BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 8 maja 2025, 14:19

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 7 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E36] Wymiana uszczelniacza wału M50B25 ???
PostNapisane: 10 lipca 2009, 09:24 
Offline
Forumowicz

Posty: 111
Lokalizacja: MaÂłopolska
Witam!!!

Mam problem z wykręceniem śruby nr 4 na tym rysunku http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=11&fg=18

Nie jestem pewien czy ta śruba ma prawy czy lewy gwint. Łeb śruby nie ma nacięc co wskazywało by że jest to prawy gwint. Wczoraj jakieś 6 godzin walki i śruba dalej wygrywa, nie pomaga nawet uderzanie rozrusznikiem.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 lipca 2009, 10:22 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 517
Lokalizacja: Ostrów Mazowiecka
Moje BMW: e46 330CI
Kod silnika: M54 B30
Ta śruba ma normalny gwint(w prawo przykręcasz w lewo odkręcasz)

_________________
BMW\\\Będziesz Mógł Wyprzedzać

Obrazek

Moje 330CI - viewtopic.php?t=51439

Moje K6 - viewtopic.php?f=60&t=73717


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 lipca 2009, 11:01 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 72
Posty: 4299
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E-36 320i Touring 95
Kod silnika: M52b20
Kolego żeby ją odkręcić trzeba zablokować wał otwór do trzpienia jest przy skrzyni biegów


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 lipca 2009, 11:32 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 43
Posty: 2235
Lokalizacja: Nasielsk
Moje BMW: E39
Kod silnika: M52B28
Te śruby są składane na specjalne szczeliwo, zapobiegające odkręcaniu się śruby, aby odkręcić taki cud, trzeba zablokować wał jak napisał Ryszard i użyć odpowiedniego klucza. Grunt to dobre przełożenie ;) W Hondach śruby koła pasowego odkręca się kluczem z przedłużką 2m, lub pneumatem do ciężarówek.

Zorganizuj sobie jakąś rączkę i klucz na 3/4, a śrubę na pewno da się odkręcić.
Fabrycznie są one dokręcane z siłą około 410Nm więc aby odkręcić trzeba użyć nieco większej siły.

P.S. Czy koniecznie musisz odkręcać tę śrubę?? Jeżeli chcesz pozbyć się koła pasowego, to wystarczy odkręcić te 6 śrub M8.

_________________
Diagnostyka Komputerowa/Autoalarmy/CB/LPG



Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 lipca 2009, 15:45 
Offline
Forumowicz

Posty: 111
Lokalizacja: MaÂłopolska
Dzięki wielkie za odp. :ok:
Muszę ją odkręcic bo ona trzyma piastę a ja chce wymienic simering.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 lipca 2009, 16:16 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 810
Lokalizacja: znana jako Wielkopolska wschodnia
Moje BMW: E39 530iT
Kod silnika: M54
A jak bedziesz zakrecal to kup nowa w serwisie albo ta oczysc dobrze gwint i kup specjalny klej do gwintów czerwony ;)

W skrajnych przypadkach z odkrecaniem srub robisz tak. Palnik tlenowy lub indukcyjny i grzejesz sama sruba a nastepnie schladzasz ja raptownie woda i wtedy odkrecasz. Metal sie skurczy i odkrecisz. Cos jak przy lozyskach ;)

_________________
'OkayLewis it's hammer time'
Obrazek

BetaBoy
http://www.youtube.com/watch?v=mJenWO1Hq5c


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 lipca 2009, 20:14 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 433
Lokalizacja: Grójec
Moje BMW: e 36 323
Kod silnika: m52b25
nie radze jej grzac :mur: dobra nasadka komkretna lola i musi pujsc.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 7 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 3 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL