jiGsaw napisał(a):
135km to błąd hamowni, nie mniej świadczy to o zdrowiźnie. Wersja z katem według książki BMW fabrycznej ma 129km, a wersja bez 129km. Różnica polega na rozwijaniu tej mocy. Bez katalizatora osiągamy 174Nm przy 4000obr/min, natomiast z katalizatorem 164Nm przy 4300, jak widać różnica może być warta świeczki. Stąd moje pytanie, czy wersja KAT od wersji bez KATA różni się tylko KATEM?

Wtedy po wycięciu faktycznie powinna być różnica.
M20B20 bez kata to l-jetronic a nie motronic, niema lambdy oraz inny komputer i wydech. Nie wiem jak ze stopniem sprężania...
Moja na hamowni inercyjnej z wkładką K&N pokazała
130,6 HP @ 6048
Tq 166,2 Nm @ 4463
To bez kata pokazało na obciążeniowej:
-135,2 PS na silniku
-100.6 PS na kołach
moc maksymalna osiągana przy 5580 obr/min
max moment- 179.8 Nm przy 5190 obr/min
Koljeny dowód na to że wycięcie kata nie popłaca.
Dane fabryczne silnik z katalizatorem:
Moc 129 koni przy 6000 obrotów
Moment obrotowy 164Nm przy 4300 obrotów
Hamownia
130 koni przy 6048
166Nm przy 4463
Przyspieszenie fabryczne 11,5 od 0 do 100 pomiar GPS`em 10,3.

Praktycznie 100% seria
A tu po wycięciu kata i z tłumikiem przelotowym:
http://924.pl/images/forum/hamownia2_17102009/bmw.pdf 129 koni przy 6253
157Nm przy 5335
A wszyscy mówili że M20 to stara konstrukcja która bez kata będzie lepiej latać.