BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 26 czerwca 2025, 20:06

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 11 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E36] zerwany gwint świecy zapłonowej
PostNapisane: 6 czerwca 2009, 18:44 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 24
Lokalizacja: wej
witam potrzebuję pomocy co zrobić z zerwanym gwintem świecy zapłonowej,jak naprawić najlepiej bez konieczności demontażu głowicy.świeca wykręciła się razem z gwintem


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 czerwca 2009, 18:52 
Offline
Forumowicz

Posty: 417
Lokalizacja: Bogatynia
zdejmujesz glowice i robi sie tzw redukcje czyli cos w rodzaju tulejki ktora ma gwint wew i zewnatrz.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 czerwca 2009, 19:18 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 72
Posty: 4299
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E-36 320i Touring 95
Kod silnika: M52b20
wpisz w Google zerwany gwint świecy i poczytaj podobno są magicy którzy robią to bez zdejmowania głowicy


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 czerwca 2009, 19:37 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 45
Posty: 357
Lokalizacja: Dzialdowo
Moje BMW: E39 530D
kolego jak znajdziesz dobry warsztat to jest to mozliwe kolega robil tak przy audi a4 i smiga juz z rok na 100% jest to mozliwe pozdrawiam :super:

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 czerwca 2009, 20:27 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 24
Lokalizacja: wej
a jakie są wymiary takiej redukcji jaki gwint wewnątrz a jaki na zewnątrz albo jakiś link z takimi redukcjami


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 czerwca 2009, 20:32 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 45
Posty: 357
Lokalizacja: Dzialdowo
Moje BMW: E39 530D
redukcje dobierze ci majster najpierw musi nagwintowac potem dobiera tuleje z takim gwintem jakim rozwiercil

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 czerwca 2009, 20:46 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 40
Posty: 747
Moje BMW: E36
Patrz np tu:
[url=http://]http://allegro.pl/item631149096_napraw_zerwany_gwint_m6x1_caly_zestaw_f_vat.html[/url]

Tylko nie wiem bo w M50 i M52 gwint do świecy jest bardzo głęboko i ciężko będzie to zrobić.



Najpierw wiercisz, później robisz gwint i wkręcasz ten zwój (zapomniałem jak to się fachowo nazywa ale mniejsza z tym). Trzeba wkręcać to bardzo ostrożnie bo jak zaczniesz źle to robić ro już potem jest to nie do wyjęcia, ten materiał jest bardzo twardy.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 czerwca 2009, 21:11 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1363
Lokalizacja: Grójec
Moje BMW: 3x e36
Kod silnika: m43b18 m43b19 m52b25
Gwint wewnątrz jest taki jak ma świeca ,tak jak koledzy piszą niech to zrobi spec od obróbki głowic jest to możliwe i wykonalne bez demontażu głowicy BorysKrystian miałem taką redukcję i jest z bardzo miękkiego materiału .Odnośnie naprawy dodam że po nagwintowaniu i wkręceniu redukcji ( wklejają to na jakiś specyfik) trzeba gwint wewnątrz rozeprzec tak żeby przy wymianie świecy nie wykręcił się a mnie właśnie to spotkało , w polonezie 1,4 16V tam świece są osadzone podobnie głęboko jak w m50 .


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 czerwca 2009, 21:33 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 64
Lokalizacja: KrakĂłw
Witam mozna to zrobic bez odkrecania glowicy sa komplety odpowiedni gwintownik stozkowy ktorym robi sie odpowiedni gwint w komplecie jest pare roznych tulejek w zaleznosci do jakiej swiecy wkreca sie potem ta tulejke i nastepnie swiece jak masz troche umiejetnosci slusarskich poradzisz pol godziny pracy . takie zestawy mozna chyba na alegro kupic . robilem to w passacie kiedys osobiscie


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 czerwca 2009, 22:04 
Offline
Forumowicz

Wiek: 40
Posty: 284
Lokalizacja: Llandudno,Walia,UK
Moje BMW: E36 E90 f10
Kod silnika: m50b20 m47n2 N47d20c
witam.w karzdym szanujacym sie warsztacie ci to zrobia bez zdejmowania glowicy osobisce robilem to w m43 2 lata temu i smiga do dzisiaj.dobre graty do tego robi Wurth ja takimi to robilem i polecam.pozdro


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 czerwca 2009, 15:20 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 24
Lokalizacja: wej
zrobione wszystko trzyma i jest szczelnie koszt-gotowa tulejka 10zł plus montaż w znajomym warsztacie 2 DUŻE TYSKIE


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 11 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google Adsense [Bot] i 8 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL