BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 26 czerwca 2025, 12:07

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 10 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E30] Wisko , Wiskoza , Sprzęgło Wiskotyczne
PostNapisane: 3 maja 2009, 13:07 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 59
Lokalizacja: Katowice
Moje BMW: E30
Kod silnika: M52B28
Witam, mam problem z wisko w mojej wiekowej buni :) Otóż temperatura w ciepłe dni zatrzymuje się przed kreską co jest po kresce pionowej ( tej takiej "/" ). Najpierw sprawdziłem czy układ nie jest zapowietrzony - nie był , następnie sprawdziłem czy chłodnica jest równomiernie rozgrzana - jest z nią wszystko wporzadku, sprawdziłem termostat - działa, no i padło na wiskoze.

Z racji tego ze jest lato i temperatura pewnie bedize przekraczać niejednokrotnie 30oC to nie zamierzam kupować nowego wisko, a jedynie to przyblokowac do 50% lub zablokować całkowicie.

Prosiłbym o jakies info jak zablokować , jakie są tego konsekwencje (oprócz dźwięku głośnego wentylatora).

Pozdrawiam i czekam na odpowiedzi :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 3 maja 2009, 13:52 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 788
Lokalizacja: Lublin
Blokowanie wiskozy to żadne rozwiązanie.
Kiedyś na forum ktoś pisał, że kawałeczek blaszki z puszki po browarku wyciął i podsadził. Nie sądzę, by się dało zblokować je tak na 50% jak piszesz. Spotkałem się również z przypadkiem, że po zablokowaniu wiatrak nie wytrzymał obrotów i się urwał. Generalnie więc nie polecam takiego zabiegu.
Jak nie masz kasy na nowy to za używanym się rozejrzyj, ale na pewno nie próbuj blokować tego co masz teraz bo żle na tym wyjdziesz.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 3 maja 2009, 14:14 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 59
Lokalizacja: Katowice
Moje BMW: E30
Kod silnika: M52B28
El-Tomaso napisał(a):
Blokowanie wiskozy to żadne rozwiązanie.
Kiedyś na forum ktoś pisał, że kawałeczek blaszki z puszki po browarku wyciął i podsadził. Nie sądzę, by się dało zblokować je tak na 50% jak piszesz. Spotkałem się również z przypadkiem, że po zablokowaniu wiatrak nie wytrzymał obrotów i się urwał. Generalnie więc nie polecam takiego zabiegu.
Jak nie masz kasy na nowy to za używanym się rozejrzyj, ale na pewno nie próbuj blokować tego co masz teraz bo żle na tym wyjdziesz.


Hmm, nie o to chodzi, ze nie mam kaski, ale troche juz wlozylem w samochod (cale nowe zawieszenie z przodu wlasciwie) i szukam gdize by tu na czyms zaoszczedzic, bo wkladac to mozna wkladac (temat rzeka). Ma ktoś jakies info jak dokładnie zablkować wiskoze? :>


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 3 maja 2009, 18:06 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 72
Posty: 4299
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E-36 320i Touring 95
Kod silnika: M52b20
Kolego oszczędności na Visko mogą się skończyć uszkodzoną głowicą i co wtedy?
awaryjnie można zblokować Visko kawałkiem węża gumowego o odpowiedniej średnicy
który przecinasz i zakładasz między Visko a pompę wody po czym zakładasz dwie opaski i ściskasz Visko będzie się kręciło z szybkością pompy wody
ale jak wspomniałem robi się to awaryjnie w trasie a nie jako oszczędność
silniki BMW bardzo nie lubią przegrzania


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 3 maja 2009, 22:43 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 45
Posty: 357
Lokalizacja: Dzialdowo
Moje BMW: E39 530D
nie kombinuj nie blokuj bo bedziesz zalowal z tym niema zartow a tym bardziej wlato :ok:

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 3 maja 2009, 23:00 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 411
Lokalizacja: Sanok
Moje BMW: E36
Kod silnika: M50B20
tak jak piszesz wlozyles juz troche kasy wiec starasz sie dbac o autko, ale jeszcze 100 do 300zł chyba cie nie zbawi, a konsekwencje przegrzania materialnie ojjjjjjjjjj :zalamany: :zalamany: :zalamany: :zalamany: :zalamany: powiedz co ci z zawieszenia bez sprawnego silnika ????????????

_________________
BóG Stworzył BMW bo Miał GUST !!!!! a Inne Samochody Bo Miał Dobry Humor :)
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 maja 2009, 17:23 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 59
Lokalizacja: Katowice
Moje BMW: E30
Kod silnika: M52B28
Jak to mawiają, jak nie sprobujesz to sie nie przekonasz. Wytargałem wisko, przewierciłem, zablokowalem, założyłem, przejechalem sie i zdjalem i przyszedlem na forum ;) Przy 2,5tys obrotów samochod chce odleciec (dźwięk jak z v8 na 2 turbo i z 500 km pod maska), podejrzewam, ze przy 5k obrotow wylecialo by w powietrze dziurawiac maske :D

Kupuje jednak nowe visko, ale szukam na allegro bo nie chcialbym zaplacic 300 zł. Czy ktos mial stycznosc z firma SRLeague? Ponieważ upatrzyłem sobie jedno z tańszych i zastanawiam sie czy ktos tego probowal :) : http://www.allegro.pl/item608687522_spr ... 4_e39.html

Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 maja 2009, 17:51 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 45
Posty: 357
Lokalizacja: Dzialdowo
Moje BMW: E39 530D
kolego niznam tej marki a cena przystepna a wiec dobrze ci pomoglismy wiec nie dziekoj kliknij pomogl pozdrawiam :ok:

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 maja 2009, 22:54 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 40
Posty: 849
Lokalizacja: Łódź/Poznań
Moje BMW: e32
Kod silnika: m30b35
ja polece behr lub sachs. jak juz cos robic to porzadnie.

_________________
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?p=319097#319097 moja e30 :)
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?p=587194#587194 moja E32 :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 maja 2009, 21:45 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 45
Posty: 357
Lokalizacja: Dzialdowo
Moje BMW: E39 530D
kolega PageUp ma racje :ok:

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 10 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 4 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL