BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 27 czerwca 2025, 08:16

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 16 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E36] Odma, Separator oleju, M50B25 91 rok
PostNapisane: 14 czerwca 2009, 21:45 
Offline
Forumowicz

Wiek: 37
Posty: 324
Lokalizacja: SBL
Moje BMW: E36
Kod silnika: M50B20
Witam

Szanowni koledzy czy możecie mi powiedzieć gdzie w moim BMW jest odma, zawsze było mowione, ze znajduje się pod kolektorem dolotowym i kształem przypomina gruszkę, lecz umnie nic takiego nie ma. Dwa przewody ktore wychodzą z pokrywy głowicy jeden cienki drugi gruby wchodzą bezpośrednio do kolektora od spodu. I teraz pytanie co jest nie tak czy jest możliwe żeby jej nie było albo źle szukalem.

Pozdrawiam

_________________
Jeżeli masz problem z układem ABS w E-36,Pisz!!!
Diagnostyka, programowanie sterowników BMW oraz grupy VW.
Naprawa elektronicznych układów tj.: oryginalne przetwornice BMW XENON, regeneracja sterowników ABS, ECU, itp.

Pozdrawiam,
Michał


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15 czerwca 2009, 06:45 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 45
Posty: 374
Lokalizacja: Tychy
Moje BMW: e46
Kod silnika: M54B30 - 306S3
Wszystko w porządku, to jest właśnie odpowietrzanie skrzyni korbowej.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15 czerwca 2009, 11:53 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 2235
Lokalizacja: Nasielsk
Moje BMW: E39
Kod silnika: M52B28
Już kiedyś pisałem o tym że mylicie pojęcia pod tytułem "odma" i "odolejacz".
Odma to układ odpowietrzenia skrzyni korbowej, są to węże/wąż łączące pokrywa zaworów z dolotem powietrza silnika.
Ta gruszka o której piszesz to odolejacz i nie znajdziesz jej u siebie w aucie, ponieważ nie jest on elementem odmy.
Poczytaj:
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?p=494382

_________________
Diagnostyka Komputerowa/Autoalarmy/CB/LPG



Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15 czerwca 2009, 12:14 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 42
Posty: 1008
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki
Moje BMW: E39 525i
Kod silnika: M54B25
Może to Ci pomoże:
http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic. ... a&start=45
:)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15 czerwca 2009, 13:55 
Offline
Forumowicz

Wiek: 37
Posty: 324
Lokalizacja: SBL
Moje BMW: E36
Kod silnika: M50B20
Toudi

Tak jak ja napisałem że weże z pokrywy zaworów są poprowadzone do kolektora, a Ty to potwierdziłeś. Jednak zastanawia mnie to że tej gruszki nie znajdę w aucie, czyli co u mnie tego poprostu nie ma?

_________________
Jeżeli masz problem z układem ABS w E-36,Pisz!!!
Diagnostyka, programowanie sterowników BMW oraz grupy VW.
Naprawa elektronicznych układów tj.: oryginalne przetwornice BMW XENON, regeneracja sterowników ABS, ECU, itp.

Pozdrawiam,
Michał


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15 czerwca 2009, 14:06 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 2235
Lokalizacja: Nasielsk
Moje BMW: E39
Kod silnika: M52B28
Dokładnie.
W silniku M50 niema odolejacza, odma jest klasyczna, czyli kawał rury z pokrywy do kolektora (w uproszczeniu tłumacząc).

_________________
Diagnostyka Komputerowa/Autoalarmy/CB/LPG



Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15 czerwca 2009, 14:38 
Offline
Forumowicz

Wiek: 37
Posty: 324
Lokalizacja: SBL
Moje BMW: E36
Kod silnika: M50B20
Ok dzięki

Teraz jeszcze jedno pytanie jak są te dwie rurki wychodzące z obudowy zaworów, jedna ta cienka jest cała z oleja i ten plastik co wchodzi do pokrywy też jest z oleju, oraz całe to miejsce wokół odmy jest z oleju czym to może byćspowodowane

_________________
Jeżeli masz problem z układem ABS w E-36,Pisz!!!
Diagnostyka, programowanie sterowników BMW oraz grupy VW.
Naprawa elektronicznych układów tj.: oryginalne przetwornice BMW XENON, regeneracja sterowników ABS, ECU, itp.

Pozdrawiam,
Michał


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15 czerwca 2009, 14:39 
Offline
Forumowicz

Wiek: 37
Posty: 324
Lokalizacja: SBL
Moje BMW: E36
Kod silnika: M50B20
Ok dzięki

Teraz jeszcze jedno pytanie jak są te dwie rurki wychodzące z obudowy zaworów, jedna ta cienka jest cała z oleja i ten plastik co wchodzi do pokrywy też jest z oleju, oraz całe to miejsce wokół odmy jest z oleju czym to może byćspowodowane

_________________
Jeżeli masz problem z układem ABS w E-36,Pisz!!!
Diagnostyka, programowanie sterowników BMW oraz grupy VW.
Naprawa elektronicznych układów tj.: oryginalne przetwornice BMW XENON, regeneracja sterowników ABS, ECU, itp.

Pozdrawiam,
Michał


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15 czerwca 2009, 15:02 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 2235
Lokalizacja: Nasielsk
Moje BMW: E39
Kod silnika: M52B28
Prawdopodobnie olej zmienił strukturę gumy, przez co powstała nieszczelność.
Wymień ten wąż.

_________________
Diagnostyka Komputerowa/Autoalarmy/CB/LPG



Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15 czerwca 2009, 15:41 
Offline
Forumowicz

Wiek: 37
Posty: 324
Lokalizacja: SBL
Moje BMW: E36
Kod silnika: M50B20
Ten wąż jest jakby się pocił, wyczyszczę go za parę dni znowu z oleju

_________________
Jeżeli masz problem z układem ABS w E-36,Pisz!!!
Diagnostyka, programowanie sterowników BMW oraz grupy VW.
Naprawa elektronicznych układów tj.: oryginalne przetwornice BMW XENON, regeneracja sterowników ABS, ECU, itp.

Pozdrawiam,
Michał


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15 czerwca 2009, 15:49 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 45
Posty: 374
Lokalizacja: Tychy
Moje BMW: e46
Kod silnika: M54B30 - 306S3
A może oring przy przyłaczu.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15 czerwca 2009, 16:06 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 787
Lokalizacja: WLKP
U mnie z pokrywy zaworów weżyk idzie bezpośrednio do przepustnicy i miałem ją cała od oleju.Kolga doradził abym ten wężyk włożył do butelki to nie będzie brudził przepustnicy.Czy dobrze zrobiliśmy??? Dodam iż po przejechaniu może z 1000 km są to śladowe ilośći ale zawsze są...

_________________
Pomogłem??? - kliknij Pomółgł


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15 czerwca 2009, 18:45 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 2235
Lokalizacja: Nasielsk
Moje BMW: E39
Kod silnika: M52B28
maniek6600, za takie triki z odmą Policja ma prawo zabrać dowód rejestracyjny.
Po to odma jest skierowana do kolektora, aby silnik przepalał szkodliwe gazy i opary oleju.
Takie zabiegi stosowało się w Polonezach z padniętym silnikiem, ponieważ olej z odmy walił w takiej ilości, że zarzucał filtr powietrza oraz świece.

Guma pod wpływem działania oleju robi się jak plastelina. Powstają nieszczelności. ]
Jaki jest problem z wymianą tego wężyka?? Zawsze da się coś dopasować.

_________________
Diagnostyka Komputerowa/Autoalarmy/CB/LPG



Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15 czerwca 2009, 19:30 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 787
Lokalizacja: WLKP
Toudi dziękuję za zainteresowanie (swoją droga widze iż masz sporą wiedzę) nie chodzi o wymianę wężyka tylko o olej który jest kierowany do przepustnicy.Nie wiem w jakim moze to stopniu wpływać na pracę ale są tego fakt faktem drobne ilości ( z 5 kropel) ale zawsze przepustnica była zabrudzona.....Chodzi mi tylko i wyłącznie o czystość przepustnicy
Teraz przepustnica jest czysta,wężyk jest troszkę od oleju..


Aha czy to iż silnik drobne słady oleju wyrzuca w przepustnicę swiadczy o jego zużyciu???

_________________
Pomogłem??? - kliknij Pomółgł


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19 czerwca 2009, 12:48 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 2235
Lokalizacja: Nasielsk
Moje BMW: E39
Kod silnika: M52B28
Pisałem Ci już kiedyś że to normalne zjawisko. Normalne że odmą wydostają się opary oleju, po to ona jest. Opary się skraplają i powrotnie, zamieniają w olej, który ma prawo osadzać się na przepustnicy. Musiałbyś silniki i przepustnicę w Oplu obejrzeć, dopiero byś się zdziwił.
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?p=500955

_________________
Diagnostyka Komputerowa/Autoalarmy/CB/LPG



Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19 czerwca 2009, 16:07 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 787
Lokalizacja: WLKP
Dziękuję.Wyjaśniłeś mi wszystko.Bo mi jeden domorosły mechanik że silnik juz zaczął pluć olejem i jest w krtycznym stanie...

_________________
Pomogłem??? - kliknij Pomółgł


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 16 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL