BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 8 czerwca 2025, 20:52

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 55 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 13 czerwca 2009, 17:49 
Offline
Forumowicz

Posty: 353
Lokalizacja: Konin
Nie mam zamiaru przekomarzać się z "fachofcami" którzy opowiadając bzdury podpierają się pseudoznajomością dokumentacji serwisowej. Ostrzegam innych, którzy mogliby się treścią tego tematu zasugerować. Silniki zmontowuje się używając uszczelek przewidzianych przez producenta. Są co prawda nieliczne przypadki gdy zaleca się specjalne pasty /NIGDY SILIKON !!!/ ale wtedy nie występuje uszczelka w danym elemencie. Stosowanie silikonu jako dodatku do nowej uszczelki bądź co gorsza w celu zreaktywowania dotychczasowej może się źle skończyć. A poglądy Pana Wiesia że silikonik nie zawadzi doprowadziły do wielu przypadków gdzie jednak zawadził.


p.s. a zresztą róbcie sobie jak chcecie - co mnie to obchodzi


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 czerwca 2009, 22:57 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 45
Posty: 374
Lokalizacja: Tychy
Moje BMW: e46
Kod silnika: M54B30 - 306S3
Nie odwracaj teraz kota do góry ogonem, bo spierasz się ze mną o co innego a nie z tuszak13 o stosowanie silikonu zamiast uszczelki.

Dokumentacji to Ty nie potrafisz czytac bo jest napisane jak BYK żeby zastosować ten specyfik wspomagając tym samym oryginalną uszczelkę.

Tylko niektórzy po prostu nie potrafią przyznać się do błędu.

ps.
a tak dla Twojej informacji to nie tylko w TISe o tym pisze ale także w Bentleyu i wszystkim nam znanym "Zrób to sam..." ale po co czytać takie rzeczy skoro "Polak sam potrafi" najlepiej i zjadł wszystkie rozumy.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 czerwca 2009, 11:01 
Offline
Forumowicz

Wiek: 49
Posty: 324
Lokalizacja: Łuków - Konstancin
Moje BMW: 325i , R1150GSA
Kod silnika: N52B25
Tak czytam i czytam, to i ja się wypowiem.
W BMW nie stosowałem silikonu ale zkładałem z kupy zardzewiałego złomu motocykl AWO 425S z 59r. Wiec ma 50lat. (Jak ktoś wie to technologia zciągnięta z BMW). Płaszczyzny ztyku części były mocno pokancerowane. Uszczelki oczywiście dorabiałem na zamówiemie lub sam z odpowiedniego materiału. Efekt?- przecieki w kilku miejscach. Po kilku wymianach uszczelek zdecydowałem sie na silikon. Smarowałem równo obie powierzchnie i czekałem aż zaschnie (Żeby nic nie wypłynęło do srodka), nastepnie zkrecałem. Zero wycieków!
Na zlotach ludzie się pytali dlaczego nic sie nie leje :hyhy:

Wniosek? "Czasem" i silicon pomaga.

_________________
Zobacz moją piąteczkę
A tu moja była
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 czerwca 2009, 11:16 
Offline
Forumowicz

Posty: 353
Lokalizacja: Konin
W sumie to może macie rację. Kiedyś mojemu znajomemu przeciekał kibel - posmarował go silikonem i wyobraźcie sobie... - wyciek jak ręką odjął !!! :hyhy:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 czerwca 2009, 11:27 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 17755
Lokalizacja: Ciućkowo
Moje BMW: E46 325 CiA
Garaż: https://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=170039&start=0
Smarowanie nowych uszczelek silikonem niema sensu jeżeli niema wżerów i powierzchnia jest równa. Nie zgodzę się jednak z tym że smarowanie silikonem czemuś może zaszkodzić, tylko trzeba to robić z głową a nie walić go tyle co masła na kanapkę...

_________________
I Don`t Suffer From Insanity... I Enjoy Every Minute Of It..
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 czerwca 2009, 13:02 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 42
Posty: 652
Lokalizacja: Ruda Śląska
Moje BMW: e36
Kod silnika: m42b18 swap m50b20
temat się rozwinął a ja tylko zapytałem czy trudno jest wymienić uszczelkę :zdziwko:
Sprawa jest załatwiona będę wymieniał uszczelkę na metalową(nr 8 na runku) taka jaka jest podana w realoem, i sie zobaczy czy pojawia sie wycieki.

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 czerwca 2009, 14:01 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 45
Posty: 374
Lokalizacja: Tychy
Moje BMW: e46
Kod silnika: M54B30 - 306S3
lizardking napisał(a):
W sumie to może macie rację. Kiedyś mojemu znajomemu przeciekał kibel - posmarował go silikonem i wyobraźcie sobie... - wyciek jak ręką odjął !!! :hyhy:


I w tym poście cała Twa mądrość.
Poza tym gdybyś umiał czytać to wiedział byś że ten silikon stosuje się przy zakładaniu nowej uszczelki a nie jako lekarstwo na nieszczelności.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 czerwca 2009, 19:03 
Offline
Forumowicz

Posty: 353
Lokalizacja: Konin
palermos napisał(a):
lizardking napisał(a):
W sumie to może macie rację. Kiedyś mojemu znajomemu przeciekał kibel - posmarował go silikonem i wyobraźcie sobie... - wyciek jak ręką odjął !!! :hyhy:


I w tym poście cała Twa mądrość.
Poza tym gdybyś umiał czytać to wiedział byś że ten silikon stosuje się przy zakładaniu nowej uszczelki a nie jako lekarstwo na nieszczelności.


w tym poście jest ironia, sprawdź w słowniku lub w swoim "zrób to sam" co to pojęcie oznacza


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15 czerwca 2009, 09:34 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 45
Posty: 374
Lokalizacja: Tychy
Moje BMW: e46
Kod silnika: M54B30 - 306S3
lizardking napisał(a):
w tym poście jest ironia, sprawdź w słowniku lub w swoim "zrób to sam" co to pojęcie oznacza


Rozumiem że Twoja ironia skierowana jest do inżynierów BMW i autorów poniższych materiałów. Z niecierpliwością czekam na Twoją wersję serwisówki w której poprawisz wszystkie błędy technologiczne popełniane przez BMW w ciągu wielu lat. Być może jesteś nieodkrytym talentem który zrewolucjonizuje przemysł samochodowy a Twoje patenty wyprowadzą branżę motoryzacyjną z obecnego kryzysu. No bo w końcu jak się nie da silikonu to już jest jakaś oszczędność :) Wtedy silikon spadnie z ceną i będzie można taniej kible łatać.

Panie lizardking uważam temat za zamknięty, na dowód tego załączam skany materiałów o których wcześniej wspominałem, i to nie z chęci przekonania Pana, bo z tego już dawno zrezygnowałem, ale po to aby ktoś czytając ten wątek mógł sam stwierdzić kto ma racje.

TIS
Obrazek
Sam naprawiam...
Obrazek
Bentley Service Manual
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15 czerwca 2009, 14:23 
Offline
Forumowicz

Posty: 353
Lokalizacja: Konin
No cóż, nie pozostaje mi nic innego jak przyznać rację i przeprosić Palermosa :wstyd: :wstyd: :wstyd:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15 czerwca 2009, 15:15 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 45
Posty: 374
Lokalizacja: Tychy
Moje BMW: e46
Kod silnika: M54B30 - 306S3
:ok: :zdrowko:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15 czerwca 2009, 20:30 
Offline
Forumowicz

Posty: 353
Lokalizacja: Konin
palermos napisał(a):
:ok: :zdrowko:


ale ja stawiam !!!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] wymiana uszczelki miski olejowej
PostNapisane: 28 listopada 2009, 16:00 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 29
Lokalizacja: Sosnowiec
Nie wiem jak Wy wszyscy wymieniacie te uszczelki bez opuszczania zawieszenia silnik się podniesie te 10cm ale od dołu trzyma drążek stabilizacyjny i dupa zbita nie wyciągnie sie miski zawieszenie trzeba opuszczać tylko trzeba uważać na ukłąd kierowniczy żeby nie wyskoczył


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] wymiana uszczelki miski olejowej
PostNapisane: 19 grudnia 2010, 14:10 
koloedzy mam problem ze zdieciem miski odkrecilem wszystko co bylo pisane silnik mam na wyciagarce i mam kanał miska 2cm odchodzi z przodu ale z tylu cos ja blokuje wsumie odkrecilem 25 srubek zwiazane z miska moze jeszcze o jakiejs nie wiem. zanisko silnik uniesiony? ma ktos z was jakas rade? bo ja juz jestem glupi :mur:


Góra
  
 
 Tytuł: Re: [E36] wymiana uszczelki miski olejowej
PostNapisane: 28 marca 2011, 21:35 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 38
Posty: 579
Lokalizacja: Szczawnica
Moje BMW: e36 318is
Kod silnika: M42B18
Właśnie zakupiłem uszczelkę i miałem się brać za wymianę ale po tym temacie odpuszczam :D:D

_________________
318 Is MOTOSPORT INTERNATIONAL / SEDAN

moje oczko :-D http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?p=364965#364965


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] wymiana uszczelki miski olejowej
PostNapisane: 28 marca 2011, 22:11 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 112
Lokalizacja: Chotomów
Moje BMW: e36 320
Kod silnika: m52b28
nie zawsze można użyć uszczelki. Ja używam masy uszczelniającej Dirko Elringa i niema mowy o jakimkolwiek wycieku. Podstawa to żeby silikon niebył na bazie octu.
http://www.ekag1.de/pdf/dm/Dichtmassen_PL_5.pdf

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] wymiana uszczelki miski olejowej
PostNapisane: 22 października 2012, 13:38 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 827
Lokalizacja: Częstochowa
Moje BMW: e36 328i
Kod silnika: M52b28
koledzy jak zdjąć miskę olejową w m43b16??odkręciłem wszystkie śrubki 10-tki i te torxy przy skrzyni i miska nadal siedzi twardo

_________________
BMW e36 320i Coupe 92r- było galerii brak :(
BMW e36 318i Sedan 96r - było viewtopic.php?f=6&t=97802
BMW e34 525i Touring 94r - było viewtopic.php?f=6&t=109263
BMW e36 320i Touring 97r-było viewtopic.php?f=6&t=128126
BMW e46 318i Sedan 98r- było galerii brak :(
BMW e36 318i Sedan 97r- było viewtopic.php?f=6&t=136066
BMW e36 316i Sedan 95r- było viewtopic.php?f=6&t=142213
BMW e36 320i Touring 96r- było
BMW e36 318i Sedan 95r- było


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] wymiana uszczelki miski olejowej
PostNapisane: 29 stycznia 2013, 12:28 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 6
Lokalizacja: Wrocław/Chełm
Moje BMW: E36 320i Touring
Kod silnika: M52B20
Witam, czy może ktoś mi podać jakieś namiary na niedrogiego, a dobrego mechanika we Wrocławiu coby mi takową usterkę naprawił? niestety nie posiadam ani kanału ani narzędzi, a same chęci tu raczej nic nie pomogą, do wyeliminowania tego.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] wymiana uszczelki miski olejowej
PostNapisane: 27 stycznia 2014, 20:00 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 38
Posty: 18
Lokalizacja: Wawa
Moje BMW: E36,e38
Kod silnika: M50B20,M62B35
Jestem właśnie na etapie dobierania uszczelki miski olejowej no i w zasadzie to sam nie wiem co wybrać. Ori jest metalowa, a czy zamienniki też są zrobione z metalu?
Co do wymiany to:
1. silnik musiałem podnieść na pasach do góry (specjalnie wierciłem dziurę w stropie w garażu)
2. przed podniesieniem trzeba odkręcić poduszki ale od góry bo od dołu to będą zawadzać o podłużnice podczas podnoszenia i cały samochód będzie szedł do góry.
3. ja odkręciłem dodatkowo pompę wspomagania.
4. trzeba odkręcić sanki i na śrubach je opuścić do dołu. Przeszkadza również maglownica, ją też można odkręcić i wysunąć zawsze kilka mm przybędzie.
5. odkręciłem przegrodę podszybia żeby silnik mógł wyjść do góry bez uszkodzeń.
6. w misce są wpuszczone inne el silnika, koło łańcuchowe, smok do zasysania oleju i to przynajmniej 10 cm.

Ogólnie o podnoszeniu silnika od spodu na żabie, kobyłkach czy czymkolwiek innym można zapomnieć.
Silnik wisi na pasach, a ja myślę co tam włożyć żeby było dobrze.

_________________
W wolnych chwilach:
www.e36e38.blogspot.com


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] wymiana uszczelki miski olejowej
PostNapisane: 27 stycznia 2014, 20:46 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 55
Posty: 701
Moje BMW: e39 523i Touring 99r
Kod silnika: M52TUB25
Garaż: Jestem uzależniony od garażu.
DEŁUu TICO
"elring"-do mojego m52tub25 kosztowała o ile sobie dobrze przypominam ok. 80 kilka zł. Metalowa, oczywiście z gumowymi obrzeżami uszczelniającymi.
Przed złożeniem delikatnie posmarować te gumowe obrzeża z obu stron silikonem np. firmy dirko, przyłapać uszczelkę do miski(silikon delikatnie złapie-dirko długo schnie) i przyłożyć dokładnie miskę do bloku(płaszczyznę bloku można bardzo delikatnie, ledwie co posmarować natłuszczoną w oleju szmatką) -kombinowanie między sankami i blokiem.
Po założeniu w moim uszczelka ta wytrzymała ponowną rozbiórkę(demontaż miski-pod wymianę panewek na korbach i pierścieni na tłokach) i po złożeniu dalej trzyma szczelność.
Przy zakładaniu miski ważna jest czystość płaszczyzn, dokładne przyłożenie i odpowiednia kolejność i siła dokręcania śrubek.

_________________
Skazany na BMW.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 55 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 6 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL