BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 4 maja 2025, 21:28

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie. Możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 19 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E46] moje spostrzeżenia do założenia w coupe zderzaka M3
PostNapisane: 16 czerwca 2009, 13:49 
Offline
Forumowicz

Posty: 103
Lokalizacja: Kuj-Pom
Witam - było kilka tematów co do zakładania ori zderzaka M3 (nie mylić z m-pakietem) do coupety. Z tego co pamiętam przewijał się tam wątek oczywiscie dopasowania wzgledem błotników (m3 sa duuuzo szersze) jak i koniecznoscia posiadania belki M3 (nie wspominam już o innych halogenach, kratkach, tunelach).
Otóż chciałem napisac ze nie trzeba miec zadnej belki M3, ja mam załozony zderzak m3 z normalna zwykla belka bez wielkich przerobek i fuszerki.
Sprawa wyglada tak ze M3 (na pewno z 2001 roku) mialy normalna belke, maske stalowa i na pewno wiele innych rzeczy o ktorych nie wiem. W nowszych modelach zastapili zwykla belke, belką karbonową ktora jest lżejsza i montaz wyglada tak ze zdejmuje sie amortyzatory zderzaka, zaklada na to belke a na to idzie zderzak (o ile sie nie myle). Tak samo maske zmienili na aluminiowa(jakies 10kg lżejsza).
Jak mamy 2 zderzaki zwykły lub m-pakietowy z normalną belką i obok zderzak m3 z pianką to trzeba odczepić piankę w zderzaku m3 od takich jakby zatrzasków. Z naszego zwykłego zderzaka odkrecamy belke a następnie odczepiamy taką listwę od zderzaka do którego jest przykrecana belka (trzeba sie troche wysilić i uważać zeby nie połamać). Nastepnie ten element można wcisnać w zderzak M3, jednak trzeba te zatrzaski żeby lepiej trzymało np. lutownicą nadtopić wszystkie z fragmentami przełożonej listwy żeby dobrze sie trzymało zderzaka. Na to juz bez cyrkowania nakładamy belke ze starego zderzaka i wszystko jest ok ;)
Mam nadzieje, ze nie zdublowalem swojej wypowiedzi z jakąś inną i że komus sie to przyda.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16 czerwca 2009, 22:43 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 1381
Lokalizacja: Jaworzno
a możesz pokazać jak to wygląda u ciebie ? :) oraz powiedzieć mi czy halogeny ze zderzaka M-pakiet podejdą do zderzaka M3 oraz tunele powietrza na tarcze , i kratka

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17 czerwca 2009, 10:47 
Offline
Forumowicz

Posty: 103
Lokalizacja: Kuj-Pom
Moge Ci pokazać zdjecie auta z zewnatrz juz zalozone bo od srodka musialbym zdejmowac zderzak i belke zeby pokazac o ktory element chodzi a wcześniej nie robiłem fotek. U mnie to wyglada jak ori m3 bo ja przerobilem caly przod na M3 - zmienilem maske, zderzak, blotniki, nadkola itp no i mam w planie z czasem cos jeszcze przerobic np. lusterka czy cos zrobic z tylnimi błotnikami (wiem poryty jestem, a sprawe dyskusji czy nie byloby lepiej kupic ori m3 zostawmy ;)).
Halogeny (jajowate) i tunele beda pasowac (zakładając że masz ten zderzak co na focie w podpisie, czy jak u mnie na 1 foto) kratke w zderzak musisz kupić mkowską.

a tutaj fotki:

przed:
Obrazek

po:
Obrazek

Lewa strona zderzaka minimalnie mi odstaje, ale bedzie to poprawione na dniach bo przy zmianie zderzaka trzeba tez zmienic małe przednie nadkola na większe bo inaczej masz szpare bo te m-pakietowe sa z 2 cm za wąskie.

Acha jeszcze kwestia podkładki pod tablice rej. - jesli masz oryginalna a nie taka zwykła kupną to tez trzeba zmienic ... koszt nowej 200 zl - rozni sie tym ze mkowska ma takie "bolce" odrobine dluzsze bo zderzak jest bardziej wypchniety na szerokosc do przodu i zwykła podkladka m-pakietowa tez nie pasuje... ja na m3 wlasnie czekam.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17 czerwca 2009, 12:43 
Offline
Uzależniony od forum :)

Posty: 4141
Moje BMW: E38 | E36 Coupe
Kod silnika: M73TUB54 | M52B28
Garaż: .
E38
https://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=166487
E36
viewtopic.php?f=6&t=169815
wygląda całkiem nieźle :ok:
maska z M3 podchodzi bez problemów? :niepewny:
chętnie zobaczył bym galerię twojego auta

_________________


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17 czerwca 2009, 13:38 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 931
Lokalizacja: Kujawy
Moje BMW: E46 M3
Kod silnika: S54B32
Pyton dawaj galerię bo widać że ładną maszynkę posiadasz.

_________________
https://www.facebook.com/photo.php?v=308157022661517
E46 M3

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17 czerwca 2009, 16:05 
Offline
Forumowicz

Posty: 103
Lokalizacja: Kuj-Pom
powerbmw - maska z m3 bez problemu, w koncu ori błotniki to i maska ori musi jakos lezec ;) jedynie "smiesznie" teraz jest bo silowniki do maski m3 tez ma inne, te sa teraz odrobine za mocne (no bo podnosily jakies 14-15kg a nie jak teraz 4-5) takze trzeba trzymac mocniej maske na koncu bo wypycha mocno, jak i zatrzaskiwac troszke mocniej ;)

Wrzuce kiedys jakies fotki jak cos jeszcze przerobie - w tej chwili moze sie nie podobac bo de facto mam wywalone przednie blotniki m3, a z tylu seryjne e-46 mniejsze, chociaz przy ciemniejszym kolorze az tak strasznie sie nie rzuca w oczy, ale jak sie kucnie z tylu auta to widac niezle roznice ;) Pokazałem Wam fote z najlepszego ujecia obecnego stanu auta ale reszta wymaga jeszcze pracy, ktora z czasem w przyplywie gotowki i checi sie zrobi (docelowo przerabiam auto na wizualna M3) ;)

tutaj jest link jak przerabialem po kupnie w M-pakiet, tylko nie jestem w stanie swoim aparatem ując głębi koloru, tutaj od przodu wyjatkowo mi sie udało a na pozostałych kolor wychodzi kaszana w porównaniu z rzeczywistością
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?t ... ight=pyton

w tej chwili wszystko jest to samo tylko caly przod na m3 zrobiony, z czasem zrobi sie inne rzeczy


Ostatnio edytowano 17 czerwca 2009, 16:12 przez Pyton, łącznie edytowano 3 razy

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17 czerwca 2009, 22:19 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 1381
Lokalizacja: Jaworzno
Dzieki za fotke pyton i ja własnie mam taki zderzak jak w podpisie a chodzi mi pogłowie przerobienie mojej 330ci M-pak na M3 tak jak ty bo 3.0 jednak nie zle jeździ ale ja bym tez zmienił odrazu tylni zderzak i nadkola narazie bede kompletował części wczoraj kupiłem bardzo tanio zderzak do M3 ale głoły i nie bedzie mi brakowało teraz tej kratki a nie moge jej dostać na allegro :/ i w ogóle teraz mało błotników jest nie to co kiedyś mozna z 350zł kompletny kupić było z wlotami :(

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17 czerwca 2009, 23:41 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 19
Lokalizacja: KrakĂłw
podepnę sie do tematu troszke z innej strony... orientujecie sie może czy zderzaki z coupe podchodzą do sedana/ kombi?? z tego co słyszałem to nie bardzo, nawet jak mierzyłem zaślepki pod lampami coupe z moimi (sedan) to w coupe były troszke krótsze...
wydaje mi sie że z coupe jest troszke inny ale pytam dlatego że jak rozglądałem sie właśnie nad zderzakiem z M-pakietu to na allegro widziałem że gość miał wystawiony nówke jednego i pisał że pasuje do wszystkich wersjii nadwozia tzn coupe, cabrio,sedan, kombi.
Orientujecie sie jak to jest na prawdę??


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 czerwca 2009, 00:10 
Offline
Forumowicz

Posty: 103
Lokalizacja: Kuj-Pom
Marks2004 - cos Ci powiem - oczywiscie mam w planie zrobic inne rzeczy ale wszystko stopniowo bo na jednorazowy biznes nie mam kasy, ale chcialem powiedziec ze gdybym mial mozliwosc to bym kupil ori m3, poza tym gdybym mial juz ta widze co teraz to bym drugi raz sie nie bawil w te przerobki serio ;) sporo to kosztuje, sporo przy tym roboty i tak naprawde prawie kazda nawet pierdoła jest inna w m3 niz w standardzie. Ja teraz w to juz brne bo zacząłem więc chce to skonczyc jakos. Ale Ty przemysl ten swoj pomysł jesli chcesz cale auto przerabiac ;)

maciek_m - mi sie wydaje ze oryginalny zderzak od coupe nie bedzie bez kombinacji pasowal do sedana, jesli w ogole jest jakas szansa na zrobienie tak zeby pasowal.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19 czerwca 2009, 01:02 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 1381
Lokalizacja: Jaworzno
Hm... no dzieki jeszcze to przemyśle udało mi sie kupic zderzak od M3 za fajne pieniądze wiec moze sam zderzak od M3 założę bo to tez nie zle wyglada z tego co widziałem :) może faktycznie kupic w przyszłym roku M3 bo była była by taka mozliwosc ale dzwiek V8 bardzo mi sie podoba i tu jest problem :hyhy: A i jeszcze takie pytanie bo niby zderzak z M3 jest szerszy a wkładaja go do coupe i wszystko wyglada na dopasowane wiec jak to z tym jest musiał bym przerabiać ?

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19 czerwca 2009, 10:09 
Offline
Forumowicz

Posty: 103
Lokalizacja: Kuj-Pom
Zderzak M3 na pewno jest odrobine szerszy, bo jak go zalozylem to w przednich malych nadkolach brakowalo z 1,5-2cm zeby ladnie sie chowaly pod zderzak w porównaniu z M-pakietowym zderzakiem. U mnie akurat kolejnosc byla odwrotna - na poczatku zalozylem błotniki m3, potem jak zobaczylem jak to wyglada (maska kompletnie nie pasowala, jesli chodzi o rownosc szpar na calej dlugosci jak i blotniki byly wyzej od maski, ale tutaj mozna bylo podniesc maske na tych wkrecajacych koleczkach przy lampach)
Co do zalozenia samego zderzaka M3 przy standardowych błotnikach to zakładając, że w tych wszystkich przypadkach jest to ori zderzak to może majstrowali coś przy błotnikach - nie wiem, nie mam tutaj pomysłu bo widziałem takie auta na zdjęciach, ale nie mam pewności czy to nie były jakieś laminatowe zderzaki.

Zasadniczo możesz odkręcić zderzak i założyć na przymiarkę Mkowski i zobaczysz jak to będzie wyglądać - sam jestem ciekawy na ile zderzak by pasował bez majstrowania.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19 czerwca 2009, 15:37 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 1381
Lokalizacja: Jaworzno
Jak przyjdzie mi zderzak to go założę na próbę nie wiesz gdzie moge dostać ta kratke w zderzak M3 ?

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19 czerwca 2009, 17:28 
Offline
Uzależniony od forum :)

Posty: 4141
Moje BMW: E38 | E36 Coupe
Kod silnika: M73TUB54 | M52B28
Garaż: .
E38
https://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=166487
E36
viewtopic.php?f=6&t=169815
Marks2004 napisał(a):
nie wiesz gdzie moge dostać ta kratke w zderzak M3 ?

ASO, allegro.pl

_________________


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19 czerwca 2009, 22:37 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 1381
Lokalizacja: Jaworzno
No tak tak a jeszcze gdzieś :D bo na allegro nie ma a w Aso to sie musze dowiedzieć jak z ceną bo jak wiadomo mają z kosmosu :) na razie zrobie przymiarkę jak będzie pasował zderzak a najwyżej pózniej ja zamówię w Aso jak nigdzie nie znajdę

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19 czerwca 2009, 22:37 
Offline
Forumowicz

Posty: 103
Lokalizacja: Kuj-Pom
Tak jak napisał power - ja swoja mam z ASO, o sama krateczke ciezko na allegro - raczej w zderzakach sprzedaja, ale jak posledzisz moze sie trafi.

Ja płaciłem cos miedzy 150-180 zl chyba


Ostatnio edytowano 19 czerwca 2009, 23:22 przez Pyton, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19 czerwca 2009, 22:42 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 1381
Lokalizacja: Jaworzno
A ile zapłaciłeś w aso ?

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19 czerwca 2009, 22:50 
Offline
Forumowicz

Posty: 103
Lokalizacja: Kuj-Pom
No z przesylka zaplacilem cos w tych graniach jak napisalem wyzej ;), nie pamietam dokladnie bo troche rzeczy zamawialem w tym okresie.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19 czerwca 2009, 22:59 
Offline
Uzależniony od forum :)

Posty: 4141
Moje BMW: E38 | E36 Coupe
Kod silnika: M73TUB54 | M52B28
Garaż: .
E38
https://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=166487
E36
viewtopic.php?f=6&t=169815
w ASO kosztuje 164,82 PLN

_________________


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19 czerwca 2009, 23:08 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 1381
Lokalizacja: Jaworzno
Dzieki ;)

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 19 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 7 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL