BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 2 sierpnia 2025, 21:34

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 19 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E46] brak przepustnic w kolektorze dolotowym
PostNapisane: 28 czerwca 2009, 10:11 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 43
Lokalizacja: GLOGOW
Witam. Wymienialem swiece w 320d i po zdjeciu kolektora okazalo sie ze ktos wymontowal cos jak przepustnice w dole kolektora. Czy ktos ma pojecie dlaczego i czy ma to jakies negatywne skutki na silnik. Dzieki za odpowiedzi.


Ostatnio edytowano 30 czerwca 2009, 10:26 przez marcinbavarian, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 czerwca 2009, 10:21 
Offline
Forumowicz

Posty: 207
Lokalizacja: Wloclawek
Zgadza się u Ciebie powinny być klapki w kolektorze.
Na innym forum jest cały temat o urywających się klapkach w kolektorze, owe klapki potrafią odpaść i wlecieć do silnika !!! koszty naprawy ogromne, co ciekawe jak masz pecha to urwana część przeleci przez komore spalania i doleci do turbiny!
Wtedy koszty jeszcze większe.
Ludzie wyciągają te klapki żeby spać spokojnie, inni kupują nowe kolektory ssące
Tu masz przykładowe zdjęcia co się dzieje po wpadnięciu klapki do silnika
http://foorum.bmw-club.ee/viewtopic.php ... ist+kolksu


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 czerwca 2009, 10:28 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 43
Lokalizacja: GLOGOW
Ok. U mnie zostaly wymontowane a otwory po sterowaniu nimi zaslepione silikonem. Orientujesz sie czy ich brak zmienia parametry silnika lub ma wplyw na zywotnosc jednostki???


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 czerwca 2009, 10:29 
Offline
Forumowicz

Posty: 225
Lokalizacja: Inow³ódz
Klapki te to zdublowany system kontroli trakcji. To że ich nie ma nie będzie miało wpływu na silnik, możesz spać spokojnie. :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 czerwca 2009, 10:35 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 43
Lokalizacja: GLOGOW
No to git. dzieki pare zl w kieszeni. Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 czerwca 2009, 10:40 
Offline
Forumowicz

Posty: 207
Lokalizacja: Wloclawek
Biały_79 napisał(a):
Klapki te to zdublowany system kontroli trakcji. To że ich nie ma nie będzie miało wpływu na silnik, możesz spać spokojnie. :)


Co ty za głupoty piszesz?? Że to niby ma coś wspólnego z kontrolą trakcji???

Klapki te stosowane we wszystkich modelach silników M47 57 TU oraz M57 z autoamatyczną skrzynią biegów

Mają one na celu zwiększenie lub zmniejszenie długości kanału wlotowego powietrza poprzez otwieranie lub zamykanie się.
Powodowały lepszy ciąg z dolnego zakresu obrotowego. Ludzie którzy wyjeli klapki mówią że auto jest delikatnie słabsze z dołu, ale spokój psychiczny wynagradza im tę małą niedogodność.

Klapki te nie mają nic wspólnego z DSC w moim aucie mam takie samo DSC jak w autach które mają klapki. Ja mam auto z 2002r w manualu 330 i nie mam klapek.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 czerwca 2009, 10:52 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 43
Lokalizacja: GLOGOW
No to jak jest w koncu bo zgłupialem?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 czerwca 2009, 10:57 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 43
Lokalizacja: GLOGOW
Barti, Reasumujac;
- brak wplywu na zywotnosc silnika
- slabszy dól
Zmienia to cos w GORNYM ZAKRESIE OBROTOW???


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 czerwca 2009, 11:02 
Offline
Forumowicz

Posty: 225
Lokalizacja: Inow³ódz
barti napisał(a):
Klapki te stosowane we wszystkich modelach silników M47 57 TU oraz M57 z autoamatyczną skrzynią biegów

Mają one na celu zwiększenie lub zmniejszenie długości kanału wlotowego powietrza poprzez otwieranie lub zamykanie się.

Mam je kolego w manualu i na pewno nie skracaja ani nie wydłużają kanałów dolotowych, głupoty to ty piszesz. Przerabiałem temat klapek na swojej skórze dość brutalnie i wiem co mówie. Remont silnika.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 czerwca 2009, 11:08 
Offline
Forumowicz

Posty: 225
Lokalizacja: Inow³ódz
barti napisał(a):
zwiększenie lub zmniejszenie długości kanału wlotowego powietrza poprzez otwieranie lub zamykanie

Jakoś nie mogę sobie tego wyobrazić.
Że poprzez zamykanie sie zmniejszają przekrój kanału dolotowego to się zgodze.
Zmniejszenie przekroju powoduje zmniejszenie ilości powietrza które wpada do cylindra co powoduje osłabienie silnika i zapobiega uślizgowi kół tylnych, ten system wspomaga tradycyjny system który wykorzystuje do tego hamulce.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 czerwca 2009, 11:28 
Offline
Forumowicz

Posty: 207
Lokalizacja: Wloclawek
Masz je człowieku bo masz silnik m47 tu pewnie ten 150koni - poszukaj klapek w 136konnym
Klapki zmniejszają lub zwiększają geometryczną długość kanału chodzi o zwężenie lub rozszeżenie i prędkość powietrza i głupot kolego nie piszę i zapewniam Ciebie że mam dużo większe doświadczenie w temacie od Ciebie
Piszesz głupoty że ma to coś wspólnego z kontrolą trakcji, to dopiero głupoty piszesz i tyle

Klapki mają jedynie wpływ na powietrze które wlatuje do komory spalania i powtarzam były stossowane ( dla tych którzy nawet nie jarzą oznaczeń silnikowych) M47TU czyli 320d 150koni, M57 330d 184konie ale tylko z automatem, M57TU 330d 204konie.
Teraz jażysz czemu masz klapki??
Te głupoty co wypisujesz na forum nie mieszczą się w głowie, zapewniam Ciebie że kolega któremu klapki wyjęli ma tak samo działającą kontrolę trakcji jak z klapkami.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 czerwca 2009, 11:31 
Offline
Forumowicz

Posty: 207
Lokalizacja: Wloclawek
A to o czym ty kolego piszesz???? o dławieniu auta aby nie buksowało??? , no sorry ale to robi ECU po dostaniu sygnału od sterownika DSC, silnik sam dławi dawki tak aby nie było mocy, a nie żadne klapki.


Ostatnio edytowano 28 czerwca 2009, 11:35 przez barti, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 czerwca 2009, 11:36 
Offline
Forumowicz

Posty: 207
Lokalizacja: Wloclawek
A to o czym ty kolego piszesz???? o dławieniu auta aby nie buksowało??? , no sorry ale to robi ECU po dostaniu sygnału od sterownika DSC, silnik sam dławi dawki tak aby nie było mocy, a nie żadne klapki.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 czerwca 2009, 11:39 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 43
Lokalizacja: GLOGOW
:szok:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 czerwca 2009, 11:42 
Offline
Forumowicz

Posty: 207
Lokalizacja: Wloclawek
Nie pisałem tego do Ciebie marcinbavarian

Uniosłem się :wstyd:

Poprostu nie lubie jak ludzie piszą rzeczy o których zielonego pojęcia nie mają. A już mnie krew zalewa jak głupoty gadają mechanicy


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 czerwca 2009, 11:47 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 43
Lokalizacja: GLOGOW
Dsc u mnie dziala normalnie bez klapek. Wiec moze Barti ma racje. Mam 6bieg manual powyzej 180 slabiej ciagnie V max 210km/h. Ciekawe czy ich brak moze miec jakis wplyw na moc w gornym zakresie obr.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 czerwca 2009, 11:47 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 43
Lokalizacja: GLOGOW
Dsc u mnie dziala normalnie bez klapek. Wiec moze Barti ma racje. Mam 6bieg manual powyzej 180 slabiej ciagnie V max 210km/h. Ciekawe czy ich brak moze miec jakis wplyw na moc w gornym zakresie obr.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 czerwca 2009, 11:53 
Offline
Forumowicz

Posty: 207
Lokalizacja: Wloclawek
Mogą mieć wpływ. Inżynierowie BMW robiąc mocniejsze jednostki musieli w jakiś sposób wyciągnąć te konie i moment, zastosowali np. system common rail nowszej generacji i dołożyli klapki, ma to również wpływ na normy spalin, niektóre auta mają żółte nalepki niektóre zielone euro 2,3,4


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 czerwca 2009, 14:27 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 40
Posty: 785
Lokalizacja: OKR
Moje BMW: f20 118i
Kod silnika: n13b16
Heh.. i bez klapek sobie BOV'a nie zainstalujesz:)

_________________
viewtopic.php?f=6&t=166911


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 19 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 57 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL