BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 4 maja 2025, 14:19

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 26 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E71] X6 5.0i - coś wyje w silniku
PostNapisane: 3 maja 2009, 01:10 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 6
Lokalizacja: KrakĂłw
hej

czy ktos z was spotkał sie z czyms takim?
uruchamiam silnik
zaczynam lekko gazować - tak do 2 tys obr
po 5 sek zaczyna pojawiac sie taki cichy dzwięk - jakby wycie i już zawsze jest przy dodawaniu gazu


może tak powinno być - nie znam się i nawet nie wiem co to może być

wcześniej miałem diesele i manualne skrzynie i dużo mniejsze silniki
nigdy nie zauważyłem podobnego dźwięku


Ostatnio edytowano 3 maja 2009, 18:04 przez jacekmik, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 3 maja 2009, 08:19 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 3336
Lokalizacja: SOSNOWIEC/LONDON
Moje BMW: e39
Kod silnika: M52b28
stary stac cie na bmw x6 i 5.0 i nie mozesz podjechac na servis :szok:

_________________
Obrazek
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 3 maja 2009, 08:36 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 40
Posty: 747
Moje BMW: E36
Możliwe że to dźwięk z kompresora klimatyzacji...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 3 maja 2009, 08:38 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 10112
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: M4 M6
jeffrey1212 napisał(a):
stary stac cie na bmw x6 i 5.0 i nie mozesz podjechac na servis :szok:


daruj sobie takie komentarze

_________________
http://www.andrew-performance.pl


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 3 maja 2009, 08:57 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 6
Lokalizacja: KrakĂłw
jeffrey1212 napisał(a):
stary stac cie na bmw x6 i 5.0 i nie mozesz podjechac na servis :szok:


Alez pewnie większość tematów o których rozmawiacie na tym forum załatwi serwis ;)

tylko, że:

a) serwis prawie zawsze mówi Panie tak ma być
b) forum ma to coś czego nie ma w serwisie
c) to, ze 1 auto jest droższe lub tańsze od drugiego to chyba nie wyklucza porozmawiania o silnikach

przynajmniej tak to rozumiałem zapisując się na wasze


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 3 maja 2009, 09:05 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 6
Lokalizacja: KrakĂłw
BorysKrystian napisał(a):
Możliwe że to dźwięk z kompresora klimatyzacji...


wtedy przy wyłączonej klimatyzacji powinien zniknąć? też wyje


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 3 maja 2009, 09:27 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 3336
Lokalizacja: SOSNOWIEC/LONDON
Moje BMW: e39
Kod silnika: M52b28
jacekmik napisał(a):
jeffrey1212 napisał(a):
stary stac cie na bmw x6 i 5.0 i nie mozesz podjechac na servis :szok:


Alez pewnie większość tematów o których rozmawiacie na tym forum załatwi serwis ;)

tylko, że:

a) serwis prawie zawsze mówi Panie tak ma być
b) forum ma to coś czego nie ma w serwisie
c) to, ze 1 auto jest droższe lub tańsze od drugiego to chyba nie wyklucza porozmawiania o silnikach

przynajmniej tak to rozumiałem zapisując się na wasze


w sumie moze i masz racje ;)

_________________
Obrazek
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 3 maja 2009, 09:58 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 39
Posty: 849
Lokalizacja: Łódź/Poznań
Moje BMW: e32
Kod silnika: m30b35
a jestes pewien ze to silnik a nie np skrzynia?
wyc tez moze alternator (jego lozycho w sumie).

_________________
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?p=319097#319097 moja e30 :)
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?p=587194#587194 moja E32 :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: X6 5.0i - coś wyje w silniku
PostNapisane: 3 maja 2009, 15:42 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 6907
Lokalizacja: JP
jacekmik napisał(a):
czy ktos z was spotkał sie z czyms takim?
uruchamiam silnik
zaczynam lekko gazować - tak do 2 tys obr
po 5 sek zaczyna pojawiac sie taki cichy dzwięk - jakby wycie i już zawsze jest przy dodawaniu gazu


Na postoju tez wyje?

Otworz maske, posadz kogos za kolkiem, niech trzyma go na obrotach, a Ty posluchaj gdzie pojawia sie wycie ;)

...moze turbiny poprostu zaczynaja pracowac, wiesz jak brzmi ich gwizd?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 3 maja 2009, 17:27 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 932
Lokalizacja: Gdansk/Frankfurt (M)
Moje BMW: e46 325iA Cabrio
Kod silnika: M54B25
Garaż: R1200GSA K25, E61 520d LCI
A jak krecisz kierownica to nasila sie/przestaje/nic sie nie dzieje??


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 3 maja 2009, 18:00 
jacekmik napisał(a):
zaczynam lekko gazować - tak do 2 tys obr
po 5 sek zaczyna pojawiac sie taki cichy dzwięk - jakby wycie i już zawsze jest przy dodawaniu gazu


tego silnika się nie gazuje od razu po uruchomieniu na zimnym :cisza:


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 3 maja 2009, 18:58 
Offline
Forumowy terrorysta
Avatar użytkownika

Posty: 15874
I tez po dojechaniu do celu nalezy odczekac chwile przed wylaczeniem silnika, zeby ''wystudzic turbiny''.

To moze byc klima, moze byc turbo itd. Proponuje zebys zlokalizowal dokladnie skad ten dzwiek dochodzi, nagraj go komorka i wrzuc tutaj mp3.

_________________
Styl mojej wypowiedzi zależny od poziomu rozmówcy. Inteligentnych cenię.
Z szukających atencji, żałosnych frustratów, ignorantów kręcę bekę.LOL


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 3 maja 2009, 19:37 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 17
Lokalizacja: KR
koledzy , a gdzie wy w tym silniku widzicie turbiny ???


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 3 maja 2009, 20:07 
Offline
Forumowy terrorysta
Avatar użytkownika

Posty: 15874
Pawełek, to silnik biturbo V8 4400/407KM/600Nm (ten sam silnik jest w nowej 750i) http://www.bmw.pl/produkty/samochody/X6 ... iczne.html ;)

_________________
Styl mojej wypowiedzi zależny od poziomu rozmówcy. Inteligentnych cenię.
Z szukających atencji, żałosnych frustratów, ignorantów kręcę bekę.LOL


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 3 maja 2009, 20:14 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 597
Lokalizacja: P-no
Pawełek napisał(a):
koledzy , a gdzie wy w tym silniku widzicie turbiny ???



jak to gdize pod maska .. :)

silnik benzynowy w x6 5.0 to całkowicie nowa jednostka napędowa V8 z układem Twin Turbo (dwóch turbosprężarek) i bezpośrednim wtryskiem paliwa (High Precision Injection). Wyposażony jest w katalizatory cząsteczek stałych, umieszczone w układzie V pomiędzy dwoma rzędami cylindrów. Ten układ pozwala na uzyskanie silnika o kompaktowych rozmiarach i przyczynia się do zredukowania spadków ciśnienia zarówno po stronie ssania, jak i wydechu. Pojemność skokowa wynosi 4,4 l., a moc:407 KM. Silnik ten uzyskuje wartości poniżej norm emisji spalin ULEV II i Euro 5.

zeby nie robic OT to wydaje mi sie ze turbina ci siada :)

_________________
Puste naczynia haÂłasujÂą najgÂłosniej

[you] obejrzyj :

Moje 330 XI

Brata Audi AWE S4


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 3 maja 2009, 20:49 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 6907
Lokalizacja: JP
Mormo napisał(a):
silnik benzynowy w x6 5.0 to całkowicie nowa jednostka napędowa V8 z układem Twin Turbo (dwóch turbosprężarek) i bezpośrednim wtryskiem paliwa (High Precision Injection).


Twin jest w 35iX, w 50iX jest biturbo.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: X6 5.0i - coś wyje w silniku
PostNapisane: 3 maja 2009, 21:19 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 6
Lokalizacja: KrakĂłw
Vermilion napisał(a):
Na postoju tez wyje?

Otworz maske, posadz kogos za kolkiem, niech trzyma go na obrotach, a Ty posluchaj gdzie pojawia sie wycie ;)

...moze turbiny poprostu zaczynaja pracowac, wiesz jak brzmi ich gwizd?


tak na postoju też i w czasie jazdy też. I w ogóle nie ma różnicy czy kręcę kierownicą czy włączam i wyłączam klimatyzację.

Nawet już nie martwi mnie, że coś jest nie tak bo auto jest nowe i ma dopiero 2tys przebiegu tylko jestem ciekaw co to może być. Ze zwykłej ciekawości.

bo ten dźwięk nie pojawia się od razu tylko po jakichś 5 sek

W ogóle dzięki Wam za odzew i pomysły ;) jak zaczynam rozmawiać ze znajomymi o BMW to rozmowa szybko się kończy ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 3 maja 2009, 21:20 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 6
Lokalizacja: KrakĂłw
Szamil napisał(a):
A jak krecisz kierownica to nasila sie/przestaje/nic sie nie dzieje??


nic się nie zmienia
to raczej nie wspomaganie

chyba, że ten cały układ Active Steering tak wyje


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: X6 5.0i - coś wyje w silniku
PostNapisane: 3 maja 2009, 21:25 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 6907
Lokalizacja: JP
jacekmik napisał(a):
tak na postoju też i w czasie jazdy też. I w ogóle nie ma różnicy czy kręcę kierownicą czy włączam i wyłączam klimatyzację.

Nawet już nie martwi mnie, że coś jest nie tak bo auto jest nowe i ma dopiero 2tys przebiegu tylko jestem ciekaw co to może być. Ze zwykłej ciekawości.

bo ten dźwięk nie pojawia się od razu tylko po jakichś 5 sek

W ogóle dzięki Wam za odzew i pomysły ;) jak zaczynam rozmawiać ze znajomymi o BMW to rozmowa szybko się kończy ;)


Wez komorke i nagraj wideo pod maska, dzwiek i skad dochodzi, bedzie prosciej niz wrozyc z fusow ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 maja 2009, 00:41 
Mormo napisał(a):
Mormo napisał/a:

silnik benzynowy w x6 5.0 to całkowicie nowa jednostka napędowa V8 z układem Twin Turbo (dwóch turbosprężarek) i bezpośrednim wtryskiem paliwa (High Precision Injection).


Twin jest w 35iX, w 50iX jest biturbo.


Nie-e, w obydwu silnikach, N63B44 oraz N54B30 są dwie sprężarki, jedna mniejsza, druga większa, żeby wyeliminować turbolag. Czy bi, czy twin, to już nie ma znaczenia, definicje każdy podaje inne :znudzony: ale nie różnią się zasadą działania w tych 2. silnikach.

a i mormo zapomniał o 600Nm od 1750 do 4500 rpm :hyhy:


Góra
  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 26 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 67 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL