BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 9 czerwca 2025, 17:56

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 7 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E46] [320d] Doprowadziłem auto do stanu perfekcyjnego !!!!
PostNapisane: 7 maja 2009, 17:17 
Offline
Forumowicz

Posty: 123
Lokalizacja: Kwidzyn
Witam :)

e46 320d 150 km , commonrail , 2002 rok

Z wielką radością informuje że moje auto w końcu chodzi jak zegarek :)

Problemy z jakimi borykałem się na przedziale roku :

1 - Drgania wyczuwalne na całym aucie ,
2 - szarpanie silnikiem na lewo i prawo przy gaszeniu,
3 - Spadek mocy,
4 - lekkie kopcenie,
5 - klekotanie silnika,
6 - nie chciał palić na ciepłym,
7 - raz przyśpieszał lepiej raz gorzej ,
8 - wzrost spalania

A oto rozwiązania :

1 i 2 - wymiana poduszek pod silnikiem ( duża poprawa - przestało szarpać przy gaszeniu i troche mniej drgań ) oraz wspawanie nowego tłumika drgań za katalizatorem ( ogromna poprawa w aucie siedzi się jak w benzyniaku :) ideał )

3 i 7- czyszczenie popularnych filterków na czujnikach EGR , AGR ( lekka poprawa)
wymiana wszystkich przewodów podciśnieniowych bez żadnych wyjątków ( kolejna leka poprawa)
, czyszczenie zaworu EGR oraz kolektora ssącego ( z kolektora pozbyłem się też przy okazji tych 4 "klapek" "zapadek ") , czyszczenie czujnika w kolektorze , czyszczenie przepływomierza ( spora poprawa i jest idealnie )

4 i 8 - wymiana odmy ( problem znikł )

5 - jeśli chodzi o klekotanie to pomogły wszystkie operacje z pozycji nr 3 , sporą różnicę zauważyłem też po zmianie oleju na nowy...........

6 - wymiana jednego wtrysku i kompletu świec ( problem znikł )

Tyle , może co nieco wyda się dziwne więc dopisze że wymiany robiłem na przedziale wielu miesięcy więc rezultaty mogłem dobrze przeanalizować ........... więc dziwne czy nie to właśnie takie naprawy wyeliminowały te problemy :)

Nie to auto ........... polecam wszystkim mającym podobne problemy :rotfl:


Ostatnio edytowano 7 maja 2009, 20:13 przez Elerro, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 maja 2009, 17:35 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 7390
Lokalizacja: Lublin
Moje BMW: E91 LCI
Kod silnika: N53B30A
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=157967
Temat bardziej nadający się do "zrób to sam" bo tutaj zaraz zaginie.

_________________
Obrazek

Typer EURO 2016 - I miejsce


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 maja 2009, 17:45 
Offline
Forumowicz

Posty: 318
Lokalizacja: m-w
Elerro, a mi się podoba Twoja wytrwałośc, bo jak by moja żaba miała takie kaprysy co jakiś czas to pewnie bym ją sprzedał,

teraz tylko jezdzic i cieszyc sie sprawnym autkiem, a problemy jakie opisałes napewno się kiedys komus przydadzą ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 maja 2009, 19:08 
Offline
Forumowicz

Posty: 353
Lokalizacja: Konin
Miło przeczytać że jest ktoś z takim podejściem do tematu BMW, starający się doprowadzić je do stanu perfekcyjnego a nie montujący używane oponki 19`` i zaślepiający EGR.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 maja 2009, 21:46 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 39
Posty: 866
Lokalizacja: Okolice Wąbrzeźna
Moje BMW: [e46] 320d
Kod silnika: m47
Witam kolego Elerro, .Mam kilka pytanek do ciebie a mianowicie:

Elerro napisał(a):
czyszczenie zaworu EGR oraz kolektora ssącego ( z kolektora pozbyłem się też przy okazji tych 4 "klapek" "zapadek ")
czym dokladnie i jak wyczysciles kolektor bo wydaje mi sie ze tez musze taka operacje przeprowadzic. Czy wymieniales uszczelki na kolektorze podczas tej operacji?Co to sa za klapki ktorych sie pozbyles i po co one sa w tym kolektorze i ewentualnie jakie

Elerro napisał(a):
czyszczenie przepływomierza ( spora poprawa i jest idealnie )
powoduja zaburzenia?

czym dokaldnie czysciles przpelywke?

Elerro napisał(a):
6 - wymiana jednego wtrysku i kompletu świec ( problem znikł )


moje autko tez ciezko pali na cieplym , i teraz pytanko kto diagnozowal ci wtryski i je wymienial widze ze jestes z kwidzyna czyli niedaleko (Wąbrzeźno) wiec jesli ktos zrobil ci to fachowo i w dobrych pieniazkach moze tez do niego zajze

i teraz pytanie z innej beczki czy miales tez problem z dwoma turbodziurami w przedziale od 2500ob do 2700 czyli.dodam ze jestem po czyszczenie zaworkow EGR i czujniak cisneinia w kolektorze.

Z gory dzieki za odpowiedz.

_________________
Ona nie jedzie ona w miejscu stoi ale już wiem co ją boli :D


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 maja 2009, 07:50 
Offline
Forumowicz

Posty: 123
Lokalizacja: Kwidzyn
Witam ,

kolektor czyściłem benzyną ekstrakcyjną i hmm oczywiście nie pamiętam jak to sie nazywało ale był to taki płyn w spryskiwaczu do czyszczenia silników mocny był diabeł i ładnie schodziło , potem wrzątek płukanie i oczywiście suszenie ........... trochę żałuje że nie potraktowałem go karcherem ( jak chcesz to zrobić to wypnij czujnik z kolektora bo ma wytrzymałość 3 bary ) uszczelek nie wymieniałem i podejrzewam że ty też nie będziesz musiał , są to dość solidne gumowe uszczelki.................

jeśli chodzi o te "klapki" to w moim silniku były 4 , te klapki to tylko "ekologia" sterowane są ciśnieniowo ( zam/otw )

u mnie jedna była złamana i zatrzymała się na szlamie kolektora , gdyby nie to , to wpadłaby prosto do silnika , klapki są metalowe więc nie muszę tłumaczyć co by się stało .............

jest to część nie wymienna czyli trzeba kupić cały kolektor , klapki według tego co czytałem mają wytrzymałość 100 tyś km .....
tak czy siak wyłamałem wszystkie a mechanizmy zostawiłem żeby nie rozszczelnić kolektora ( jest gdzieś dużo o tym ) jak miałem myśleć o tym kiedy mi się urwie następna i wpadnie prosto w silnik to .....................................dodam że szlamu już nie ma więc nie było by szans za zatrzymanie.........
teraz silniczek pracuje idealnie

jeśli chodzi o przepływke to jest to istotny element , tak naprawdę jeśli chodzi o kopa to chyba jeden z najważniejszych , generalnie albo czyszczenie albo wymiana.......... ja wyczyściłem ale ciekawe jak długo będzie poprawa........ czyściłem środkiem do czyszczenia przepływomierzy ........ nazwy nie pamiętam ale był w sprayu ( poszukaj na bank znajdziesz ) pamiętaj tylko żeby go nie dotykać w środku łapami , potraktuj go tym sprayem i wystaw na słońce niech wyschnie ........................


z tym paleniem na ciepło to była tragedia co mechanik to inna diagnoza , w końcu trafiłem do Mikołajek pomorskich do "Guziora" POLECAM !!! naprawdę dobry spec od diseli od razu wiedział co to zostawiłem auto i na 2 dzień zadzwonił że miał racje i że to wtrysk jeden padł , wymiana wtrysku na używany + nowe świece zapłaciłem 600 zł ......... więc nie drogo


ostatnie ptanie wcale nie jest z innej beczki ,przedewszystkim wymień wszystkie przewody pociśnienia ....... koszt może z 10 zł a masz pewność że wszystkie są szczelne , wyczyść jeszcze ZAWÓR EGR jeśli czyściłeś te czujniki od egr i turbo......... ale po operacji z przepływką , turbo dziura i tak pewnie zniknie ...........

ps. Zerknij kiedy wymieniałeś filtr paliwa, powietrza i olej z filtrem …………..


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] [320d] Doprowadziłem auto do stanu perfekcyjnego !!!!
PostNapisane: 1 marca 2011, 18:05 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 12
Lokalizacja: Warszawa
Witam serdecznie
Mam 530d e39 2000r.dzisiaj zauważyłem dziwnie problem.Zapaliłem silnik i zauważyłem że lekko trzęsie całą budą na postoju przy uruchomionym silniku,gdy zatrzymałem się na światłach dalej trzęsło,po 30minutach problem znikł.Czasami mam wrażenie jak zapalę z zimnego silnika to niekiedy czuć że auto jest jak by nakręcone i trzeba hamować bo bez dodawania gazu trzyma prędkość przez jakąś chwile tak jak by miało za dużo mocy,a czasami dodaje gazu bo jak zdejmę nogę od razu wytraca prędkość.Ogólnie wskaźnik temperatury w normie,czasem o milimetr w lewo się wychyla.Zapala bez problemu za każdym razem.Ostatnio zauważyłem dużo więcej wydobywających się spalin spod kierowcy tam gdzie wylot spalin od webasto,więcej niż z wydechu szczególnie jak się dopiero rozgrzewa potem w normie .Bardzo proszę o opinię,jak to sprawdzić i co to może być mój email. piotrhbo@gmail.com Z góry dziękuję


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 7 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google Adsense [Bot] i 75 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL