BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 26 czerwca 2025, 22:51

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 13 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E36] błąd INPA kąt zapłonu ???
PostNapisane: 31 maja 2009, 14:00 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 45
Posty: 374
Lokalizacja: Tychy
Moje BMW: e46
Kod silnika: M54B30 - 306S3
Dlaczego w INPIE na zgaszonym zimnym silniku komputer pokazuje mi kąt zapłonu (IGNITION ANGLE) na 28 stopni ??? Jak uruchomię silnik to na biegu jałowym jest aż 40 stopni !?
Dodatkowo na zapalonym silniku czujniki spalania stukowego też wychodzą poza normę, i tu można by tłumaczyć błedny kąt zapłonu, ale na zgaszonym silniku przeziez one są nieaktywne. Co może powodować tak wysoki kąt zapłonu ?


1. Wartości na zgaszonym silniku
Obrazek
Obrazek

2. Wartości na uruchomionym silniku
Obrazek
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31 maja 2009, 14:17 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 3945
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: 550i
Kod silnika: M70B54
Jaki wybrales sterownik do podlaczenia inpy z DME?

Jaki silnik? M50 czy M52?
U Ciebie brakuje mi pod klawiszem F7 adaptation - zresetowanie ustawien adaptacyjnych kompuera.

U kolegi wyskakiwal blad czujnika Vanosu, po ponownej adaptacji jak narazie blad nie wystapil, a wczesniej mimo kasowania bledu wyskakiwal ponownie.

Sprobuj podlaczyc sie innym sterownikiem, moze bedzie ta opcja.

_________________
W końcu nie kolejne sreberko - 5er E34 550i
Szary Kaszalot - 7er E65 745i


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31 maja 2009, 14:28 
Offline
Forumowicz

Posty: 174
Lokalizacja: RzeszĂłw
Na twoich logach widać, że silnik jest zimny. Sprawdzałeś te wartości na rozgrzanym?
Ciekawe co by pokazał DIS.

_________________
http://www.ziomal.itl.pl
http://bmw.resmoto.com


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31 maja 2009, 14:32 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 45
Posty: 374
Lokalizacja: Tychy
Moje BMW: e46
Kod silnika: M54B30 - 306S3
Silnik M50 z vanosem. Sterownik siemensa MS40.1 na pewno dobrze wybrany.

Na rozgrzanym silniku na biegu jalowym wartość kąta wyprzedzenia tez była ok 40 stopni.
W którym miejscu powinno być resetowanie adaptacji ECU ?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31 maja 2009, 14:40 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 3945
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: 550i
Kod silnika: M70B54
palermos napisał(a):
Silnik M50 z vanosem. Sterownik siemensa MS40.1 na pewno dobrze wybrany.


To szukaj w innych opcjach, moze w dziale z bledami, musi byc cos takiego jak kasowanie adaptacji.
Jak nie ma to pozostaje odpiecie aku na kilka min. Najpierw trzeba wyeliminowac problemy programowe, potem dopiero myslec o mechanice/elektryce.

_________________
W końcu nie kolejne sreberko - 5er E34 550i
Szary Kaszalot - 7er E65 745i


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31 maja 2009, 14:40 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 2235
Lokalizacja: Nasielsk
Moje BMW: E39
Kod silnika: M52B28
Nie sugeruj się odczytem z INPY. Czasami programy tego typu potrafią sypać różnymi krzakami, podłącz auto na jakimś testerze typu KTS. Podejrzewam że odczyty będą zupełnie inne.
A tak wogóle to masz jakiś problem z mocą w samochodzie??

_________________
Diagnostyka Komputerowa/Autoalarmy/CB/LPG



Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31 maja 2009, 14:51 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 45
Posty: 374
Lokalizacja: Tychy
Moje BMW: e46
Kod silnika: M54B30 - 306S3
Wydaje mi się że gdy ruszam z miejsca to jest strasznie słaba, ale jak ruszy to potem jak na 2.0 buta ma. Tylko zastanawia mnie ten słaby start. No i problemy z odpalaniem na ciepłym silniku.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31 maja 2009, 15:25 
Offline
Forumowicz

Posty: 174
Lokalizacja: RzeszĂłw
Ja bym sprawdził jeszcze logi przez DIS-a, może te skrypty w INPI-e coś źle pokazują. Ja miałem problemy właśnie jak podpinałem M50.

_________________
http://www.ziomal.itl.pl
http://bmw.resmoto.com


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 3 czerwca 2009, 16:29 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 45
Posty: 374
Lokalizacja: Tychy
Moje BMW: e46
Kod silnika: M54B30 - 306S3
mongooes napisał(a):
U Ciebie brakuje mi pod klawiszem F7 adaptation - zresetowanie ustawien adaptacyjnych kompuera.


Gdzie powinno byc w INPIE kasowanie adaptacji ? I co to są ACTIVATION ? Mogę np. zrobic activation poszczegolnych wtrysków lub vanosa itp. co to daje ?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 czerwca 2009, 07:43 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 3945
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: 550i
Kod silnika: M70B54
Adaptacje mam w Read Status pod klawiszem F7. U Ciebie moze byc inaczej, poniewaz masz inny sterownik komputera.
Poszukaj podobnej opcji w dziale z bledami, gdzies powinno byc.

Co do Activation to nie mam pojecia, ja u siebie aktywowalem czujnik deszczu. Radze byc ostroznym z tymi opcjami, bo mozna sporo namieszac.

_________________
W końcu nie kolejne sreberko - 5er E34 550i
Szary Kaszalot - 7er E65 745i


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 czerwca 2009, 08:12 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 2235
Lokalizacja: Nasielsk
Moje BMW: E39
Kod silnika: M52B28
palermos, Ten słaby start i problem z paleniem może być spowodowany złym ustawieniem wałków rozrządu. MarekWGR kiedyś zwracał na to uwagę, zresztą ja też.
Kąt zapłonu ustawiny jest na podstawie odczytu z:
-czujnika położenia wału
-czujnika położenia wałka rozrządu
-czujnika temperatury silnika
Ja bym zajrzał pod pokrywę zaworów, w jakim wzajemnym położeniu ustawione są wałki.

_________________
Diagnostyka Komputerowa/Autoalarmy/CB/LPG



Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 czerwca 2009, 08:37 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 45
Posty: 374
Lokalizacja: Tychy
Moje BMW: e46
Kod silnika: M54B30 - 306S3
Cytuj:
Kąt zapłonu ustawiny jest na podstawie odczytu z: ...


-czujnika położenia wału - brak błędu na kompie więc chyba OK ?
-czujnika położenia wałka rozrządu - brak błędu na kompie więc chyba OK ?
-czujnika temperatury silnika - temperatura sprawdzana LIVE więc wskazania OK

chyba jeszcze czujniki spalania stukowego coś tu mają do gadania ?

Cytuj:
Ja bym zajrzał pod pokrywę zaworów, w jakim wzajemnym położeniu ustawione są wałki.


Będe za niedługo wymieniał uszczelkę pokrywy zaworów więc bedzie okazja do sprawdzenia, tylko napisz mi na co mam zwracać uwagę, jakie położenie powinno być poprawne a jakie może być złe ? Nie jestem mechanikiem i nie mam doświadczenia w tej materii ale jestem chętny do nauki :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 czerwca 2009, 09:37 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 2235
Lokalizacja: Nasielsk
Moje BMW: E39
Kod silnika: M52B28
Oczywiście że czujnik spalania stukowego też.
Jak zdejmiesz pokrywę i zablokujesz wał w położeniu odkorbowym (czyli na tzw znaki), to wałki ustawią w pozycję wyjściową.
Na końcach wałków masz takie jakby kwadraty na które normalnie zakłada się blokadę.
Ważne jest żeby te kwadraty były w jednej linii, poziomie.
Wiadomo że łańcuch nie jest wieczny, i potrafi się rozciągać, a wtedy wałki zmieniają położenie.
Opisywałem na forum kilka razy jak to zrobić.
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?t=47857

_________________
Diagnostyka Komputerowa/Autoalarmy/CB/LPG



Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 13 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 5 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL