BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 24 czerwca 2025, 10:03

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 18 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E46] Drgania na kierownicy - dziwne
PostNapisane: 13 czerwca 2009, 18:45 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 16
Lokalizacja: PL
Co to może być, drga mmi kierownica przy wszystkich prędkościach
Odczuwam jak by "pulsacje" w lewo i prawo na kole kierownicy przy jeździe po każdym terenie.

Najbardziej odczuwalne przy ok. 140km/h, ale jest i przy 40 !

Co ważne, są chwile kiedy jadę 220km/h i nic nie drga

Wymieniłem całe zawieszenie z przodu na nowe (oprócz sprężyn)
Wyważałem koła 3 razy + 4 doważałem na samochodzie (zamieniałem też przód na tył)

Co jeszcze może być przyczyną ?
Ewentualnie jak obiektywnie sprawdzić czy to może nie pompa wspomagania albo maglownica ? (olej wymieniłem na nowy)

Maglownica ma delikatny luz kiedy ruszam kierownicą i trzymam rękami drążki wychodzące z maglownicy (jest jak by gdzieś w środku, ale nie ma go względem obu kół - podobno to normalne)
Na kierownicy nie wyczuwam najmniejszego luzu, drążki kierownicze oraz końcówki nowe !

Jedyne co jest podejrzane to mocno pocące się kable z olejem od wspomagania (ale oleju nie ubywa)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 czerwca 2009, 19:06 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 72
Posty: 4299
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E-36 320i Touring 95
Kod silnika: M52b20
te drgania to dość trudny do diagnozy problem
możliwe że to coś w maglu


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 czerwca 2009, 19:26 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 2315
Lokalizacja: Lublin
Moje BMW: M5
Kod silnika: nie wiem nie znam si
nie ma zadnych problemow z hamulcami?
rowniez opstawiam na magiel


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 czerwca 2009, 21:10 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 297
Lokalizacja: Częstochowa/Borowe
Moje BMW: E46
Kod silnika: M54B30
zobacz sworznie przedniego wachacza, ja właśnie tak miałem przy 120-140 kierownica drgała a przy 180 nic i okazało sie że mi poszedł zewnetrzny sworzen,

_________________
http://www.bmw-drift.xlx.pl
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 czerwca 2009, 22:01 
Offline
Forumowicz

Posty: 225
Lokalizacja: Inow³ódz
Zawieszenie wymieniłeś to może jeszcze końcówki drążków kierowniczych sprawdź. W poprzednim moim autku powodem takich drgań był sworzeń kulowy, jednakże tam występowały również drgania przy hamowaniu czasami, raz były raz nie.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 czerwca 2009, 22:29 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 16
Lokalizacja: PL
hamulce na 100% OK (ostatnio tarcze wymieniałem)

gałki zmieniane

sworznie nowe, najmniejszych luzów nie ma na wahaczach

jak sprawdić magiel, pompę ? (na postoju nic nie świszczy, nie przerywa)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 czerwca 2009, 08:14 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 48
Posty: 1376
Lokalizacja: Police ZPL
Moje BMW: e46 323i
Kod silnika: M52tuB25
Jakie masz felgi ?
Czy masz tak od zawsze czy nagle się stało i może po jakiejś naprawie?

_________________
Oceń moje e46 - Vogtland


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 czerwca 2009, 09:06 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 3
Lokalizacja: Katowice
Jedź na dobrą stację kontroli pojazdów i zmierz sobie bicie koła, powiedzą Ci czy obydwa bija czy jedno, jeśli jedno to wymień piastę. Ja miałem w swojej E46 krzywą piastę, nikt nie potrafił mi tego zdiagnozować, tarcze wymieniłem 2 razy, zawieszenie przód całe 1 raz i dopiero znajomy diagnosta mi to zmierzył. Oczywiście mogły Ci się również od tego zwichrować tarcze które masz ale to da się tez pomierzyć


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 czerwca 2009, 20:58 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 16
Lokalizacja: PL
felgi mam oryginalne 17", opony nowe 205/50 (na Polskie drogi)

takie "bicie" raczej jest od zawsze

zaznaczam że przy hamowaniu nic nie bije, jest idealnie,

czy na wszystkich stacjach diagnostycznych sprawdzą bicie koła ?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 czerwca 2009, 21:14 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 35
Lokalizacja: pomorskie
może zbieżność?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15 czerwca 2009, 22:35 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 16
Lokalizacja: PL
zrobiona 2 razy (pełna)

najdziwniejsze jest to że "drgania" są niezależne od prędkości !
czy jadę 50, czy 140 to kierownica pulsuje z podobną częstotliwością


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15 czerwca 2009, 23:05 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 489
Lokalizacja: LDZ
Moje BMW: e36 316i
Kod silnika: m43
zmien kola na inne (pozycz) i zobacz czy nadal bedzie wystepowac. Moze ktoras felga jest lekko krzywa/podbita.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17 czerwca 2009, 16:18 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 56
Lokalizacja: KrakĂłw
majler napisał(a):
zmien kola na inne (pozycz) i zobacz czy nadal bedzie wystepowac. Moze ktoras felga jest lekko krzywa/podbita.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 czerwca 2009, 23:04 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 16
Lokalizacja: PL
Po dzisiejszej trasie stwierdzam że problemem nie jest zawieszenie,

Problem wibracji występuje przy każdej prędkości (czym mniejsza tym mniej to czuć)
- na początku nie ma najmniejszych drgań/wibracji
- po ok.2 min. zaczyna pojawiać się wibracja,
- nasila się przez kolejną minutę
- po czym zaczyna powoli zanikać
- po kolejnych 2 min. już nic nie czuć
- wszystko powtarza się po 2-3 min.

- dzieje się tak nawet kiedy jadę prostą autostradą równo prędkością 100km/h

Zmiennia się ciśnienie w układzie wspomagania czy co :-( ... ale na wyprostowanych kołach ... ?

Proszę i sugestie


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 czerwca 2009, 08:51 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1927
Lokalizacja: a stund :)
maglownica do regeneracji juz uszczelki nie trzymaja

_________________
Obrazek
GeRmAn STyLe~~NiSko i SZeRoKo


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 czerwca 2009, 11:31 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 16
Lokalizacja: PL
variant napisał(a):
maglownica do regeneracji juz uszczelki nie trzymaja


maglownica sucha, natomiast przeowdy mokre (nawet bardzo, ale płynu nie ubywa)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 czerwca 2009, 14:41 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1927
Lokalizacja: a stund :)
złap za drazek kierowniczy i zobacz czy ma duze luzy w maglownicy ruszaj góra dół...

_________________
Obrazek
GeRmAn STyLe~~NiSko i SZeRoKo


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Drgania na kierownicy - dziwne
PostNapisane: 12 marca 2011, 20:19 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 131
Lokalizacja: pwr
Moje BMW: E61
Kod silnika: M57T2
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=162267
troche odswieze temat kupilem auto we wrzesniu 2009 przez pól roku auto jak z bajki 220/h zadnych drgan bylem wniebowziety, w grudnu zaczelo cos pukac z lewej strony z przodu wizyta u mechanika i diagnoza maglownica do robienia wiec zrobil i pukalo dalej stwierdzil ze sie pomylil i ze do wymiany ida amory przód wiec je wymienil pukanie ustalo lecz zaczelo tak jakby cos zgrzytac skrzypiec odglosy dziwne do opisania a do tego przy wiekszych predkosciach auto sie trzesie a 220 to juz taki wibrator ze masakra od tego czasu wymienilem tuleje wachaczy łaczniki stabilizatora tarcze hamulcowe piasty zregenerowalem wachacze zalozylem nowe gwintowane zawieszenie kola wywazalem ze 20 razy wumienilem tez poduszki amorków na stacji diagnostycznej zadnych luzów na drazkach wiec moje pytanie czy to moze byc wina zle zregenerowanej maglownicy?? - tylko tego jeszcze z przodu nie wymienialem na nowe...

_________________
Obrazekbilder uploaden


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 18 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 59 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL