BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 5 maja 2025, 19:44

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Galerie do działu „Projekty zmodyfikowanych BMW - łap szpadyl definiszyn” są przenoszone wg. opinii i zdania moderatorów oraz administratorów forum.

Celem działu jest pokazanie ciekawych projektów BMW na tym forum, których modyfikacje przeprowadzone są na wysokim poziomie i skupiają się głównie na stronie mechanicznej i przy okazji „niestandardowych” zmianach stylistycznych.

Głównym kryterium oceny jest poziom modyfikacji BMW jak np. kompresor, turbo, upgrade-y zawieszenia, układu hamulcowego, układu wydechowego, ciekawsze SWAPy itp.
BMW przygotowane do sportu, amatorskich wyścigów i weekendowych zabaw



Userzy nie mają możliwości zakładania galerii w tym dziale, galerie są tu przenoszone przez moderatorów i administratorów forum.



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 2260 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34 ... 113  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 22 kwietnia 2009, 14:31 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 3138
Lokalizacja: Gliwice
Moje BMW: E61 535D LCI
Kod silnika: M57N2
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=164424
Łooo kurde! :przestraszony: Takie mody Panie to ja dziękuję :suchy:

Współczuję takiej przygody :(

_________________
E36 320iA Sreberko ---> E46 330Ci ??? ---> E61 535D Gray
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 kwietnia 2009, 22:35 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1069
Lokalizacja: Warsaw / LA
Moje BMW: 911
ysh...szkoda ze nie w lampe :luka:

_________________
Mialem kiedys bmw... ;s


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 kwietnia 2009, 22:38 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 10112
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: M4 M6
Marcus3 napisał(a):
ysh...szkoda ze nie w lampe :luka:


:rotfl: Goń się ! Idź lepić ten karbon lepiej :P

_________________
http://www.andrew-performance.pl


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 kwietnia 2009, 22:38 
Offline
Uzależniony od forum :)

Wiek: 37
Posty: 10916
Lokalizacja: zlokalizowana
Marcus3 napisał(a):
ysh...szkoda ze nie w lampe :luka:


:rotfl:
oj wtedy to by pewnie doszło do rękoczynu :hyhy:

szkoda auta i nerwów, ale taki lajf :|


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 maja 2009, 21:28 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 79
Lokalizacja: Wlkp
Bardzo mi sie podoba i ładnie zadbana

Oceń moje BMW http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?t=46341


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 maja 2009, 20:48 
Offline
Tangiers Casino Manager
Avatar użytkownika

Posty: 5373
Moje BMW: Giulia Veloce
ANDREW E36 napisał(a):
KU84 napisał(a):
Szerokie listwy bardzo będą pasować.
Ja bym obił boczki drzwi skórą tak jak użytkownik BRAWET co też ma srebrne QP, bardzo mi się podoba taka zmiana.


Szeroka listwa będzie... nie wiem kiedy bede miał na nią wolą flote, ale kiedyś napewno będzie :]

Boczków w skórze nie będzie, skórzanych foteli również nie będzie, chyba że znajdę fotele podgrzewane/wentylowane bo w lato na skórzanej tapicerce jest "jajecznica"

A że BMW to nie Mercedes i nie ma wentylowanych foteli to niestety . . . :]


Chciałbym całość w alcantarze, ale tutaj zbyt duża kasa wchodzi w grę więc puki co tapicerka zostanie bez zmian... :D

pzdr.



A jeździłeś kiedyś latem w upał na skórzanej tapicerce, że tak mówisz?
Bo ja tak i nie ma żadnej "jajecznicy". :P


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 maja 2009, 21:33 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 765
Lokalizacja: O-ka, PL
Moje BMW: e91 touring ///M
Kod silnika: N47
I jak wycena? (pytam z ciekawości bo kumplowi za samo oberwanie zderzaka i lekkie pęknięcie wycenili na 2tys zł :D ). Grunt to dobrze gadać z rzeczoznawcą, że niby listwy boczne też pokrzywione i porysowane i trzeba wymienić (tu od razu rysa śrubokrętem ;) ) itp :D

Szkoda autka, a z autkami jest jak z żoną (kiedyś trzeba zmienić na nowszy model- chyba tak to leciało) :P


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 maja 2009, 22:26 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 34
Posty: 3149
Bez przesady, zgadzam się z busiem. Osobiście uważam że skóra jest zdecydowanie lepsza latem niż materiał, wcale nie jest gorąco i nie ma jajecznicy heh.

A i przyłączam się do pytania dotyczącego wyceny.
Powodzenia przy malowaniu, mam nadzieję że ślad nie pozostanie.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 maja 2009, 22:29 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 10112
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: M4 M6
KU84 napisał(a):
A jeździłeś kiedyś latem w upał na skórzanej tapicerce, że tak mówisz?


Tak

beciak napisał(a):
I jak wycena? (pytam z ciekawości bo kumplowi za samo oberwanie zderzaka i lekkie pęknięcie wycenili na 2tys zł :D ). Grunt to dobrze gadać z rzeczoznawcą, że niby listwy boczne też pokrzywione i porysowane i trzeba wymienić (tu od razu rysa śrubokrętem ;) ) itp :D

Szkoda autka, a z autkami jest jak z żoną (kiedyś trzeba zmienić na nowszy model- chyba tak to leciało) :P



Niecałe 3000zł ostateczna wycena

hehe, u mnie też auto inaczej wyglądało po stłuczce, a przed wizytą rzeczoznawcy :rotfl:

ale ostatecznie auto i tak idzie na naprawę bezgotówkową, ale dopiero po 18-tym maja bede wstawiał bo nie mam czasu teraz, pozatym nie moge zostać bez auta, poklejone puki co na taśmę pakową robi furrorę na mieście :D

Obrazek

Tak, wiem, nie mam talentu do "druciarstwa" :rotfl: :P

_________________
http://www.andrew-performance.pl


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 maja 2009, 22:49 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 34
Posty: 3149
Błotnik zmieniasz???? Czy ten zostaje????

A taśma jest GIT jeszcze trochę szpachli....


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 maja 2009, 02:15 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 13347
Moje BMW: Gtv
będzie malyna :]

ciekawi mnie ile kolesia wyniosła wycena tamtego S5 :hyhy:

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 maja 2009, 07:51 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 1343
Lokalizacja: Zgierz/Łódź
Moje BMW: E46 328Ci
Kod silnika: M52TUB28
Pełen profesjonalizm :rotfl:
A tak poważnie, że życzę aby auto jak najszybciej powróciło do zdrowia :)

_________________
E46 328Ci topasblau http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=124082&start=0


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 maja 2009, 07:55 
Offline
Uzależniony od forum :)

Wiek: 37
Posty: 10916
Lokalizacja: zlokalizowana
Z tymi taśmami wygląda jak rasowy streetfighter :hyhy:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 maja 2009, 09:40 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 30385
Lokalizacja: Katowice
Moje BMW: M3
Kod silnika: S65
Garaż: Było:
420iA+ LCI
E91 318dA+ LCI
E39 520iA LCI
Mercedes CL600 V12TT
Mercedes C 180 lift
Mercedes E 350 lift
Mini JCW
Audi A6 3.0TDI
Mercedes CLS 350
Yaris d4d
E90 335iA+
E39 530i LCI
E61 535d+
E91 325d
E46 330i
E46 330dA LCI
E46 330i LCI
E39 540iA NV
E46 330i
E34 520i
kilka plastrów po walce nie zaszkodzi :P

życzę szybkiego powrotu do zdrowia Twojej bawary :)

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31 maja 2009, 21:04 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 10112
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: M4 M6
Witam …

Po krótkiej nieobecności powracam . . . . . . z „nowym” wcieleniem E36

320i poszło w niepamięć… Mam nadzieje że następca będzie godny…
zresztą oceńcie sami ;)

. . .


Ale zacznijmy od początku:

Najpierw grubsze zakupy . . .

Obrazek
Obrazek
Obrazek


Jeszcze ostatnia trasa i pożegnanie z 320i

Obrazek


A teraz do rzeczy . . .

Piątek godzina 9.00 rano:

wjazd do garażu i rozpoczynamy pracę

Auto na podnośnik…

wydech, dyferencjał, półosie, wał wylatują z auta

silnik razem z całą belką przednią, skrzynią i maglem opuszczamy do parteru…

Zostaje sama „kasta” … chyba już wiecie co będzie dalej :p

Obrazek
Obrazek
Obrazek



Pod „kastę” wstawiamy M52B28 ;)

Uzbrajamy w kolektory, skrzynię z wałem, alternator, rozrusznik, dolot, wtryski, przepływkę

Obrazek
Obrazek


320i vs. 328i :P

Obrazek


Wylatuje też wiązka, ponieważ po numerach w ETK okazuje się, że ta od M52B20 i M52B28 są inne…

Ale po wyjęciu jednej i drugiej, porównaniu, okazuje się, że są identyczne, więc wrzucamy starą wiązkę zpowrotem

Okazało się przy okazji że mój stary alternator miał mega wychrobotane łożyska, a że miał zostać bo w moim E36 jest wzmocniona wiązka i alternator ma 140A a nie standardowe 90A poszedł do regeneracji (o godzinie 23.00 zawieźlismy do speca na regenerację, a rano następnego dnia odebraliśmy :p To się nazywa praca po godzinach :p)


Piątek godzina 23.00 koniec pracy, dobre piwko na dobranoc bo następny kreatywny dzień się szykuje ;)


Sobota godzina 7.00 rano, zaczynamy dalsze prace


Na śniadanie wjeżdżają półosie oraz dyfer…

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Opuszczamy „kastę” na uzbrojony silnik, mocujemy belkę do „kasty”, podporę skrzyni oraz wał do dyfra, podporę dyfra, wieloklin łączymy z maglem, podpinamy elektrozawyory i mamy już prawie kompletne autko

Obrazek

Dalej…

montujemy chłodnicę, visco z wiatrakiem, podpinamy wiązkę, kończymy montaż dolotu i resztę plastików

Montujemy sprężarkę klimatyzacji, cały SWAP udało się zrobić bez rozszczelniania klimy – na czas „zjazdu” i „wjazdu” silnika udało się schować sprężarkę z przewodem pod nadkole i nie trzeba było jej odpinać …

Potem tłumik końcowy (oryginalny :hyhy: ) będzie mi brakowało mojego „cichego” przelotowego :D
W garażu już czeka dedykowany końcowy Supersporta, ale nie wiem czy zamontuję . . zobaczymy :P

Zakładamy DME od M52B28, zmieniamy moduł EWS-u, pestkę w kluczyku i czas na pierwsze odpalenie …

I tutaj miłe zaskoczenie, parę razy zakręciłem pompą paliwa na zapłonie, przekręcamy kluczyk … i DZIAŁA !!!!!!


Potem zmiana oleju, żeby troszkę przepłukać silnik ze starego oleju … Mobil Super S 10W40 (po 1000km olej zlałem i zalałem docelowym – już konkretniejszy, z górnej półki - full syntetyk Motul 8100 X-cess 5W40 ;)

Na Mobilu przejechałem niby symboliczne 1000km, ale po zalaniu full syntetyku silnik od razu zrobił się cichszy . . . nie ma irytującego „klepania” popychaczy jak na początku . . .


Jeszcze parę spraw czysto przeglądowych, żeby był już spokój na dłuższy czas:
filtr oleju, paliwa, powietrza, świece, płyn we wspomaganiu, płyn w chłodniczy, sprawdzenie oleju w dyferencjale i skrzyni, podpięcie pod komputer i sprawdzenie błędów

Żeby było z górki wymieniłem również: termostat, wszystkie rolki, uszczelniacz na wybierak, spinki i klamry na wybieraku, doszły nowe paski klinowe, nowa guma przepływomierza, nowa uszczelka pod deklem zaworów, uszczelki kolektorów wydechowych, wyczyszczona odma olejowa oraz silniczek krokowy, powymieniałem cybanty i ringi na układzie wspomagania, żeby uniknąć standardowej bolączki - cieknącego układu


Pompę wody przerzuciłem ze startego motoru bo w 2.0 miałem metalową, a w 2.8 o dziwo była plastikowa . . .

Wymiana uszczelniacza na wybieraku, plastikowych podkładek i spinek
Obrazek

Wymiana uszczelki pod deklem zaworów:

Obrazek
Obrazek


Podłaczenie pod kompa i sprawdzenie błędów

Obrazek


Godzina 7.00 rano – nazwijmy to jeszcze sobotą :p Po 24 godzinach siedzenia w garażu bez przerwy stwierdziliśmy że weekendowy SWAP osiągnął Progress 100% !!!

Obrazek


W TYM MIEJSCU WIELKIE PODZIĘKOWANIA DLA MAĆKA (GŁADKIEGO) ZA WYSIEDZENIE TYCH DWÓCH DŁUGICH DNI ZE MNĄ W GARAŻU I „SZCZEPIENIE” SREBERKA !!! THX


No i takim oto sposobem 320i poszło w pizdu. . . i mamy 328i ;)


Efekt końcowy:

Obrazek


Silnik M52B28 jest z auta z 1996 roku, ma przelot 132 210 mil czyli około 213 000 km

Mój motor 2.0 już lata w jakimś E39, mam nadzieję że nadal będzie się sprawował bezawaryjnie u nowego właściciela :)


Teraz z ciekawostek, czyli nie planowane utrudnienia podczas SWAP-u … :]

Podczas opuszczania M52B20 z „kasty” zaczepił się wysprzęglik i zagiął przewód od niego…
Więc doszła wymiana wysprzęglika z przewodem + misterne odpowietrzanie, wysprzęglik miał po zagięciu za małą przepustowość i sprzęgło było mega-twarde, przy odpuszczaniu natomiast był efekt ślizgającego się sprzęgła . . . opóźnienie 2 godziny . . .

Kolejna wtopa to wybierak… Jako że przy starej skrzyni miałem short-shifter to myślałem że mogę go przełożyć z całym wybierakiem . . . okazuje się że mimo pozornie takiego samego wyglądu - nie :p Wbijając dwójkę waliłem lewarkiem w konsolę . . . więc zmieniliśmy sam shifter i wsadziliśmy do wybieraka od 2.8, ale tak czy siak . . . opóźnienie 1 godzina . . .


No i parę opornych śrub: od półosi i od skrzyni, które z aluminiowego bloku nie zawsze chcą wychodzić i łatwo je ukręcić, nie to co w żeliwnych blokach ;/ Potem naspawywanie nakrętek i misterne wykręcanie . . . czas, czas, czas …. Opóźnienie 1 godzina

Obrazek


Podczas Szczepu wszystko co trzeba było przerzuciliśmy, żeby nie robić „druta” w stylu dyfer od 2.0 i silnik 2.8 lub inne tego typu rzeźby . . . wydechy, wał, półosie, dyfer, cały osprzęt i elektronika . . . wszystko zostało zmienione i jest jak w oryginale

Zostawiłem jedynie hamulce, ponieważ przednie w M52B20 i M52B28 są takie same, a tylnie mają taką samą średnicę tylko są wentylowane, ale z okazji że mam nawiercane tarcze z przodu i z tyłu postanowiłem tego nie robić, była by to sztuka dla sztuki, bo obecne są lepsze niż seria w 2.8 :D Najwyżej z czasem dam przewody hamulcowe w oploty :P


Musze jeszcze przewalczyć temat sprzęgła . . . Nie wiem czy docisk na wałku źle chodzi, czy Serwo pada, ale sprzęgło chodzi bardzo ciężko pod nogą … Musze ściągnąć skrzynię i ogarnąć ten temat . . .


Żeby nie było że przez miesiąc mojej nie obecności się opieprzałem i tylko zmieniłem motor . . . . :P



Co dalej w aucie:

Następnego dnia po SWAPie auto poszło na lakier, więc długo się nim nie nacieszyłem . . .
Ale z tej okazji mamy kolejny gratis – ori grill pod spryski lamp, które w przyszłości zagoszczą na sreberku

Błotnika jednak nie wymieniłem, kolor został „zgubiony” już na błotniku, nawet nie był cały lakierowany. Jestem więc jestem mega happy :D a jak widać przygotowanie blacharskie pod dalsze prace naprawdę profi, także moje początkowe obawy, że się zgodziłem na zostawienie starego błotnika zostały rozwiane

Obrazek
Obrazek
Obrazek


Czarny sufit razem z czarnymi uszczelkami drzwi . . .

(wymianę podsufitki w E36 dodaję do kolejnych rzeczy których już bym nie chciał robić drugi raz, podobnie jak czyszczenie przednich lamp ;p)

Obrazek
Obrazek
Obrazek


Szeroka listwa . . . wkońcu :D

Obrazek
Obrazek
Obrazek


Grubsze stabilizatory M-Technic oraz nowe gumy

Obrazek


No i na koniec parę fotek całości :D

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

_________________
http://www.andrew-performance.pl


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31 maja 2009, 21:15 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 2081
Lokalizacja: Sandomierz
Moje BMW: X6
Po prostu :padam: :padam: :padam:

Mało jest tak dopieszczonych e36, twoja jest WSPANIAŁA!

Naprawdę wielki szacunek za prace którą wkładasz w to auto :ok:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31 maja 2009, 21:17 
Offline
Zacna persona forum

Wiek: 35
Posty: 1416
Lokalizacja: Radom
Moje BMW: e39 528iA
Kod silnika: m52b28
najszybszy swap jaki widziałem :padam: ale pewnie mało widziałem :P szasunek bo jest miodzio i żebyś się nacieszył tym autem :super:

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31 maja 2009, 21:20 
Tyyyy DUPKU! :P
Gratulacje!





PS. Bardzo ładnie zrobiłeś błotnik ;)


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31 maja 2009, 21:21 
Offline
Uzależniony od forum :)

Wiek: 37
Posty: 10916
Lokalizacja: zlokalizowana
Uuuuuuuuuuuuuu Paaaaanieeee :padam:

teraz jest zajebiaszczo :hyhy:

:zdziwko:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31 maja 2009, 21:21 
Offline
Przyjaciel forum

Posty: 711
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: G20
Kod silnika: B48
:super: :super: Kawal dobrej roboty !


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 2260 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34 ... 113  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 3 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL