BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 26 czerwca 2025, 11:19

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 21 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E61] 520d Głośna praca silnika po rozgrzaniu
PostNapisane: 3 lipca 2009, 13:33 
Offline
Forumowicz

Wiek: 41
Posty: 129
Lokalizacja: Szczytno
Moje BMW: E90 LCI 330D
Kod silnika: N57D30
Mam pytanie do użytkowników aut z tym motorem, czy u was też słychac taki metaliczny dźwięk jak się silnik rozgrzeje? Po odpaleniu zimnego silnika, chodzi w miarę przyzwoicie jak na 4 gary, ale jak się rozgrzeje to jego praca jest bardziej metaliczna i głośniejsza, kolega ma E90 z silnikiem 163KM i praca starszego silnika bardziej przypada mi do gustu. Moje auto ma 8000km przebiegu, więc jest prawie nowe. Najgłośniej ten dźwięk słychać od strony kol.wydech.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 3 lipca 2009, 15:38 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 708
Lokalizacja: STALOWA WOLA
Moje BMW: E61 530d 231KM
Kod silnika: M57N2
A na jakim paliwie jeździsz? może zatankuj coś lepszego. Napisz tez jaki masz zalany olej.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 3 lipca 2009, 15:38 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 708
Lokalizacja: STALOWA WOLA
Moje BMW: E61 530d 231KM
Kod silnika: M57N2
A na jakim paliwie jeździsz? może zatankuj coś lepszego. Napisz tez jaki masz zalany olej.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 3 lipca 2009, 16:54 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 41
Posty: 553
Lokalizacja: Jelenia Gora ( Dolny Slask)
Moje BMW: e61 530xd LCI
Kod silnika: m57tu2
Ja mam to samo tylko silniczek 143 konny w e91, ale w sumie juz się przyzwyczaiłem do tego ze mi autko klepie jak stare TDI po rozgrzaniu mimo 35ty przebiegu i rocznika 2008, prawie kazde inne nowe autko z dieslem jest cichsze na zewatrz od mojego a w srodku tez czasem slychac klepanie...

_________________
OFICJALNY PARTNER BMW AG
Diagnostyka,kodowanie, aktualizacja, doposażanie.
F-ra VAT 23%
Tel. 790-465-462


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 3 lipca 2009, 19:32 
Offline
Forumowicz

Posty: 225
Lokalizacja: Inow³ódz
Pewnie masz zalany olej 0W30, spróbuj zalać 5W30 lub 40


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 3 lipca 2009, 20:08 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 41
Posty: 553
Lokalizacja: Jelenia Gora ( Dolny Slask)
Moje BMW: e61 530xd LCI
Kod silnika: m57tu2
Sądząc z modelu motorku to autko podobnie jak moje jeszcze jest na gwarancji, a ze aso zlaeca lac 0w30 to taki jest lany. Poza tym to juz któryś raz kiedy prubujesz rozwiazywać problemy diesli sugerując zmiane oleju.. To nie jest lekarstwo na wszystko....

_________________
OFICJALNY PARTNER BMW AG
Diagnostyka,kodowanie, aktualizacja, doposażanie.
F-ra VAT 23%
Tel. 790-465-462


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 3 lipca 2009, 21:51 
Offline
Forumowicz

Posty: 207
Lokalizacja: Wloclawek
Ja mam 330xd z 2002r zalane 0W30 i jak sie rozgrzeje to cichutko chodzi.
Jak wiatrak ad klimy chodzi na 1 biegu to praktycznie silnika nie słychać


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 3 lipca 2009, 22:40 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 41
Posty: 553
Lokalizacja: Jelenia Gora ( Dolny Slask)
Moje BMW: e61 530xd LCI
Kod silnika: m57tu2
Ale masz 6 garków a nie 4 ;P

_________________
OFICJALNY PARTNER BMW AG
Diagnostyka,kodowanie, aktualizacja, doposażanie.
F-ra VAT 23%
Tel. 790-465-462


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 lipca 2009, 08:37 
Offline
Forumowicz

Posty: 225
Lokalizacja: Inow³ódz
dziqsek napisał(a):
Poza tym to juz któryś raz kiedy prubujesz rozwiazywać problemy diesli sugerując zmiane oleju.. To nie jest lekarstwo na wszystko....

Chyba mnie skimś kolego pomyliłeś jeszcze nikomu nie sugerowałem zmiany oleju w celu rozwiązania problemu.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 lipca 2009, 10:31 
Offline
Forumowicz

Wiek: 41
Posty: 129
Lokalizacja: Szczytno
Moje BMW: E90 LCI 330D
Kod silnika: N57D30
Jeżdżę na paliwie z renomowanych stacji, Orlen, Statoil. Muszę osobiście posłuchać innego auta, żeby porównać, mechanik z BMW mówił że te silniki tak mają, szczerze powiem troche się zawiodłem pracą tego silnika, trzeba chyba powrócić do odpowiedniej ilości cylindrów czyli sześciu :D Też myslałem nad zmianą oleju, nie wiem nawet co jest zalane, auto nie miało jeszcze robionego przeglądu.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 lipca 2009, 11:27 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 41
Posty: 553
Lokalizacja: Jelenia Gora ( Dolny Slask)
Moje BMW: e61 530xd LCI
Kod silnika: m57tu2
Żebyś nie mieszkał na drugim końcu polski to bym podjechał , żebyś moógł sprawdzić:)

Ale czekaj wrzuciłem na youtube pokazówke mojego autka i dzwiek silnika gdzies w srodku filmiku jest jak chodzi pod maska a w drugim jak jest w srodku mozesz porownac:)

http://www.youtube.com/watch?v=evMA8eW7hJU

http://www.youtube.com/watch?v=2b-DtL_DBYE - sam dzwiek we wnetrzu

_________________
OFICJALNY PARTNER BMW AG
Diagnostyka,kodowanie, aktualizacja, doposażanie.
F-ra VAT 23%
Tel. 790-465-462


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 lipca 2009, 09:53 
Offline
Forumowicz

Wiek: 41
Posty: 129
Lokalizacja: Szczytno
Moje BMW: E90 LCI 330D
Kod silnika: N57D30
Po filmikach stwierdzam, że silnik chodzi podobnie, więc pewnie tak mają. Może ktos orientuje się na jakiej zasadzie działa DPF w tym silniku, czy oczyszcza sie samodzielnie czy wymienia się co jakiś czas, podejrzewam że może mieć to związek z DPF, ponieważ ten metaliczny dźwięk dochodzi od strony kol.wydech, a zaraz za kolektorem mamy filtr. praca Dzisiaj przyjechałem z małej traski i ku mojemu ździwieniu praca silnik była jak najbardziej w normie, może to kwestia paliwa? Nagram i wrzucę jakiś filmik jak znowu zacznie głośniej chodzić.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 lipca 2009, 11:08 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 41
Posty: 553
Lokalizacja: Jelenia Gora ( Dolny Slask)
Moje BMW: e61 530xd LCI
Kod silnika: m57tu2
No wlasnie.. Też zauważyłem że najgłosniej chodzi od strony kolektora i DPF.. jednak silnik u mnie caly czas glosniej chodzi.. Wczoraj mi powiedzial kolega ze to moze byc wina lania Vervy i V-power...

_________________
OFICJALNY PARTNER BMW AG
Diagnostyka,kodowanie, aktualizacja, doposażanie.
F-ra VAT 23%
Tel. 790-465-462


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: ...
PostNapisane: 7 lipca 2009, 11:31 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 2776
Lokalizacja: dolnośląskie
Moje BMW: BMW F10 M550D
Kod silnika: N57X
No u mnie w 535d jest na odwrót czyli na zimnym chodzi głośniej a potem już cicho. Tankuję shel v-power i zwykły shell diesel. U mnie jest olej bodajże albo formuła 1 albo mobil 1 (5w30)i taki mi wlali w ASo katowice. Wcale nie long life co ciekawe. A tak nawiasem to też coś mi się wydaje że spróbuj zmienić stację paliw.

pozdrówki


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 lipca 2009, 12:33 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 15
Lokalizacja: Warszawa
Ogólnie to każdy diesel na zimno powinien być głośniejszy niż po rozgrzaniu.
Jeśli jest odwrotnie to nie jest dobrze..zakłądajac oczywiście, że to dźwiek silnika a nie jakies szumy z osprzętu, które czesto sie ujawniają.

_________________
Grzesiek e90, 320dA


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 lipca 2009, 17:16 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 171
Lokalizacja: W-wa
Witam
Mam ten sam problem tzn. są momenty że silnik pracuje cicho i nawet mi to nie przeszkadza, ale czasami to hałasuje jak głupi (dźwięk jest taki metaliczny-jakby hałasował łańcuch rozrządu). Byłem już w kilku serwisach (łomianki, FUS, Inchape) i wszyscy mówią że tak powinno być-już sam nie wiem. Aha i na zimnym jest zdecydowanie ciszej (też nie zawsze). Trochę wstyd, że BMW prauje głośniej niż Passat, Mondeo, czy też Avensis(też z 4cyl.) Jedyne co zauważyłem, to to że obroty falują. Wydaje mi się, że jak na markę to trochę jest za głośno w środku.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 lipca 2009, 17:37 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 41
Posty: 553
Lokalizacja: Jelenia Gora ( Dolny Slask)
Moje BMW: e61 530xd LCI
Kod silnika: m57tu2
No zdecydowanie za głośno i na zewnatrz i w srodku;/ Jak bylem ostatio w Inchape WQroclaw to ich zjechalem ze gdybym chcial miec tak glosnego diesla to bym sobie kupil Starego golfa;/

Za 2 tyg jestem umowiony w serwisie BMW w Goerlitz zobaczymy co tam wymotaja...

_________________
OFICJALNY PARTNER BMW AG
Diagnostyka,kodowanie, aktualizacja, doposażanie.
F-ra VAT 23%
Tel. 790-465-462


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 lipca 2009, 17:48 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 171
Lokalizacja: W-wa
No tak tylko powstaje pytanie gdzie leży wina:
1. Czy jest to wina kiepskiego wyciszenia
2. Problem leż w złej pracy silnika.
Jeżeli jest to wina wyciszenia to akurat za 3tys moge wyciszyc komore silnika ze nic nie bedzie slychac
Jezeli jest to wina silnika to nie maco wyciszac wnetrza bo i tak przyczyna lezy gdzie indziej i predzej czy pozniej da o sobie znac, a wtedy moze to slono kosztowac, dlatego tez chciałbym ja zlokalizowac wcześniej.
Może to głupi pomysł,ale czy może to byc wina np. napinaczy łańcucha rozrządu, lub samego łańcuch(np. za długi-bo to taki dźwięk jakby łańcuch o coś ocierał)?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 lipca 2009, 19:30 
Offline
Forumowicz

Posty: 309
Lokalizacja: WÂłocÂławek
Moje BMW: 330xi
Kod silnika: M54B30
dziqsek napisał(a):
No zdecydowanie za głośno i na zewnatrz i w srodku;/ Jak bylem ostatio w Inchape WQroclaw to ich zjechalem ze gdybym chcial miec tak glosnego diesla to bym sobie kupil Starego golfa;/

Za 2 tyg jestem umowiony w serwisie BMW w Goerlitz zobaczymy co tam wymotaja...


Zjechać to trzeba bylo inżynierów w Monachium, a nie polskich serwisantów.
Chcialeś ciszę trzeba bylo benzynę lub hybrydę kupić, a nie ciągnik.

_________________
Stop tandecie! Stop ró¿owym wdziankom:)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 lipca 2009, 21:14 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 171
Lokalizacja: W-wa
Jakub, zgadzam się z tobą, ale jest jedno ale.....
Mianowicie, jeździłem Mondeo (2002), Mazdą 6(2002), Audi A3 (2000), VW Passat (2001) wszystko w Dieslu i w środku nic nie słychać (najmniej w Maździe), wszystko 4 gary, więc myślałem że BMW, nie będzie gorsze, tym bardziej, że w porównaniach (BMW vs. Mercedes vs. Audi i BMW vs. Mondeo) było napisane, że w BMW jest najciszej i mimo Diesla ma ciekawe brzmienie-skoro w rzeczywistości jest inaczej, to albo artykuły były kupione (co się zdarza), albo jest coś nie tak z moim (i jak widać nie tylko) silnikiem i wygłuszeniem.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 21 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot], Wuch i 37 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL