BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 9 lipca 2025, 08:26

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 9 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E46] Pisk podczas odpalania i gaszenia silnika
PostNapisane: 29 maja 2009, 22:18 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 42
Posty: 20
Lokalizacja: PL
Moje BMW: E60 520D
Witam wszystkich serdecznie! :)
Od niedawna posiadam BMW E46 320D i niepokoi mnie jedna rzecz, a mianowicie zarówno podczas odpalania, jak i gaszenia silnika występuję krótkotrwały pisk. Efekt przypomina sytuację, jakby coś było nienasmarowane i w momencie startu i kończenia pracy silnika lekko zapiszczało (pisk trwa dosłownie w obu przypadkach jakąś 1 sekundę).
Nie bardzo wiem co to może być, tym bardziej, że pomijając ten fakt silnik pracuje bez zarzutów.
Dodam tylko, że jakiś 1 tys. km temu wymieniany był olej na Mobil 1 10W40.
Liczę na pomoc i z góry dziękuje za odpowiedzi pomocne w ustaleniu o co może chodzić :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31 maja 2009, 02:04 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 22
Lokalizacja: GorzĂłw Wlkp.
mam podobnie w swoim e90 320D i nie chcę straszyć ale najprawdopodbniej jest to koło dwumasowe. Tak mi powiedzieli w ASO BMW w Poznaniu (Smorawiński) Powiedzieli co prawda że nie ma się czym przejmować gdyz koło to się z czasem rozwulkanizowuje ale narazie jest w porządku i stąd ten pisk. Sam nie wiem co mam o tym myśleć. Dopiero kupiłem to autko i nasłuchałem się że jak padnie koło dwumasowe to wymiana to około 7000 zł Ale w ASO powiedzieli że tym piskiem nie ma się co przejmować


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31 maja 2009, 10:36 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 200
Lokalizacja: Toruń
Moje BMW: E46
Kod silnika: m47
też to mam u siebie...i teraz mnie kolego konkretmie wystraszyłeś..chociaż kumpel miał to samo w e46 i jeżdził jakieś 1,5 roku i nic się nie stało:)chociaż gdyby wiedział to pewnie sprzedałby szybciej ;)
Więc moim zdaniem niema co panikować :D


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31 maja 2009, 11:34 
Offline
Forumowicz

Wiek: 40
Posty: 102
Lokalizacja: gdansk
Moje BMW: e46 320d + chip
Miałem to samo, wymieniełem pasek od klimy i alternatora i przeszło.

Może u Ciebie jest to samo


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31 maja 2009, 11:42 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 37
Lokalizacja: KrakĂłw
Dokładnie jak kolega wyżej pisze, wymienć oba paski i ewentualnie jeszcze rolki na napinaczu i bedzie cisza. Ostatnio własnie te elementy wymieniałem, bo takze i u mnie piszczało, i to coraz bardziej. Po wymianie juz nie ma zadnych pisków.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31 maja 2009, 13:32 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 42
Posty: 20
Lokalizacja: PL
Moje BMW: E60 520D
Dzięki za wszystkie informacje, jak już uda mi się rozwiązać problem i ustalić o co chodziło to dam znać :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31 maja 2009, 13:44 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1002
Lokalizacja: Toronto, ON
Moje BMW: E46 330Ci
Kod silnika: M54B30
Żadne koło dwumasowe :zdziwko: , bez przesady, obstawiam pasek alternatora.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31 maja 2009, 15:35 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 114
Lokalizacja: prawie WrocÂław
Moje BMW: E46 i E36
U mnie takie objawy były spowodowane napinaczem hydraulicznym , po wymianie ustąpiło


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 sierpnia 2009, 19:54 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 53
Lokalizacja: Łapy
Moje BMW: E46 316i
Kod silnika: M43
A u mnie taki chwilowy pisk to była obudowa filtra powietrza mocowana do nadwozia śrubka miała luz na blaszce i ona wytwarzała pisk :) a też już miałem czarne myśli pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 9 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 35 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL