BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 9 maja 2025, 11:36

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 8 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E30] REMONT SILNIKA 1.8i - KOSZTA, OPŁCALNOŚĆ
PostNapisane: 26 kwietnia 2009, 13:49 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 12
Lokalizacja: Szczecin
Mam problem - na niskich obrotach pali się kontrolka oleju. Rozważam 2 opcje - remont silnika, albo swap na 1.8IS. Ze swapem to nie wiadomo na co się trafi i dlatego chylę się ku remontowi.
Jestem ciekawy, co Wy o tym sądzicie. Koszty związane z remontem, z tego co wyczytałem to od 1500-4000 zł. I tu prośba do zorientowanych w temacie. Interesuje mnie lista elementów, którymi należałoby się zająć, wraz z kosztorysem.
To tylko przykład, ceny wymyśliłem:
pierścienie - 150 zł
panewki - 100 zł
szlif elementu - 200 zł
wyjęcie, rozbiórka, złożenie i zamontowanie - 1000 zł
Sądzę, że gdybym wyremontował silnik to autko pojeździłoby jeszcze długo, bo blacha i zawieszenie są w bardzo dobrym stanie. Jakie Wasze opinie co do pomysłu?

Proszę jeszcze o jakieś porady dotyczące remontu, na co warto zwrócić uwagę i do jakiego mechanika się udać (Szczecin - najlepiej prawobrzeże).


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 kwietnia 2009, 18:03 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 72
Posty: 4299
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E-36 320i Touring 95
Kod silnika: M52b20
Kolego a czy już wiesz dlaczego ta kontrolka się świeci?
może nie potrzeba remontu całego silnika?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 kwietnia 2009, 19:06 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 54
Posty: 99
Lokalizacja: mazowieckie
Moje BMW: E36
Kod silnika: M43B18
Dlaczego twierdzisz że jest potrzebny remont. Jak z poborem oleju, jak ciągnie.Może to tylko czujnik ciśnienia oleju


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 kwietnia 2009, 19:36 
Offline
Forumowicz

Posty: 126
Lokalizacja: MrÂągowo/Olsztyn
Przede wszystkim dowiedz się co jest przyczyna palenia się kontrolki.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27 kwietnia 2009, 08:59 
Offline
Forumowicz

Posty: 304
Lokalizacja: Wawa
Moje BMW: E38 740iA [m62]
Problem dokładniej opisałeś z początkiem kwietnia w temacie http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?t ... 6db1ff6cec. Mam pytanie czy sprawdziłeś pompę oleju?

_________________
Prowadzę swoje życie, a nie... BMW


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 kwietnia 2009, 14:24 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 12
Lokalizacja: Szczecin
Pompę sprawdziłem, czujnik wymieniony. To prawdopodobnie panewki albo pierścienie, dlatego planuję cały remont. Gdybym to zrobił to by nawet parę koni przybyło.
Zgadza się temat opisywałem, ale ani ja ani mechanicy nie znaleźli problemu dlatego sądzę, że przyczyna tkwi w silniku.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 kwietnia 2009, 17:29 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 72
Posty: 4299
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E-36 320i Touring 95
Kod silnika: M52b20
Kolego gdyby to były panewki to by stukały gdyby pierścienie to by mocno dymił podczas jazdy
trzeba wykonać dwa pomiary
cisnienie oleju i ciśnienie sprężania w cylindrach
poza tym na pompie jest zawór przelewowy który reguluje ciśnienie


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 kwietnia 2009, 20:26 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 12
Lokalizacja: Szczecin
Znacie jakichś dobrych ludzi w Szczecinie, którzy mogliby to uczciwie zrobić? Bo byłem u 4 mechaników i szczerze - mam dość. :|


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 8 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google Adsense [Bot] i 6 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL