BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 28 czerwca 2025, 18:09

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 14 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E39] Klimatyzacja
PostNapisane: 15 czerwca 2009, 21:54 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 31
Lokalizacja: PL
Moje BMW: E 39
Kod silnika: M57 D30
Witam!
Szukałem na forum o klimatyzacji i owszem znalazłem ale o wiatrakach na 4 piny..Ja mam wiatrak na 3 piny i wiem że steruje nim moduł. Mój wiatrak raz się włącza na 3 sekundy i wyłącza, a czasami się w ogóle nie włącza.
Zdarza się też, że jak wystawię go z garażu i NIE mam włączonej klimy to wiatrak potrafi się włączyć na 3 sekundy i się wyłączyć na zimnym silniku :niepewny:
Moje pytanie brzmi:
Do czego jest podpięty ten cienki przewód oznaczony 1 :23: Wykazuję na nim napięcie jakieś 10-13v gdy wiatrak jest wyłączony. Natomiast jak się włączy napięcie spada do 9v.
Czy możliwe że mam walnięty jakiś czujnik??


Obrazek
Obrazek

Dodam jeszcze że czasem wspomaga układ chłodzenia, bo bez włączonej klimy potrafi się włączyć wiatrak

_________________
Obrazek Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15 czerwca 2009, 23:13 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 20
Posty: 1138
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Moje BMW: R6+R4
Kod silnika: M52+M42
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=23277
Wiatrakiem klimy steruje rezystory,czesto pada rezystor pierwszego biegu pewnie u Ciebie wlasnie on jest walniety.

_________________
brak zgody administracji na reklame
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16 czerwca 2009, 09:48 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 2235
Lokalizacja: Nasielsk
Moje BMW: E39
Kod silnika: M52B28
W tym przypadku niema rezystorów. Wentylator załączany jest na podstawie odczytu z czujników ciśnienia i temperatury czynnika. Za pierwszy i drugi bieg odpowiadają dwa przekaźniki. Całością steruje moduł umieszczony gdzieś w pobliżu chłodnicy. On też jest częstą przyczyną niewłaściwego działania wentylatora.
Podepnij auto pod komputer, powinno pokazać błędy w układzie klimatyzacji.

_________________
Diagnostyka Komputerowa/Autoalarmy/CB/LPG



Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16 czerwca 2009, 15:38 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 31
Lokalizacja: PL
Moje BMW: E 39
Kod silnika: M57 D30
Toudi, moduł jest za wentylatorem, i nie można dostać samego modułu, a z wiatrakiem w ASO kosztuje 1300zł :kwasny: a gdzie są te przekaźniki??? Wydaje mi się że moduł może być dobry a padają te przekaźniki bo wentylator się włącza tylko nie zawsze.. A i na zimnym silniku bez włączonej klimatyzacji potrafi się włączyć na kilka sekund. Podłączałem pod kompa i nic wcześniej nie wykazywało :/ mam interfejs diagnostyczny to jeszcze raz sprawdzę :hyhy:

_________________
Obrazek Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16 czerwca 2009, 15:45 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 200
Lokalizacja: BiaÂłogard
A ja mam takie pytanko, co jeśli ten wiatrak w ogóle będzie odłączony ??

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16 czerwca 2009, 15:49 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 31
Lokalizacja: PL
Moje BMW: E 39
Kod silnika: M57 D30
Michał_ napisał(a):
A ja mam takie pytanko, co jeśli ten wiatrak w ogóle będzie odłączony ??

To nie będzie działać Ci klima...zadaniem wiatraka jest zbicie ciśnienia w układzie. Mówiąc krótko to w mieście zapomnij o klimie :P

_________________
Obrazek Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16 czerwca 2009, 16:06 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 2235
Lokalizacja: Nasielsk
Moje BMW: E39
Kod silnika: M52B28
Adamo, można dostać moduł bez wentylatora, oczywiście tylko używany.
A druga sprawa to już gdzieś opisywałem komuś taki problem.
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?p=525550

P.S. Przekaźniki są w module :(

_________________
Diagnostyka Komputerowa/Autoalarmy/CB/LPG



Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16 czerwca 2009, 19:23 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 31
Lokalizacja: PL
Moje BMW: E 39
Kod silnika: M57 D30
Toudi, wszystko niby ok ale nadal nie wiem do czego jest ten cienki przewód :zdziwko: na jednym jest napięcie, na drugim minus a na tym cienkim jest prąd zmienny tak jak pisałem wyżej :23: skoro przekaźniki są w module to do czego jest ten trzeci przewód :zdziwko:

_________________
Obrazek Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16 czerwca 2009, 21:30 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 200
Lokalizacja: BiaÂłogard
Adamo napisał(a):
Michał_ napisał(a):
A ja mam takie pytanko, co jeśli ten wiatrak w ogóle będzie odłączony ??

To nie będzie działać Ci klima...zadaniem wiatraka jest zbicie ciśnienia w układzie. Mówiąc krótko to w mieście zapomnij o klimie :P

To wam powiem, że chyba te przewody mam nie połączone (nie ma tych wtyczek i kable wiszą), a klima działa :P Choć to nie jest śmieszne tak naprawdę.
Adamo, mógłbyś podać kolory kabli z jednej i drugiej strony wtyczki, co do czego?

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17 czerwca 2009, 16:56 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 31
Lokalizacja: PL
Moje BMW: E 39
Kod silnika: M57 D30
Michał_, jeśli masz wiatrak na trzy piny to popatrz na zdjęcie które wyżej zamieściłem... do wiatraka idą przewody brązowy, niebieski i cienki czarny.
Jeśli masz na cztery piny to poczytaj tu :P
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?t=7822

P.S jeśli nie masz podłączonego wiatraka to klima będzie Ci działała ale tylko w trasie, gdyż samoczynnie się schłodzi. W mieście nie będzie działać ;)

_________________
Obrazek Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17 czerwca 2009, 17:06 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 200
Lokalizacja: BiaÂłogard
Dzięki za link, jednak na fotce nie widać, który kabel do którego, trochę pozawijane są, a nie chcę niczego zjarać, mam na 4 piny.
To zwykła kostka, czy coś tam jeszcze jest? Chodzi mi o to, czy mogę zlutować te kable po prostu bez kostki?

Jeszcze jeśli by ktoś bystry mi podał nr części (tych kostek), jedna to chyba nr 11 tutaj: http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=64&fg=55 ? A druga?

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17 czerwca 2009, 17:25 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 31
Lokalizacja: PL
Moje BMW: E 39
Kod silnika: M57 D30
Jeszcze jeśli by ktoś bystry mi podał nr części (tych kostek), jedna to chyba nr 11 tutaj: http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=64&fg=55 ? A druga?[/quote]

dokładnie jest to nr11. a drugiej nie ma na tym rysunku.. Złączenie (oryg. kostka) powinno Być po lewej stronie wiatraka.. moim zdaniem można to zlutować tylko dokładnie zabezpiecz..Kostka służy tylko do szybkiego demontażu wiatraka :hyhy:


A kabelki łącz kolorami ;)

_________________
Obrazek Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17 czerwca 2009, 22:41 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 200
Lokalizacja: BiaÂłogard
Adamo napisał(a):
A kabelki łącz kolorami ;)

Kolory są inne właśnie.
Adamo napisał(a):
dokładnie jest to nr11.

Tylko są 3 podpunkty, z czego ostatnie 2 mają taki sam numer.
Adamo napisał(a):
a drugiej nie ma na tym rysunku

Dlatego się pytam :P Chyba, że w ASO mi pomogą? Bo w przyszłym tygodniu robię do nich wycieczkę :D
Chciałbym zrobić tak, jak jest oryginalnie, skoro i tak będę w ASO, a te kostki to raczej nie jest duży koszt.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 czerwca 2009, 09:58 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 2235
Lokalizacja: Nasielsk
Moje BMW: E39
Kod silnika: M52B28
Adamo ten cienki przewód to sterowanie wentylatora wychodzące z ECU. Condor kiedyś opisywał jak to działa. Powinien być też opis w Zrób to Sam. Ale ECU wysyła sygnał o zmiennej częstotliwości który przekładany jest przez moduł na odpowiednią pracę wentylatora.

P.S. Klima bez wentylatora też działa, ale nie tak wydolnie jak normalnie. Wentylator schładza czynnik szybciej niż sama chłodnica.[/i]

_________________
Diagnostyka Komputerowa/Autoalarmy/CB/LPG



Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 14 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google Adsense [Bot] i 51 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL