: M50B20, M52B20
mi mechanik powiedział że vanos rzęzi i że to norma bo jakieś podkładki się w nim wyrabiają. Mówi że trzeba je wymienić i najlepiej wcisnąć z M52 bo tam są sprężynujące i już zawsze będzie oki. Mam 170 tys przebiegu M50B20 z 92 roku.
Mówił że koszt to około 200 zł ale trzeba dobrego mechanika który ma pojęcie o vanosie. Ktoś to już przerabiał?

pozdrawiam
StraHu

_________________
pozdrawiam
StraHu



BMW uchyla nam skrawek nieba za życia :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 3 kwietnia 2009, 20:53 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 3336
Lokalizacja: SOSNOWIEC/LONDON
Moje BMW: e39
Kod silnika: M52b28
moj szwagier wymienial vanosa kupil nowy rok temu koszt chyba 1700 zl po wymianie dalej bylo sluchac vanosa tyle ze mniej:)

_________________
Obrazek
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 3 kwietnia 2009, 23:07 
Offline
Forumowicz

Wiek: 40
Posty: 263
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: G21 Touring
StraHu napisał(a):
mi mechanik powiedział że vanos rzęzi i że to norma bo jakieś podkładki się w nim wyrabiają. Mówi że trzeba je wymienić i najlepiej wcisnąć z M52 bo tam są sprężynujące i już zawsze będzie oki. Mam 170 tys przebiegu M50B20 z 92 roku.
Mówił że koszt to około 200 zł ale trzeba dobrego mechanika który ma pojęcie o vanosie. Ktoś to już przerabiał?


ja to przerabialem calkiem niedawno...fakt moze sam zestaw naprawczy nie jest drogi ale wiedza sie ceni i za zrobienie wszystkiego zaplacilem troszke ponad 600zł łącznie z robocizną, wymieniona zostala tez uszczelka pod klawiaturą bo pocila sie...tak czy siak po naprawie chodzi jak pszczółka :D


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 8 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 4 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL