BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 9 czerwca 2025, 23:14

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 22 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E39] Problem z wiskozą w 525d e39
PostNapisane: 25 maja 2009, 14:49 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 18
Lokalizacja: Wysokie Mazowieckie
Witam ;-)
Jestem posiadaczem BMW E39 KOMBI 252d 2001r. po liftingu i mam problem z wiskozą. Jesienią gdy ją kupiłem mój mechanik stwierdził, że wiskoza jest zepsuta i trzeba wymienić i tak zrobił a akurat był okres zimowy więc na zewnątrz zimnoooo i temperatura silnika była tak wysoka jak to w zimę bywa ;-/ A teraz mamy wiosnę i na zewnątrz cipluteńko więc się zaczął problem z wiskozą opiszę to tak, że silnik do 72-78oC rozgrzania nic nie słychać wszystko pracuje super i bez problemu ale jak przekroczy tak ponad 80oC to zaczyna się jednym słowem wialnia pod maską, wiskoza spina się na maxa zacząłem dochodzić co jest nie tak po wizycie w serwisie BMW stwierdzili, że mój mechanik ma nie pokolei w głowie bo włożył wiskozę od 3 litrówki dogadałem się z mechanikiem z serwisu i zmienił mi na wiskozę firmy VEMO na 100% do tego modelu i sprawna ale co z tego jak wyć wyje dalej jak silnik łapnie temperaturę a znowu jak wieczorkiem jest chłodno i jeździć spokojnie temperatura silnika spadnie do 70-72oC to jest wporządku, albo jak zatrzymam się i ruszam i zaczyna wyć przy dodawaniu gazu, dociska pedał na maxa i słyszę jak przy 4000obr./min. wiskoza się wyłącza ale jak się zatrzymam to znowu zaczyna wyć; to samo jest na trasie jeśli zwolnię naprzykład do 60km/h i dodaję gazu tak samo zaczyna wyć.
Dodam, że termostat został wymieniony na nowy bo gdzieś tam miał delikatny przeciek. Wspomnę jeszcze (bo bardzo dużo czytałem na forum ale nie wiem czy to ma jakieś powiązanie z tym), że temperatura na wskaźniku deski rozdzielczej nie trzyma się na samym środku w pionie ale delikatnie przechylona jest na prawą stronę i tak jest zawsze odkąd ją kupiłem; nie ma żadnych wahań, że wychyli się bardziej czy mniej tylko porostu wychyla się delikatnie w prawo i tak stoi.
Proszę o pomoc bo już nie wiem co mam robić ;-(

_________________
SeBeK ;-)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 maja 2009, 18:37 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 72
Posty: 4299
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E-36 320i Touring 95
Kod silnika: M52b20
Kolego to podnoszenie się i spadanie temperatury to jakiś dziwny objaw silnik się nagrzewa i powinien trzymać stała temperaturę od tego jest termostat i Viskoza
może ten termostat też jest nie dobry
http://www.realoem.com/bmw/select.do sprawdż sobie na jaką temperaturę powinien być u Ciebie
na Viskozie też powinien być numer
ja mam co prawda silnik 2L ale nic nie wyje


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 maja 2009, 19:39 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 18
Lokalizacja: Wysokie Mazowieckie
Hmmm... termostat jest oryginalny założony w serwisie BMW tak więc nie sądzę aby był on niedobry ;-/ a to, że temperatura silnika się waha to jest coś nie tak ??? bo jak jest chłodno to silnik trzyma temperaturę tak w granicach 78oC a jak jest gorąco to w granicach 82-85oC oczywiście mówię wszystko o spokojnej jeździe. Ale jak dać dobrze po garach to temperatura potrafi skoczyć do 92oC.

_________________
SeBeK ;-)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 maja 2009, 18:54 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 72
Posty: 4299
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E-36 320i Touring 95
Kod silnika: M52b20
no tak nie spojrzałem że masz E-39 i możesz obserwować temperaturę co do stopnia
myślałem że chodzi o większe skoki a te kilka stopni to oczywiście jest OK


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 maja 2009, 20:05 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 114
Lokalizacja: prawie WrocÂław
Moje BMW: E46 i E36
a możesz powiedzieć skąd znasz temperaturę w stopniach ? Po za tym wachania temperatury to zły objaw po rozgrzaniu powinna stać w miejscu. A to że visco bardzo dmucha po wzroście temp to chyba raczej normalne


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 maja 2009, 21:01 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 18
Lokalizacja: Wysokie Mazowieckie
A to kolego jak na desce rozdzielczej masz ten komputer CHECK CONTROL odblokowany to tam możesz sprawdzać wszystkie parametry takie jak np. spalanie chwilowe, stan zbiornika paliwa i tak samo temperaturę silnika w stopniach.
Tak kolego wiem, że to normalne ale nie za każdym razem bo może wiać jakstoisz w korku itp. ale nie za każdym razem ;-( i Ty nazywasz, że visko "bardzo dmucha" ale tu to jest efekt "wialni" jak by pod maską siedział silnik 7-litrowy tak normalnie mówiąc ;-(

_________________
SeBeK ;-)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 maja 2009, 21:11 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 114
Lokalizacja: prawie WrocÂław
Moje BMW: E46 i E36
Cytuj:
ale tu to jest efekt "wialni" jak by pod maską siedział silnik 7-litrowy


To właśnie jest najpiękniejsze w BMW


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 maja 2009, 21:59 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1801
Lokalizacja: polska
jak temperatura skacze to cos nie tak -musisz posprawdzac -od nowa wisco termostat - sprawdz pompe wody - moze masz plastikowy wirnik / tylko oryginalne pompy maja ale nie wiem dokl w jakich rocznikach/ i ten wirnik zaczyna sie slizgac na osce i powstaje nagrzewanie sie silnika a ze wentylator musi temperature obnizac - stad wialnia - sprawdz czy plynu ci nie ubywa - a co do pompy wody nie kupuj w serwisie bo maja plastikowe wirniki i sa duzo mnmiej twale od pomp z metalowymi - pzdr


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 maja 2009, 22:54 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 18
Lokalizacja: Wysokie Mazowieckie
W pompie wody napewno mam wirnik plastikowy bo jeszcze nikt jej nie wymieniał. I mówisz kolego, że to może być wina pompy ??? bo nawet mi przez myśl nie przeszło, że wirnik w pompie może się ślizgać i przez coś takiego może się tak dziać ;-/ Bo termostat ma raptem 1,5 miesiąca a wiskoza nowa ma 1 tydzień, chłodnica jest czysta, nagrzewa się równomiernie ale skoki temperatury są tak jak opisywałem wcześniej jak jest chłodno na zewnątrz to silnik utrzymuje temperatur w granicach 70-sięciu paru stopni a jak jest gorąco to w granicach 80-sięciu paru i wtedy zaczyna się "wialnia".
A możesz mi jeszcze powiedzieć jaką temperaturę stałą powinnien samochód utrzymywać w jakich granicach powinna się wachać temperatura ?????
Dziękuję ślicznie i pozdrawiam ;-)

_________________
SeBeK ;-)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 maja 2009, 22:57 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 18
Lokalizacja: Wysokie Mazowieckie
harnas621 napisał(a):
sprawdz czy płynu ci nie ubywa...
}}

Co do płynu to ani kropelki nie ubywa, wszystko jest w jak najlepszym porządku.

_________________
SeBeK ;-)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27 maja 2009, 00:30 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1801
Lokalizacja: polska
powiem ci tak-kazde auto ma inna -z reguly od 80-95 - czasami ciut wyzej -poobserwuj auto i obsluchaj - uszkodzony wirnik ciut halasuje- zdjmij pasek i pokrec pompa -jesli w normie jezdzij dalej - sprawdz tez weze od wody czy nie za mocno twardnieja - moze to byc poczatek padniecia uszczelki glowicy w co watpie - slowem zaobserwuj - tyle na odleglosc moge ci podpowiedziec


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27 maja 2009, 00:52 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 40
Posty: 849
Lokalizacja: Łódź/Poznań
Moje BMW: e32
Kod silnika: m30b35
sprawdz tez czy uklad dobrze odpowietrzony jest.

_________________
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?p=319097#319097 moja e30 :)
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?p=587194#587194 moja E32 :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 czerwca 2009, 23:03 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 18
Lokalizacja: Wysokie Mazowieckie
PageUp napisał(a):
sprawdz tez czy uklad dobrze odpowietrzony jest.


nie wiem jak w innych modelach ale w tym modelu nie trzeba sprawdzać czy układ jest odpowietrzony gdyż on ma korki i sam się odpowietrza ;-/

_________________
SeBeK ;-)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 czerwca 2009, 23:18 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 18
Lokalizacja: Wysokie Mazowieckie
Zastanawia mnie jeszcze jedna rzecz którą przyuważyłem dzisiaj, jeden z kolegów napisał "jak temperatura skacze to coś nie tak...". Wybrałem się na przejażdżkę po mieście o godzinie 21 gdzie temperatura na zewnątrz była 8stC, przy ostrej jeździe poza miastem i w granicach 140km/h silnik łapnął temperaturę 80stC, wskaźnik temperatury na desce był troszeczkę ponad pion i już zaczął się delikatny szum wiskozy. Ale gdy jeździłem po mieście bardzo spokojnie (w żadnym wypadku nie dodając mocno gazu) i prędkością 50km/h :hyhy: temperatura silnika spadła do 66stC i tak się trzymała a wskaźnik na desce był między pionową a pierwszą z lewej kreseczką od pionu (brak szumu wiskozy po prostu idealnie pracuje).
I moje pytanko czy to jest normalna rzecz, że przy takiej temperaturze na zewnątrz temperatura silnika tak spadnie i się będzie utrzymywała ?????? jeśli nie to czy może być to przez pompę wody i czy może wirnik ślizgać się na ośce (pompa wody napewno oryginalna z plastikowym wirnikiem).

_________________
SeBeK ;-)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 czerwca 2009, 23:24 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 18
Lokalizacja: Wysokie Mazowieckie
Gdzieś przeczytałem jeszcze, że można sprawdzić pompę wody odkręcając korek od zbiorniczka płynu i przy dodawaniu gazu wraz ze wzrostem obrotów pompa powinna przez przewód górny przelewać płyn do zbiorniczka i tak też jest a na normalnych obrotach bez dodawania gazu płyn leci tak swobodnie. Czy to wskazuje na to, że pompa wody jest oki ?????????

_________________
SeBeK ;-)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 czerwca 2009, 00:01 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 40
Posty: 849
Lokalizacja: Łódź/Poznań
Moje BMW: e32
Kod silnika: m30b35
termostat! bardzo to prawdopodobne!
to co do temeratury. A pompe to chyba tylko sprawdzisz na 100% jak ja zdemontujesz. A swoja droga to droga to ona do Twego auteczka?
Moja rueville kosztowala 80zl z metalowym winikiem :)
watpie by Twoja byla duzo drozsza...

_________________
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?p=319097#319097 moja e30 :)
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?p=587194#587194 moja E32 :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 czerwca 2009, 23:33 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 18
Lokalizacja: Wysokie Mazowieckie
Byłem dzisiaj u jeszcze jednego mechanika i na swoje oko stwierdził, że pompa wody jest dobra choć do 100% pewności mówi, że musi ją jeszcze wyjąć i zobaczyć.
Ale moje pytanie jest takie czy może być tak, że chłodnica od klimatyzacji i chłodnica płynu chłodzącego z zewnątrz po tylu latach jest zabita brudem i poprostu gdy dostaje powietrze podczas jazdy nie jest dość schłodzona i nie ma przepływu powierza a od strony wentylatora (wiskozy) ze wzlędu na brak przypływu dość powietrza po nagrzaniu chłodnicy temperatura która się wytwarza między chłodnicą a wiskozą jest wyższa i wieje na wiskozę i dlatego powstaje zapięcie jej i wianie ???????????????
Proszę o podpowiedź ;-)

_________________
SeBeK ;-)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 czerwca 2009, 10:19 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 65
Lokalizacja: N-ce
sebek1984 napisał(a):
Byłem dzisiaj u jeszcze jednego mechanika i na swoje oko stwierdził, że pompa wody jest dobra choć do 100% pewności mówi, że musi ją jeszcze wyjąć i zobaczyć.
Ale moje pytanie jest takie czy może być tak, że chłodnica od klimatyzacji i chłodnica płynu chłodzącego z zewnątrz po tylu latach jest zabita brudem i poprostu gdy dostaje powietrze podczas jazdy nie jest dość schłodzona i nie ma przepływu powierza a od strony wentylatora (wiskozy) ze wzlędu na brak przypływu dość powietrza po nagrzaniu chłodnicy temperatura która się wytwarza między chłodnicą a wiskozą jest wyższa i wieje na wiskozę i dlatego powstaje zapięcie jej i wianie ???????????????
Proszę o podpowiedź ;-)


wydaje mi się ze mogłeś trafić w 10 ,może tak być dlatego owe nagrzane powietrze spina wiskozę i wieje:) rozumiem ze komp pokazuje dokładnie w stopniach i mogą być wahania temperatury oki ale jak na desce ci wskazówka lata tam i z powrotem to na bank nie jest wszystko prawidłowo co prawda mam 2,0 m52 ale u mnie jak osiągnie temp to stoi i ni cholerki nie rusza czy to jadę wolno czy na maxa (zapewne jak bym miał kompa to może i by pokazywał jakieś zmiany temp ale na desce w skazówka stoi w miejscu


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24 czerwca 2009, 18:41 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 18
Lokalizacja: Wysokie Mazowieckie
[/quote]ale jak na desce ci wskazówka lata tam i z powrotem to na bank nie jest wszystko prawidłowo co prawda mam 2,0 m52 ale u mnie jak osiągnie temp to stoi i ni cholerki nie rusza czy to jadę wolno czy na maxa[/quote]

Kolego u mnie temperatura nie lata w tą i z powrotem tylko wychyla się o grubość kreski wskaźnika w prawo i tak stoi jak układ się nagrzeje.

_________________
SeBeK ;-)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24 czerwca 2009, 19:24 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 18
Lokalizacja: Wysokie Mazowieckie
Zrobiłem tak jak mówiłem i przeczyściłem chłodnicę płynem do mycia silników ale niestety nic to nie pomogło ;-)
Mam jeszcze jedno pytanie ! Jak układ łapnie już temperaturę (np. po przejechaniu 30km) to chłodnica powinna być ciepła cała czy tylko częściowo i czy może być taka możliwość, że w ASO BMW jak wymieniali termostat to mogli wstawić inny niż powinnien być (tzn. inny zakres temperatury otwarcia termostatu) ???

_________________
SeBeK ;-)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 22 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google Adsense [Bot] i 28 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL