BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 27 czerwca 2025, 10:33

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 16 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [e36] problem ogrzewanie-klimatyzacja
PostNapisane: 14 maja 2009, 20:02 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 92
Lokalizacja: mazowieckie
witaAM mam taka mala zagadke. w mojej czarnuli jak wlaczam klimatyzacje(climatronic) to chlodne powietrze leci tylko i wylacznie z nawiewow na twarz a na nogi jak i szybe mimo ustawionego chlodnego powietrza leci caly czas cieple czy ktos wie czego to moze byc przyczyna jak ja usunac i ile moze to kosztowac ewentulalnie jakie czesci sa do tego niezbedne


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 maja 2009, 20:40 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 172
Lokalizacja: KNURÓW
Moje BMW: E36 cabrio
Kod silnika: M52 B28
prawdopodobnie siadły ci elektrozawory, znajdzesz je za kolektorem ssącym pod poszybiem, takie dwa małe walce połaczone razem. Niestety trzeba ściągnąć kolektor żeby sie do nich dobrać, chyba ze ginekologa poprosisz :D


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15 maja 2009, 07:48 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 92
Lokalizacja: mazowieckie
dzieki kolego za pomoc a jakies numery ten elektrozwor posiadasz albo gdzie go mozna kupic bo jak rozbierac to odrazu wymienic pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15 maja 2009, 08:36 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 1153
Lokalizacja: BIAŁYSTOK
Moje BMW: 530iAT
Kod silnika: M54B30
kendzior, na nogi i na szybe zawsze bedzie lecic cieple powietrze .... nie wiem co chcesz tam zmieniac ale wszystko co zrobisz bedzie bezskuteczne .... chlodne powietrze leci tylko z kratek w desce rozdzielczej ....

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15 maja 2009, 09:49 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 172
Lokalizacja: KNURÓW
Moje BMW: E36 cabrio
Kod silnika: M52 B28
marcellchen napisał(a):
kendzior, na nogi i na szybe zawsze bedzie lecic cieple powietrze .... nie wiem co chcesz tam zmieniac ale wszystko co zrobisz bedzie bezskuteczne .... chlodne powietrze leci tylko z kratek w desce rozdzielczej ....


Co ty kolego opowiadzasz?? Zadzwoń sobie do serwisu i się dowiedz najpierw a potem pisz takie rzeczy, ja dzwoniłem bo mam ten sam problem ale jak pisałem w innym poscie narazie go sobie odpuściłem z uwagi właśnie na konieczność demontażu kolektora, przypuszczam że w czerwcu to zrobię bo nie wyobrażam sobie żeby jadą w lecie przy 40 stopniowym upale nie można było dać zimnego na nogi. Pomyśl logicznie dając funkcję auto z włączoną klima z góry i dołu leci ciepłe a z kratek przednich zimne, czy to nie głupie?? Jaki jest sen w tym momencie włączania klimy i funkcji auto?? Jeśli chodzi o ciebie kendzior to podjedź sobie do kogoś na kompa bo jest mała szansa iż może to być uszkodzony jakiś element elektroniki w panelu klimy i nie otwiera tego zaworu, co się zaś tyczy tych elektrozaworów to są tam w środku takie pręciki które otwierają zawór i te właśnie pręciki lubią się czasami złamać i zawór nie jest otwierany.

Jest to część na rysunku


http://www.realoem.com/bmw/partgrp.do?m ... g=64&fg=18


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15 maja 2009, 09:50 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 172
Lokalizacja: KNURÓW
Moje BMW: E36 cabrio
Kod silnika: M52 B28
marcellchen napisał(a):
kendzior, na nogi i na szybe zawsze bedzie lecic cieple powietrze .... nie wiem co chcesz tam zmieniac ale wszystko co zrobisz bedzie bezskuteczne .... chlodne powietrze leci tylko z kratek w desce rozdzielczej ....


Co ty kolego opowiadzasz?? Zadzwoń sobie do serwisu i się dowiedz najpierw a potem pisz takie rzeczy, ja dzwoniłem bo mam ten sam problem ale jak pisałem w innym poscie narazie go sobie odpuściłem z uwagi właśnie na konieczność demontażu kolektora, przypuszczam że w czerwcu to zrobię bo nie wyobrażam sobie żeby jadą w lecie przy 40 stopniowym upale nie można było dać zimnego na nogi. Pomyśl logicznie dając funkcję auto z włączoną klima z góry i dołu leci ciepłe a z kratek przednich zimne, czy to nie głupie?? Jaki jest sen w tym momencie włączania klimy i funkcji auto?? Jeśli chodzi o ciebie kendzior to podjedź sobie do kogoś na kompa bo jest mała szansa iż może to być uszkodzony jakiś element elektroniki w panelu klimy i nie otwiera tego zaworu, co się zaś tyczy tych elektrozaworów to są tam w środku takie pręciki które otwierają zawór i te właśnie pręciki lubią się czasami złamać i zawór nie jest otwierany.

Jest to część nr 1 na rysunku


http://www.realoem.com/bmw/partgrp.do?m ... g=64&fg=18


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15 maja 2009, 10:29 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 92
Lokalizacja: mazowieckie
dzieki kolego tez mis ie wydaje ze nie moze tak byc zeby tylko w kratkach lecialo zimne na kompie bylem w wtorek i nic nie wyszlo jedyny blad to ze przewod 37 dotyka do masyw dziwach nic wiecej nie znajduje a oreintujesz sie moze ile ten zawor moze kosztowac i gdzie go mozna nabyc ??


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15 maja 2009, 10:49 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 172
Lokalizacja: KNURÓW
Moje BMW: E36 cabrio
Kod silnika: M52 B28
używany pwnie na allegro a nowy to chyba tylko w serwisie. Tylko ze jak kupisz uzywany to pewnosci nie masz że bedzie ok. chyba ze gość przed wysyłką go rozbierał i da ci gwarancję rozruchową. Najlepiej by było jakbyś znalazł gdzieś w swojej okolicy, wtedy najpierw sprawdzić czy od sprzedajacego jest ok. nie kupować i najpierw rozebrać swój i zobaczyć czy w środku nie sa popękane te pręciki bo mógł sie ewentualnie zapiec więc wtedy mozna by go tylko przeczyścić, a jak bedzie lipa to bierzesz od gościa i tyle. Powodzenia, jak zrobie swoje to dam znać i moze jakies foto story zrobie, ty tez daj znać jak zrobisz.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15 maja 2009, 10:53 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 92
Lokalizacja: mazowieckie
no dzieki wielkie sprawdzielm maja to dostepne w focie z orginalu ale cene jest bolesna ok 550zl wiec narazie chyba sie z tym wstrzymam powodzenia


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 lipca 2009, 16:42 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz
Avatar użytkownika

Posty: 2
Lokalizacja: Kozuchow
Moje BMW: E36 320i
Faktycznie cena przerażająca :| ja się dołączę do tematu. Co prawda mam klimatronika dwustrefowego manualnego - pokrętełka (nie wiem czy dobrze nazwałem :P) ale problem podobny: nawiew na twarz jest ok leci zimne ale po ustawieniu na nogi lub na szybę u pasażera leci zimne a u kierowcy ciepłe więc pewnie tak samo to te elektrozawory; a tak na marginesie wytłumaczcie po co jest to pokrętło ciepłe/zimne przy środkowej kratce skoro temperaturę ustawia się na panelu?

_________________
gg: 1643250


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 lipca 2009, 19:54 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 11
Lokalizacja: RĂŞczno
Witam !
Koledzy do dzis miałem ten problem, ale teraz jestem cały happy !!!
Wystarczy wypiąć elektrozaworki( są dwa w kupie) .
Ja odkręciłem 4 x torx 10 (ten mniejszy elektrozaworek) podłączyłem wtyk i kilka razy włączyłem i wyłączyłem zapłon (rozruszał się) i przykręciłem z powrotem.
Wszystko działa pięknie (nóżki chłodne itp , itd)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 lipca 2009, 00:29 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 172
Lokalizacja: KNURÓW
Moje BMW: E36 cabrio
Kod silnika: M52 B28
czy w dizlu też jest taki staszny distęp jak w benzynie r6 ?? Bo ponoć najlepiej sobie rękę w paru miejscach połamać albo sćiągnąć kolektor.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 lipca 2009, 07:26 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 2469
Lokalizacja: Wisła
Moje BMW: Audi 80 B4Q VR5T
Kod silnika: AZX
marcellchen napisał(a):
kendzior, na nogi i na szybe zawsze bedzie lecic cieple powietrze .... nie wiem co chcesz tam zmieniac ale wszystko co zrobisz bedzie bezskuteczne .... chlodne powietrze leci tylko z kratek w desce rozdzielczej ....


no, to było mocne :)

Cytuj:
czy w dizlu też jest taki staszny distęp jak w benzynie r6 ?? Bo ponoć najlepiej sobie rękę w paru miejscach połamać albo sćiągnąć kolektor.


prawdopodobnie tak, a masz diesla R4 cvzy R6 ? jak R4 to będzie prostsze dojście na 100% :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 lipca 2009, 10:51 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 172
Lokalizacja: KNURÓW
Moje BMW: E36 cabrio
Kod silnika: M52 B28
racesupport napisał(a):
marcellchen napisał(a):
kendzior, na nogi i na szybe zawsze bedzie lecic cieple powietrze .... nie wiem co chcesz tam zmieniac ale wszystko co zrobisz bedzie bezskuteczne .... chlodne powietrze leci tylko z kratek w desce rozdzielczej ....


no, to było mocne :)

Cytuj:
czy w dizlu też jest taki staszny distęp jak w benzynie r6 ?? Bo ponoć najlepiej sobie rękę w paru miejscach połamać albo sćiągnąć kolektor.


prawdopodobnie tak, a masz diesla R4 cvzy R6 ? jak R4 to będzie prostsze dojście na 100% :)


Mam r6 co zresztą wynika z opisu, dlatego zapytałem kolegi bet35 czy u niego jest równie zły dostęp i może jest jakis knif zeby kolektora nie ściągać.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 lipca 2009, 11:24 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 11
Lokalizacja: RĂŞczno
Kolego w dieslu jest średnio z dostępem , ale te elektrozaworki nie są przykręcone tylko wciśnięte na trzech okrągłych gumkach w wieszak na nadkolu. najpierw wypnij sobie wtyczki (nie pomylą się ) , apotem wyciągnij do góry z zaczepu razem z dwoma szlauchami (delikatnie) . Ja najpierw sprawdzałem na krótko ten mały zaworek i była cisza , a powinien lekko puknąć . rozkręciłem go (troszkę płynu się wyleje) wyjąłem i podłączyłem wtyk .Przekręciłem kluczyk i grzybek się wysunął ( musi być ustawione na chłodzenie ) .odpaliłem auto i jak zmieniałem temperaturę na wyższą to się grzybek wciągał a jak na niższą to wysuwał .
P.S.
Uważaj przy skręcaniu tych małych torxów , bo ja jednego przekręciłem i się upie....ił , ale na razie trzyma i nie cieknie. Najważniejsze że chłodzi , a przecież o to chodzi !!!
Ale u mnie to wygląda tak : http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=64&fg=18


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 lipca 2009, 14:37 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 172
Lokalizacja: KNURÓW
Moje BMW: E36 cabrio
Kod silnika: M52 B28
dzieki, u mnie wyglada to tak samo, w tym tygodniu może wkońcu się wezmę za to bo foaktycznie drochę to wpienia. pozdro


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 16 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Szukasz i 6 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL