BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 26 czerwca 2025, 12:21

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 18 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E36] ASB brak piątego biegu
PostNapisane: 18 kwietnia 2009, 10:44 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 424
Lokalizacja: Gliwice\Wilcza
Moje BMW: E36 320iA, E39 520iA
Kod silnika: M50B20, M52B20
Od paru dni zauważyłem że nie mam piątego biegu i sie zastanawiam nad możliwymi przyczynami więc może mi panowie pomogą lub coś doradzą?

Otóż, autko miało wymienianą uszczelkę pod głowicą. Był odpięty aku przez dłuższy czas. Parę miesięcy wcześniej był wymieniany filtr i olej DIII w skrzyni. Teraz po odebraniu auta od mechanika autko jest bardziej zrywne (co tłumaczę sobie planowaniem głowicy) i nie wrzuca piątki tj zachowuje się tak jakbym na manualu miał wrzuconą 4 ?
Zastanawiajace jest również szarpnięcie przy zapinaniu wstecznego biegu :/
Poza tym skrzynia działa dobrze i płynnie zmienia biegi.

Moje podejżenia są dwa
- albo coś ze sterownikiem się stało po dłuższym czasie bez prądu?
- albo mam za mało oleju w skrzyni?
- albo się skrzynia sypie i będzie ból?

dodam że skrzynia nawet nie próbuje zapąć piątki i nic w niej nie zgrzyta i nie trzaska poprostu trzyma czwórkę i jadę sobie 130 km/h przy 3500 obr/min i cisza.

co myślicie mądre głowy??

ps. nie madre uwagi odnośnie ASB proszę sobie zostawić dla siebie :)

pozdrawiam
StraHu

_________________
pozdrawiam
StraHu



BMW uchyla nam skrawek nieba za życia :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 kwietnia 2009, 21:17 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 65
Lokalizacja: JĂŞdrzejĂłw
Jakbyś chciał skrzynie to kumpel ma jeszcze w aucie z 320


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 kwietnia 2009, 22:36 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 1746
Lokalizacja: Berlin
Moje BMW: E46 M3 + E60
Kod silnika: S54 + M54
A nie zmieniałeś przypadkiem kół w międzyczasie? U mnie jak zamontowałem na przód jedną zapasówkę od razu zaczęła świrować skrzynia i nie przełączała wyżej niż bodajże 3 bieg.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 kwietnia 2009, 17:45 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 424
Lokalizacja: Gliwice\Wilcza
Moje BMW: E36 320iA, E39 520iA
Kod silnika: M50B20, M52B20
:przestraszony: w jaki sposób zmiana kół może wpłynąć na pracę skrzyni?

zmieniałem koła z zimowych na letnie i na przodzie miałem opony troszkę większe bo 205/65 a teraz jest 205/60 na tyle bez zmian 205/60

myślę że to chyba raczej w żadnym przypadku nie powinno mieć znaczenia dla skrzyni

no a jak sobie poradziłeś z wariującą skrzynią? po zmianie z zapasówki na normalne koło praca skrzyni wróciła do normy ?

a może to być wina wodzika czy jak to się tam nazywa to cięgło które łączy skrzynię z dźwignią zmiany biegów? może to kwestia regulacji tego cięgła może się poluzowało cuś czy cuś??
cały czas liczę że to jakaś drobnostka :(

pozdrawiam
StraHu

_________________
pozdrawiam
StraHu



BMW uchyla nam skrawek nieba za życia :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 kwietnia 2009, 18:42 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 1746
Lokalizacja: Berlin
Moje BMW: E46 M3 + E60
Kod silnika: S54 + M54
Wodzik nie ma tu zadnego znaczenia.



Po zmianie tego kola zapasowego na "normalne" objaw ustal. Po prostu predkosc jednego kola nie zgadza sie z pozostalymi i jakis czujnik to odnotowuje.


Sprobuj najpierw zalozyc komplet kol o dokladnie takiej samej srednicy i sprawdz jak bedzie.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 kwietnia 2009, 14:58 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 424
Lokalizacja: Gliwice\Wilcza
Moje BMW: E36 320iA, E39 520iA
Kod silnika: M50B20, M52B20
nie no to normalnie są jakies jądra ! :szok:

ale skoro mówisz że to może pomóc to idę do garażu

...czujnik.... prędkość kół....normalnie nienormalne :wstyd:

_________________
pozdrawiam
StraHu



BMW uchyla nam skrawek nieba za życia :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29 kwietnia 2009, 20:54 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 424
Lokalizacja: Gliwice\Wilcza
Moje BMW: E36 320iA, E39 520iA
Kod silnika: M50B20, M52B20
A więc tak,
koła mam dobre i o tych samych średnicach, zmieniłem na zimówki i niestety piątka nie wróciła... ale....

zauważyłem że jak zrobiło się cieplej po przejechaniu kilkunastu kilometrów piątka wraca :D !!!!! już na letnich kołach
moje podejżenie pada w końcu na niedobór oleju, podobno te skrzynie " 5HP 18 " są bardzo wrażliwe na braki oleju a że już za żadnego mechanika nie jestem już pewny więc podejżewam że nie wlali mi tyle oleju co trzeba i gotowe :/
dodam że jak było zimniej to piątka nie wspakiwała wogóle a teraz gdy w nocy jest około 10 stopni po przejechaniu około 15 km olej nagrzewa się wystarczająco i pewnie rozszerza się wystarczająco by zapiąć piątkę stąd podejżenie że oleju jest za mało.

Teraz szukam instrukcji jak uzupełnić olej Dextron II bo w tej skrzyni nie mam rewizji i podobno napełnia się ją do góry nogami jakąś szprycą ale nie wiem jeszcze co i jak dokładnie, gdzie i z czym a wole to zrobić sam bo już jak pisałem wcześniej żadnemu mechanikowi nie wierzę niestety a skrzynia to poważna sprawa.
Zastanawiam się czy nie było by dobrze spuścić cały "nowy" półroczny olej i odkręcić chłodnicę oleju by to wszystko dokładnie wypłukać ?
Ale nie wiem jak i czy to ma sens ?? Co Wy na to mądre głowy ;)

pozdrawiam
StraHu

_________________
pozdrawiam
StraHu



BMW uchyla nam skrawek nieba za życia :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30 kwietnia 2009, 15:08 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 424
Lokalizacja: Gliwice\Wilcza
Moje BMW: E36 320iA, E39 520iA
Kod silnika: M50B20, M52B20
Gasper kliknąłem ci pomógł bo choć w moim przypadku to nie pomogłeś to pewnie kilka osób będzie to kiedyś czytać szukając pomocy z asb po zmianie koła więc kliknąłem za nich ;) a poza tym jak narazie jako jedyny starałeś się mi pomóc :padam:

dzięki wielkie

ps. dalej szukam instrukcji jak samemu dolać oleju do 5HP 18 z 92 roku bez rewizji, czyli bez bagnetu którym można sprawdzić stan oleju.
Jak to tam podać ?
ile?
na pracującym silniku czy na wyłączonym?
Jakiś sposób na odpowietrzenie układu ?

jakby jakaś Mądra Głowa coś wiedziała może śmiało pisać ! :D klikam pomógł każdemu kto napisze tu coś rozsądnego ;)

pozdrawiam
StraHu

_________________
pozdrawiam
StraHu



BMW uchyla nam skrawek nieba za życia :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 3 maja 2009, 09:25 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 424
Lokalizacja: Gliwice\Wilcza
Moje BMW: E36 320iA, E39 520iA
Kod silnika: M50B20, M52B20
:(

Wszyscy na majówkowym grilu ? :znudzony:

dalej szukam pomocy ;)

pozdrawiam
StraHu

_________________
pozdrawiam
StraHu



BMW uchyla nam skrawek nieba za życia :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 3 maja 2009, 09:32 
Offline
Forumowicz

Posty: 440
Lokalizacja: Żary
Moje BMW: E34 i E36
Kod silnika: M60 i M50
kup w serisie olej bo tani jest i sprobuj na poczatek skasowac blad skrzyni jak masz mozliwosc... to tez moze byc przyczyna... przerabialem to u siebie... pozdr


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 3 maja 2009, 10:29 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 424
Lokalizacja: Gliwice\Wilcza
Moje BMW: E36 320iA, E39 520iA
Kod silnika: M50B20, M52B20
mówisz żebym do serwisu jechał dolać oleju i skasować błąd w kompie ?

Z ciekawości zadzwonię i zapytam o koszt takiej usługi.
ale miałem nadzieję że dam sobie radę sam :(

Kiedyś kasowałem błędy skrzyni przez odpięcie aku i zwarcie klem plus z minusem na 5 minut. Co wy na to?

_________________
pozdrawiam
StraHu



BMW uchyla nam skrawek nieba za życia :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 3 maja 2009, 10:34 
Offline
Forumowicz

Posty: 440
Lokalizacja: Żary
Moje BMW: E34 i E36
Kod silnika: M60 i M50
chodzi mi o to ze w serwisie olej jest tani i napewno wlasciwy... a blad skasuj na carsofcie albo inpie moze ktos z kolegow ma w poblizu...??? w serwisie za to skasuja... ja w niemczech w serwisie pol roku temu za wymiane oleju w skrzyni zaplacilem 30euro plus olej. wedlug mnie nie jest to duzo...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 maja 2009, 15:00 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 424
Lokalizacja: Gliwice\Wilcza
Moje BMW: E36 320iA, E39 520iA
Kod silnika: M50B20, M52B20
dzwonilem do serwisu w Gliwicach

50 ziko sprawdzenie stanu i dolewka + 50 ziko za każdy wlany litr
jutro o 15 jade

mam nadzieje ze to brak oleju :)

pozdrawiam
StraHu

_________________
pozdrawiam
StraHu



BMW uchyla nam skrawek nieba za życia :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Złe wieści
PostNapisane: 5 maja 2009, 17:09 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 424
Lokalizacja: Gliwice\Wilcza
Moje BMW: E36 320iA, E39 520iA
Kod silnika: M50B20, M52B20
:(

niestety stan oleju prawidłowy

teraz dylemat :/

- sprzedać auto puki jeździ
- zmienić skrzynię na manualną
- zmienić skrzynię na automat

dodam że jestem spłukany na maksa a w lipcu zostanę ojczulkiem więc żadnej kasy nie będzie przez dłuższy czas :(

auto mieć muszę bo do pracy 16 km w jedną stronę
automat pieścił mnie już trzy lata i jakoś strasznie go lubię
nie wiem czy można jakoś kupić używaną skrzynię automatyczną i być pewnym że nie kupuję kota w worku ? jak ją sprawdzić przed zakupem?
ponoć manualną da się sprawdzić "na sucho" ?
zmiana na manual wiąże się z przeróbką jeszcze paru innych rzeczy (pedał sprzęgła, komputer, sprzęgło, dźwignia zmiany biegów,pedał gazu nie wiem co z kick down'em?)

wypowiedzcie się co sądzicie, co byście zrobili na moim miejscu?

:help:

StraHu

_________________
pozdrawiam
StraHu



BMW uchyla nam skrawek nieba za życia :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 maja 2009, 19:08 
Offline
Naczelny killer

Wiek: 14
Posty: 2183
Kolego podepnij sie pod INPE i:

1. sprawdz bledy skrzyni
2. sprawdz biezace parametry pracy skrzyni

ASB jest naszpikowana elektronika i czujnikami i wlasciwie wszystkie parametry pracy mozna sledzic. Jezeli masz obdII w samochodzie to podlaczasz lapa i mozesz nawet obserwowac te parametry w czasie jazdy.

W kwestii dolewania oleju sciagnij sobie BMW TIS (Technical Information System) i tam masz wszystko dokladnie opisane krok po kroku razem z obrazkami. Poza tym sprawdz na realoem po swoim VIN jaki masz dokladnie model skrzyni bo 5HP18 niewiele mowi, przynajmniej mi i wydaje mi sie ze jednoznacznym oznaczeniem skrzyni jest np. A5S310Z.

Pozdr.,


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 maja 2009, 21:46 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 424
Lokalizacja: Gliwice\Wilcza
Moje BMW: E36 320iA, E39 520iA
Kod silnika: M50B20, M52B20
hmm... jak dla mnie mówisz szyfrem ale staram się to zrozumieć :)

oto co mi koledzy z serwisu wydrukowali:

Diagnose EGS fehler


105 Drosselklappeinfo auf DKT-
leitung zum DME-SG
(Pin 35 am SG)

Fehler wurde als 1. Fehler erfasst.

Die DME erkennt ein unplausibles Drossel- klappensignal
.


dodam że nic z tego nie rozumiem a majster z serwisu powiedział dosłownie że skrzynia wygląda ok i jeśli są takie objawy jak wspomniałem to oznacza że skrzynia się kończy. Pytałem go o ciśnienie w oponach czy może mnieć wpływ na pracę skrzyni i to potwierdził ale w nowszychg modelach od E39 w zwyż w E36 nie jest badana prędkość obrotowa każdego koła z osobna. Na wszelki wypadek podjechałem na stację i sprawdziłem ciśnienie w kołach i jest takie samo na każdej osi przód 1.8 tył 2,2 at.


Co to jest INPE ? jakiś specjalny program diagnostyczny do skrzyń?
Mam obd II ale nie był montowany w fabryce tylko poprzedni właściciel wcisnął i działa tylko temperatura, godzina i data.
Zna ktoś kogoś w okolicach Gliwic kto mógłby mi pomóc z tą diagnostyką INPE??
Jechać do Katowic do pana Krystiana ?
:help:

_________________
pozdrawiam
StraHu



BMW uchyla nam skrawek nieba za życia :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 maja 2009, 07:59 
Offline
Forumowicz

Posty: 440
Lokalizacja: Żary
Moje BMW: E34 i E36
Kod silnika: M60 i M50
StraHu napisał(a):
Co to jest INPE ? jakiś specjalny program diagnostyczny do skrzyń?
Mam obd II ale nie był montowany w fabryce tylko poprzedni właściciel wcisnął i działa tylko temperatura, godzina i data.
Zna ktoś kogoś w okolicach Gliwic kto mógłby mi pomóc z tą diagnostyką INPE??
Jechać do Katowic do pana Krystiana ?
:help:


INPA jest to program do diagnozy bmw a nie tylko samych skrzyn. obdII to nie jest OBC czyli komputer pokladowy. obdII to jest zlacze diagnostyczne przez ktore komunikujemy sie z samochodem poprzez interfejs polaczony z komputerem.
popytaj kolegow z forum napewno jest ktos w okolicy kto ma inpe podjedz i sprobuj skasowac ten blad. a jak ktos bedzie mial troche wiecej zdolnosci to moze uda sie ustalic co jest przyczyna tego stanu rzeczy. ja mam inpe ale troche masz daleko do mnie ;) jak to nie pomoze to poszukaj jakiegos dobrego warsztatu co naprawia automaty i im daj niech sprawdza. znaja sie lepiej niz w serwisie i napewno powiedza Ci cos wiecej niz ze skrzynia pada. jakbys chcial zostawic sobie auto to lepiej daj skrzynie do remontu niz kupuj nowa uzywke :hyhy:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 maja 2009, 16:03 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 424
Lokalizacja: Gliwice\Wilcza
Moje BMW: E36 320iA, E39 520iA
Kod silnika: M50B20, M52B20
Dzięki za rady ;)
kliknąłem pomógł ;)
szkoda że tak daleko masz ten INPA :( ale poszukam w okolicy

naprawa skrzyni z tego co czytałem to może być koszt nawet rzędu 4 - 5 tysięcy a to przy aucie z 17 sto letnim stażem to cena zaporowa jak dla mnie a nawet jakby to w chwili obecnej nie stać mnie na takie wydatki :/

ktoś mi poradził kupić jakiegoś rozbitka za 1,500 zł poprzekładać kilka rzeczy i jeszcze parę części sprzedać . W sumie to jakbym kupił rozbitka ze sprawną skrzynią za 1,500 to rachunek mógłby wyjść na zero ?
wszyscy mówią żebym wsadził manuala :(

może jeszcze ktoś mi coś innego poradzi?

pozdrawiam
StraHu

_________________
pozdrawiam
StraHu



BMW uchyla nam skrawek nieba za życia :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 18 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 4 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL