BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 22 czerwca 2025, 22:09

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 13 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E46] Wymiana samego wahacza czy razem z tuleją?!
PostNapisane: 27 maja 2009, 23:18 
Offline
Forumowicz

Posty: 121
Lokalizacja: Warszawa
Witajcie

Niedawno mechanik w mojej E46 sedan znalzl luzy na przednim wahaczu i powiedzial ze trzeba go wymienic.
Patrzylem na allegro i dosc droga sprawa ten wahacz.
Oferuja same wahacze lub w komplecie z tuleja.
Czy jesli kupie sam wahacz luzy znikna? czy potrzebna tez jest wymiana tuleji i musze kupic w komplecie z tuleją?
Doradźcie


Ostatnio edytowano 28 maja 2009, 07:43 przez mobil, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 maja 2009, 07:39 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 49
Posty: 2178
Lokalizacja: Kamień Pomorski
Moje BMW: e 60
Kod silnika: 530 I
Sprawa wygląda tak, że zależne jest to od tego gdzie mechanik stwierdził luzy. Jeśli wahacz to wahacz a jeśli na tulei to tuleja do wymianki. Ja bym się nie bawił w półśrodki i wymienił i wahacz i tuleję. Lepiej zrobić wszystko za jednym razem niż rozkręcać dwa razy.

Takie jest moje zdanie :cwaniak:

_________________
"wóz najszybszy w mieście"


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 maja 2009, 08:01 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 616
Lokalizacja: Sokołów Podl./Wawa
Moje BMW: e34 ix/e30/e39
Kod silnika: M50B25/M20B20/M57D25
Garaż: e34 525 ix -> http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?t=21841
e30 320i -> http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?t=52144
e39 525d -> soon :)
Tylko czy wymiana całego wahacza jest konieczna? Mało kiedy wahacz ulega uszkodzeniu. Zazwyczaj wybijają się sworzne lub powstają luzy na tulejce. Przeważnie każdy z tych elementów można kupic oddzielnie i wymienić.

_________________
Moje gelerie:
Obrazek ObrazekObrazek

e34 525 xDrive -> viewtopic.php?t=21841
e30 320i -> viewtopic.php?t=52144


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 maja 2009, 09:45 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1002
Lokalizacja: Toronto, ON
Moje BMW: E46 330Ci
Kod silnika: M54B30
Problemem w E46 są właśnie niewymienne sworznie wahaczy, które niestety bardzo często wybijają się. Oczywiście można rzeźbić, bawić się prasą. Jeśli chodzi o sam wahacz, to nie warto łasić się na 'No name', które po 10.000km będą do wyrzucenia. Tak jak mówi Hubert, lepiej od razu też wymienić tuleję (koszt. ok. 100PLN np. FEBI).


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 maja 2009, 17:04 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 35
Lokalizacja: pomorskie
Wymienić wahacze razem z tulejami.
Nawet jak tuleje są dobre, to przy wybijaniu wahacza mogą się uszkodzić.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 maja 2009, 20:12 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 12
Lokalizacja: Wawa
Przerabiałem ten temat... oryginalne wahacze na polskich drogach również za długo nie wytrzymają. W moim przypadku wymieniłem wahacze na FEBI z wymiennymi sworzniami - takimi ktore mozna normalnie wybic i wbic nowe rownież FEBI ale po 60 PLN za sztuke. Uszczerbku na komforcie nie zauważylem a drgania kierownicy ustapiły. Warto wymienic jeszcze gumowe tuleje tylne wahaczy przednich - potrafia się szybko rozbić na naszych wertepach.


Ostatnio edytowano 28 maja 2009, 20:29 przez jackx, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 maja 2009, 20:27 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 12
Lokalizacja: Wawa
BTW slyszalem ze sworznie zewnętrzne w oryginalnych wahaczach są osadzone w jakims elastomerze co zapobiega przenoszeniu wibracji na uklad kierowniczy. Ten wlasnie elastomer sie rozwulkanizowuje na polskich dziurach i dlatego wahacze zyja po 15-30 kkm.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Wahacz
PostNapisane: 29 maja 2009, 08:12 
Offline
Forumowicz

Posty: 121
Lokalizacja: Warszawa
Ok to juz troche wiem wiecej. Ale taki wahacz to droga sprawa wahacz + tuleja Febi 510zł na allegro.
Mowicie o wahaczach z wymiennymi sworzniami. Jak poznac czy wahacz ma wymienne sworznie który chce kupic czy nie ma ich wymiennych?
Po wymianie wahacza nie trzeba robic geometrii?


Ostatnio edytowano 29 maja 2009, 08:25 przez mobil, łącznie edytowano 2 razy

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29 maja 2009, 08:19 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1002
Lokalizacja: Toronto, ON
Moje BMW: E46 330Ci
Kod silnika: M54B30
Ludzie Wahacz piszemy przez samo 'H'. Po wymianie wahacza, tulei, drążka i końcówki robiłem zbieżność.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Wahacz
PostNapisane: 29 maja 2009, 11:31 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 12
Lokalizacja: Wawa
mobil napisał(a):
Ale taki wahacz to droga sprawa


niby tak, ale poczytaj to:
http://www.mniejofiar.pl/texty/podwozie.htm

nie kupowalbym tanich podrobek.

I jeszcze chcialem sprostowac. Nie mam Febi tylko Meyle. Sorry za pomylke ale to podobna jakosc. O takie dokladnie:
http://allegro.pl/item640846364_wahacz_ ... niony.html
do tego nowe tuleje gumowe.

geometrie trzeba zrobic i to najlepiej 4 kola na dobrym sprzecie. koszt to okolo 100pln


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29 maja 2009, 12:08 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 43
Posty: 424
Lokalizacja: Świnoujście
Moje BMW: E91 LCI
Kod silnika: M47N
Najlepiej kpl razem z tulejami.... osobiście wahacze miałem ok (wymienione 5tys temu) ..o tulejach jakoś zapomniałem ... mechanik nie wspomniał..pewnie dlatego ze były ok, teraz tuleje kaput i ale porywam sie na gotowe zestawy.. kpl wzmocnionych tulei HD z MEYLE to koszt 120zeta, wymiana we własnym zakresie- u mechanika 40-80zeta, no i zbieżność ..tego nie przeskoczysz... razem ca 300, czyli mniej niż sam koszt tulei z obejmami,a wytrzymałość sprawdzona....WIEC PO CO PRZEPŁACAĆ? Co do wahaczy...sorka ale wybrałem no name od Pana Czesia... choć mają wybity znak bmw ...Pochodzenia nie znane..koszt 400kpl bez tulei , po 10 000 zero luzu, a jazda na 17 po dziurawisku daje w kość...wiec nie koniecznie nieznane jest do Dupy :)

_________________
ToMaSz BMW e91 318 LCI


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29 maja 2009, 17:48 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 1521
Lokalizacja: Toruń
Moje BMW: 528i 318i
Kod silnika: M52TUB28 M40B18
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=25990
Polecam firme Lemforder, ja u siebie co prawda w E34 ale firma to firma miałem główny drążek środkowy FEBI i mi sie wypukał po roku, co prawda troszkę na liczniku przybyło ale inne elementy które mam Lemfordera nie wybiły sie, także kolego co firma to firma :hyhy:

_________________
www.bmwklubtorun.pl

MOJA E34 528i DELPHIN METALIC ==>> http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=25990
MOJA E39 535i V8 BIARRITZBLAU METALLIC ==>> http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=60703 ( Sprzedana :-( )
MOJA E30 318i CIRRUSBLAU METALLIC ==>> viewtopic.php?f=6&t=78957


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30 maja 2009, 16:36 
Proszę o pomoc i doradztwo w sprawie wahaczy do E46Ci 323

Auto mam od dwóch lat zrobiłem około 35tyś km jak sprowadziłem z Belgi to wymieniałem przednie wahacze na regenerowane pech był taki że po roku się rozjechały. Rok temu u swojego mechanika podjąłem decyzję że kupuję zamienniki cały komplet z gumą pech był taki że po około 8 miesiącach się wszystko się rozjechało dokładnie zimą na mniejszych kołach.
Jak przyszła wiosna i założyłemletnie to okazało się że samochód jest trudny w uprowadzeniu a na przeglądzie okazało się że lewy wahacz waz z gumą się rozjechał.
Była to chyba firma Delphi czy jakoś tak.
Złożyłem reklamację i otrzymałem zwrot kasy.
Teraz mam dylemat jakiej firmy kupić żeby znów się nie okazało że za rok będę zmuszony wymieniać i to przy małym przebiegu.
Myślałem w serwisie ale czy jest sens przepłacać.
Mechanik sugerował mi regenerowane ale wiem że tylko sworznie zaklepują i wymieniają na nową gumę i to jest cała wielka regeneracja
:cisza:


Góra
  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 13 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 49 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL