BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 26 czerwca 2025, 22:55

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 12 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E36] drgania kierownicy przy 95 km - 100 km
PostNapisane: 21 maja 2009, 10:01 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 1153
Lokalizacja: BIAŁYSTOK
Moje BMW: 530iAT
Kod silnika: M54B30
witam,

z racji iz po przelozeniu zimowego kompletu kol (185/65 r15) na letni (205/55 r15) mam drgania na kierownicy w predkosci o 95 i przy 100 juz znika to bicie , wywazalem juz kola 2 razy, ostatnio nawet na dwie maszyny koles rzucal, mowil ze kola sa super wywazone, jedna felga lewa wykazuje jakby bardzo delikatne wykrzywienie.

Podnoszac samochod ktory przestal noc i pol dnia i probojac obrocic kolo przednie lewe - dam rade je obrocic ale czuc jakby opor i samo sie nie chce obracac .... nawtomiast kolo prawe obraca sie lzej i kreci sie samo. sam juz nie wiem jak to ma byc ?? czy przy obracniu kol powinno byc slychac szuranie o klocek ?? czy powinno sie krecic kolo bez zadnego szumu ?? u mnie ewidentnie slychac jakby tarcza ocierala o klocek - a nawet zauwazylem ze jak lekko rdza ja zajdzie i obracam kolo to po 10 obrotach robi sie czysta .... nie wiem co mam zrobic - moze to od tego jest bicie ??

delikatne bicie wystepuje rowniez przy hamowniu delikatnym np ze 100 .... wiec to wiem ze tarcze - ale co z tymi zaciskami zebym nie popsul kolejnych tarcz ...

acha zaznaczam ze zawieszenie - drazki, swoznie, tuleje jest wymienione, i geometria ustawiona. zaciski ( te tloczki i gumki) regenerowalem w marcu i wtedy wymienilem plyn tez.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 maja 2009, 11:27 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1927
Lokalizacja: a stund :)
powinno sie elegancko krecic zaciski ci trzymaja sprawdz odpowietrznik :hyhy: lub łozysko ale to bys slyszec dzwiek w stylu losowanie metalowych kuleczek :rotfl:

_________________
Obrazek
GeRmAn STyLe~~NiSko i SZeRoKo


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 maja 2009, 11:41 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 2235
Lokalizacja: Nasielsk
Moje BMW: E39
Kod silnika: M52B28
marcellchen, to że koła wyważone to nie znaczy że któraś opona nie ma gdzieś jakiegoś guza lub nierówno zużytego bieżnika.
Najlepiej przerzuć koła od kogoś komu nie bije i będzie wszystko jasne.

_________________
Diagnostyka Komputerowa/Autoalarmy/CB/LPG



Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 maja 2009, 16:08 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 343
Lokalizacja: Elbląg/Bydgoszcz
Moje BMW: E39 530iA Touring
Kod silnika: M54B30
No ja powiem Ci kolego, że mam identyczną sytuację, ale byłem wczoraj na stacji diagnostycznej i już wiem w czym jest problem. Najprawdopodobniej masz guza na oponie, podnieś se przód zakręć jednym i drugim kołem i popatrz se na oponę czy nie mam jaja. Jeśli zauważysz na którejś z opon to od razu zamieniaj koła z tyłu na przód

_________________
Banditer Motor Wagen


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 maja 2009, 18:04 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 2235
Lokalizacja: Nasielsk
Moje BMW: E39
Kod silnika: M52B28
Nowak_BMW530d, nie pogniewaj sie czasem bo widzę że nowy jesteś nie chce Cię zaraz zrazić do siebie :) , ale jak się ma guza na oponie to się ją zmienia bo w najlepszym wypadku uszkodzi piastę, a w najgorszym jak pęknie podczas jazdy z dużą prędkością to średnia przyjemność :zdziwko:
Chyba że mówisz o zamianie w celu sprawdzenia, to inna historia.

_________________
Diagnostyka Komputerowa/Autoalarmy/CB/LPG



Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 maja 2009, 18:25 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 1153
Lokalizacja: BIAŁYSTOK
Moje BMW: 530iAT
Kod silnika: M54B30
opony sa napewno dobre, poza tem takie cos jak guz czy deformacja opony to przy wawazaniu tez wychodzi ... bo wtedy widac jak ona wiruje na wywazarce ... chyba ze guz wewnetrzny

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 maja 2009, 18:44 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 82
Lokalizacja: Kalisz
Moje BMW: e34
Kod silnika: M30B35
a na zimowych gumach tez tak miales??.jak nie to widocznie ktoras opona jest walnieta bo wcale niemusi byc widoczne ze cos jest nie tak ale i tak moze byc walnieta.Lub tez moze byc kturas tarcza krzywa

_________________
MOJA BETONIARA :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 maja 2009, 18:59 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 1153
Lokalizacja: BIAŁYSTOK
Moje BMW: 530iAT
Kod silnika: M54B30
STREETMANis, dzis malo co sobie palca nie oparzylem jak sprawdzic chcialem temp tarczy po jezdzie .... jedna byla tak goraca ze myslalem ze palec mi sie spali ... jakbym w ogien wlozyl ... a z drugiej strony moge przylozyc normalnie i czuc tylko cieplo takie ... moze to po hamowniu ?? bo przyhamowalem ostro na minute przed postojem ...

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 maja 2009, 19:28 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1927
Lokalizacja: a stund :)
kolega od poczatku mowiłem :zawstydzony: sprawdz zaciski!

_________________
Obrazek
GeRmAn STyLe~~NiSko i SZeRoKo


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 maja 2009, 08:09 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 1153
Lokalizacja: BIAŁYSTOK
Moje BMW: 530iAT
Kod silnika: M54B30
na poczatek sprawdze zaciski, sprawdze ulozenie klockow - wyczyszcze, przesmaruje smarem miedzianym prowadnice, tylko nie wiem czy dam rade przesmarowac tloczek - zeby nie zapowietrzyc ukladu

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 czerwca 2009, 07:35 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 1153
Lokalizacja: BIAŁYSTOK
Moje BMW: 530iAT
Kod silnika: M54B30
wczoraj po wymianie tarcz i klockow na nowe - BICIE USTALO TOTALNIE - czy hamuje czy jade prosto - bez roznicy na predkosc :-) normalnie jestem w siodmym niebie - przed zmiana tarcz przewalilem kola z przodu na tyl - nic to nie dalo - juz nie wywazalem tych kol- zmienilem tarcze i klocki, kompletnie przesmarowalem zaciski (smarem z grafitem te trzpienie prowadzace i smarem z miedzia prowadniczki, pasta do tloczkow tloczki ) i na probe pojechalem :D heh rozpedzilem sie ... i nawet nie poczulem ze juz mam 100 przekroczone ( wczesniej kierownica mi o tym sygnalizowala ze zblizam sie do 100) hehe :-) wiec ze 120 lekko hamulcem zeby sprawdzic czy bije przy hamowaniu . i nic !! do 60 lekko wyhamowalem i nic nie bije !! wiec znowu do 100 .. i tak jechalem z kilometer zeby dokladnie wyczuc czy cos bije, drga - bo przed zmiana wlasnie tak przy 100 kierownica bila ... i nic !! cichutko !! nic nie bije :D normalnie szok !! dzis jeszcze pojade kola wywazyc te przednie bo wiem ze sa nie wywazone dokladnie - bo one pracowaly na tyle i odwazniki byly naklejone troche bardziej od srodka felgi - z tylu sa mniejsze zaciski to nie ma problemu - ale jak przewalilem felgi na przod to ociera o wieksze zaciski - i hehe ladnie je poocieralo :D z pare gram potracily - a mimo to bicia nie ma !! normalnie rewelacja !! a tyle sie kurna najezdzilo do tych specow i na szoktesty itp ... kupilem tarcze BREMBO wentylowane nienawiercane ( zwykle) i do tego klocki FERODO 1300 FDB ( FERODO 725 FDB sa normalnie do e36 - ja kupilem FDB 1300 - e sa do e46 wedlug FERODO ale Ci powiem ze te FDB 725 sa cieniutkie ... a FDB 1300 maja normalna grubosc jak klocki ATE do e36 .... zreszta klocki i tarcze do e36 i e46 sa takie same ) pozdrawiam :-)

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 czerwca 2009, 07:36 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 1153
Lokalizacja: BIAŁYSTOK
Moje BMW: 530iAT
Kod silnika: M54B30
wczoraj po wymianie tarcz i klockow na nowe - BICIE USTALO TOTALNIE - czy hamuje czy jade prosto - bez roznicy na predkosc :-) normalnie jestem w siodmym niebie - przed zmiana tarcz przewalilem kola z przodu na tyl - nic to nie dalo - juz nie wywazalem tych kol- zmienilem tarcze i klocki, kompletnie przesmarowalem zaciski (smarem z grafitem te trzpienie prowadzace i smarem z miedzia prowadniczki, pasta do tloczkow tloczki ) i na probe pojechalem :D heh rozpedzilem sie ... i nawet nie poczulem ze juz mam 100 przekroczone ( wczesniej kierownica mi o tym sygnalizowala ze zblizam sie do 100) hehe :-) wiec ze 120 lekko hamulcem zeby sprawdzic czy bije przy hamowaniu . i nic !! do 60 lekko wyhamowalem i nic nie bije !! wiec znowu do 100 .. i tak jechalem z kilometer zeby dokladnie wyczuc czy cos bije, drga - bo przed zmiana wlasnie tak przy 100 kierownica bila ... i nic !! cichutko !! nic nie bije :D normalnie szok !! dzis jeszcze pojade kola wywazyc te przednie bo wiem ze sa nie wywazone dokladnie - bo one pracowaly na tyle i odwazniki byly naklejone troche bardziej od srodka felgi - z tylu sa mniejsze zaciski to nie ma problemu - ale jak przewalilem felgi na przod to ociera o wieksze zaciski - i hehe ladnie je poocieralo :D z pare gram potracily - a mimo to bicia nie ma !! normalnie rewelacja !! a tyle sie kurna najezdzilo do tych specow i na szoktesty itp ... kupilem tarcze BREMBO wentylowane nienawiercane ( zwykle) i do tego klocki FERODO 1300 FDB ( FERODO 725 FDB sa normalnie do e36 - ja kupilem FDB 1300 - e sa do e46 wedlug FERODO ale Ci powiem ze te FDB 725 sa cieniutkie ... a FDB 1300 maja normalna grubosc jak klocki ATE do e36 .... zreszta klocki i tarcze do e36 i e46 sa takie same ) pozdrawiam :-)

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 12 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 7 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL