BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 9 czerwca 2025, 22:46

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 20 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E46] Głośna opona
PostNapisane: 28 kwietnia 2009, 23:12 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 15
Lokalizacja: Warszawa
Koledzy, mam pytanie.

Kupiłem ostatnio felgi (225/45/17 i 245/40/17). Okazało się że prawa przednia opona jest troche nierówno zjechana (ale stosunkowo niedużo). Przez to przy predkości 50- 100 km/h jest taki hałas że z trudem jest radio usłyszeć:):). Słyszałem że są dwie możliwości żeby sobie z tym poradzić, poczekać aż opona się dotrze i wpasuje do samochodu albo wymienić opone. Jestem oczywiście za opcją pierwszą, tyle że nie wiem ile to może potrwać.

Pzdr.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 kwietnia 2009, 23:40 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1927
Lokalizacja: a stund :)
nie lepiej ci kupic uzywke opone w dobrym stanie na os :zdziwko: dla mnie szkoda auta ... wymien ja albo najlepiej znajdz identyczna jak po drugiej stronie osi i zaloz pozdro

_________________
Obrazek
GeRmAn STyLe~~NiSko i SZeRoKo


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29 kwietnia 2009, 08:51 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 1868
Lokalizacja: Otwock
Moje BMW: Wierne
Kod silnika: M52B28
załóż przednie na chwile na tył i przypal je to powinno wystarczyć.

_________________
[you] zobacz moje E36 coupe na syndykacie lub na 3er lub na sporcie
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29 kwietnia 2009, 09:22 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1801
Lokalizacja: polska
jak juz kolega powyzej wspomnial szkoda lozysk i halas zawsze pozostanie - opona bowiem jest nierowna ma tzw schodki lub nierowna jest na powierzchni bicie - jesli chcesz bezpiecznie jezdzic wymien


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29 kwietnia 2009, 09:27 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 1868
Lokalizacja: Otwock
Moje BMW: Wierne
Kod silnika: M52B28
harnas621 napisał(a):
jak juz kolega powyzej wspomnial szkoda lozysk i halas zawsze pozostanie - opona bowiem jest nierowna ma tzw schodki lub nierowna jest na powierzchni bicie - jesli chcesz bezpiecznie jezdzic wymien

jeżeli ma schodki, ząbki to taka opona jest wyząbkowana czyli była prawdopodobnie z przodu na samochodzie wielowachaczowym np. citroenie. ja u siebie miałem ten sam problem w zeszłym roku założyłem je na tył i problemu nie było po jakimś czasie, i nic z zawieszeniem mi sie nie stało. jak założysz je na tył i przypalisz lekko to obie równo się zjadą i ta co jest wyząbkowana powinna się wygładzić.

_________________
[you] zobacz moje E36 coupe na syndykacie lub na 3er lub na sporcie
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29 kwietnia 2009, 10:30 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1927
Lokalizacja: a stund :)
czesiio, jakie drastyczne rady mu dajesz :hyhy: :hyhy: sama przyjemnosc usuwania w ten sposob usterki :hurra:

_________________
Obrazek
GeRmAn STyLe~~NiSko i SZeRoKo


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29 kwietnia 2009, 11:15 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 53
Lokalizacja: legnica
ja probowalem tak zjechac wyzabkowane 225/35/17 i niewiele to pomoglo dalej huczalo


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29 kwietnia 2009, 11:30 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1801
Lokalizacja: polska
jesli opona jest zajechana w ten sposob ze ma zabki to nie swiadczy o tym ze byla na przodzie to po pierwsze po drugie palenie jej nic nie da po prostu jest szmelcem-a zabki powstaja jesli opona jest przekladana np z lewej na prawa strone i przeciwnie do kierunku w ktorym do tej pory jezdzila - pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29 kwietnia 2009, 12:44 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 15
Lokalizacja: Warszawa
Opona nie jest wyząbkowana, jest gładka. Jest natomiast zużyta bardziej po wewnętrznej stronie (ok 1-2mm bieżnika) i być może dlatego gra. Co do zakładania na tył tych opon to chyba odpada, bo jak napisałem przód mam 225 a tył 245. Wiec co radzicie??


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29 kwietnia 2009, 13:35 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1927
Lokalizacja: a stund :)
ty jedz najpierw na geometrie potem pogadamy :hyhy:

_________________
Obrazek
GeRmAn STyLe~~NiSko i SZeRoKo


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29 kwietnia 2009, 14:17 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 15
Lokalizacja: Warszawa
Z geometrią mam wszystko ok bo byla sprawdzana przy zakładaniu felg (felgi kupilem w zeszłym tygodniu). To, że jedna opona jest zjechana wynika z faktu, że samochód na jaki wcześniej były założone, miał źle ustawioną zbieżność.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29 kwietnia 2009, 16:00 
Offline
Forumowicz

Posty: 353
Lokalizacja: Konin
czesiio napisał(a):
harnas621 napisał(a):
jak juz kolega powyzej wspomnial szkoda lozysk i halas zawsze pozostanie - opona bowiem jest nierowna ma tzw schodki lub nierowna jest na powierzchni bicie - jesli chcesz bezpiecznie jezdzic wymien

jeżeli ma schodki, ząbki to taka opona jest wyząbkowana czyli była prawdopodobnie z przodu na samochodzie wielowachaczowym np. citroenie. ja u siebie miałem ten sam problem w zeszłym roku założyłem je na tył i problemu nie było po jakimś czasie, i nic z zawieszeniem mi sie nie stało. jak założysz je na tył i przypalisz lekko to obie równo się zjadą i ta co jest wyząbkowana powinna się wygładzić.


:rotfl:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 3 maja 2009, 17:25 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1801
Lokalizacja: polska
jeszcze w swoim zyciu nie widzialem by opona wyzabkowana sie" wygladzila" a zalozona obojetnie czy na tyl czy przod jest zwykle glosna - trzeba jezdzic z glosno nastawionym radiem to nie slychac jej lub tez nie slychac jak auto jest do kitu i halasuje


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 3 maja 2009, 21:36 
Offline
Forumowicz

Posty: 353
Lokalizacja: Konin
Głupota wielu użytkowników tego forum mnie powala. "Lekko przypalić oponki i będzie OK" - nie wiem czy chodzi o mózgowe ???


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 maja 2009, 14:40 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 15
Lokalizacja: Warszawa
Byłem u dwóch mechaników w sprawie tych opon. Przypomnę że chodzi o głośny dźwięk przy prędkości 50-100 km/h. Nie jest to jednak typowe jednostajne szumienie, ale coś w stylu bicia, dodam że jest to tak głośne że radia nie słysze.
Pierwszy mechanik przejechał sie samochodem, powiedział że to jest za głośne jak na szum opony, a poza tym opona powinna szumieć jednostajnie. Jego diagnoza - łożysko;/;/
Drugi wziął samochod na podnośnik, sprawdził wszystkie koła i powiedział że łożyska są w porządku (nie ma żadnych luzów itp). Jedyne czego sie doszukał do lekki luz na tulei przedniego lewego wahacza i luzy na maglownicy (cieknie z niej olej do wspomagania). Powiedział, że szum pochodzi z opon bo są dosyć szerokie (225/45 i 245/40 ) a to ze nie jest jednostajny to wynik tych luzów.
Teraz sam nie wiem, kogo mam posluchać. Magiel muszę wymienić ale nie wiem czy to jest przyczyna mojego problemu. Co do łożyska, to wiecie że to nie mały koszt (bo jakiś mózg wymyslił łożysko + piasta) jak na strzał w ciemno.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 maja 2009, 15:25 
Offline
Forumowicz

Posty: 353
Lokalizacja: Konin
To nie wiem co za mechaników użyłeś ??? Ja sam /mimo że nie mechanik/ sam doskonale potrafie określić czy łożysko jest dobre podnosząc koło i słuchając odgłosów podczas kręcenia a także kontroli luzów. Ewentualnie jeszcze przejażdzka. Jedź do dobrego mechanika.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 maja 2009, 15:33 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 15
Lokalizacja: Warszawa
No właśnie ten drugi twierdził, że wszystkie łożyska są w porządku, tyle że nie znalazł przyczyny mojego problemu. A ten pierwszy stwierdził, że to łożysko bo mnie miał innego pomysłu.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 maja 2009, 17:22 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 6907
Lokalizacja: JP
Zaloz inne kola na przod na moment i zobacz czy problem sie powtarza.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 maja 2009, 10:53 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1801
Lokalizacja: polska
widzisz ile trudu cie kosztowalo i na jakie koszty cie naciagaja co niektorzy mechanicy i ty sam sie wciagasz - sluchaj madrzejszych -wymien opony- to podstawa - a juz radia nie slyszysz to chyba sam rozumiesz


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 maja 2009, 14:33 
Offline
Forumowicz

Posty: 188
Lokalizacja: Konin
Ja miałem to samo w oponach wanli i pirelli p6000 powodem był niski profil (225/45/17)i opony pod wpływem eksploatacji dostały minimalnych guzków które pod wpływem wibracji prze niskich prędkościach wydawały ogdłos przypominający buczenie.
Zobacz kola na wyważarce wtedy widac nierówności i jesli to jest to to czeka Ci wymiana


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 20 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google Adsense [Bot] i 62 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL