BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 5 maja 2025, 00:08

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1




Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 58 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3

A Ty co ile wymieniasz olej?
<10000km 36%  36%  [ 24 ]
10000-15000km 40%  40%  [ 27 ]
15000-20000km 7%  7%  [ 5 ]
20000-30000km 7%  7%  [ 5 ]
>30000km 3%  3%  [ 2 ]
Nie wymieniam, dolewam 6%  6%  [ 4 ]
Liczba głosów : 67
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 7 kwietnia 2009, 19:43 
Offline
Uzależniony od forum :)

Posty: 5925
Lokalizacja: GorzĂłw Wlkp
qrax napisał(a):
Kornelio napisał(a):
qrax a znasz koszta takiego badania?


coś na ząb dla prowadzącego zajęcia wystarczy ;)

Wszystko zalezy od czlowieka, ale w takiej sytuacji - kiedy to dla naszych prywatnych potrzeb tudzież ciekawosci, myśle ze 0,7 powinno wystarczyc :oczami:


Masz możliwość/czas/chęci żeby podjechać i załatwić sprawe?

Co do próbek zapewne problemów by nie było (nowy i używany olej).


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 kwietnia 2009, 19:52 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 15835
Lokalizacja: Gdynia
Moje BMW: M3
Kod silnika: S65B40
Borsuk napisał(a):
jiGsaw napisał(a):
Borsuk napisał(a):
jiGsaw napisał(a):
O ile wiem to teraz silniki wychodzą już dotarte i można od razu pełen październik... no jak się nagrzeje rzecz jasna :hyhy:


oczywiste to jest że jak sobie dotrzesz to tak ten samochod bedzie jeździł ... w tych samych modelach aut od nowości jak było butowane to nie dość że samochod wiecej palił to jeszcze gorzej jechał :) ... także moje zdanie jest takie że miedzy bajki mozna takie wypowiedzi wsadzić :)


Tak nam mówili 2x jak kupowaliśmy nowe auto z salonu.


nie wysnułem swoich teorii na podstawie tego co kto mówi w salonie :)

docierałem w przeciagu 4 lat około 10 nowych samochodow :)


Tak, na pewno naściemniali, żebyśmy przyjechali jak coś będzie nie tak i na gwarancji im dali samochód do roboty, przecież mają w tym ogromny interes. Docieram to właśnie Yamahę RD 80 chłodzoną powietrzem.

_________________
Piszę jak jest.

Bezpośredni link do galerii Audi S4 Łepka —> viewtopic.php?f=55&t=173434

Jeszcze nie witom, a już żegnom.:
WitoM napisał(a):
Ja póki co galerii M4 nie planuje bo jestem zajęty słuchaniem dziwieku silnika z głośników


Argumentum ad maiorem:
DamianTra napisał(a):
Kolego jestem inzynierem. Naukowcem. Nie bazuje na sci-fi, autobiografiach czy jakiejkolwiek nie naukowej literaturze w celu wyksztalcenia swiatopogladu...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 kwietnia 2009, 19:52 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 7115
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: M3
Wszystkie te auta które chodziły bez wymian były eksploatowane spokojnie bez kręcenia na obrotach były to jednostki bardzo niewysilone co za tym idzie nie wymagały wielkiego smarowania zgadnij co się dzieje np w M3 gdzie olej ma 120-130 stopni a obroty silnika dochodzą do 7500obr/min? Zakładam się o swoje auto postaw równowartość,że w ciągu 20-30minut testu na oleju po przebiegu 50tyś km obróci panewkę lub zatrze silnik.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 kwietnia 2009, 19:56 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 15986
Lokalizacja: Los Santos
Moje BMW: E30 E46 E83
Kod silnika: M20B25 FTMW!!!
Garaż: ᶘ ᵒᴥᵒᶅ
Frank, instrukcja do mojego E36 z M52 zaleca oleje sezonowe 15W-40, 10W-40, 10W-30, 5W-30 i 5W-20. W temperaturach jakie są u nas latem najbardziej odpowiednim byłby 15-W40 a zimą 5W-30 lub 5W-20. Są też wymienione "Special Oil" 0W-X, 5W-X i 10W-X.
W TIS nic nie znalazłem o olejach do M52 ale jeśli by przyjąć że tak jak dla M52TU dopuszczalne są LL-98 to będą to oleje 0W-X i 5W-X.
Castrol zaleca 0W-40 lub 0W-30 / 5W-30.
Shell generalnie zaleca 5W-40 lub 10W-40 / 5W-30 / 5W-40 przy czym jest notka z temperaturami i lepkościami odpowiadająca mniej więcej tej z instrukcji oraz notka że dopuszczalne są "BMW Longlife Oil" 0W-X i 5W-X.
W dodatku i Castrol i Shell podaje wymianę w przedziale 24-30kkm a inspekcja zapala się napewno grubo przed 20kkm.

_________________
BMW z duszą skończyły się na Kill 'em All.
Obrazek
Było: '92 E36 320i 2d diamantschwarz/stoff anthrazit; '98 E46 323i 4d farngruen/leder hellbeige, '97 E36 323i->328i 2d arktissilber/leder montana schwarz
Jest: '90 E30 325i 2d diamantschwarz/leder bison schwarz (M3), '05 E46 330ci stahlblau/leder schwarz, '08 E83 X3 3.0si alpinweiss 3/leder nevada tabak


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 kwietnia 2009, 20:45 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Posty: 4257
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: M6
Kod silnika: S85 S62 M60
Garaż: było: M5e39 '01,
e34 540i '94
prawie nikt nie zauważyl glupoty tych niby cytatów :
"moja żona od dwudziestu lat nie zmienia oleju" - znaczy ma to samo auto od dwudziestu lat, czy może kupi jedno, rok pojezdzi bez zmiany, po roku ma inne i też nie zmienia, a za rok kolejne itd. kolejni wlasciciele dopiero zmieniają hehehe
No i te 350 tys przebiegu auta Pana dyrektora....


Auta są coraz bardziej glupawe, wlasciciele e60 wiedza o czym mowie, heheheh
Kiedys w autach byly wskazniki cisnienie, temperatury oleju,
Niedawno czytalem testy bardzo dobrych olejów 10W60 wlasnie pod katem sprawdzania ich wlasosci. Pamietam ze po 12 tys wiekszosć olejów w widoczny sposób pogarszala swoje wlasności, mniejsze ciśnienie, bardziej sie spienialy etc.

_________________
Obrazek

http://imageshack.com/a/img689/1772/78er.jpg

Sprzedam MANUAL 6-b z M5e39 ~ 3.000 PLN


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 kwietnia 2009, 20:52 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Wiek: 42
Posty: 14133
Lokalizacja: Cieśnina złych przeżyć
Moje BMW: E60
Kod silnika: M57N
Garaż: Na przylądku, w portowej tawernie.
TomekB napisał(a):
Frank, instrukcja do mojego E36 z M52 zaleca oleje sezonowe 15W-40, 10W-40, 10W-30, 5W-30 i 5W-20. W temperaturach jakie są u nas latem najbardziej odpowiednim byłby 15-W40 a zimą 5W-30 lub 5W-20. Są też wymienione "Special Oil" 0W-X, 5W-X i 10W-X.
W TIS nic nie znalazłem o olejach do M52 ale jeśli by przyjąć że tak jak dla M52TU dopuszczalne są LL-98 to będą to oleje 0W-X i 5W-X.
Castrol zaleca 0W-40 lub 0W-30 / 5W-30.
Shell generalnie zaleca 5W-40 lub 10W-40 / 5W-30 / 5W-40 przy czym jest notka z temperaturami i lepkościami odpowiadająca mniej więcej tej z instrukcji oraz notka że dopuszczalne są "BMW Longlife Oil" 0W-X i 5W-X.
W dodatku i Castrol i Shell podaje wymianę w przedziale 24-30kkm a inspekcja zapala się napewno grubo przed 20kkm.


Tomek - jest roznica miedzy " instrukcja zaleca " a " instrukcja wymienia jako dopuszczone do stosowania" . Wg TIS'u do M52, jak i do M62 zalecane są oleje normy BMW Longlife.
Poszukaj dobrze,a znajdziesz.

Te własnie SPEZIAL OEL to sa oleje wielosezonowe.

Natomiast zalecenia producentów olejow wkladam miedzy bajki.

Licza sie tylko i wyłącznie wskazowki od producenta danego silnika- sa najbardziej miarodajne.

A co do testow - Shell kiedys robił analize zuzycia oleju i wyniki pokazywały , iz wiele olejow najnowszej generacji po 15000 km nie wykazywalo oznak zuzycia, co usprawiedliwia interwały wymiany w niektorych autach np co 30 000km. Wystarczy zreszta zaobserwowac jak to wyglada w roznych generacjach silnikow BMW - E32 740- co ok 12 000, E39 540 M62 - ok 16-17 000, E38 740 M62 LEV - zołta diodka zapala sie co ok 22-25 tys km.
Wiadomo,ze ostatecznie zalezy to zawsze od typu silnika i jego przeznaczenia.


Boogie- o wypocinach pana dyrektora juz kiedys było na forum, szkoda czasu aby je komentowac nawet.

_________________
Obrazek
Najpiękniejsza na świecie jest Olabmw w mojej becie


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 kwietnia 2009, 07:01 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Posty: 16994
Moje BMW: mityczne
Kod silnika: tłuste konie
Garaż: Było: E36 318i sedan, E36 316i Compact, E39 528i sedan, E46 328Ci, E92 325Xi
Jest: F32 420i, F32 428i
jiGsaw napisał(a):
O ile wiem to teraz silniki wychodzą już dotarte i można od razu pełen październik... no jak się nagrzeje rzecz jasna :hyhy:


Wszyscy lepiej wiedzą.... jak zwykle.
Aby zamknąć usta osobom które myślą że można pałować nowy samochód przytoczę cytat z instrukcji od E39... str. 158, tytuł - Docieranie

"
Proszę przestrzegać poniższych wskazówek. Umożliwiają one długie i ekonomiczne użytkowanie samochodu.

Silnik i przekładnia główna:
Do przebiegu 2000km:
Jeździć ze zmienną prędkością obrotową silnika i ze zmienną prędkością jazdy, nie przekraczając jednak następujących prędkości:
- samochody z silnikiem benznowym:
6-cylindrowe: 4500 obr/min wzgl. 160 km/h
8-cylindrowe: 4500 obr/min wzgl. 170 km/h
- samochody z silnikiem Diesla:
3500 obr/min wzgl 150 km/h

Z zasady unikać naciskania pedału gazu do położenia pełnego gazu lub "kick down"

Od przebiegu 2000km można sotpniowo zwiększać prędkość obrotową silnika i prędkość jazdy.

Powyższych wskazówke odnośnie docierania silnika przestrzegać także, kiedy w późniejszym okresie użytkowania samochodu nastąpi wymiana silnika lub przekładni głównej jednego z mostów.
"


Frank napisał(a):
Licza sie tylko i wyłącznie wskazowki od producenta danego silnika- sa najbardziej miarodajne.


Dokładnie.

Boogie napisał(a):
prawie nikt nie zauważyl glupoty tych niby cytatów

Tak, każdy widzi to co chce widzieć a nie widzi tego co jest.

Myślę że to całe wynurzenie niby Pana Prezia to coś jak łańcuszki sczęścia przesyłane listami. Karol wysłał list i wygrał milion złotych, Tomek wysłał list i wygrał nową żonę, Jurek nie wysłał i wpadł pod pociąg. Wyślij list a wygrasz w lotto, jak nie wyślesz to skończysz jak Jurek.
Ktoś wymyślił bzdurę a ktoś komu żal na olej dorabia do tego teorie i chodzi i powtarza... a ten co wymyślił, być może dla jaj to zrobił patrząc jak słabsze umysły rozkminiają teorię spiskową.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 kwietnia 2009, 08:17 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 42
Posty: 2868
Lokalizacja: Opole
Moje BMW: 530iA
Kod silnika: M54B30
Kyokushin nie trzeba czytac instrukcji zeby takie rzeczy wiedziec ... po przejechaniu 10-15 tys km nagle silnik zaczyna mniej palic i lepiej jechac ciekawe dlaczego tak sie dzieje ?? ... a co serwis interesuje czy auto bedzie palilo 8 czy 10 litrow przy danej predkosci ?? im to wisi ... albo ze co chwile cos bedzie z silnikiem nie hallo ... oni tylko na tym zarobia więc chodza i opowiadaja teorie z palca wyssane :)

_________________
[you] luknij na moją srebrną strzałe


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 kwietnia 2009, 08:28 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Posty: 16994
Moje BMW: mityczne
Kod silnika: tłuste konie
Garaż: Było: E36 318i sedan, E36 316i Compact, E39 528i sedan, E46 328Ci, E92 325Xi
Jest: F32 420i, F32 428i
Borsuk napisał(a):
Kyokushin nie trzeba czytac instrukcji zeby takie rzeczy wiedziec ...


Jest spora liczba osób która nie wie albo nie rozumie, więc może czasem warto przeczytać, co producent zaleca :)

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 kwietnia 2009, 10:00 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1436
Lokalizacja: Augustów
Moje BMW: e30,e36
Kod silnika: m40,m41,m43,m62
Kyokushin napisał(a):
Ktoś wymyślił bzdurę a ktoś komu żal na olej dorabia do tego teorie i chodzi i powtarza... a ten co wymyślił, być może dla jaj to zrobił patrząc jak słabsze umysły rozkminiają teorię spiskową.


czekałem kiedy padnie argument o teoriach spiskowych :rotfl:
do tego doszły słabsze umysły i sknerstwo :rotfl:

Słuszne argumenty ;)

TomekB napisał(a):
W dodatku i Castrol i Shell podaje wymianę w przedziale 24-30kkm a inspekcja zapala się napewno grubo przed 20kkm.

Frank napisał(a):
Natomiast zalecenia producentów olejow wkladam miedzy bajki.
Licza sie tylko i wyłącznie wskazowki od producenta danego silnika- sa najbardziej miarodajne.


A skąd pomysł, że producent silnika wie lepiej niż producent oleju?
To dwie strony tego samego medalu przecież. :rotfl:

Nie wiem czy wszyscy zauważyli charakter tej dyskusji, jako takiej trochę z przymrużeniem oka.
Można sobie pogadać, ale chyba nie ma tu żadnego naukowca-specjalisty od smarowania itp, więc możemy sobie pogdybać.

Ja przyznaję, że zmieniam olej co 10tkm, ale przyznaję też, że nie mam żadnego dowodu na to, że niewymieniony gorzej smaruje. Przytoczyłem przykłady mogące budzić zastanowienie.
Jednak po prostu nie wiem jak jest na prawdę, zmieniam bo wszyscy zmieniają, od lat się tak robi, tak się utarło i tak "brzmi logicznie".
Widzę jednak, że dużo jest tu wysokiej klasy specjalistów od olejów i silników, którzy ponad wszelką wątpliwość są wstanie stwierdzić jak jest. Ba, mają na to nawet bogate "dowody" :D

Dlatego cieszę się, bo dzięki tej dyskusji będę zmieniał olej z jeszcze większym przekonaniem niż dotychczas, z jeszcze większym uśmiechem, a moje silniki będą robiły jeszcze większe przebiegi, a Polska będzie rosła w siłę i ludziom będzie żyło się dostatnio :D

I nawet w tym polonezie zmieniłbym olej, gdyby nie to, że muszę zwolnić miejsce w garażu dla m52 i gratów z m3, więc pojadę nim jutro prosto na złom, ale już z duszą na ramieniu czy dojedzie, bo w końcu zrobił ze 200tkm bez wymiany, to pewnie obróci panewki zanim dojadę:/


qrax napisał(a):
qqiz napisał(a):
Nie wiem tylko jak udowodnić, że stary olej faktycznie źle smaruje.
Ty znasz jakąś metodę udowodnienia?


Przeciez to jest proste. Nurtuje kogos temat zuzywajacego sie oleju? Prosze bardzo - przejedz sobie 15tys km na oleju, sciagnij z pol litra i daj na uczelnie techniczą do przebadania, niech porownaja z nowym.

W bydgoszczy MZK zleca regularnie badania olejow na uczelni na ktorej studiowalem, celem wydluzenia okresów miedzy zmianami. Nie pamietam juz o ile ale duzo wiecej bylo mozna jezdzic na oleju zanim stracil wartosci uzytkowe.


qrax napisał(a):
Kornelio napisał(a):
qrax a znasz koszta takiego badania?


coś na ząb dla prowadzącego zajęcia wystarczy ;)

Wszystko zalezy od czlowieka, ale w takiej sytuacji - kiedy to dla naszych prywatnych potrzeb tudzież ciekawosci, myśle ze 0,7 powinno wystarczyc :oczami:


qrax ja mogę zasponsorować wspomniane 0,7, aby zaspokoić ciekawość i wiedzieć ;)
Potem jeszcze tylko jakieś skomplikowane badania jak zmienione właściwości oleju wpływają na silnik i wszystko będzie jasne ;)


Ostatnio edytowano 8 kwietnia 2009, 16:20 przez qqiz, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 kwietnia 2009, 10:38 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Posty: 16994
Moje BMW: mityczne
Kod silnika: tłuste konie
Garaż: Było: E36 318i sedan, E36 316i Compact, E39 528i sedan, E46 328Ci, E92 325Xi
Jest: F32 420i, F32 428i
qqiz napisał(a):
A skąd pomysł, że producent silnika wie lepiej niż producent oleju?


Stąd że producent silnika wie rzeczy na jego temat których nie wie producent oleju i pewnie się nigdy nie dowie.

Producent silnika robi silnik który ma działać w taki czy inny sposób. Do tego to on decyduje jaki olej ma tam być i co ma spełniać.
Ma do dyspozycji różne oleje i sobie wybiera którego z nich użyje wedle swoich wytycznych.

Producent oleju robi oleje takie które mają spełniać normy dla iluśtam producentów silników.

Porównanie :)
Masz dom i kupujesz szafkę. Producent szafek robi jakieś szafki.
Tyle że to Ty jako właściciel domu decydujesz jaką szafkę chcesz mieć i jaka będzie dla Ciebie najlepsza, a nie producent szafek, bo producent szafek za cholere nie wie, jakiego koloru masz ściany czy szafka będzie pasować do Twojego domu czy nie oraz jaki masz telewizor i za ile. Ja nie mówię co mam w domu i Ty pewnie też nie, więc producent szafek nie zna Twojego domu i nigdy go nie pozna.
On robi ileśtam szafek ale to Ty je dobierasz wedle swoich potrzeb.
Tak więc, nigdy on nie będzie wiedział lepiej od Ciebie, co pasuje do Twojego domu a co nie.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 kwietnia 2009, 20:41 
Offline
Naczelny bimbrovnik
Avatar użytkownika

Posty: 9076
Lokalizacja: PTU
Moje BMW: e30
Kod silnika: m52b28
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=77118
Kyokushin napisał(a):
Stąd że producent silnika wie rzeczy na jego temat których nie wie producent oleju i pewnie się nigdy nie dowie.

Producent silnika robi silnik który ma działać w taki czy inny sposób. Do tego to on decyduje jaki olej ma tam być i co ma spełniać.
Ma do dyspozycji różne oleje i sobie wybiera którego z nich użyje wedle swoich wytycznych.

Niby tak, ale taki mały OT - słyszeliście o docieraniu "na ostro"? Każdy producent auta przeżegnałby się lewą ręką, jakby zobaczył, jak to się robi :D A efekty ponoć są...

_________________
Obrazek

One redline a day keeps a mechanic away.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 kwietnia 2009, 22:09 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 9443
Lokalizacja: PL
Cytuj:
Ma do dyspozycji różne oleje i sobie wybiera którego z nich użyje wedle swoich wytycznych.

Albo ktory producent oleju zaplaci wiecej,aby dana firma reklamowala ich olej np.Peugeot zaleca Total,BMW Castrol,Fiat Selenia itp.

_________________
BMW E46 Touring
viewtopic.php?f=6&t=150081&start=0


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 9 kwietnia 2009, 00:02 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Wiek: 42
Posty: 14133
Lokalizacja: Cieśnina złych przeżyć
Moje BMW: E60
Kod silnika: M57N
Garaż: Na przylądku, w portowej tawernie.
spider napisał(a):
Cytuj:
Ma do dyspozycji różne oleje i sobie wybiera którego z nich użyje wedle swoich wytycznych.

Albo ktory producent oleju zaplaci wiecej,aby dana firma reklamowala ich olej np.Peugeot zaleca Total,BMW Castrol,Fiat Selenia itp.


Spider, ale przeciez chodzi o dokładny typ oleju, a nie markę. BMW udziela aprobaty szerokiej gamie olejów. Mowimy tu o tym,ze np w 1992 roku BMW wypuszczajac swoje V8 , przewidziało pewne typy oleju i juz. Dzis, producent robiąc dany olej, nie jest w stanie przetestowac wszystkich silnikow wszystkich marek do 20 lat wstecz włącznie. Stad wiadomo na 100% ,ze wytyczne producenta bedą bardziej miarodajne i dokładne. A producenta oleju - tylko takie" mniej wiecej " .

_________________
Obrazek
Najpiękniejsza na świecie jest Olabmw w mojej becie


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 9 kwietnia 2009, 00:08 
Kyokushin napisał(a):
qqiz napisał/a:
A skąd pomysł, że producent silnika wie lepiej niż producent oleju?


Stąd że producent silnika wie rzeczy na jego temat których nie wie producent oleju i pewnie się nigdy nie dowie.


Oczywiście, producent ma klepać oleje o jakichś tam właściwościach i tyle, a reszta to zmartwienie inżynierów :)

a co do olejów.. panowie, to oczywiste, że olej przy wymianie zlany do bańki jeszcze mógłby się do czegoś nadawać :) Gdyby tak nie było... Miesiąc za długo i remont silnika? Nieee... ale wówczas nikt już nie da gwarancji ILE JESZCZE itd.

Nam pozostaje i tak wymiana jak kazał producent i tyle :)


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 9 kwietnia 2009, 00:12 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Wiek: 42
Posty: 14133
Lokalizacja: Cieśnina złych przeżyć
Moje BMW: E60
Kod silnika: M57N
Garaż: Na przylądku, w portowej tawernie.
Fryderyk napisał(a):
Nam pozostaje i tak wymiana jak kazał producent i tyle :)


świetne podsumowanie.

_________________
Obrazek
Najpiękniejsza na świecie jest Olabmw w mojej becie


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 9 kwietnia 2009, 00:15 
Frank napisał(a):
Fryderyk napisał/a:
Nam pozostaje i tak wymiana jak kazał producent i tyle :)


świetne podsumowanie.


Heh, nie potrzeba żadnego nowego podsumowania, nawet największy zwolennik teorii pana dyrektora jak kupi nowe BMW z salonu i tak będzie grzecznie wymieniać olej, bo się będzie bać i tyle, chyba, że będzie miał tyle pieniędzy, że nie szkoda mu będzie nowej emki na ew. zniszczenie, żeby udowodnić coś chłopakom na forum :rotfl: :rotfl: :rotfl:


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 9 kwietnia 2009, 13:51 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1436
Lokalizacja: Augustów
Moje BMW: e30,e36
Kod silnika: m40,m41,m43,m62
Fryderyk napisał(a):
Heh, nie potrzeba żadnego nowego podsumowania, nawet największy zwolennik teorii pana dyrektora jak kupi nowe BMW z salonu i tak będzie grzecznie wymieniać olej, bo się będzie bać i tyle,


No właśnie :)
Wczoraj obejrzałem sobie "czeski sen", nie widziałem go wcześniej.

Zarówno film, jak i myśl kolegi zacytowana wyżej, świetnie pokazuje pewne mechanizmy, które działają również w przypadku wymiany oleju.
Z tym chyba każdy się zgodzi, niezależnie od samego meritum słuszności takich czy innych wymian i ich częstotliwości. :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 58 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 6 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL