BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 27 czerwca 2025, 00:21

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 8 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E36] Demontaż gazu (lpg)
PostNapisane: 6 lipca 2009, 01:23 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 17
Lokalizacja: Olsztyn
Pytanie dość techniczne. Czy jest możliwy demontaż instalacji gazowej. jeśli tak to jaka może być orientacyjna cena. Czy to jest zdrowe??? Na co ewentualnie uważać???

Z innej beczki.Gdzie zdiagnozuję samochód BMW E36 na terenie trójmiasta, ASO cokolwiek?


Ostatnio edytowano 8 lipca 2009, 07:35 przez adikus, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 lipca 2009, 08:34 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 31
Lokalizacja: GorzĂłw wlkp
Jeżeli chodzi o demontaz gazu to sam sie z tym pobaw po co wydawac nie potrzebnie pieniadze, gorzej jak chodzilo o montaz. Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 lipca 2009, 08:37 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1153
Lokalizacja: Szczecin
Moje BMW: e34, Audi A4 B5
lakosta9 napisał(a):
Jeżeli chodzi o demontaz gazu to sam sie z tym pobaw po co wydawac nie potrzebnie pieniadze


dokładnie zrobisz to samemu, zakręc tylko zawory w butli i powoli spokojnie sobie sam wszystko zdemontujesz ;)

_________________
Obrazek
www.dtmpower.net
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?t ... sc&start=0


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 lipca 2009, 09:51 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 1868
Lokalizacja: Otwock
Moje BMW: Wierne
Kod silnika: M52B28
co do gazu to zakręć zawór w butli później wypal gaz z przewodów jeżeli to gaz pierwszej generacji to wyjmij mixer, jeśli sekwencja nic nie ruszaj. Wyjmij tylko butle.

_________________
[you] zobacz moje E36 coupe na syndykacie lub na 3er lub na sporcie
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 lipca 2009, 12:09 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Posty: 875
Lokalizacja: Kraków
Ten sam problem co z sekwencją jest w 1/2/3 generacji bo wtryski jakoś muszą być odcinane żeby silnik nie pracował na dwóch paliwach. Realizowane jest to w zależności od wieku i generacji instalacji poprzez: przekaźnik, emulator, czy wbudowany emulator w sterowniku gazowym.

Trzeba zlokalizować gdzie ktoś wpiął się w wiązkę wtryskiwaczy i przywrócić fabryczne połączenia. Mówiąc kolokwialnie wywalić kable od sterownika gazowego i połączyć kable od wtryskiwaczy. Wygląda to tak że do danego wtryskiwacza benzynowego idą dwa kable, jeden się przecina i do powstałych dwóch końców podłącza się dwa kable idące ze sterownika gazowego odpowiadające za dany cylinder (np żółty i żółto-czarny, czerwony i czerwono-czarny). Wyrzucenie instalacji gazowej polega na usunięciu kabli sterownika gazowego i przywrócenie połączenia/ciągłości kabla z oryginalnej wiązki (tego przeciętego łączymy)

Gazownik montując reduktor musiał przeciąć oryginalne węże wodne, po wymontowaniu reduktora musisz je połączyć lub wymienić na nowe.

Jeśli jest to 3/4 generacja po usunięciu wtryskiwaczy gazowych w kolektorze ssącym pozostaną otwory, trzeba je zaślepić lub wymienić kolektor.

Jeśli to 1/2 generacja (mikser/blos) po wymontowaniu mixera/blosa, przeważnie trzeba wymienić gumę miedzy przepływomierzem a kolektorem (jeśli gazownik ja przeciął).

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 lipca 2009, 15:06 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 440
Lokalizacja: Czerwionka-Leszczyny
Moje BMW: E61 530D ^^
Kod silnika: M57 D30 :]
No dobrze panowie, ale kolega pytał jaki byłby koszt demontażu gdyby robił to jakiś warsztat więc przyłącze się do tego pytania bo sam się zastanawiam nad wywaleniem gazu ;) :hurra:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 lipca 2009, 15:14 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Posty: 875
Lokalizacja: Kraków
Książka telefoniczna i dzwoń do warsztatów w Twojej okolicy. Koszt usługi umowny. krok drugi wizyta w stacji diagnostycznej celem pozyskania zaświadczenia iż nie mamy już instalacji gazowej (koszt 82zł).

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 lipca 2009, 07:23 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1113
Lokalizacja: Wrocław
Moje BMW: E90 LCI
Kod silnika: N47D20C
Ja przy przeglądzie dostałem takie zaświadczenie w cenie przeglądu.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 8 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 3 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL