BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 22 czerwca 2025, 22:19

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 21 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E46] [330d] Cieknący kolektor ssący!
PostNapisane: 10 lipca 2009, 15:32 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 21
Lokalizacja: Gdańsk
Moje BMW: e46 320d edition33
Cześć wszystkim. Mam e46 (184km) 2001 - przebieg 180tyś. i dość spory problem. Mianowicie, auto posiadam od prawie roku. Ostatnio zauważyłem wyciek oleju z kolektora ssącego, okolica łączenia górnej części z dolną, przestraszyłem się i zacząłem temat badać, byłem u jednego mechanika i kazał mi spawać kolektor.. Drugi powiedział że kolektor do wymiany i że w ogóle w kolektorze nie powinno być w ogóle oleju i że niedługo turbo mi padnie bo przepuszcza olej do kolektora. Nie wiem co robić, proszę pomóżcie odpowiedzieć na pytanie, czy w kolektorze ssącym może znajdować się olej, jeśli tak to jakie ilości.. Po drugie czy to że jest wyciek oleju z rozszczelnionego kolektora to wynik padającej turbiny (doładowanie OK, chodzi cichutko - wgniata w fotel odpowiednio) czy też wina zaworu EGR? Po trzecie czy może mieć z tym związek nie wymieniany filtr odmy? Trochę jestem skołowany, nie wiem co robić czy wymieniać kolektor i filtr odmy (tylko co wtedy z tym olejem) i już może nie będzie podciśnienia które będzie wybierało olej (gdzieś tak też czytałem)... Jak ktoś może mi pomóc, będę wdzięczny!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: olej w dolocie
PostNapisane: 10 lipca 2009, 15:40 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 22
Lokalizacja: Minsk Mazowiecki
Witam.
Po pierwsze wymień filtr odmy, po drugie zdejmij rurę idącą od filtra powietrza do turbo i sprawdź wirnik turbiny, czy nie ma zbyt dużych luzów ( góra duł, przód tył); po trzecie zdejmij dolot i umyj go razem z EGR a potem wszystko dokładnie poskręcaj.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 lipca 2009, 17:47 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 39
Posty: 866
Lokalizacja: Okolice Wąbrzeźna
Moje BMW: [e46] 320d
Kod silnika: m47
plisiek39 napisał(a):
Witam.
Po pierwsze wymień filtr odmy, po drugie zdejmij rurę idącą od filtra powietrza do turbo i sprawdź wirnik turbiny, czy nie ma zbyt dużych luzów ( góra duł, przód tył); po trzecie zdejmij dolot i umyj go razem z EGR a potem wszystko dokładnie poskręcaj.


Dokaldnie zrob tak jak mowi plisiek39,

a najlepiej zacznij od
plisiek39 napisał(a):
odmy
ktora pewnie jest zapchana i nie wymieniana od nowosc ;)

_________________
Ona nie jedzie ona w miejscu stoi ale już wiem co ją boli :D


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 lipca 2009, 17:59 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 21
Lokalizacja: Gdańsk
Moje BMW: e46 320d edition33
kamillo_19 napisał(a):
plisiek39 napisał(a):
Witam.
Po pierwsze wymień filtr odmy, po drugie zdejmij rurę idącą od filtra powietrza do turbo i sprawdź wirnik turbiny, czy nie ma zbyt dużych luzów ( góra duł, przód tył); po trzecie zdejmij dolot i umyj go razem z EGR a potem wszystko dokładnie poskręcaj.


Dokaldnie zrob tak jak mowi plisiek39,

a najlepiej zacznij od
plisiek39 napisał(a):
odmy
ktora pewnie jest zapchana i nie wymieniana od nowosc ;)

Pewnie macie rację, ale czy wymiana samego filtra może rozwiązać problem? Wiem że to konieczność i tak zrobię.. ale co dalej?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 lipca 2009, 19:22 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 21
Lokalizacja: Gdańsk
Moje BMW: e46 320d edition33
dokładnie cieknie z tego miejsca..
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 lipca 2009, 21:06 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 26
Lokalizacja: chrzanĂłw
czyli kolektor jest do wymiany albo spr sklejic.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 lipca 2009, 09:16 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 21
Lokalizacja: Gdańsk
Moje BMW: e46 320d edition33
Kolektor to jedna rzecz.. ale skąd tam ten olej?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 lipca 2009, 15:45 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 39
Posty: 866
Lokalizacja: Okolice Wąbrzeźna
Moje BMW: [e46] 320d
Kod silnika: m47
melkoman napisał(a):
ale skąd tam ten olej?

Odma odma odma i jeszcze raz odma :cisza:

_________________
Ona nie jedzie ona w miejscu stoi ale już wiem co ją boli :D


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 lipca 2009, 15:46 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 39
Posty: 866
Lokalizacja: Okolice Wąbrzeźna
Moje BMW: [e46] 320d
Kod silnika: m47
melkoman napisał(a):
ale skąd tam ten olej?

Odma odma odma i jeszcze raz odma :cisza:

_________________
Ona nie jedzie ona w miejscu stoi ale już wiem co ją boli :D


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: przelozenie silnika bmw 325 tds do karoseri bmw 318 tds
PostNapisane: 11 lipca 2009, 22:37 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 3
Lokalizacja: Znajomych
czy bedzie pasowal silnik od bmw 325 tds do karoseri bmw 318 tds?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: przelozenie silnika bmw 325 tds do karoseri bmw 318 tds
PostNapisane: 11 lipca 2009, 22:39 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 3
Lokalizacja: Znajomych
czy bedzie pasowal silnik od bmw 325 tds do karoseri bmw 318 tds?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: przelozenie silnika bmw 325 tds do karoseri bmw 318 tds
PostNapisane: 11 lipca 2009, 22:40 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 3
Lokalizacja: Znajomych
czy bedzie pasowal silnik od bmw 325 tds do karoseri bmw 318 tds?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 lipca 2009, 18:03 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 2235
Lokalizacja: Nasielsk
Moje BMW: E39
Kod silnika: M52B28
melkoman, Koledzy mają racje, w większości ten olej prawdopodobnie pochodzi z odmy.
Od tego musisz zacząć, a kolektor na początek rzeczywiście można pospawać.
Jeszcze nie widziałem takiego kolektora w silniku benzynowym, czy diesla, który nie miałby w sobie śladów oleju. To po prostu jest nie realne, zawsze jakaś część par olejowych osadzi się w kolektorze, a po skropleniu zamienią się w olej.
Kolektor nie byłby zaolejony, jak odma siedziałaby w butelce, jak w niektórych Polonezach ;)
Więc odpowiadając na Twoje pytanie, w kolektorze ssącym może znajdować się olej w postaci osadu/mgły zgromadzonej na ściankach kolektora. Jak się z niego wylewa, to nie jest normalne.

[b]bmw325tds[/b], albo sprecyzuj pytanie, albo ogarnij się trochę i rusz makówką ;)

Skoro oba samochody to seria 3, to jak silnik może nie pasować?? Jak byś pytał o przekładkę motoru np. z serii 7 do 3 to można by się zastanawiać, ale z 3 do 3?? :wstyd:

_________________
Diagnostyka Komputerowa/Autoalarmy/CB/LPG



Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 lipca 2009, 21:59 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 21
Lokalizacja: Gdańsk
Moje BMW: e46 320d edition33
ok dzięki chłopaki, jutro kupuję odmę. We wtorek wymiana.. Dużo z tym roboty wymieniał ktoś z Was sam odmę w e46 330d? Jeszcze raz dzięki za posty!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 lipca 2009, 13:59 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 21
Lokalizacja: Gdańsk
Moje BMW: e46 320d edition33
Jeszcze jedno, czy zna ktoś sposób na zdiagnozowanie sprawności używanego kolektora dolotowego.. Czy można sprawdzić czy nie jest rozszczelniony!?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 lipca 2009, 16:09 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 142
Lokalizacja: UK
Z wymianą odmy powinieneś sobie poradzić trzeba osłonę silnika zdjąć no i pewnie będzie trzeba filtr kabinowy wywalić i podszybia kawałek ( ja tak robiłem i jest lepsze dojście ) Niektórzy preferują wymianę całego elementu czyli filtra z obudową (w tym ja) obudowa jest plastikowa więc może się od temp. odkształcić. Co do kolektora to w tym momencie nie jestem pewny ale 330d na 99% mają je plastikowe więc czy się da pospawać to nie jestem pewny.

_________________
100% Benzyny w ÂżyÂłach :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 lipca 2009, 16:10 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 142
Lokalizacja: UK
Z wymianą odmy powinieneś sobie poradzić trzeba osłonę silnika zdjąć no i pewnie będzie trzeba filtr kabinowy wywalić i podszybia kawałek ( ja tak robiłem i jest lepsze dojście ) Niektórzy preferują wymianę całego elementu czyli filtra z obudową (w tym ja) obudowa jest plastikowa więc może się od temp. odkształcić. Co do kolektora to w tym momencie nie jestem pewny ale 330d na 99% mają je plastikowe więc czy się da pospawać to nie jestem pewny.

_________________
100% Benzyny w ÂżyÂłach :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 lipca 2009, 17:40 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 21
Lokalizacja: Gdańsk
Moje BMW: e46 320d edition33
dzięki za wskazówki Niko, też kupuję całą odmę.. BTW kolektor plastykowy jest to prawda, ale to nie znaczy że nie można tego pospawać :hyhy:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 lipca 2009, 22:10 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 21
Lokalizacja: Gdańsk
Moje BMW: e46 320d edition33
Dziś wymieniłem odmę, dużo roboty w sumie z tym nie było. Wymieniłem całą (koszt w ASO 180zł), stara było mocno zasyfiona ale elegancko cały olej był w filtrze nie było mocno mokro.. Co do kolektora.. odkręciłem rurę od IC do AGR i są w niej niewielkie ilości oleju.. Olej leci także gdzieś z okolic turbo.. Co dalej? Muszę namierzyć kolektor.. no i przyczynę wycieku :|


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15 lipca 2009, 13:18 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 21
Lokalizacja: Gdańsk
Moje BMW: e46 320d edition33
Czy ktoś z Was potrafi mi powiedzieć w którym miejscu idzie rura od odmy do turbo? Najlepiej na przykładzie realOEM.. nie mogę się tego doszukać...
Merci!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 21 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google Adsense [Bot] i 55 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL