BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 6 maja 2025, 00:04

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 10 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E46] Jak zablokowac kolo zamachowe w 320D M47
PostNapisane: 7 kwietnia 2009, 23:51 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 6
Lokalizacja: Belfast
Witam

Jak w temacie. Kupilem kolo pasowe/tlumik wibracji.
By odkrecic kolo trzeba zablokowac wal korbowy - poprzez blokade kola zamachowego.
Moze ktos podpowiedzic jak to zrobic??
Proil bym o jakis opis, ewentualnie fotke jesli dosepne.

Z gory dziekuje i pozdrawiam
K.

_________________
Ten swiat chyli sie ku upadkowi


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 kwietnia 2009, 00:58 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1801
Lokalizacja: polska
witam !!! jesli dobrze rozumiem jest to glowne kolo pasowe walu od przodu silnika -jesli tak to najlepiej i najbezpieczniej odkrecac duzym kluczem pneumatycznym /tzw,piostoletem do odkrecania kol samochodowych w ciezarowkach/ ODRADZAM GRZANIE CENTRALNEJ SRUBY LUB UDERZANIE W NIA MLOTEM - pozdrawiam - kliknij pomogl


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 kwietnia 2009, 06:59 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 6
Lokalizacja: Belfast
OK, tylko jak wlozyc duzy klucz pneumatyczy miedzy silnik i chlodnice??? :kwasny:

_________________
Ten swiat chyli sie ku upadkowi


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 kwietnia 2009, 07:23 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1801
Lokalizacja: polska
wymontowac chlodnice


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 kwietnia 2009, 07:27 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 6
Lokalizacja: Belfast
Servis BMW daje na to 11 jednostek czyli 55 minut - cala naprawa. Domyslam sie zatem ze robia to bez demontowania chlodnicy.
I tak wlasnie chcialem to zrobic.
Na jednym z forow doczytalem ze robi sie to wlasnie przez blokowanie kola zamachowego i do tego dobry klucz z odpowiednio dluga przedluzka - im dluzsza tym lepsza...

Wracajac do pytania - ktos wie jak zablokowac kolo zamachowe???

_________________
Ten swiat chyli sie ku upadkowi


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 kwietnia 2009, 07:44 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1801
Lokalizacja: polska
masz zapewne racje tylko nie wiem jakim sprzetem oni dysponuja a co tego zeby ci odpowiedziec gdzie jest to miejsce -nie wiem m,ysloe jednak ze te 55 min to wcale nie malo czasu -pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 kwietnia 2009, 08:46 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 515
Lokalizacja: slask
kurde wzuc samochodowi bieg ! skoro tak wymienilem to koło w MB clk 3200 TO I TU SIE DA :hurra:

_________________
oto nowy mistrz
http://www.amerykany.v10.pl/galeria/ssc ... 0,jpg.html
a to juz pokonany
http://blog.tmcnet.com/blog/rich-tehran ... on-big.jpg
Firmie VOTUM - powiedz NIE !


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 kwietnia 2009, 09:02 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 19
Lokalizacja: Belfast
krzys124 napisał(a):
kurde wzuc samochodowi bieg ! skoro tak wymienilem to koło w MB clk 3200 TO I TU SIE DA :hurra:


ten sposob juz przerabialem, sruba nie puscila bo za malo miejsca i uklad sprezynuje.
Pozatym zastanawiam sie czy tak nie mozna uszkodzic kola dwumasowego na sprzegle czasem...

Jestem przekonany ze sama blokada kola nie powinna byc skomplikowana. Jesli ktos to robil albo widzial to moglby podpowiedzic jak albo ze np do tego trzeba specjalne ustrojstwo.

_________________
Ten swiat chyli sie ku upadkowi


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 kwietnia 2009, 12:55 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1801
Lokalizacja: polska
jeszcze raz- masz racje od tylu nie zablokujesz bo sprzeglo kolo wumasowe i wogole jak- z przodu natomiast okragle kolo i malo miejsca -na wlaczonym biegu ciagniesz wszystko w motorze i cale auto do tego-ja zawsze pneumatykiem dzialam po wyjeciu chlodnicy -i nie widze trudnosci oprocz posiadania sprezarki i nawet pozyczenia od kogos tego klucza -pzdr


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 kwietnia 2009, 18:12 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 72
Posty: 4299
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E-36 320i Touring 95
Kod silnika: M52b20
Kolego na dole silnika po lewej stronie jest specjalny otwór do blokowania koła
jest na nim zaślepka którą trzeba zdjąć i włożyć trzpień który zablokuje koło
używa się tego przy ustawianiu rozrządu


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 10 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 25 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL