BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 4 maja 2025, 21:06

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie. Możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 9 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E46] SWAP SILNIKA 318i na 323
PostNapisane: 12 czerwca 2009, 11:08 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 61
Lokalizacja: Anglia
Witam wszystkich i mam pytanie zwiazane z tematem czyli SWAP silnika ale potrzebuje kilku porad:

Co musze kupic i co powymieniac w mojej 318-stce aby wlozyc tam 2.3l
prosze o udzielenie konkretnych informacji co i jak? i czy musze wymienic skrzynie,dyfer czy moge zrobic to pozniej?

_________________
Zycie jest jedno! , samochod zecza nabyta....


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 czerwca 2009, 11:34 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 37
Posty: 2275
Lokalizacja: Pomiechówek
Moje BMW: F82/F31/F20
Kod silnika: S55/N57Z/B47
Garaż: F31 335xd + F20 118d LCI + F82 M4
Musisz zmienic skrzynie napewno . Co do dyfra nie wiem, teoretycznie powinna isc duza glowa do 2.5 (tak naprawde silnik 323 ma 2.5l) ale moze spasujesz skrzynie od R6 z walem do malej glowy . tego nie wiem.

A po drugie nie wiem po co chcesz swapowac na 2.5l . przeciez na 2.8l koszty beda bardzo podobne jesli nie takie same, a zawsze 23KM wiecej.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 czerwca 2009, 12:05 
Offline
Forumowicz

Posty: 153
Lokalizacja: Jaworzno
Moje BMW: E60
Kod silnika: M57D30
Co musisz wymieniac prawie wszystko ..
Robiłęm podobny zabieg w mojej E36 kombi i teraz powiem ze nie warto lepiej było sprzedać i kupić z silnikiem 2,5 ewentulanie 2.8.

Co do wymiany to musisz wymienić:
Silnik, osprzęt do silnika, komputer, ews, skrzynia biegów, <- to napewno

Co by przydało sie wymienić:
dyfer, wał <- bo bedziesz mielisc na 1 i 2 biegu :) wiem bo teraz mam od 1.8 załozony
chłodnica, hamulce chyba ze w e46 sa takie same w obydwu wersjach

chyba to tyle.

Co do wymiany wymieniaj na 2.8 bo tak jak wczesniej kolega pisal koszta te same :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 czerwca 2009, 01:32 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 61
Lokalizacja: Anglia
Co do zmiany FURY to ta opcja nie wchodzi w gre za duzo kasy utopilem w ten samochodzik , kasy ktorej nigdy nie odzyskam ale coz!

Co do silnika to wlasnie nie wiem bo myslalem ze do 2.3l skrzynia,dyfer i wal moga narazie pozostac bez zmiany.
Ale teraz widze ze musze porozmyslac nad opcja 2.8l

Poczekam jeszcze na wypowiedzi kilku osob jesli takie sie znajda? i rozwaze wszystkie opcje.

Dzieki za porady.

_________________
Zycie jest jedno! , samochod zecza nabyta....


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 czerwca 2009, 01:40 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 2315
Lokalizacja: Lublin
Moje BMW: M5
Kod silnika: nie wiem nie znam si
sluchaj nie do konca tak jest bo jest silniki 2,5 z 323 jest tanszy od 2,8 i mozna go wyrwac okazyjnie bo wlasnie kazdy kto robi swap mysli kategoriami jak koledzy wyzej czyli brac 2,8 bo robota ta sama a 23 konie wiecej


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 czerwca 2009, 12:49 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 61
Lokalizacja: Anglia
Wszystko spoko wiec musze zakupic:

Silnik z osprzetem (ale co konkretnie)
Chlodnice
Skrzynie

Ale wciaz pozostaje pytanie co z walem i dyfrem, czy spasuje wal od 318 do 323 bo chyba pozostane przy tej opcji, moze kiedys sie cos pomysli nad uleprzeniami.

Chamulce mam wymienione na BREEMBO
Zawias KONI
wiec to odpada

_________________
Zycie jest jedno! , samochod zecza nabyta....


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 czerwca 2009, 19:28 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 917
Lokalizacja: WOT / Mińsk Maz
Moje BMW: E36 coupe/E30
Kod silnika: M52B28/M60B40
nie wiem jak jest dokładnie w e46 ale wydaje mi się, że można coś wyrzeźbić żeby stary most zostawić. Tylko po co go zostawiac jak kilka razy mocniej przycisniesz i dyfer sie rozleci

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15 czerwca 2009, 11:13 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 61
Lokalizacja: Anglia
Macie racje pojezdze jeszcze troszke i chyba zakupie cos mocniejszego moze
M3 CSL :D :D :D

Dzieki wszystkim za porady klikam pomogl

_________________
Zycie jest jedno! , samochod zecza nabyta....


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16 czerwca 2009, 19:52 
Offline
Forumowicz

Posty: 111
Lokalizacja: Witkowo
Dobra decyzja odnosnie zakupu czegos nowego. 3 lata temu kupilem e36 wlozylem mase pieniedzy i tez o tym myslalem ale koszty takie ze nie bylo sensu i jezdze tym co widac.

_________________
NIE DZIEKUJ KLIKNIJ POMOGÂŁ


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 9 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google Adsense [Bot] i 7 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL