BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 27 czerwca 2025, 11:09

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 14 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E34] Krzywe tarcze? Gdzie zbadać w Krakowie?
PostNapisane: 15 maja 2009, 13:26 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 6
Lokalizacja: WÂłocÂławek
Witam, wiem że temat tarcz był już poruszany wiele razy. Jednak chciałbym się zapytać, gdzie w Krakowie mogę zbadać, czy tarcza ma bicie czy nie? Zna ktoś jakiś dobry zakład?

2 miesiące temu zmieniłem tarcze z przodu, ponieważ odczuwałem już lekkie drgania, tarcze były zużyte. Kupiłem nowe tarcze Zimmerman oraz klocki ATE. Wiele się przed tym naczytałem, żeby nie kupować byle badziewia, bo są problemy. Sporo osób zachwalało Zimmermany więc na nie się właśnie zdecydowałem. Jednak po krótkim czasie drgania się pojawiły, a teraz to już w ogóle jest lipa. Im z większej prędkości hamuje, tym większe drgania odczuwam, trzęsie kierownicą a nawet całą budą samochodu. Na dodatek był to okres w którym mało co jeździłem, zrobilem może jakieś 1000km!!!

Nic innego poza tarczami nie przychodzi mi do głowy. Myślicie, że nie będzie problemu z oddaniem ich na gwarancję? Chcialbym się jednak przedtem dowiedzieć, czy faktycznie tarcze są krzywe. Gdzie w Krakowie można to zrobić?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15 maja 2009, 13:33 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 36
Lokalizacja: Warszawa
a felgi ??? co do tarcz to podnieś fure zakręć kołem i będziesz słyszał czy krzywe czy nie. co do tarcz to możesz zamontować nówki na nich wyjechać, rozgrzejesz... woda i dzięki bardzo.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15 maja 2009, 16:07 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 6
Lokalizacja: WÂłocÂławek
Wydaje mi się, że lekkiego bicia nie da się wykryć tak po prostu zakręcając kołem? A co do kałuży, nic takiego po założeniu mi się nie zdarzyło. Oszczędzałem hamulce jak się dało, tak jak mówie mało jeździłem ostatnio i na pewno nie zdażyło mi się wjechać w kałuże po rozgrzaniu tarcz. Felgi na pewno nie są pokrzywione.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15 maja 2009, 17:14 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 36
Lokalizacja: Warszawa
jeżeli trzęsie całą budą, to nie powiem że lekkie bicie jest.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15 maja 2009, 18:32 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 72
Posty: 4299
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E-36 320i Touring 95
Kod silnika: M52b20
Kolego bicie tarcz sprawdzi Ci każdy tokarz to żaden problem
ale przed tym radziłbym sprawdzić czy nie masz luzów na przodzie bo to też może być powodem


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15 maja 2009, 19:17 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 517
Lokalizacja: BDG
Witam, podepnę się pod temat gdyż jestem ciekaw przyczyny awarii kolegi, ponieważ szykuje mi się wymiana tarcz i właśnie takowe zimmermanny biorę pod moją uwagę. Czy ktoś miał podobne przygody z tymi tarczami? Czy jest to dobry zamiennik? Pozdrawiam.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15 maja 2009, 20:12 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 515
Lokalizacja: slask
a zawieszenie sprawdzileś ? bo jesli swoznie maja luzy , albo cokolwiek w zawieszeniu to moze to nie byc wcale wina tarcz - jesli jednak pod pedalem hamulca czujesz pulsowanie to stawiam na tarcze , jesli go nie ma , a smochodem szarpie - na cos innego,
ja jak w swej poprzedniej omedze , tak w syna BMW mam tarcze HART i tam zrobilem 45 tys i wszystko oki , a ty jak na razie jest zrobione 9 tys i tez jest oki ,. a koszt tych tarcz jest smieszny ! bo komplet 160 zł

_________________
oto nowy mistrz
http://www.amerykany.v10.pl/galeria/ssc ... 0,jpg.html
a to juz pokonany
http://blog.tmcnet.com/blog/rich-tehran ... on-big.jpg
Firmie VOTUM - powiedz NIE !


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16 maja 2009, 04:20 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Posty: 875
Lokalizacja: Kraków
Nie tyle tarcza co jej montaż jest ważny.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16 maja 2009, 20:17 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 517
Lokalizacja: BDG
Pinczer napisał(a):
Nie tyle tarcza co jej montaż jest ważny

Witam!
A mógłbyś kolego rozwinąć tą myśl?
Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17 maja 2009, 17:48 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Posty: 875
Lokalizacja: Kraków
ŹRÓDŁO: MIKODA:

INSTRUKCJA WYMIANY TARCZ (BĘBNÓW) HAMULCOWYCH.
Wymiana tarcz jest wymagana gdy powierzchnia cierna wykazuje głębokie rowki, lub jeśli ich grubość jest mniejsza od dopuszczalnej, zalecanej przez producenta samochodu lub tarczy. Tarcze (bębny) hamulcowe należy wymieniać parami. Przy wymianie tarcz (bębnów) należy dokonać wymiany klocków (szczęk) hamulcowych.
Podczas wymiany tarcz (bębnów) należy przestrzegać następujących zasad:
1. Sprawdzić, czy nowa tarcza (bęben) pasuje do piasty, wizualnie porównać tarczę (bęben) zdemontowaną z zakupioną. W żadnym przypadku tarczy (bębna) nie wolno wbijać na siłę.
2. Powierzchnie bazowe (przylegające) piasty i tarczy (bębna) muszą być oczyszczone z rdzy i zanieczyszczeń, nie mogą wykazywać zadrapań i nierówności (należy ewentualnie sprawdzić oscylację boczną piasty – nie może przekraczać 0,02 mm).
3. Tarczę (bęben) hamulcowy należy wycentrować na piaście.
4. Tarczę przykręcić śrubami i bezwzględnie skontrolować oscylację boczną układu tarcza-piasta czujnikiem mikrometrycznym zamocowanym na stabilnej podstawie. Oscylacja nie może przekraczać 0,15 mm. Jeśli ta wartość jest przekroczona, należy odnaleźć przyczynę nadmiernej oscylacji. UWAGA! W przypadku stwierdzenia, że przyczyna leży po stronie tarczy, należy natychmiast reklamować cały komplet (bezwzględnie nie należy ich eksploatować).
5. Sprawdzić prawidłowość działania pozostałych elementów układu hamulcowego (w szczególności zacisków hamulcowych) i zawieszenia. Zbadać, ewentualnie wymienić płyn hamulcowy (zgodnie z instrukcją obsługi samochodu). Wymienić klocki hamulcowe na nowe.
6. Przez pierwsze 200 - 300 km po wymianie unikać ostrego hamowania.


http://www.mikoda.pl/public/porady.htm

http://www.bimmerfest.com/forums/showth ... p?t=266819

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 maja 2009, 08:44 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 6
Lokalizacja: WÂłocÂławek
Podobno z zawieszeniem jest wszystko OK. Sprawdzę jeszcze to pulsowanie na pedale, ale wydaje mi się, że lekkie odczuwać. Zawiodłem się, myślałem, że Zimmermany zgodnie z tym co było na forum opisywane nie nawalą :( Zastanawiam się też właśnie nad tym montażem, czy aby na pewno wszystko dobrze zrobili. No ale teraz to co ja mogę, pojadę chyba sprawdzić gdzieś te tarcze.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 maja 2009, 09:11 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 43
Posty: 1484
Lokalizacja: CzĂŞstochowa
Moje BMW: BMW E46
Kod silnika: M47N
w e34 takie objawy nie tylko moga byc spowodowane krzywymi tarczami . Trzeba sprawdzić cały przód , łożyska amorów , amory, wahacze, stabilizatory no i łożyska.
zapytaj pana google o toczenie tarcz w twoim mieście i zobacz czy to aby napewno tarcze.

_________________
Obrazek
moje BMW --->> viewtopic.php?f=6&t=80596&p=889212#p889212
mój JeeP --->> viewtopic.php?f=55&t=64710


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29 czerwca 2009, 11:31 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 43
Posty: 1484
Lokalizacja: CzĂŞstochowa
Moje BMW: BMW E46
Kod silnika: M47N
aha- sprawdz też tylne - ja wymieniłem pół przodu bo podczas hamowania troche rzucało - i okazało sie że to tylne tarcze ;/

_________________
Obrazek
moje BMW --->> viewtopic.php?f=6&t=80596&p=889212#p889212
mój JeeP --->> viewtopic.php?f=55&t=64710


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29 czerwca 2009, 21:03 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 517
Lokalizacja: BDG
Jeśli chodzi o tył to miałem podobne objawy tzn. rzucało jakby przodem, nie szło nabrać prędkości.. O dziwo zaczęło się dziać tak dopiero po małej szarży na plaży - jak się okazało felgi nieco okleiły sie piaskiem co zachwiało ich wyważeniem - moja recepta na sukces: najpierw oczyścić dobrze felgi bo nawet niewielka warstwa piasku/błota/czego kolwiek może zachwiać wyważeniem kół co powoduje różne niespodziewajki... Co do zimmermanów to opinie są różne: jedni chwala pod niebiosa inni mieszają z błotem.. Sam będę miał niedługo niezły dylemat z wyborem zamienników aczkolwiek na polskim rynku w dostępnych cenach to jedynie chyba brembosy lub zimmermany pozostają...

Brembo max w e34 to ciężki temat do zdobycia ale chyba jednak warty uwagi.. :hyhy:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 14 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 6 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL