BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 8 czerwca 2025, 23:13

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 4 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E46] SILNIK M43 BENZYNA - szarpanie przy ruszaniu ...
PostNapisane: 9 maja 2009, 11:49 
Offline
Forumowicz

Posty: 121
Lokalizacja: Niechorze
Moje BMW: e46 316I 1.9
Kod silnika: M43TU
Witam

Mam taki problem że auto rano jak ruszam szarpie mi w zakresie obrotów 1.5-2 tyś a wskaźnik paliwa idzie na ponad 20 l
jak docisnę gaz to po chwili jak by łapał i jedzie normalnie a wskaźnik paliwa opada
obiawu takiego nie ma na ciepłym silniku

wymienione w aucie zostały:

- świece
- filtry
- filtr odmy
- krokowiec
- wyczyszczona przepustnica i plastik który idzie do kolektora ssącego
- wszystkie węże szczelne lu wymienione spękane

w tygodniu wymieniam

- gumę na wale napędowym

zrobiłem reset komputera i przez 2 dni auto śmigało normalnie, miało takiego kopa jak nigdy, nawet na ciepłym silniku trochę lepiej chodziło ( falowania obrotów nie ma po wymianie powyższych części )

wydaje mi się że auto ma nieco wyższe spalanie ok 2-3 l/100km
być może jest to spowodowane kołami 225/45/17 oraz tym że większość śmigam w mieście

byłem na kompie w pobliskiej stacji diagnozy i tam nic nie wykazuje, podejrzewam sondy ale na kompie pokazuje prawidłowy zakres pracy , być może dogrzewanie ?? ale u nich tego nie da się sprawdzić

p.s. jak rano ruszam to auto szarpie,szarpie następuje głośne metaliczne uderzenie tak jak by strzał z metalu i auto zaczyna jechać , auto na ciepłym silniku jest zrywne i dobrze przyśpiesza przy przytrzymaniu sprzęgła i puszczeniu na gazie bez problemowo zrywa trakcję i świeci się kontrolka ASC

zauważyłem też coś takiego że jak na włączonym silniku odłączam czujnik położenia przepustnicy to zaczyna się palić właśnie kontrolka ASC , jak podłącze go spowrotem zgaszę silnik i odpalę to kontrolka gaśnie

doradźcie gdzie w okolicy szczecin - koszalin można znaleść dobry komputer aby zdiagnozować BMW :niepewny:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 9 maja 2009, 12:27 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 2235
Lokalizacja: Nasielsk
Moje BMW: E39
Kod silnika: M52B28
Powiem Ci kolego że miałem to samo (nie wiem tylko co to ten metaliczny stuk) i na żadnym kompie tego nie zdiagnozujesz, komputer pokaże tylko wtedy błąd czujników jak nie zmieniają one swoich wartości albo jest przerwa w obwodzie. Jeżeli na przykładzie czujnika temperatury; w rzeczywistości silnik ma 80 st. C, a czujnik pokazuje 45 st C (też zakończył swój żywot) to taką usterkę wychwyci tylko kumaty diagnosta który ma trochę wiedzy na temat działania układów wtrysku paliwa.
W moim przypadku przyczyną był TPS czyli czujnik położenia przepustnicy. Niby działał ale na kompie pokazywało że na biegu jałowym przepustnica otwarta jest na 12% (powinna być góra 5% 8%)
To że odłączasz TPS i zaświeca się kontrola trakcji to normalne ponieważ trakcja czyta jak mocno jest otwarta przepustnica w czasie poślizgu i redukuje moc przenoszoną na napęd żebyś sam nie musiał pedału gazu odpuszczać, a koła przestały buksować.
Na kompie podłączysz układ ABS i w nim bedzie zapisany błąd czujnika położenia przepustnicy po tym twoim wypięciu :P


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 9 maja 2009, 12:35 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 2235
Lokalizacja: Nasielsk
Moje BMW: E39
Kod silnika: M52B28
Tak jeszcze myślałem i wymyśliłem że może EGR Ci sie nie zamyka i jak jest ten stuk to właśnie on zapada. Jak dobrze kojeżę to w Twoim autku jest kolektor ze zmienną długością dolotu, jest tam drugi zawór określający, który kolektor wlotowy używany jest do wprowadzania powietrza do silnika. Może tu jest problem ?? :23:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 9 maja 2009, 13:50 
Offline
Forumowicz

Posty: 121
Lokalizacja: Niechorze
Moje BMW: e46 316I 1.9
Kod silnika: M43TU
a gdzie szukać takie coś w benzynie jak EGR bo nie mam pojęcia
co do czujnika położenia przepustnicy to wydaje mi się że jest sprawny bo inny zakładałem i jest tak samo

gdzieś na forum wyczytałem że problem może rozchodzić się też o czujnik położenia wału ??
a czy rozsypana guma miedzy skrzynią a wałem może mieć wpływ na ten metaliczny odgłos
jak by zerwania dyfra ?? :zdziwko:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 4 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google Adsense [Bot] i 36 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL